Gå til innhold

Anser du folk som er religiøse i år 2021, til å være mindre intelligente enn ikke-religiøse?


Gjest Vuling

Anbefalte innlegg

Entern skrev (7 minutter siden):

Så Gud er ansvarlig for å stoppe mobbing? 😁

 

Om du vil kalle feks folkemord osv "mobbing", så gjerne det.

Anonymkode: abf53...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du vil kalle feks folkemord osv "mobbing", så gjerne det.

Anonymkode: abf53...7f5

Jødene gikk jo til sak mot Gud etter 2. Verdenskrig.

Husker ikke om han ble frikjent eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (8 minutter siden):

Jødene gikk jo til sak mot Gud etter 2. Verdenskrig.

Husker ikke om han ble frikjent eller ikke.

Hadde sikkert tjukt med penger og kunne investere i en god advokat. Typisk Gud å snike seg unna da ansvar da.

Anonymkode: abf53...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (8 minutter siden):

For noe tøys!..Tullegudene i det gamle testamentet var ikke annet et mennesker med litt bedre teknologi enn vi har nå....Trenger ikke lese særlig langt ut i første mosebok for å forstå det....

Nibiru, mann. De kommer fra Nibiru. 👾👽👾👾

(😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde sikkert tjukt med penger og kunne investere i en god advokat. Typisk Gud å snike seg unna da ansvar da.

Anonymkode: abf53...7f5

Det er vel ikke direkte enkelt å vinne en rettssak mot en allmektig person nei...😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 minutter siden):

Det er vel ikke direkte enkelt å vinne en rettssak mot en allmektig person nei...😵

Spesielt imponerende at han fikk en jøde til å forsvare seg, iom at alle gode advokater er jødiske.

 

Anonymkode: abf53...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spesielt imponerende at han fikk en jøde til å forsvare seg, iom at alle gode advokater er jødiske.

 

Anonymkode: abf53...7f5

oops, la visst ut feil link

 

Anonymkode: abf53...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke mene noe om intelligensen, da det går an å være supersmart på ett område og komplett idiot på andre områder, men jeg vil si at disse menneskene lever på en løgn og at det ser ut til å få negative konsekvenser i verden og ofte tar bort fokuset fra det som er viktig, og forståelsen om at selv om vi ikke kan bevise med 100% sikkerhet at det ikke er et liv etter døden, så vet vi med rimelig sikkerhet at vi lever dette ene livet og hva vi gjør med det teller her og nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har kjent av sterkt religiøse har vært kristne, så kan ikke si noe om andre religioner. De var litt spesielle. Ikke nødvendigvis mindre intelligente sånn med å ta utdanning, men på det sosiale plan var de litt off. Den ene ghostet meg på en veldig spesiell måte, heldigvis var  bekjentskapet såvidt begynt så jeg ble ikke såret bare litt sånn "det var merkelige greier". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (1 time siden):

Jeg og tror på noe større enn oss...problemet er at "gudene" fra gamle testamentet ikke var i stand til å skape universet..de hadde ikke kunnskap nok til å skape en menneskeart de var fornøyd med engang...

Skapte og angret..iflg de gamle grekerne som hadde lest i Egyptiske biblioteker...om og om igjen...vi har bedre teknologi enn "gudene" fra gamle testamentet om 30 år maks...

Selvsagt finnes det noe som er større enn oss. Bare det faktum at det ikke finnes to like snøfnugg noensinne gjennom tidene, er en for stor tilfeldighet til at det er en tilfeldighet. Det er rett og slett ikke mulig.

På samme måte som at det ikke finnes 2 like mennesker gjennom historien. Ja, de kan ligne, men er aldri helt like. Og sammen med det, ingen har like fingeravtrykk eller samme DNA.

Alt for store tilfeldigheter til bare å være tilfeldig. Det er en grunn vi ikke aner.

Men at det henger sammen med de menneskeskapte religionene, har jeg 0 tro på. Det er nok noe helt annet.

Anonymkode: 25459...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt finnes det noe som er større enn oss. Bare det faktum at det ikke finnes to like snøfnugg noensinne gjennom tidene, er en for stor tilfeldighet til at det er en tilfeldighet. Det er rett og slett ikke mulig.

På samme måte som at det ikke finnes 2 like mennesker gjennom historien. Ja, de kan ligne, men er aldri helt like. Og sammen med det, ingen har like fingeravtrykk eller samme DNA.

Hadde vært interessant å sett utregningene bak disse.

Anonymkode: abf53...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt finnes det noe som er større enn oss. Bare det faktum at det ikke finnes to like snøfnugg noensinne gjennom tidene, er en for stor tilfeldighet til at det er en tilfeldighet. Det er rett og slett ikke mulig.

På samme måte som at det ikke finnes 2 like mennesker gjennom historien. Ja, de kan ligne, men er aldri helt like. Og sammen med det, ingen har like fingeravtrykk eller samme DNA.

Alt for store tilfeldigheter til bare å være tilfeldig. Det er en grunn vi ikke aner.

Men at det henger sammen med de menneskeskapte religionene, har jeg 0 tro på. Det er nok noe helt annet.

Anonymkode: 25459...bf5

Bortsett fra at jeg ikke tror religionene er menneskeskapte...iallefall om du snakker homo sapiens...er jeg enig med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men at det henger sammen med de menneskeskapte religionene, har jeg 0 tro på. Det er nok noe helt annet.

Anonymkode: 25459...bf5

Har du lest Lovecraft? 😈😈😈😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde vært interessant å sett utregningene bak disse.

Anonymkode: abf53...7f5

Det er ikke noe å regne ut, det er fakta. Hadde forskerne funnet 2 like, ville det været overalt.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (1 minutt siden):

Bortsett fra at jeg ikke tror religionene er menneskeskapte...iallefall om du snakker homo sapiens...er jeg enig med deg..

Men de er jo det. Alt dette du har hørt om alle religioner har du hørt fra andre mennesker. Og slik går det helt tilbake til de som fant på det. Ingen bevis for noe er noensinne funnet.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (2 minutter siden):

Har du lest Lovecraft? 😈😈😈😈

Aldri.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke noe å regne ut, det er fakta. Hadde forskerne funnet 2 like, ville det været overalt.

Anonymkode: 25459...bf5

Det er en påstand som krever utregning, jo.

Anonymkode: abf53...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en påstand som krever utregning, jo.

Anonymkode: abf53...7f5

Hva er det å regne ut? Man vet at dette ikke har forekommet hittil.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri.

Anonymkode: 25459...bf5

Hvis man klarer å se bort fra den ekstreme rasismen, er han ganske kul.

For å gjøre en lang historie kort, religiøse folk og ateister tar begge to feil. Vitenskapen vår er altfor primitiv til å forstå universet, og vi mennesker så små og ubetydelige og dumme at det egentlig er best om vi IKKE vet heller. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...