Gå til innhold

U.B.J


Calla

Anbefalte innlegg

Dukke? Nei, aldri likt å leke med dukker jeg. Da jeg var liten lekte jeg med biler jeg... hmmm - kanskje ikke den beste forutsetningen for å bli en god mamma?

..Det var ikke skummelt å slutte med pillene, må jo ikke prøve for det.. hehe..

Men, tror det kommer et lite angstanfall den dagen jeg står med positiv test i hånda. Men aller mest gleder jeg meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et vennepar av oss fikk en liten gutt klokke 18 i kveld! Så nå er det enda en liten krabat som kan sjarmere meg og gjøre meg mer babysyk... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå! Så herlig!

Vi har også flere vennepar som både har fått, er høygravide og nettopp blitt gravide. Man blir jo sååå babysyk!! Ikke rart det skrangler litt hos oss,cons :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat (også kalt folin og folsyre) er et B-vitamin som bl.a. forebygger ryggmargsbrokk hos babyen. Det anbefales å begynne 3 måneder før man begynner å prøve og fortsette hvertfall de første 3. månedene av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville begynt på folat mens du fortsatt gikk på p-pillene. Det er jo det som anbefales. Det kan jo klaffe med en gang!

Og er det ikke det vi håper på egentlig?

Hvis ikke blir det fryktelig mye venting.. hehe.. Først vente på å begynne å prøve - så vente på at det skal klaffe..

Er det noen som har litt tålmodighet til overs? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:plystre: Er det veldig rart om jeg bestiller dette teppet nå og begynner så smått med brodering..? Jeg er jo ikke så veldig flink til håndarbeid så det kan jo være smart å begynne i goood tidf før det kommer no baby...? :sjenert::ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm. Jeg sluttet med pillen i juli, og har hatt regelmessig mensturasjon siden. Mener til og med at jeg har hatt eggløsnings-smerter. Denne måneden skulle jeg altså begynne å tempe og ta eggløsningstester, bare for å bekrefte det jeg trodde at jeg visste. I første omgang er det greit av prevensjons-hensyn, og etter det har jeg jo store planer om å bli gravid.

Resultatet er full forvirring. Det eneste jeg kan lese ut av tempingen er at temperaturen blir høyere dagen etter at jeg har drukket alkohol ( :icon_question: ). Eggløsningstestene har hittil vært negative, tror jeg. Såvidt jeg kan forstå er det tre alternativer:

* Jeg har ikke eggløsning

* Jeg startet litt sent med eggløsningstestene

* Jeg hadde egentlig positivt resultat på onsdagens test. Var nemlig veldig usikker på hvilken strek som var sterkest, men endte opp med å konkludere med at test-sterken var litt svakere enn kontorll-streken.

Jeg er litt frustrert nå! :forvirret: Antar det eneste alternativet er å vente til neste sylklus og se hva som skjer da. :sur:

Endret av Bett1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke enkelt disse eggløsningstestene. Jeg prøvde det forrige måned. Vi hadde da allerede bestemt oss for å vente med prøvingen, men når jeg allikevel hadde testene var det jo greit å få sjekka.

Og jeg var så glad da jeg fikk positiv test. Men, lurer nå på om den kanskje ikke var det allikevel.... :forvirret: Det var nemlig tre uker siden, og har enda ikke fått mensen. ???? Og det kan ikke ha skjedd noe, for det var nemlig veldig labert med :humpe: den perioden...

Jeg har vært sjuk med feber, halsvondt og hoste i over en uke, så kan sykdom utsette mens?

Poenget var uansett at jeg synes det var vanskelig å lese av disse testene. I mange dager var teststreken tydelig svakere enn kontrollstreken, og så var det en dag omvendt. Trodde jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å spyle ballane med kaldt vatn!???! *ler* Jaja...

Vi kjem til å invistere i ein slik Ladycomp, fordi eg vil å kontroll over eigne syklusar før vi begynner å prøve. Eg har ikkje lyst il å bruke hormonell prevensjon resten av livet, og eingangsutgifta til Ladycomp er billigare enn kva det vil koste å bruke f.eks. p-piller i 15 år. Det går fint at å bruke Ladycomp når ein skal prøve å få barn også, er bare til å kose på dei raude dagane det! Det som er gøy med BABYcomp er at den indikerer om du kjem til å få gut eller jente... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er flere det kribler hos. Jeg har midlertidig ansettelse frem til 31.7 og etter det så flytter vi forhåpentligvis til min hjemby. Når vi kommer i orden der så er det fare for at det blir prøving på gang. Mannen er litt tilbakeholdende enda da.

Lurer på om jeg skal begynne å tempe litt etterhvert. Har sluttet på plaster fordi jeg fikk vont i hodet og nedsatt sexlyst så nå er det foreløpig gummi og det fungerer greit. Har veldig regelmessig syklus, 29 dager da, hadde ventet eggløsning midt i denne uka men har ikke hatt noe smerter denne gangen. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvor lenge vi skal vente før vi prøver igjen jeg da.. jeg begynner i ny jobb 1. februar. Kanskje jobbe et år før vi prøver? Huff..lenge til det jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er sprø.. Driv og bles opp magen og kikkar meg i spegelen og stryk over den, og prøvar å forestille meg korleis eg kjem til å sjå ut som gravid... Vil ha barn NO!!!!! Men det er berre to år til vi kan begynne å prøve då.. 2 år går fort... Jada.. (neida...) 24 mnd.... Over 700 dagar.... Åh, la tida gååååååååå..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse testene var vanskelig å forstå seg på. Jeg får vel bare fortsette å tempe og teste neste måned og håpe at det viser noe litt tydligere.

Kan man ha regelmessige tantebesøk og ikke ha eggløsning i det hele tatt?

PS: Jeg har byttet nick fra Bett1 til Gika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Myztica

Ja, nå hadde det skjedd litt mer her :ler:

I dag har jeg tatt enda en gravi-test... den var negativ, er 8 dager siden sist jeg tok tror jeg! tanta har ikke dukket opp, og den er 2 uker på overtid! ømme bryst har jeg også, men tante dukker altså ikke opp! :klø:

Blir frustrert jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...