Elumi Skrevet 16. desember 2021 #161 Del Skrevet 16. desember 2021 Uff så kjipt å være så dårlig @tørkestativ Har du vurdert å prøve annen medisin enn afipran? Eller kanskje du allerede har gjort det? Angående kjerringråd vil jeg bare informere om at forskning viser at ingefær har ført til økt forekomt av abort hos mus. Skal litt mengde til, da. Men B6 hadde jeg muligens litt effekt av i første svangerskap. Jeg er også redd for å bli gjenkjent, men tenker samtidig at da er det tydeligvis noen som orker å bruke tiden på å lese en skravletråd for nøyaktig denne måneden her, og at sjangsen for at noen har så store hobbyproblemer er liten 😅 Et annet merkelig symptom her nå er at rosmarinkrydder lukter tannkrem 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 16. desember 2021 #162 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Kakaoen skrev (1 time siden): Håper det gir seg når du nærmer deg uke 12. Hvor langt er du nå? Vet du hvordan din mor var som gravid? Jeg mener å ha hørt at det ofte er litt likt. Tror mine søstre og jeg har hatt det nokså likt i forhold til hvordan min mor hadde det. Med unntak av diverse ymse bekkenvondter.. Men du er førstegangs? (jeg har seriøst null oversikt på brukerene i denne tråden ) Da er det kanskje ikke like aktuelt å spørre mor om hvordan hennes graviditeter var Jeg er førstegangs ja. Er 9+1 i dag så håper det bare er noen uker igjen🤞🏻 Ja, dessverre var min mor dårlig i flere måneder i alle sine 4 graviditeter… så jeg håper ikke jeg «arver» henne😂 søsteren min var ikke dårlig i det hele tatt med nr 1, og bare litt kvalm i noen uker med nr 2.. moren min mener jeg skal ha jente siden jeg er så kvalm. Hun fikk 4 jenter. Spennende å se om hun har rett! Min søster som nesten ikke var dårlig har 2 gutter. Beautyblender skrev (52 minutter siden): Så dritt at du har det sånn ❤️ Prøøøv å tenk at for hver dag du er kvalm, så er du en dag nærmere å ikke være kvalm, eventuelt til å føde 😅 Men du har ellers min største sympati!! Når det gjelder mødrene våre så vet jeg at mamma ikke var kvalm et eneste sekund, mens jeg allerede har vært myye uggen, (men det er helt overkommelig hverdagen). Så det trenger ikke ha noe å si.. Prøver hardt å tenke positivt, men jeg er sånn på generell basis IKKE en veldig positiv person😂 Elumi skrev (36 minutter siden): Uff så kjipt å være så dårlig @tørkestativ Har du vurdert å prøve annen medisin enn afipran? Eller kanskje du allerede har gjort det? Angående kjerringråd vil jeg bare informere om at forskning viser at ingefær har ført til økt forekomt av abort hos mus. Skal litt mengde til, da. Men B6 hadde jeg muligens litt effekt av i første svangerskap. Nei ikke prøvd noe annet en afripran… kanskje jeg skal høre med legen.. det med ingefær har jeg faktisk lest så det hadde jeg tenkt å holde meg unna, men kan vel ikke skade å prøve B6 da.. eller jeg tar jo multivitamin hver dag og den inneholder B6. Kan det bli for mye? Endret 16. desember 2021 av tørkestativ Nå spydde jeg nettopp opp multivitaminene jeg tok… har brekt meg av de i det siste, men første gang de kommer opp igjen. Hva gjør man hvis man ikke klarer å holde på de?? Tenker folat osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 16. desember 2021 #163 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) tørkestativ skrev (6 minutter siden): Jeg er førstegangs ja. Er 9+1 i dag så håper det bare er noen uker igjen🤞🏻 Ja, dessverre var min mor dårlig i flere måneder i alle sine 4 graviditeter… så jeg håper ikke jeg «arver» henne😂 søsteren min var ikke dårlig i det hele tatt med nr 1, og bare litt kvalm i noen uker med nr 2.. moren min mener jeg skal ha jente siden jeg er så kvalm. Hun fikk 4 jenter. Spennende å se om hun har rett! Min søster som nesten ikke var dårlig har 2 gutter. Prøver hardt å tenke positivt, men jeg er sånn på generell basis IKKE en veldig positiv person😂 Nei ikke prøvd noe annet en afripran… kanskje jeg skal høre med legen.. det med ingefær har jeg faktisk lest så det hadde jeg tenkt å holde meg unna, men kan vel ikke skade å prøve B6 da.. eller jeg tar jo multivitamin hver dag og den inneholder B6. Kan det bli for mye? Om du googler "b6 graviditet kvalme" kommer det opp litt info om norske retningslinjer på det. Jeg ble anbefalt B6 av fastlege sist. Min første er jente og da var jeg såvidt kvalm, og de jeg kjenner har også blandede erfaringer angående kjønn og kvalme. Allikevel er jeg overbevist om at dette må være en gutt siden symptomene er så annerledes denne gangen. Endret 16. desember 2021 av Elumi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjolahei Skrevet 16. desember 2021 #164 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg har ikke blødd noe mer siden det lille i går🎉☺️ Så håper det går greit. Eller, blødd neseblod da😅 måtte kaste opp da jeg kom hjem fra jobb, og da begynte jeg å blø neseblod samtidig, i begge neseborene. Så ikke bra ut! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. desember 2021 #165 Del Skrevet 16. desember 2021 Det er litt morsomt å lese hva folk mener kvalme har å si på kjønn. Har og hørt at mer kvalme betyr jente.. Jeg var mye kvalm med førstemann, og han er gutt. Svangerskap nr 2 var totalt annerledes. Så jeg var sikker på at det var ei jente. Ble en gutt til altså Så denne gangen blir det null formening! 🙈 jeg har og lurt på om jeg kan bli gjenkjent, men kun av Kg profiler som har vært her mens jeg hang her sist. Ellers så skal det mye til. Tenkte ikke å utbrodere så mye om bosted, yrke, navn osv 😂 Men hadde vært gøy å høre hvor i landet dere bor. Jeg bor på Sørlandet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. desember 2021 #166 Del Skrevet 16. desember 2021 tjolahei skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke blødd noe mer siden det lille i går🎉☺️ Så håper det går greit. Eller, blødd neseblod da😅 måtte kaste opp da jeg kom hjem fra jobb, og da begynte jeg å blø neseblod samtidig, i begge neseborene. Så ikke bra ut! Bra du slutta å blø med unntak av nesa da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2021 #167 Del Skrevet 16. desember 2021 Kakaoen skrev (2 minutter siden): Det er litt morsomt å lese hva folk mener kvalme har å si på kjønn. Har og hørt at mer kvalme betyr jente.. Jeg var mye kvalm med førstemann, og han er gutt. Svangerskap nr 2 var totalt annerledes. Så jeg var sikker på at det var ei jente. Ble en gutt til altså Så denne gangen blir det null formening! 🙈 jeg har og lurt på om jeg kan bli gjenkjent, men kun av Kg profiler som har vært her mens jeg hang her sist. Ellers så skal det mye til. Tenkte ikke å utbrodere så mye om bosted, yrke, navn osv 😂 Men hadde vært gøy å høre hvor i landet dere bor. Jeg bor på Sørlandet Oslo her jeg var bare uggen/kvalm i 3-4 uker sist og fikk jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjolahei Skrevet 16. desember 2021 #168 Del Skrevet 16. desember 2021 Kakaoen skrev (6 minutter siden): Bra du slutta å blø med unntak av nesa da Ja, sant😅 stakkars samboeren min, måtte vaske do og bad etterpå 🤪 Jeg bor i Trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2021 #169 Del Skrevet 16. desember 2021 tørkestativ skrev (1 time siden): Jeg er førstegangs ja. Er 9+1 i dag så håper det bare er noen uker igjen🤞🏻 Ja, dessverre var min mor dårlig i flere måneder i alle sine 4 graviditeter… så jeg håper ikke jeg «arver» henne😂 søsteren min var ikke dårlig i det hele tatt med nr 1, og bare litt kvalm i noen uker med nr 2.. moren min mener jeg skal ha jente siden jeg er så kvalm. Hun fikk 4 jenter. Spennende å se om hun har rett! Min søster som nesten ikke var dårlig har 2 gutter. Prøver hardt å tenke positivt, men jeg er sånn på generell basis IKKE en veldig positiv person😂 Nei ikke prøvd noe annet en afripran… kanskje jeg skal høre med legen.. det med ingefær har jeg faktisk lest så det hadde jeg tenkt å holde meg unna, men kan vel ikke skade å prøve B6 da.. eller jeg tar jo multivitamin hver dag og den inneholder B6. Kan det bli for mye? Bra du sa du kasta opp vitaminer. Da minte du meg på mine. Glemt å ta folat og jod de siste dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 17. desember 2021 #170 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg kommer også fra Sørlandet Tok min første digital i dag (EVER!) og fikk denne! 🥳 (4+1 ifølge Helseoversikt) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2021 #171 Del Skrevet 17. desember 2021 Beautyblender skrev (3 timer siden): Jeg kommer også fra Sørlandet Tok min første digital i dag (EVER!) og fikk denne! 🥳 (4+1 ifølge Helseoversikt) Hurra! Er helseoversikt en app? Jeg klarer ikke å ikke tenke alt for langt frem i tid! Er ikke 7 uker enda en gang og har begynt å tenke på permisjonskabalen med min og far sin perm. 😆 Han kan ikke ta perm på sommern pga jobben sin (han er eier/daglig leder og de har høysesong på sommern), så jeg må nok sannsynligvis ut i jobb når babyen er sånn 4-5 mnd så han kan ta sin perm da, også tar jeg resten av min perm på sommern… hvordan skal det gå med amming og alt?! kanskje vi må ta gradert perm fra april til juli eller noe sånt.. hmm Og hva om det er hjemmekontor neste vinter også… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 17. desember 2021 #172 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Pølsevann skrev (34 minutter siden): Hurra! Er helseoversikt en app? Jeg klarer ikke å ikke tenke alt for langt frem i tid! Er ikke 7 uker enda en gang og har begynt å tenke på permisjonskabalen med min og far sin perm. 😆 Han kan ikke ta perm på sommern pga jobben sin (han er eier/daglig leder og de har høysesong på sommern), så jeg må nok sannsynligvis ut i jobb når babyen er sånn 4-5 mnd så han kan ta sin perm da, også tar jeg resten av min perm på sommern… hvordan skal det gå med amming og alt?! kanskje vi må ta gradert perm fra april til juli eller noe sånt.. hmm Og hva om det er hjemmekontor neste vinter også… Ja, det er en app Veldig "ordentlig". Der kan man f. eks logge kvalme (prosjekt med Universitetet i Oslo tror jeg), og sammenligne seg selv med andre gravide mtp. svangerskapskvalme).+ mye annet da. Andre apper er kanskje morsommere 😆 Jeg har også tenkt litt frem. Er igrunnen veldig fornøyd med termin, jeg! Jeg er sisteårsstudent og får derfor et ganske kort opphold mellom avgangseksamen og fødsel, og mister da (nesten) minst mulig penger 😄 Får mest sannsynlig ikke jobbet så mye så blir vel engangsstønad (+ feriepenger) på meg mellom stipendutbetalinger. Men det kjennes helt greit Vi har jo tatt valget om å prøve før begge er i (full) jobb. Endret 17. desember 2021 av Beautyblender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2021 #173 Del Skrevet 17. desember 2021 Beautyblender skrev (25 minutter siden): Ja, det er en app Veldig "ordentlig". Der kan man f. eks logge kvalme (prosjekt med Universitetet i Oslo tror jeg), og sammenligne seg selv med andre gravide mtp. svangerskapskvalme).+ mye annet da. Andre apper er kanskje morsommere 😆 Jeg har også tenkt litt frem. Er igrunnen veldig fornøyd med termin, jeg! Jeg er sisteårsstudent og får derfor et ganske kort opphold mellom avgangseksamen og fødsel, og mister da (nesten) minst mulig penger 😄 Får mest sannsynlig ikke jobbet så mye så blir vel engangsstønad (+ feriepenger) på meg mellom stipendutbetalinger. Men det kjennes helt greit Vi har jo tatt valget om å prøve før begge er i (full) jobb. Termin er jo perfekt i forhold til bhg start! sist var jeg i perm/ferie/ulønnet i 1 år og 3 mnd tror jeg det var. Så å skulle jobbe etter 4 mnd høres ikke helt optimalt ut 😫 Må nok tygge litt på den kabalen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Tusenfryd Skrevet 17. desember 2021 #174 Del Skrevet 17. desember 2021 Hei👋 Har lest tråden deres en liten stund, og tror jeg hiver meg med fra nå av😊 Jeg er 5+1 i dag, og har foreløpig termin 21. august. 30 år, samboer, førstegangsgravid og bor i Bergen. Gleder meg til å skravle med dere 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2021 #175 Del Skrevet 17. desember 2021 Frk. Tusenfryd skrev (13 minutter siden): Hei👋 Har lest tråden deres en liten stund, og tror jeg hiver meg med fra nå av😊 Jeg er 5+1 i dag, og har foreløpig termin 21. august. 30 år, samboer, førstegangsgravid og bor i Bergen. Gleder meg til å skravle med dere 🥰 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #176 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) @Frk. Tusenfryd Velkommen hit og gratulerer så mye!! 🥳🥳 Spennende å være førstegangsgravid! 🥰 —- Er litt stille fra denne kanten om dagen. Jeg er dødssliten! Har null energi, og sliter veldig med å få gjort daglige gjøremål. Har aldri kjent lignende. Kjennes ut som noen har tatt alt jeg har, og jeg orker ikke annet enn å ligge på sofaen. 😞 Sliter med å få spist nok også, for det er slitsomt å lage seg en brødskive. Hadde litt lav blodprosent på blodprøvene, så kanskje derfor jeg er så sliten. Endret 17. desember 2021 av Lykkefrø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 17. desember 2021 #177 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg tar sjangsen å slenger meg på her😀tok en test i går som var positiv, men det er veldig tidlig da🙏 4+3 i morgen. Har ikke blødd noe ennå og kvalmen er der allerede. Tilbake til farris og eplejuice igjen😂har termin 27 august hvis den klarer å klore seg fast😀 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2021 #178 Del Skrevet 17. desember 2021 Lilletrille79 skrev (28 minutter siden): Jeg tar sjangsen å slenger meg på her😀tok en test i går som var positiv, men det er veldig tidlig da🙏 4+3 i morgen. Har ikke blødd noe ennå og kvalmen er der allerede. Tilbake til farris og eplejuice igjen😂har termin 27 august hvis den klarer å klore seg fast😀 Gratuler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 17. desember 2021 Forfatter #179 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Gratulerer så mye og velkommen hit @Lilletrille79! Er dette din første? 🥰 Betryggende at symptomene allerede har meldt seg! Håper kvalmen holder seg på et lovlig nivå fremover. 😊 Endret 17. desember 2021 av Lykkefrø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 17. desember 2021 #180 Del Skrevet 17. desember 2021 Lykkefrø skrev (1 minutt siden): Gratulerer så mye og velkommen hit @Lilletrille79! Er dette din første? 🥰 Nei da dette er mitt andre 😀er litt gammel da. Ble 42 i sommer og hadde en SA i septemper i uke 8, så dette er virkelig siste sjangse🙏😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå