Kakaoen Skrevet 15. desember 2021 #141 Del Skrevet 15. desember 2021 Velkommen hit @Yrno Jeg har ikke fulgt med så mye de siste dagene her. Merker hjernetåken melder seg (mer enn vanlig for tiden ) Heldigvis er det ikke lenge til ferie, og krysser fingrene for at vi holder oss unna smitte og karantene de neste dagene! Flere enn meg som synes det er vanskelig med korona og det å være ny-gravid? Jeg må virkelig slutte å lese på mye medier for tiden. Blir så lei, og julestemningen er totalt fraværende! I dag fikk jeg svar på hcg prøvene mine som viser mer enn en dobling fra fredag til mandag. Fra 816 til over 2000 Det er jo absolutt et godt tegn. Så da tror jeg jaggu meg at jeg skal tørre å starte en dagbok jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 15. desember 2021 #142 Del Skrevet 15. desember 2021 Lusker meg inn her etter en sjokkerende positiv test i forgårs (mannen syns ikke det var sjokkerende, var en del tegn..). Er vel bare 3+6, men vil gjerne bli en del av gjengen hvis (!) dette går som det skal Kjenner på overraskende lite glede?! Er bare avventende til hele greia og syns det er veldig surrealistisk😅 Også er jeg konstant uggen. Igrunnen ikke blitt noe verre de siste dagene (og det gjør meg jo selvfølgelig litt bekymra🙃) Estimert termin er 28.8 og jeg er 27 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 15. desember 2021 #143 Del Skrevet 15. desember 2021 Kakaoen skrev (2 timer siden): ! Flere enn meg som synes det er vanskelig med korona og det å være ny-gravid? Jeg må virkelig slutte å lese på mye medier for tiden. Blir så lei, og julestemningen er totalt fraværende! Ja!! Syns det er kjempe skummelt. Jeg har heldigvis tatt to doser av vaksinen, men me omikron så er ikke det så beroligende akkurat… det er vel det eneste positive med at jeg er hjemme hele dagen pga kvalme . Lite sjans å bli smittet… Beautyblender skrev (20 minutter siden): Lusker meg inn her etter en sjokkerende positiv test i forgårs (mannen syns ikke det var sjokkerende, var en del tegn..). Er vel bare 3+6, men vil gjerne bli en del av gjengen hvis (!) dette går som det skal Kjenner på overraskende lite glede?! Er bare avventende til hele greia og syns det er veldig surrealistisk😅 Også er jeg konstant uggen. Igrunnen ikke blitt noe verre de siste dagene (og det gjør meg jo selvfølgelig litt bekymra🙃) Estimert termin er 28.8 og jeg er 27 år Gratulerer❤️ i dag måtte jeg finne frem spybøtta igjen.. etter akkurat 2 uker uten oppkast. Det rare var at jeg var ikke kvalm en gang. Hadde sykt cravings på stekt ris så hadde bestilt meg det. Plutselig, uten forvarsel kom alt i retur🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2021 #144 Del Skrevet 15. desember 2021 Kelsier skrev (7 timer siden): Barselhotellet var rett og slett bare en stressende og ugrei opplevelse. Jordmødrene hadde ikke tid til oss, og når de hadde tid så ga de helt forskjellige råd og det virket utrolig lite gjennomtenkt. Det var forvirrende og ubehagelig. Opplevde liten forståelse for at vi som førstegangsforeldre var usikre på en del ting (og det til tross for at det var mye vi ikke var usikre på, fordi vi er ganske vant med babyer). Vi ble pushet veldig på å gi MME, fikk mangelfull veiledning til amming, babyen gikk en del ned i vekt, men da vi ble skrevet ut hadde de skrevet i journalen at "amming var uproblematisk, morsmelk var hovedernæringen og babyen gikk ikke ned mer enn 10%". Eneste grunnen til at baby ikke var gått ned mer enn 10% ved utskriving, var det pushet på MME, for vi var på 9,9%. Amming var i høyeste grad problematisk, og vi fikk aldri til å fullamme, men det fikk vil ikke noen god oppfølging på, verken fra føden eller helsestasjonen. Vi fikk ikke samtale med noen jordmor om amming før det hadde gått 1,5 døgn, og da tok de like greit utskrivingssamtalen i samme slengen "sånn at vi kunne dra hjem dagen etter om vi ville". Det var vi absolutt ikke klare for, og presset om å dra føltes veldig ugreit. Jordmor hadde i tillegg dårlig tid til samtalen og snakket som en virvelvind, noe som førte til at jeg (som var full av hormoner og nesten ikke hadde sovet) begynte å gråte fordi jeg ble overveldet og ikke fikk med meg noe. I stedet for å roe ned og gi meg litt tid og omsorg, så tok hun heller mannen ut på gangen og ga ham informasjonen der alene. På et tidspunkt senere prøvde jeg å snakke med en jordmor om min frykt for fødselsdepresjon, fordi jeg har en historikk med angst og depresjon, hvor det fulle og hele svaret fra henne var "det kan det være lurt å snakke med noen om". Ja, enig, og det var på en måte det jeg prøvde på i situasjonen? Følte igjen og igjen at jeg prøvde å be om hjelp og var sårbar, men jeg ble absolutt ikke hørt eller sett. Å komme hjem til oss selv var en ekstrem lettelse, og vi fikk helt super oppfølging fra helsestasjonen på babyens vekt og min psykiske helse, på tross av at det var rett i inngangen til nyttårshelgen. Men jeg slet med tanker og følelser knyttet til barselhotelloppholdet i mange måneder etterpå, som blant annet gikk hardt utover søvnen i en periode hvor søvn ikke akkurat var et overskuddsprodukt 😅 Dette var egentlig ganske fint å få skrevet, for nå tror jeg at jeg landet på at det absolutt ikke kan bli barselhotellet på oss en gang til. Så da står det mellom Riksen og Bærum! Uff, det hørtes ikke noe greit ut. Er nok en god ide å velge et av de andre sykehusene da! Jeg opplevde også som deg masse motstridende råd når det kom til amming. Hun ene (hun jeg ikke likte) pressa meg til å koppmate selv om ungen faktisk fikk i seg mat. Og koppmating synes eg var noe skikkelig herk. Fikk ikke til og de 4 dråpene som jeg fikk klemt ut havna jo da på kinnet til babyen og ikke i munnen osv. Men jeg tenker at denne gangen blir vi nok ikke så lenge der. Hvis formen er fin da selvsagt. Elumi skrev (6 timer siden): Jeg har kjøpt noen brukte mammajeans (hadde ingen liggende fra første svangerskap). Synes det stoffet over magen er kjempebehagelig jeg også 🙊 Trikset med hårstrikk i knapphullet har vært løsningen her i 2 uker nå, men om noen uker bytter jeg nok over til mammajeansene. Så kjedelig med kvalme @tjolahei Her kom frokosten opp i dag, så jeg er spent på dagene fremover. Det mest irriterende er at jeg ikke engang var særlig kvalm, den bare plutselig kom i retur. Hadde håpt på et forvarsel, da er det enklere dersom jeg er kvalm når jeg er på jobb. Kan ikke gå og kaste opp når som helst. Gratulerer og velkommen hit @Yrno 🥰 Jeg bestilte en legetime sist uke pga kvalmen, og da endte det plutselig opp med å tydeligvis bli første svangerskapskontroll med fastlege. Men kortet ble fylt ut med mye feil, inkl dato (og årstall!!) og antall tidligere svangerskap. Med litt OCD kjente jeg jeg ble skikkelig irritert, "godfølelsen" av første kontroll ble liksom borte. Men jeg ble henvist til jordmor og ble oppringt av henne dagen etterpå, så vi har avtalt en kontroll i slutten av januar. Så håper hun følger opp litt bedre og gjør ting riktig 😅 Hadde en annen jordmor sist gang, men følte også at jeg ikke nådde helt frem når jeg prøvde å snakke om noe vanskelig. Alt var liksom bare måle magen og sjekke urinen, alt er fint, gi litt info og hadebra. Den nye jordmoren har jeg hørt flere positive erfaringer med, så håper det blir bedre denne gangen. Vurderte veldig om jeg skulle ta en UL før januar men nå har jeg ikke valget lenger. Har havnet i karantene, og krysser bare fingrene for å komme ut av den tidsnok til at vi får feire jula som planlagt. Trøsten får vel bare være at det er nok mange i samme situasjon i år, så det får bare bli som det blir. Av tv-serier vil jeg anbefale Outlander. Her går det stort sett i Peppa gris og Daniel tiger med 3-åringen hjemme 😆 Er rart hvor fort tiden går når man er kvalm og trøtt. Plutselig er jeg 7 uker på vei! Sist gang var første jordmortime i uke 24 tror jeg det var, men er det endret nå siden du skal ha i slutten av januar? Får man det tidligere enn før? Kakaoen skrev (3 timer siden): Flere enn meg som synes det er vanskelig med korona og det å være ny-gravid? Jeg må virkelig slutte å lese på mye medier for tiden. Blir så lei, og julestemningen er totalt fraværende! Jaaa! Har to doser vaksine, men veldig usikker på om jeg vil ta nr 3 mens jeg er gravid. Jeg vil helst ikke ha i meg noenting som er laget på en lab (medisiner++) når jeg er gravid. Beautyblender skrev (59 minutter siden): Lusker meg inn her etter en sjokkerende positiv test i forgårs (mannen syns ikke det var sjokkerende, var en del tegn..). Er vel bare 3+6, men vil gjerne bli en del av gjengen hvis (!) dette går som det skal Kjenner på overraskende lite glede?! Er bare avventende til hele greia og syns det er veldig surrealistisk😅 Også er jeg konstant uggen. Igrunnen ikke blitt noe verre de siste dagene (og det gjør meg jo selvfølgelig litt bekymra🙃) Estimert termin er 28.8 og jeg er 27 år Gratulerer!! Jeg er som deg, kjenner ikke på noe særlig glede. Gjorde ikke det sist heller. Har liksom ikke noe følelse av at det er et menneske inni meg, så jeg klarer ikke å knytte det opp mot følelser eller glede eller noe sånt Det er for abstrakt. Spesielt så tidlig. Kan være en forsvarsmekanisme jeg ubevisst setter opp siden det kan gå galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 15. desember 2021 #145 Del Skrevet 15. desember 2021 Kakaoen skrev (3 timer siden): Velkommen hit @Yrno Jeg har ikke fulgt med så mye de siste dagene her. Merker hjernetåken melder seg (mer enn vanlig for tiden ) Heldigvis er det ikke lenge til ferie, og krysser fingrene for at vi holder oss unna smitte og karantene de neste dagene! Flere enn meg som synes det er vanskelig med korona og det å være ny-gravid? Jeg må virkelig slutte å lese på mye medier for tiden. Blir så lei, og julestemningen er totalt fraværende! I dag fikk jeg svar på hcg prøvene mine som viser mer enn en dobling fra fredag til mandag. Fra 816 til over 2000 Det er jo absolutt et godt tegn. Så da tror jeg jaggu meg at jeg skal tørre å starte en dagbok jeg også. Helt ærlig så hadde jeg håpt å bli smitta nå som vi uansett har det i hus, så jeg har mindre risiko for å få corona i 3. trimester når det er større risiko for å bli alvorlig syk. Så jeg ble litt skuffa av dagens negative test 😅, for det kan antyde at den ene vaksinedosen jeg har fungerte, men den fungerer nok ikke resten av svangerskapet.. Og jeg vil heller ikke ta noen dose i graviditeten. Alternativet er at jeg ikke blir syk før helga og da blir det kjedelig julaften. Så godt med såpass stor stigning av hcg @Kakaoen! Jeg må huske å be om svar på blodprøvene som ble tatt, men er sikker på at hcg har steget mye her også, basert på kvalmen og hvor vonde puppene mine har blitt 😂 @Pølsevann Her i området er det god dekning med jordmødre, så er nok derfor de tar inn såpass tidlig. Tror det var det samme når vi var gravid samtidig sist også? Da var jeg iallefall med jordmor noen uker før ordinær UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2021 #146 Del Skrevet 15. desember 2021 Elumi skrev (10 minutter siden): @Pølsevann Her i området er det god dekning med jordmødre, så er nok derfor de tar inn såpass tidlig. Tror det var det samme når vi var gravid samtidig sist også? Da var jeg iallefall med jordmor noen uker før ordinær UL. Det var god dekning der jeg var sist og. De hadde ekstra ressurser pga mange minoriteter der. Men fikk ikke komme inn tidligere uansett Men nå har vi flytta så nå skal jeg på en annen helsestasjon, kanskje de gjør det annerledes der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. desember 2021 #147 Del Skrevet 15. desember 2021 Beautyblender skrev (1 time siden): Lusker meg inn her etter en sjokkerende positiv test i forgårs (mannen syns ikke det var sjokkerende, var en del tegn..). Er vel bare 3+6, men vil gjerne bli en del av gjengen hvis (!) dette går som det skal Kjenner på overraskende lite glede?! Er bare avventende til hele greia og syns det er veldig surrealistisk😅 Også er jeg konstant uggen. Igrunnen ikke blitt noe verre de siste dagene (og det gjør meg jo selvfølgelig litt bekymra🙃) Estimert termin er 28.8 og jeg er 27 år Gratulerer og velkommen hit Hvis det er noen trøst så har det vær lite glede her og ved positiv test. Misforstå meg rett, men har vært mere slik: førstemann: HÆ?? Hva? Men jeg skal jo på fylla i kveld!! 😳 (ble ingen fylla ) nr 2: Hmm.. var det jeg mistenkte.. jaja, vi ser hvordan det går. (Det gikk fint ) nr3: Hva?? Du kødder?? Hæ?? Etterfulgt av latterkrampe Synes å huske at gleden kom mer etter uke 12 og ihvertfall etter OUL 🥰 Elumi skrev (9 minutter siden): Helt ærlig så hadde jeg håpt å bli smitta nå som vi uansett har det i hus, så jeg har mindre risiko for å få corona i 3. trimester når det er større risiko for å bli alvorlig syk. Så jeg ble litt skuffa av dagens negative test 😅, for det kan antyde at den ene vaksinedosen jeg har fungerte, men den fungerer nok ikke resten av svangerskapet.. Og jeg vil heller ikke ta noen dose i graviditeten. Alternativet er at jeg ikke blir syk før helga og da blir det kjedelig julaften. Så godt med såpass stor stigning av hcg @Kakaoen! Jeg må huske å be om svar på blodprøvene som ble tatt, men er sikker på at hcg har steget mye her også, basert på kvalmen og hvor vonde puppene mine har blitt 😂 @Pølsevann Her i området er det god dekning med jordmødre, så er nok derfor de tar inn såpass tidlig. Tror det var det samme når vi var gravid samtidig sist også? Da var jeg iallefall med jordmor noen uker før ordinær UL. Her har det også vært litt korona i nærheten. Noe omikron også. Har hørt den er mildere. 🤷🏼♀️ Var også klar for å få dette snart og bli ferdig. plutselig dumper jeg over artikler om at gravide legges inn med korona🙈 tror mobilen min skjønner hva som er på gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 15. desember 2021 #148 Del Skrevet 15. desember 2021 Takk dere!😁 Så for meg et sånt "Youtube-øyeblikk" med smil og masse tårer, men istedet ble det sjokk og "pustevansker"😂 Hjelper ikke akkurat på at det typ er 25 % sjanse for SA... Jeg er ikke direkte pessimistisk, mer sånn at jeg tenker "hvorfor skal det liksom ikke skje meg?" Altså SA. Spent på formen fremover! Syns nesten kvalmen er bedre i dag jeg, men forberedt på at den plutselig kan bli verre! Hvis det blir veldig ille, blir jeg nesten nødt til å fortelle familien om det siden vi er der i juleferien.. Men kjenner at jeg egentlig ikke har behov for det?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 15. desember 2021 #149 Del Skrevet 15. desember 2021 (endret) Er også tung i hodet, trøtt, fort andpusten og har metallsmak i munnen. OG FØLSOM! Fått alle symptomer jeg, FØR 4 uker?! 😅 Endret 15. desember 2021 av Beautyblender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 15. desember 2021 #150 Del Skrevet 15. desember 2021 @Beautyblender helt vanlig å ikke ha den "WOW JEG ER GRAVID"-følelsen ja. Jeg hadde det i første svangerskap, men de 2 siste har det vært mer "jaja jeg er gravid, det visste jeg jo. Får se hvordan dette går da..". Her varierer kvalmen fra å spy, til å føle meg helt fin og "ikke gravid" en hel dag plutselig. I første svangerskap var jeg veldig lite kvalm egentlig, har vært mer kvalm nå enn jeg var på de 40 ukene.. 😅 Merker at cravings henger sammen med kvalme. Plutselig er det kun en ting jeg vil spise, og alt annet gjør meg kvalm. Jeg klarer heller ikke å drikke rent vann, så det går i tynn saft hele tiden. Her har vi fortalt det til overraskende mange nå. Med første holdt jeg det hemmelig til etter nipt, var vel 13-14 uker da. Men da var jeg også i fin form, er jo vanskeligere å holde skjult om man er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjolahei Skrevet 15. desember 2021 #151 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg oppdaga pittelitt blod i trusa i kveld, men ingenting på papiret. Var kanskje sånn 1-2 dråper. Er redd😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 16. desember 2021 #152 Del Skrevet 16. desember 2021 tjolahei skrev (10 timer siden): Jeg oppdaga pittelitt blod i trusa i kveld, men ingenting på papiret. Var kanskje sånn 1-2 dråper. Er redd😫 Ånei! Men det er ikke unormalt å blø litt i første trimester. Noen kan til og med ha store blødninger som menstruasjon og allikevel går det fint. Har du hatt noen andre plager nå eller gav det seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 16. desember 2021 #153 Del Skrevet 16. desember 2021 Beautyblender skrev (16 timer siden): Lusker meg inn her etter en sjokkerende positiv test i forgårs (mannen syns ikke det var sjokkerende, var en del tegn..). Er vel bare 3+6, men vil gjerne bli en del av gjengen hvis (!) dette går som det skal Kjenner på overraskende lite glede?! Er bare avventende til hele greia og syns det er veldig surrealistisk😅 Også er jeg konstant uggen. Igrunnen ikke blitt noe verre de siste dagene (og det gjør meg jo selvfølgelig litt bekymra🙃) Estimert termin er 28.8 og jeg er 27 år Jeg kjente heller nesten ikke på noen glede, mer veldig avventende. Er veldig pessimist da, så tenkte litt sånn "jaja, men mensen kommer jo sikkert i morgen likevel", og når det ikke skjedde tenkte jeg igjen "ja, men da var sikkert EL en dag senere enn jeg trodde, det kommer nok i morgen". Nå er jeg 4+4, og er over en uke siden IKM. Begynner veldig smått og bli forsiktig optimist, men tør ikke helt å glede meg før etter TUL likevel kjenner jeg Mannen er faktisk bedre enn meg der, han merker så mye på meg sier han at for han er det ikke noe tvil. Kjenner på mye spenning knyttet til jula selv! Jeg ble også veldig tidlig uggen, og ut ifra det jeg har sniklest ser det ut som at vi har mye det samme. Har liksom en sånn minimum uggenhet som ligger i bunnen, og så kommer det ekstra kjipe kvalmebølger noen ganger for dagen. Her skal vi faktisk ha jul hos oss for første gang med svigers som kommer, så kjenner panikken bre seg lett bare av å tenke på det. Føler det er så mye som skal ordnes og fikses, og har kommet diverse hint om at både hjemmelaga gløgg, surkål og rødkål skal være så mye bedre - blir ikke det i år gitt! Holder å lage ribbe og pinnekjøtt for første gang oppi alt det her Skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare å skjule det. Kommer kanskje unne med å drikke brus, men svigermor kommer til å lukte det fra øyeblikket hun kommer inn døra så vi vurderer om vi skal fortelle det til henne på forhånd så vi har en "alliert". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 16. desember 2021 #154 Del Skrevet 16. desember 2021 Allierte er veldig lurt å ha @Yrno. Julemat er ganske krevende å lage selv om surkålen ikke er hjemmelaget ja. Og når man er gravid og kanskje dårlig i tillegg, er det vertfall krevende. Hva er verre enn å kaste opp? Å kaste opp når magen er tom.. Er så leii! 🤢 Men holder igjen på kvalmestillende så lenge jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 16. desember 2021 #155 Del Skrevet 16. desember 2021 Advarsel om syteinnlegg 🆘 Har det ikke spesielt bra for tiden… dette var mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg. Å være gravid altså. Var selfølgelig klar over at mange er i dårlig form i første trimester, men det er en ting å lese det, og å faktisk oppleve det. Hadde aldri sett for meg at det skulle være så hardt… dagene mine er innholdsløse og kjedelige. Ila en dag beveger jeg meg fra sengen til sofaen og tilbake til sengen igjen. På en god dag får jeg kanskje til 20 minutters tur med hunden. Jeg er så lei av å ligge på sofaen! 3 uker har det gått, og jeg vet at jeg sikkert har i hvertfall 3 uker igjen. Minst. Lei av å ikke kunne spise uten å kaste opp. I dag har jeg klart å spist å beholde en kakemann og 4 ritz kjeks…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. desember 2021 #156 Del Skrevet 16. desember 2021 tørkestativ skrev (4 minutter siden): Advarsel om syteinnlegg 🆘 Har det ikke spesielt bra for tiden… dette var mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg. Å være gravid altså. Var selfølgelig klar over at mange er i dårlig form i første trimester, men det er en ting å lese det, og å faktisk oppleve det. Hadde aldri sett for meg at det skulle være så hardt… dagene mine er innholdsløse og kjedelige. Ila en dag beveger jeg meg fra sengen til sofaen og tilbake til sengen igjen. På en god dag får jeg kanskje til 20 minutters tur med hunden. Jeg er så lei av å ligge på sofaen! 3 uker har det gått, og jeg vet at jeg sikkert har i hvertfall 3 uker igjen. Minst. Lei av å ikke kunne spise uten å kaste opp. I dag har jeg klart å spist å beholde en kakemann og 4 ritz kjeks…. Det høres skikkelig dritt ut at du har det slik. Forstår deg godt at dagene er lange og kjedelige. Her må man bare ta en dag en gangen. Har du prøvd ut alle disse kjærringrådene? Håper det gir seg etterhvert Her inne kan du alltid syte uten at noen skal synes at det er ille! tjolahei skrev (21 timer siden): Jeg oppdaga pittelitt blod i trusa i kveld, men ingenting på papiret. Var kanskje sånn 1-2 dråper. Er redd😫 Hvordan går det nå? Er det kommet noe mer? Synes å huske at jeg spottet litt med nr 2 uten at det var noe galt. Krysser fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 16. desember 2021 #157 Del Skrevet 16. desember 2021 Kakaoen skrev (20 minutter siden): Det høres skikkelig dritt ut at du har det slik. Forstår deg godt at dagene er lange og kjedelige. Her må man bare ta en dag en gangen. Har du prøvd ut alle disse kjærringrådene? Håper det gir seg etterhvert Her inne kan du alltid syte uten at noen skal synes at det er ille! Det er godt å få ut frustasjonen et sted tror samboeren min er en smule lei snart😂 jeg har lest noen kjerringråd om vitamin B6 og ingefær, men tenker at når afipran ikke tar det så hjelper nok ikke kjerringråd heller🥴 appen helseoversikt har et verktøy der man kan logge kvalmen. Fikk opp moderat svangerskapskvalme. Prøver å tenke at noen har det MYE verre enn meg… tåler tydeligvis kvalme svært dårlig. får prøve å ta en dag av gangen ja. Men blir litt sånn når man våkner; fader en ny dag… «jippi» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 16. desember 2021 #158 Del Skrevet 16. desember 2021 tørkestativ skrev (1 minutt siden): Det er godt å få ut frustasjonen et sted tror samboeren min er en smule lei snart😂 jeg har lest noen kjerringråd om vitamin B6 og ingefær, men tenker at når afipran ikke tar det så hjelper nok ikke kjerringråd heller🥴 appen helseoversikt har et verktøy der man kan logge kvalmen. Fikk opp moderat svangerskapskvalme. Prøver å tenke at noen har det MYE verre enn meg… tåler tydeligvis kvalme svært dårlig. får prøve å ta en dag av gangen ja. Men blir litt sånn når man våkner; fader en ny dag… «jippi» Håper det gir seg når du nærmer deg uke 12. Hvor langt er du nå? Vet du hvordan din mor var som gravid? Jeg mener å ha hørt at det ofte er litt likt. Tror mine søstre og jeg har hatt det nokså likt i forhold til hvordan min mor hadde det. Med unntak av diverse ymse bekkenvondter.. Men du er førstegangs? (jeg har seriøst null oversikt på brukerene i denne tråden ) Da er det kanskje ikke like aktuelt å spørre mor om hvordan hennes graviditeter var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 16. desember 2021 #159 Del Skrevet 16. desember 2021 tørkestativ skrev (1 time siden): Advarsel om syteinnlegg 🆘 Har det ikke spesielt bra for tiden… dette var mye tøffere enn jeg hadde forestilt meg. Å være gravid altså. Var selfølgelig klar over at mange er i dårlig form i første trimester, men det er en ting å lese det, og å faktisk oppleve det. Hadde aldri sett for meg at det skulle være så hardt… dagene mine er innholdsløse og kjedelige. Ila en dag beveger jeg meg fra sengen til sofaen og tilbake til sengen igjen. På en god dag får jeg kanskje til 20 minutters tur med hunden. Jeg er så lei av å ligge på sofaen! 3 uker har det gått, og jeg vet at jeg sikkert har i hvertfall 3 uker igjen. Minst. Lei av å ikke kunne spise uten å kaste opp. I dag har jeg klart å spist å beholde en kakemann og 4 ritz kjeks…. Så dritt at du har det sånn ❤️ Prøøøv å tenk at for hver dag du er kvalm, så er du en dag nærmere å ikke være kvalm, eventuelt til å føde 😅 Men du har ellers min største sympati!! Når det gjelder mødrene våre så vet jeg at mamma ikke var kvalm et eneste sekund, mens jeg allerede har vært myye uggen, (men det er helt overkommelig hverdagen). Så det trenger ikke ha noe å si.. Her driver jeg og flytter. Blir sliten (og griner) av den minste ting 😂 Ps: er det noen som er "redde" for å bli gjenkjent? Jeg er på en måte det, men kjenner også at jeg helt fint kunne stått i det. Det er vel uansett få som hadde turt å tilstå/"avsløre" at de vet om deg/meg?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2021 #160 Del Skrevet 16. desember 2021 Beautyblender skrev (10 minutter siden): Så dritt at du har det sånn ❤️ Prøøøv å tenk at for hver dag du er kvalm, så er du en dag nærmere å ikke være kvalm, eventuelt til å føde 😅 Men du har ellers min største sympati!! Når det gjelder mødrene våre så vet jeg at mamma ikke var kvalm et eneste sekund, mens jeg allerede har vært myye uggen, (men det er helt overkommelig hverdagen). Så det trenger ikke ha noe å si.. Her driver jeg og flytter. Blir sliten (og griner) av den minste ting 😂 Ps: er det noen som er "redde" for å bli gjenkjent? Jeg er på en måte det, men kjenner også at jeg helt fint kunne stått i det. Det er vel uansett få som hadde turt å tilstå/"avsløre" at de vet om deg/meg?? Mener du gjenkjent i denne tråden? Jeg tenker litt på det, men så tenker jeg også, det er vel INGEN som leser en termintråd om de ikke er gravide og har termin samtidig selv, så da er det i så fall bare et knippe mennesker her som leser denne. Og hvis en av dere er en av venninnene mine så er det egentlig bare hyggelig Synes synd på dere som er så kvalme. Det er forferdelig å være kvalm hele tiden. Jeg har ikke fått noen symptomer enda, annet enn at eplejuice smaker dritt. Og ørlite øm i en pupp. Mener å huske fra sist gang at jeg ble kvalm i uke 8. Så det kommer vel. Typisk at jeg er på ferie når det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå