Gå til innhold

Ingen bønn for uvaksinerte offentlige ansatte i Washington og Massachusetts - nå ryker jobben


Example

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ctrl said:

"Hvis du ikke spiser den lille, søte brokkolien din så kommer jeg til å ta ifra deg jobb, karriere, hus og all kjøpekraft. Du ender som uteligger og livet ditt kommer til å ligge i ruiner resten av ditt liv. Godt valg, kjære deg". 

Hvilket valg tar du? 

Hvis man er så besatt av å ikke vaksinere seg: skaffe seg en annen jobb. 

Endret av Krantz94
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Krantz94 said:

Hvis man er så besatt av å ikke vaksinere seg: skaffe seg en annen jobb. 

Hvis du er besatt av å ikke få en kule i panna: Overrekk lommeboka og skaff deg en ny, men jeg tvinger deg absolutt ikke altså, du har jo et valg!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Nicathv skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid skal man bruke på det? Hvor mange titusenvis av liv er det greit å ofre mens man driver en tillitskampanje?

Det er ikke de uvaksinertes oppgave å beskytte de vaksinerte. Det er vaksinens jobb.

Vil man ikke ta vaksinen så får de selv ta risikoen og støyten.

 

Example skrev (1 time siden):

Det er nettopp de som ikke kan vaksinere seg som er den store taperen her. De blir collateral damagde når vaksinemotstanderne nekter. Da blir stilles de en umulig situasjon med tanke å velge mellom jobb og risiko. I tillegg er de blant dem som beskyttes av flokkimmunitet, som man sliter med å oppnå fordi så mange nekter.

Jeg tviler på mennesker som ikke kan ta vaksiner har særlig mye sympati med de som kan ta den, men nekter.

Noen få blir frarådet. De blir ikke nektet å ta den. Og er de så nervøse for covid, ja så ta sprøyta så er du sikker! Og disse "coronataperne" må jo uansett hjemme seg da de HELT OG HOLDENT UTEN Å HA ET VALG, blir skvist ut av samfunnet slik vi ser nå. Flokkimunitet er ikke lenger et tema. Det vil aldri bli det. Sverige satset på det og tapte!

 

Example skrev (1 time siden):

Uvaksinerte blir smittet i større grad enn vaksinerte. Skal man få et smittenivå ned på et lavt nivå må flere vaksineres. Gjennom halvannet år har bare 45 av USAs 330 millioner innbyggere blitt registert smittet, og dette er en pandemi som virkelig har herjet landet. Vaksiner er utgangen her.

At vaksinerte smitter andre når de blir smittet stemmer, men for at de skal bli smittet i utgangspunktet må det være smitte i omløp. Sjansen er stor for at en smittet vaksinert person er smittet av en uvaksinert en.

Man får IKKE bort smitte ved å la hele befolkningen vaksineres. Dette har vært klart i mange måneder! Man kan bli smittet og spre smitte som fullvaksinert. Så du som fullvaksinert kan faktisk smitte og drepe skrøpelige bestemor dersom du har uflaks. Så enkelt er det. Nakstad har også vært tydelig på at flokkimunitet ikke er noe vi vil se. Corona er influensa, altså i den forstand at det blir løpende vaksiner hvert år. Corona og dens smitte er noe vi må leve med for resten av våre liv. Deal with it! De som ikke ønsker vaksine utsetter seg selv for fare og ingen andre. Dersom du er redd for at din klengende coronasyke nabo skal smitte deg så må DU beskytte deg. Hva han velger å gjøre er helt irellevant for deg.

 

Example skrev (33 minutter siden):

Ingen holder noe pistol mot hodet noen i disse statene i USA. Så dette eksempelet er rimelig verdiløst.

Når man truer med å ta fra folk levebrødet sitt i et USA som allerede sliter med lite jobber, da tvinger du amerikanere til å ta vaksinen. Mange der borte tar jobber fordi det er det de kan få. Nå gjelder nok ikke dette helsearbeidere spesifikt, men her må det være likhet for loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Da er det mange som slutter i jobben. Forhåpentligvis har mange nok baller til det, og sykehusene mangle folk, og se seg nødt til å slutte med dette tyranniet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Ctrl skrev (19 minutter siden):

"Hvis du ikke spiser den lille, søte brokkolien din så kommer jeg til å ta ifra deg jobb, karriere, hus og all kjøpekraft. Du ender som uteligger og livet ditt kommer til å ligge i ruiner resten av ditt liv. Godt valg, kjære deg". 

Hvilket valg tar du? 

Merkelig tid vi lever i når utdannede, smarte og oppegående folk hyller tyrannisk inntok i frie vestlie land. For det er selvsagt ikke noen grunn til at gatene i samtlige store byer er fulle av mennesker som demonstrerer høylytt mot tvangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Villfisker skrev (1 minutt siden):

Da er det mange som slutter i jobben. Forhåpentligvis har mange nok baller til det, og sykehusene mangle folk, og se seg nødt til å slutte med dette tyranniet.

Det er det jeg håper vil skje. At helsesektoren der borte knekker sammen og Biden og gjøkeredet hans får se konsekvensene av sin tvang. Håper også at folket tar makten igjen ved å samlet saksøke staten. Hva slags privilegium og rett staten har fått, bør virkelig igjennom en vurdering nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
HarryDotter skrev (2 minutter siden):

Det er det jeg håper vil skje. At helsesektoren der borte knekker sammen og Biden og gjøkeredet hans får se konsekvensene av sin tvang. Håper også at folket tar makten igjen ved å samlet saksøke staten. Hva slags privilegium og rett staten har fått, bør virkelig igjennom en vurdering nå.

Enig. Å bøye seg for dette tyranniet, og gi fra seg friheten sin på den måten, er et hån mot alle som kjempet for denne friheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Russere vil jo ikke vaksinere seg, og det har jo fått store konsekvenser. De er mer redd for bivirkninger enn for å dø av covid sammen med tusenvis av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (57 minutter siden):

Russere vil jo ikke vaksinere seg, og det har jo fått store konsekvenser. De er mer redd for bivirkninger enn for å dø av covid sammen med tusenvis av andre.


Hvor stor er overdødeligheten i Russland nå?

Og hvor stor er den i fullvaksinerte land? 

I Afrika er fire prosent av befolkningen vaksinert. Folketallet i Afrika nå er ca 1,4 mrd. mennesker. Hvor høyt var tallet i februar 2020, da pandemien for alvor startet? 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Psilocybe skrev (6 minutter siden):


Hvor stor er overdødeligheten i Russland nå?

Og hvor stor er den i fullvaksinerte land? 

I Afrika er fire prosent av befolkningen vaksinert. Folketallet i Afrika nå er ca 1,4 mrd. mennesker. Hvor høyt var tallet i februar 2020, da pandemien for alvor startet? 

 

På nyhetene i dag ble det sagt at kun 30% av russerne var vaksinert, og at det døde tusenvis. Jeg vet ikke noe om folketall eller overdødelighet her eller der.  Det har jeg ikke satt meg inn i. 
Skjønner jo at de fleste som kommenterer her er vaksinemotstandere, men resten av oss er ganske glad for vaksinen.  jeg visste heller ikke at dette forumet var kun for motstandere.  Da kan jeg jo bare holde meg vekk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Hvemsomhelst skrev (5 minutter siden):

På nyhetene i dag ble det sagt at kun 30% av russerne var vaksinert, og at det døde tusenvis. Jeg vet ikke noe om folketall eller overdødelighet her eller der.  Det har jeg ikke satt meg inn i. 
Skjønner jo at de fleste som kommenterer her er vaksinemotstandere, men resten av oss er ganske glad for vaksinen.  jeg visste heller ikke at dette forumet var kun for motstandere.  Da kan jeg jo bare holde meg vekk.

 

Tro det eller ei, jeg er for vaksinen. Jeg vet flere av dere ikke klarer å vri tanken rundt det, men det er fakta.

Jeg er sjeleglad vaksinen kom. Den gir de som ønsker det, muligheten til å beskytte seg mot alvorlig sykdom og kanskje død fra corona. Alle har nå den muligheten. Det jeg IKKE liker, er at vestlige lands regjeringer nå går inn med tvang for å gjennomføre vaksineringen hos flest mulig. Jeg driter langt i om det er pandemi eller ikke, man skal aldri under noen omstendigheter la andre sprøyte noe inn i kroppen sin uten helt frivillig samtykke. Og mister vi dét, så mister vi det som skiller vårt samfunn fra Russland og Kina. Jeg er ikke keen på å leve i Kina.

Noe annet jeg missliker sterkt er hvordan uvaksinerte nå blir sett på som samfunnets avskum og blir nektet skattebetalte rettigheter som å gå på kino og spise ute på restsurant. Første steg mot Nord Koreansk struktur. Og værst av alt, folk applauderer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mange slutter hvordan vil det gå med helsevesenet i USA? Vi mangler jo intensivsykepleiere her i landet. 

Og hva er neste trekk? Uvaksinerte får ikke helsehjelp?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krantz94 skrev (9 timer siden):

Det er ikke tvang, det er et valg man har. Og som kjent har valg konsekvenser. 

Feil.

Krantz94 skrev (8 timer siden):

Nei. Det er et valg man har. 

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (8 timer siden):

Tro det eller ei, jeg er for vaksinen. Jeg vet flere av dere ikke klarer å vri tanken rundt det, men det er fakta.

Jeg er sjeleglad vaksinen kom. Den gir de som ønsker det, muligheten til å beskytte seg mot alvorlig sykdom og kanskje død fra corona. Alle har nå den muligheten. Det jeg IKKE liker, er at vestlige lands regjeringer nå går inn med tvang for å gjennomføre vaksineringen hos flest mulig. Jeg driter langt i om det er pandemi eller ikke, man skal aldri under noen omstendigheter la andre sprøyte noe inn i kroppen sin uten helt frivillig samtykke. Og mister vi dét, så mister vi det som skiller vårt samfunn fra Russland og Kina. Jeg er ikke keen på å leve i Kina.

Noe annet jeg missliker sterkt er hvordan uvaksinerte nå blir sett på som samfunnets avskum og blir nektet skattebetalte rettigheter som å gå på kino og spise ute på restsurant. Første steg mot Nord Koreansk struktur. Og værst av alt, folk applauderer det.

Fra et enkelt individs ståsted så kan jeg godt forstå at dette føles meget invanderende. Men her mener jeg dere ikke tar innover dere det store bildet, for i et samfunn så kan man ikke alltid gjøre som det passer en selv uten at det affekterer andre i negativ grad. Det er relativt klart at man i mindre grad smitter etter man har tatt vaksiner, og da er det viktig at så mange som mulig faktisk gjør det for å redusere risikoen. Man kan gjerne si at man har rett til å ikke bli vaksinert, men et viktig prinsipp er at din egen frihet slutter der andres begynner. Det at man da som uvaksinert krever å delta på samfunnsarenaen på lik linje som før blir da uakseptabelt når man følgelig utsetter andre for større smitterisiko (Altså en begrensning av andres frihet). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Italia har 16% av arbeidstakere mistet jobben pga. vaksinetvang. Flere titalls atomforskere i USA med høyest sikkerhetsklarering mister jobben. Grunnen: de ønsker ikke å bli vaksinert mot Covid-19.

Er det fortsatt noen som synes dette ikke handler om tilsiktet ødeleggelse? Hvilket land ville gjort dette mot sin egen økonomi og velferd med vilje? Hva er det som skjer i verden?

Endret av AfterTheRain
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (18 timer siden):

https://www.nytimes.com/live/2021/10/18/world/covid-delta-variant-vaccine/deadlines-to-get-vaccinated-pass-for-government-workers-in-several-states

800 000 offentlige ansatte I Washington State har til mandag med å bevise at de er fullvaksinert. Det samme gjelder 1 600 ansatte i Massachusetts. 

Det ser dog ut til å ha effekt i USA om dagen. Folk tar vaksine, og smitten synker om dagen.

Det er bare synd at det må gås til slike skritt. Det virker dog helt nødvendig. 

Akkurat USA burde ha fokusert mer på forebyggende i form av slanking av befolkningen. Fedme er en av de aller mest alvorlige risikofaktorer for coronasykdom. I tillegg kan ikke alle vaksineres. Skal de som ikke kan vaksineres tvinges ut i arbeidsledighet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (10 timer siden):

Tro det eller ei, jeg er for vaksinen. Jeg vet flere av dere ikke klarer å vri tanken rundt det, men det er fakta.

Jeg er sjeleglad vaksinen kom. Den gir de som ønsker det, muligheten til å beskytte seg mot alvorlig sykdom og kanskje død fra corona. Alle har nå den muligheten. Det jeg IKKE liker, er at vestlige lands regjeringer nå går inn med tvang for å gjennomføre vaksineringen hos flest mulig. Jeg driter langt i om det er pandemi eller ikke, man skal aldri under noen omstendigheter la andre sprøyte noe inn i kroppen sin uten helt frivillig samtykke. Og mister vi dét, så mister vi det som skiller vårt samfunn fra Russland og Kina. Jeg er ikke keen på å leve i Kina.

Noe annet jeg missliker sterkt er hvordan uvaksinerte nå blir sett på som samfunnets avskum og blir nektet skattebetalte rettigheter som å gå på kino og spise ute på restsurant. Første steg mot Nord Koreansk struktur. Og værst av alt, folk applauderer det.

I Russland er det per dags dato ikke tvungen vaksinering, bare så det er sagt. Jeg blir også veldig overrasket over hvordan nordmenn, som i alle år har fordømt totalitære stater, applauderer totalitære tiltak. Og bare så det er sagt, både mannen og jeg er fullvaksinerte. Problemet er at min dose 2 med Moderna ødela ganske mye, ved at jeg først var megadårlig i over en uke, så fikk jeg lungebetennelse, RS-virus og blærekatarr på løpende bånd. Jeg har naturlig sterkt immunforsvar og har aldri opplevd å være syk så lenge med forskjellige sykdommer. Jeg har ei venninne som til nå har blødd i tre måneder nesten i strekk. Legen vil ikke henvise videre, fordi "det er jo sikkert bivirkning av vaksine". Mens myndighetene ikke anerkjenner blødningsforstyrrelser som bivirkning. 

Jeg er også for vaksinen. Men å si at det er ufarlig og 100 prosent trygg prosedyre når man kan få alt fra hjerteposebetennelse til mange andre ting, og det er meldt flere tusen bivirkninger, blir ren løgn. Man må avpasse risiko ved vaksinen mot risiko for sykdommen i hvert enkelt tilfelle.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (11 timer siden):

Russere vil jo ikke vaksinere seg, og det har jo fått store konsekvenser. De er mer redd for bivirkninger enn for å dø av covid sammen med tusenvis av andre.

Det er ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Hva er kildene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...