Gå til innhold

KLAGETRÅD! Skriv ned absolutt alt som plager deg akkurat nå​ 😅


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

- At jeg knuste telefonen min i kveld, med uhell. "Jeg skulle bare ikke ha ..." dere vet hvordan det er

- At folk i kassa på butikken ikke en gang svarer når jeg smiler og takker 😅

- Møter på jobb, som bare drar ut og drar ut, mange timer med møter kunne vært avklart på 15 min! 

- Manglende faglig forankring hos så mange 

- At jeg irriterer meg så mye over folk at jeg både føler utenforskap, og samtidig ikke en gang har lyst å høre til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At typen min sitter på med ei skikkelig pen dame fra jobb typ 3 ganger i uka

At tuppene på håret mitt er slitt

At vinduene trekker kald luft

Anonymkode: 7a42c...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (5 minutter siden):

 

- At jeg irriterer meg så mye over folk at jeg både føler utenforskap, og samtidig ikke en gang har lyst å høre til 😅

Det er faktisk det mest reflekterende jeg har lest på lenge! 😳 Traff meg rett i sjela! 

Anonymkode: 7a42c...c95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk det mest reflekterende jeg har lest på lenge! 😳 Traff meg rett i sjela! 

Anonymkode: 7a42c...c95

Hahaha! Hvis du vil ha reflekterende stiller jeg opp hver gang, hver eneste dag! 🥳🙈 Omgjengelighet derimot må du andre steder for. Kanskje vi kan høre til litt sammen? Eller så bare irriterer vi hverandre vi også. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt irritert når det dukker opp enkelte folk i disse dyr strøm trådene, som skryter av at de ikke merker det. "Jeg bryr meg ikke, jeg har en hel skog på utsiden jeg kan hugge ned og fyre med", eller "jeg bor heldigvis i en ny moderne leilighet med høyteknologisk fjernvarme, som suger opp energi direkte fra sykkelhjulet til MDG Lan." 

Hvem bryr seg? Selvfølgelig er strømmen altfor dyr! Mange sliter, og selv om det ikke påvirker disse personene sin økonomi som andre, så er det vel ikke noe å juble over at prisen har økt så sinnsykt mye? :scorpis:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
Rainstorm skrev (7 timer siden):

(...)

- At jeg irriterer meg så mye over folk at jeg både føler utenforskap, og samtidig ikke en gang har lyst å høre til 😅

Mee too! Bra formulert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det noe vi her på forumet kan hjelpe deg med? 

Anonymkode: 96f9f...894

Skulle virkelig ønske det. Jeg har en støttende samboer som kunne hjulpet meg om man visste hva som hjalp. Det beste hadde vært innleggelse, så man kunne fått riktig behandling og bedret livskvalitet. Har kompleks ptsd, og nevropsykologen som sa det har sagt at jeg bare vil være bedre i perioder, men aldri frisk. Skulle så gjerne lært å leve med dette.. Takk som spør ❤️

Anonymkode: 82e06...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

- At jeg har utviklet alle symptomene på fibromyalgi (håper det bare ikke varer!)

- At jeg trenger å slappe helt av i dag, men føler jeg må besøke min gamle tante fordi familien legger press på det

- At jeg har kronisk halskatarr

- At jeg ikke har noe brød i hus

- At adventstiden, som jeg elsker, er fylt med altfor mye drit og forpliktelser, når jeg egentlig skulle vært sykemeldt, mens julen som er fæl har jeg fri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle virkelig ønske det. Jeg har en støttende samboer som kunne hjulpet meg om man visste hva som hjalp. Det beste hadde vært innleggelse, så man kunne fått riktig behandling og bedret livskvalitet. Har kompleks ptsd, og nevropsykologen som sa det har sagt at jeg bare vil være bedre i perioder, men aldri frisk. Skulle så gjerne lært å leve med dette.. Takk som spør ❤️

Anonymkode: 82e06...f41

Nevropsykologer er overhodet ikke eksperter på kompleks ptsd! Traumespesialister er det. Det er fullt mulig å bli frisk fra K-PTSD. Selv om ikke alle blir det. Noen får fysiske plager for resten av livet (redd for at jeg havner i den leiren), men de psykiske plagene kan jobbes med sammen med en god terapeut. Kan du bli henvist videre til en traumespesialist med refusjonsavtale? (Tror for øvrig det er mye bedre enn innleggelse. Innleggelser kommer med mye ekstra belastning, og ofte krenkelser.) 

Heia deg. Livet kan bli bedre. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages med rød og hissig hud i fjeset som klør pga all munnbindbruken og oppsvulmede hender pga allergi for håndsprit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grenseløst at jeg er så tett i pappen at jeg som voksen ikke klarer å vri hue rundt vg3 norskfaget! Må heldigvis bare bestå, men ønsker jo bra karakter der også!

Anonymkode: e0e11...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kulden som nå er kommet irriterer meg veldig. Føler meg små syk hele tiden når det er så kaldt. Det eneste som hjelper er enten når man er i dusjen eller ligger under dyna. Fryser hele tiden og kler meg godt, likevel fryser jeg fortsatt. -13 her.

Anonymkode: 4e545...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

- At jeg ikke kan ligge i senga i hele dag, og hele helga

- At jeg er i så dårlig form at jeg føler jeg trenger å bli sengeliggende hele dagen, og hele helga

- At uansett om legen sier jeg skal bli sykemeldt for å ligge i senga hele dagen, og hele helga, så kan jeg ikke

- Omikron som kommer og fører til nedstengelser slik at jeg ikke får oppleve livets første julebord

(😅 Strengt tatt hadde vel den beste komboen vært full omikronnedstengelse slik at jeg kunne ligge i senga hele helga, og til over nyttår. Sånn hvis man skal være smertefull egoistisk og tullerusk.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm skrev (På 2.12.2021 den 12.50):

Nevropsykologer er overhodet ikke eksperter på kompleks ptsd! Traumespesialister er det. Det er fullt mulig å bli frisk fra K-PTSD. Selv om ikke alle blir det. Noen får fysiske plager for resten av livet (redd for at jeg havner i den leiren), men de psykiske plagene kan jobbes med sammen med en god terapeut. Kan du bli henvist videre til en traumespesialist med refusjonsavtale? (Tror for øvrig det er mye bedre enn innleggelse. Innleggelser kommer med mye ekstra belastning, og ofte krenkelser.) 

Heia deg. Livet kan bli bedre. ❤

Hei, takk for gode ord ❤️ Jeg har før blitt henvist til dps med da beskjed fra nevropsykolog at jeg skulle til traumeteam. Legen ga f*** i ordene til nevropsykologen og henviste meg til angst avdeling. Grunnen til henvisningen ditt var at legen mente jeg ikke hadde noe hos ett traume team å gjøre. Jeg dissosierer sjeldent, jeg våkner ikke svett og redd om natta, sist men ikke minst husker jeg ikke en traume. Så i hennes øyne hadde jeg ikke noe å jobbe med. Jeg som helst skulle jobbet mot å huske ting, tenk å ikke huske en hel barndom… Jeg skulle ønske jeg kunne husket litt fra jeg var barn. 
 

Men traumene går utover meg dag inn og ut.. jeg lengter etter å bli normal.. 

 

Jeg har foresten byttet fastlege, men venteliste er 70 av 86 nå, så må vente en god stund til. Men da prøver jeg starte løpet litt på nytt. Grunnen til at jeg føler innleggelse er bedre er fordi jeg har så mye uro og redsel, det hadde vært godt å blitt overvåket litt, da hadde jeg følt meg litt tryggere. Da kunne vi på et kort løp sett på problematikken, og også rettet oss mot en form for behandling. Føler jeg er ett ganske kompleks tilfellet på kompleks ptsd, først og fremst vært i psykatri siden jeg var ungdom, der ingen har fattet hva problemet med meg var. Eneste diagnosen jeg har fått var en stusselig «verbale vansker». Som at det var noe jeg brydde meg om når funksjonsnivået mitt var så lavt at jeg uansett ikke fikk snakket med noen på den tiden. Har blitt utreda mange ganger, scorer høyt. Men akkurat IKKE høyt nok på mye ting. Nå vil jeg bare føle meg trygg.. kan ikke huske sist jeg gjorde det.. 

Jeg har bodd i ett ruset hjem i 15år, jeg har vært en brikke til trusler for min mor. Jeg har hjulpet hun kle på seg og vekket hun etter skolen. Sprit flasker og sprøyter var vell helt normalt var det ikke? Ikke få ha noen kontakt med annen familie over flere år om gangen for å straffe de er vell normalt? Bæsj og hundetiss inne er vell normalt? Mødre som har oppheng midt på natta med så høy musikk at barn ikke får sove mens man rydder er vell normalt? Å få beskjed som 7 åring å ringe 113 om abstinensene blir så ille at hun mister bevisstheten er vell normalt? Og bo i korte perioder hos venner og gå glipp av skole fordi moren er ute på kjøret er vell normalt? Og kjøre til Oslo og sitte lange timer i bilen mens mor er handler inn heroin er vell normalt? Og stoppe på kjøpesenter på hjem veien mens mor setter sprøyter med heroin er vell trygt og normalt? At en 6-7 åring må avgi urinprøver hele tiden fordi «legen mistet de» er vell normalt? Ja hun brukte mine urinprøver for å ha rene prøver.. og på slutten av barneskolen begynte det å bli mye trøbbel med meg, jeg fungerte kjempe dårlig, var sinna, ikke kontroll på følelsene alt mulig, mye var tydelige tegn på omsorgssvikt. Men det endte alltid med at jeg ble fremstilt som problemet. Til tross for at alle prøver visste at jeg var «normal». 

 

Herregud, unnskyld for dette maset.. men det er vell en klagetråd. Hehe. Tror følelsen av å vite at noen kanskje leser det her letter litt. Jeg ble ikke sett i 18år, men nå kan jeg kanskje blir hørt en plass.. 

Anonymkode: 82e06...f41

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, takk for gode ord ❤️ Jeg har før blitt henvist til dps med da beskjed fra nevropsykolog at jeg skulle til traumeteam. Legen ga f*** i ordene til nevropsykologen og henviste meg til angst avdeling. Grunnen til henvisningen ditt var at legen mente jeg ikke hadde noe hos ett traume team å gjøre. Jeg dissosierer sjeldent, jeg våkner ikke svett og redd om natta, sist men ikke minst husker jeg ikke en traume. Så i hennes øyne hadde jeg ikke noe å jobbe med. Jeg som helst skulle jobbet mot å huske ting, tenk å ikke huske en hel barndom… Jeg skulle ønske jeg kunne husket litt fra jeg var barn. 
 

Men traumene går utover meg dag inn og ut.. jeg lengter etter å bli normal.. 

 

Jeg har foresten byttet fastlege, men venteliste er 70 av 86 nå, så må vente en god stund til. Men da prøver jeg starte løpet litt på nytt. Grunnen til at jeg føler innleggelse er bedre er fordi jeg har så mye uro og redsel, det hadde vært godt å blitt overvåket litt, da hadde jeg følt meg litt tryggere. Da kunne vi på et kort løp sett på problematikken, og også rettet oss mot en form for behandling. Føler jeg er ett ganske kompleks tilfellet på kompleks ptsd, først og fremst vært i psykatri siden jeg var ungdom, der ingen har fattet hva problemet med meg var. Eneste diagnosen jeg har fått var en stusselig «verbale vansker». Som at det var noe jeg brydde meg om når funksjonsnivået mitt var så lavt at jeg uansett ikke fikk snakket med noen på den tiden. Har blitt utreda mange ganger, scorer høyt. Men akkurat IKKE høyt nok på mye ting. Nå vil jeg bare føle meg trygg.. kan ikke huske sist jeg gjorde det.. 

Jeg har bodd i ett ruset hjem i 15år, jeg har vært en brikke til trusler for min mor. Jeg har hjulpet hun kle på seg og vekket hun etter skolen. Sprit flasker og sprøyter var vell helt normalt var det ikke? Ikke få ha noen kontakt med annen familie over flere år om gangen for å straffe de er vell normalt? Bæsj og hundetiss inne er vell normalt? Mødre som har oppheng midt på natta med så høy musikk at barn ikke får sove mens man rydder er vell normalt? Å få beskjed som 7 åring å ringe 113 om abstinensene blir så ille at hun mister bevisstheten er vell normalt? Og bo i korte perioder hos venner og gå glipp av skole fordi moren er ute på kjøret er vell normalt? Og kjøre til Oslo og sitte lange timer i bilen mens mor er handler inn heroin er vell normalt? Og stoppe på kjøpesenter på hjem veien mens mor setter sprøyter med heroin er vell trygt og normalt? At en 6-7 åring må avgi urinprøver hele tiden fordi «legen mistet de» er vell normalt? Ja hun brukte mine urinprøver for å ha rene prøver.. og på slutten av barneskolen begynte det å bli mye trøbbel med meg, jeg fungerte kjempe dårlig, var sinna, ikke kontroll på følelsene alt mulig, mye var tydelige tegn på omsorgssvikt. Men det endte alltid med at jeg ble fremstilt som problemet. Til tross for at alle prøver visste at jeg var «normal». 

 

Herregud, unnskyld for dette maset.. men det er vell en klagetråd. Hehe. Tror følelsen av å vite at noen kanskje leser det her letter litt. Jeg ble ikke sett i 18år, men nå kan jeg kanskje blir hørt en plass.. 

Anonymkode: 82e06...f41

❤ Du har vært gjennom alt for mye. Ingen skal ha det slik du beskriver. Men det er godt du skriver det da. Får det ut. For det viser at du nå har en forståelse av at det var feil. 

Veldig mange barn som vokser opp med omsorgssvikt normaliserer. Selvsagt gjør de det. Det er det eneste man har kjent til, og på et vis hjelper det en også til å overleve. Man vet ikke at det ikke er sånn livet skal være. Men sorgen som voksen når man innser det. Den er stor. 

Nevropsykologen du har gått til og som kjenner deg litt, har du kontakt med ham fremdeles? Han kan sende henvisning selv, det må ikke gå gjennom legen. Og jeg ville anbefalt privatpraktiserende med refusjonsavtale. Der er det ikke like mye fokus på strømlinjeformet og du kan holde på lenger enn på de fleste DPS. 

Dette med at du ikke dissosierer så mye... hva med den amnesien da? Er ikke det en form for dissosiasjon i hukommelsen, du splitter bort en hel barndom? 

Det å tenke at man er et spesielt tilfelle av k-ptsd, det er gjerne noe som bidrar til følelsen av at man ikke kan bli bedre. Det du har opplevd er langt over streken, det er fælt og grusomt, men lidelsen du får av det det er fremdeles mye av det samme som disse spesialistene har møtt mye av. Så det går an å bli bedre også for deg! 

Og forresten, hvis du husker alle disse tingene du beskriver, så husker du vel et traume? Og i terapi kan man jo bli trygg nok til å utforske hvor redd og redd for sitt liv man var i disse situasjonene. 

Jeg heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (27 minutter siden):

❤ Du har vært gjennom alt for mye. Ingen skal ha det slik du beskriver. Men det er godt du skriver det da. Får det ut. For det viser at du nå har en forståelse av at det var feil. 

Veldig mange barn som vokser opp med omsorgssvikt normaliserer. Selvsagt gjør de det. Det er det eneste man har kjent til, og på et vis hjelper det en også til å overleve. Man vet ikke at det ikke er sånn livet skal være. Men sorgen som voksen når man innser det. Den er stor. 

Nevropsykologen du har gått til og som kjenner deg litt, har du kontakt med ham fremdeles? Han kan sende henvisning selv, det må ikke gå gjennom legen. Og jeg ville anbefalt privatpraktiserende med refusjonsavtale. Der er det ikke like mye fokus på strømlinjeformet og du kan holde på lenger enn på de fleste DPS. 

Dette med at du ikke dissosierer så mye... hva med den amnesien da? Er ikke det en form for dissosiasjon i hukommelsen, du splitter bort en hel barndom? 

Det å tenke at man er et spesielt tilfelle av k-ptsd, det er gjerne noe som bidrar til følelsen av at man ikke kan bli bedre. Det du har opplevd er langt over streken, det er fælt og grusomt, men lidelsen du får av det det er fremdeles mye av det samme som disse spesialistene har møtt mye av. Så det går an å bli bedre også for deg! 

Og forresten, hvis du husker alle disse tingene du beskriver, så husker du vel et traume? Og i terapi kan man jo bli trygg nok til å utforske hvor redd og redd for sitt liv man var i disse situasjonene. 

Jeg heier på deg! 

Takk jeg skal absolutt ta det opp om det kanskje går an å bruke privat praktiserende. Skulle gjerne tatt det opp med nevro psykolog, men var hos hun bare i forbindelse med nav. Takk for gode ord, hjelper stort å høre at det kan finnes hjelp ❤️ 
 

Barnevernspapirene mine utgjør en relativt stor del av barndommen min, mye av det som er nevnt er enten derfra eller hva evt familien min har fortalt meg. Men forholder meg mer til papirene ofte da familien har veldig forskjellige synspunkt på hvordan ting var. Husker smått fra 7.klasse. Som all spriten som sto framme. Husker at vi kjørte til Oslo og spiste på mc, men husker verken venting eller sprøytene. En gang spurte jeg mamma hvorfor urinprøven hennes var rene siden barnevernepapirene hadde jo bare rene urinprøver nesten når jeg var litt eldre. Da spurte hun meg om jeg husket hun fortalte meg at legen mistet urinprøvene mine. Så, har blitt gjenfortalt det meste. Fra 0år og til 6.klasse. Er veldig stille år for meg, husker veldig små ubetydelig ting som at jeg hadde vannkopper i 2 klasse tror jeg. Men igjen så leste jeg i papirene at jeg var ustelt, skitten, det var hunde avføring rundtomkring våte hauger med klær osv. Når barnevernet skulle dra hadde jeg påpekt den ene våte haugen med klær ved å sparke borti og si vått visstnok. Men min virkelighet er ikke sånn.. veldig vanskelig og forklare.. føler jeg mangler noe, og selvom det ville vært vondt vil jeg åpne det, se det og legge det på hylla. For jeg føler ikke jeg får lagt noe på hylla, når jeg ikke vet hva som skal ditt. Min fortid er en virkelighet jeg har lagd meg, noe jeg ser for meg. Om det er sånn det var, det vet jeg liksom ikke helt.. misforstå meg rett, jeg husker noen ting altså, men det er svært lite og blurry.
 

Tror det at også at når jeg begynner å bli bedre, så plutselig skriver mamma noe til meg, så faller jeg fort samme plassen.. Og jeg tror at hun må forsvinne før jeg klarer å bli frisk da hun er den største delen av traumene mine. Og når du har blitt manipulert i så mange år til å tro at ingen andre enn hun er der for deg, da klarer man ikke helt legge vekk følelsen selvom man ønsker.. For ett år siden tok jeg ett opprør mot hun, sa at hun skulle slutte å manipulere meg og holde på som hun gjør. Og når hun hadde funnet ut av hvordan hun holder på å var klar for å endre seg kunne hun ta kontakt igjen. Det er første gang i mitt liv jeg har tatt avstand. Det endte med at på julaften som vi skulle blant annet feire med hun + annen familie. Så venter jeg å venter, til slutt sier ett familie medlem til meg at hun er innlagt for selvmordforsøk på selve julaften. Dette er en trussel fra hennes side, jeg vet godt hun klarer ta livet sitt om hun vil, og da fikk hun tvinet meg rundt fingeren igjen. 
 

Jeg er fullt klar over hva hun gjør, men klarer allikevel ikke legge hun helt vekk hvis straffen jeg får er at hun tar livet sitt. Min tankegang har heller blitt at hun vil jo styrke med tidlig uansett, så at det er verdt ventetid framfor å ha dårlig samvittighet for at hun tar livet pga meg. Jeg vet det ikke ville vært pga meg, for hun bestemmer over seg selv, men følelsen av at det hadde vært min skyld hadde jeg ikke klart å slippe.. 

 

Takk for tiden din ❤️ Og jeg skal så absolutt prøve å komme meg på det private markedet, alt som kan hjelpe er verdt ett forsøk ❤️

Anonymkode: 82e06...f41

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kulda

Alt julestyret, liker ikke jul og gleder med til januar.

At jeg har jobbet så mye og ikke var i form til å dra i bursdag ikveld.

At jeg er uggen etter å ha spist for mye smågodt

At jeg ikke har lyst til å dra på kjøpesenter imorgen men må finne noen julegaver. 

Anonymkode: ef4bf...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting.  All klaginga på strømmen, har noen fått en høy strømregning enda??   Det har ikke vi.  Den var på 2000 kr for november.  Vi har betalt mye mer andre måneder..  Blir regninga for desember sånn 5 ganger så dyr eller hva er greia?

Anonymkode: ef4bf...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar helt av pga strømmen er blitt dyrere. Ja, greit, det er noe dritt at den ble så dyr. Forstår at det er kjedelig for de som merker det, Men jeg merker ikke noe til det, fordi jeg har en fast husleie og det er huseier som ordner med strømmen. Så jeg har bare ikke merket noe til prisen. Har faktisk spurt huseier om det og han sa at alt er i orden med strømmen.

Noen folk i familien som er helt hysteriske pga strømmen, altså en fetter for eks. jeg skulle ta på en ovn her, og han sa nei nei nei, slå av ovnen. tenk på strømmen😳 Og min svoger som også kommenterer alt jeg gjør som gjelder strømmen, når de er på besøk hos MEG. Jeg bestemmer faktisk selv at jeg vil bruke strøm som vanlig, og når huseier sier jeg ikke skal tenke på det med strømmen så gjør jeg som vanlig altså😊 

Jeg forstår at de som merker strømmen ikke har det så lett for tiden, men vi som ikke merker noe til det bør få bestemme selv hvordan vi vil bruke tingene i huset som går på strøm.

Jeg mener bare, at, selvom DU er hysterisk, og har et problem med det, trenger du ikke å føre problemet ditt over på oss som ikke har problemet selv. 🤔

Anonymkode: 4e545...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...