Gå til innhold

U.B.J


Calla

Anbefalte innlegg

Kan jeg melde meg inn jeg også? Jeg sluttet på pillen i sommer, men vi prøver hardt å IKKE bli gravide før bryllup nyttårsaften. Min søster var nemlig ekstremt dårlig de første tre månedene, og jeg har ikke lyst til å kaste opp halve kvelden i mitt eget bryllup. 1. januar begynner vi prøvingen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, dette var boka for meg gitt!! :) Eg er så baby-sjuuuk!! Og ikkje berre det, men eg har så lyst til å stifte familie, liksom...... *drømme* Men det ligg to år fram i tid. To år. Men det går nok fort altså! Går fort. Fort. *håpe*

Gledar meg. Eller, VI gledar oss, - for det er noko vi er sammen om altså.. hehe... Jaja, bryllup først..

GLAD for å kunne komme med fleire tankar i denne boka! Aill bi bækk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen veslo!

Er ganske klar for å stifte familie selv...og er jo godt i gang med hus og mann.

Er selvfølgelig andre ting jeg drømmer om også, f.eks når det gjelder karriere..men slik jeg ser det for meg nå ,så går det sin gang både med og uten barn....så hvorfor ikke med? :ler: Men huspåbyggingen bør være på plass først da...vil jo at barnet skal få et fint barnarom!

Endret av cons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer inn litt informasjon som, om ikke annet, ihvertfall er relevant for meg...

- Befruktningsdyktighet. Etter at du har sluttet å bruke p-sprøyten, kan det ta mellom ½ til 1 ½ år til du får regelmessig mens igjen. Du vil også kunne oppleve at det er litt vanskeligere å bli gravid den første tiden etter at du har sluttet å bruke p-sprøyten. Dette vil gå seg til etter hvert, og du vil ikke ha noen varig nedsatt befruktningsdyktighet.

Så med andre ord, kan det jo ta sin tid før jeg er fruktbar... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst veldig individuelt med p-piller. Noen bruker ganske lenge på å komme i gang igjen, men jeg tror ikke det har med hvor lenge man har gått på pillen å gjøre.

Jeg fikk mensen igjen helt som jeg skulle, og har vært regelmessig siden. Har hatt planer om å kjøpe meg termometer i flere måneder, sånn at jeg kan sjekke om/når eggløsning er. Det hadde vært greit nå før vi begynner å prøve, så vi vet når vi ikke trenger å være forsiktige. Når vi vel begynner å prøve kan det også være litt greit. Har ikke lyst til å bli alt for opphengt, men siden kjæresten ukependler kan det rett og slett gå måneder mellom hver gang det er mulighet for treff. Greit å følge med, sånn at han kan ta seg en liten midt-uke tur hvis det er mulig... Men først må jeg altså huske å gå på apoteket! Glemte det i dag også, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal begynne på slik Ladycomp til sommaren eg, slik at kroppen min blir "klar" for prøving når vi går i gang med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også redd for å ha sånn pco eller hva det heter..

Er det ikke rart at vi har klart å begynne å bekymre oss for problemer før vi en gang har begynt å prøve. Selv er jeg skikkelig nervøs fordi min mor hadde veldig tidlig overgangsalder, og jeg har passert 30... :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med mens etter pillene tror jeg er veldig forskjellig. De kan vel være ganske ujevne, og at man får hyppigere enn vanlig. Hørt om flere som har blitt gravide ganske kort tid etter de stoppet, delvis fordi det var vanskelig å vite når man er sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa
Limer inn litt informasjon som, om ikke annet, ihvertfall er relevant for meg...

- Befruktningsdyktighet. Etter at du har sluttet å bruke p-sprøyten, kan det ta mellom ½ til 1 ½ år til du får regelmessig mens igjen. Du vil også kunne oppleve at det er litt vanskeligere å bli gravid den første tiden etter at du har sluttet å bruke p-sprøyten. Dette vil gå seg til etter hvert, og du vil ikke ha noen varig nedsatt befruktningsdyktighet.

Så med andre ord, kan det jo ta sin tid før jeg er fruktbar... :sjenert:

denne var fin, men kan du ikke lime inn lignende tekst om p-pillen også?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å finne en slik tekst om p-pillen også... men fant ikke noe som passet.

Skal lete en gang til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke no info om p-pille og fruktbarhet etterpå jeg...Fant bare sånn helt generelt stoff om pillen, og hvor sikkert det var..men det blåser vel vi i vel?! :ler:

Gleder meg til jeg kan gå rundt med mage jeg også... Det ser så flott ut!

Merker jeg misunner de gravide som kommer inn på jobben og handler masse sjokolade... :ler:

Apropo...jeg solgte røyk til en gravid i går... :overrasket:

Jeg røyker jo selv, men er fast bestemt på å gjøre alt for å slutte den dagen jeg blir gravid..

Sikkert ikke lett, men da har man jo en sinnsykt god grunn for å prøve å slutte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..kan jo hende hun kjøpte til mannen sin.. men hun så ganske skamfull ut da hun ba om røyk.. Om det hadde vært meg hadde jeg nok kommet med en liten kommentar i så fall "røyken er ikke til meg altså..haha".. Det er jo så mange som reagerer på det..

Husker jeg var på cafe med en gravid venninne..hun satt og røyket og alle rundt oss tittet stygt..ikke morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gledar meg til eg kan forflytte meg over i prøve-boka! Men, det blir ei stund til enno det då... Gledar meg ufatteleg mykje til å gå rundt med stor mage!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store fine magen jeg skal ha

Eeeg og!!! Og så skal eg vere stolt av den og viiise den fram og gå med kjeeeempefiiine gravid-klær!!! Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel nesten følge med her inne jeg også... :sjenert:

Blir ikke noe prøving på oss før om ca 1 1/2 år tenker jeg, men begynner å bli ganske så klar for en liten :babysmokk: altså! :-D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...