Gå til innhold

Anser du folk som er religiøse i år 2021, til å være mindre intelligente enn ikke-religiøse?


Gjest Vuling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, den har ikke blitt forsøkt avbekreftet fordi den aldri har blitt bekreftet i utgangspunktet, The missing link har ateistene aldri greid å finne ut av, slik at det fortsatt er en ufullstendig teori.

Anonymkode: 6e668...b15

Alle teorier er forsåvidt ufullstendig. Det er poenget med å kalle det en teori. Den kan alltid forbedres. Det er hele grunnlaget for vitenskap, men det betyr ikke at den ikke stemmer. Relativitetsteorien er ikke perfekt, men den stemmer for alle beregninger gjort noen gang. Det samme gjelder evolusjonsteorien. 

(Så lenge de beregningene ikke er gjort av slike som deg da)

Anonymkode: d8297...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, usikker. Fins nok ulike variantar av religiøse og ikkje-religiøse. Men kjenner eg reagera når folk ikkje trur på evolusjonen, og begrunnar det med religion.. Var i ein samtale med ein kollega ein gong, der eg sa noko om at vi slektar på apene. "Det gjer vi jo ikkje?" Denne kollegaen er både religiøs og ikkje-intelligent 😅 Korleis verda vart til anar eg ikkje og diskutera heller ikkje, men fakta er fakta. Eg har ikkje møtt nokon veldig smarte religiøse enda, men så er eg nok ikkje så smart sjølv 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Gravitasjon er bevist. Evolusjon er bevist. Begge er faktum.

Anonymkode: abf53...7f5

Nei, ingen har greid å bevise evolusjonsteorien, det er fortsatt en uferdig teori

Anonymkode: 6e668...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, ingen har greid å bevise evolusjonsteorien, det er fortsatt en uferdig teori

Anonymkode: 6e668...b15

Hvor blind er du? Det er muligens den beste teorien som er. Den har blitt forsøkt mitbevist så mange ganger av folk med lik tro som deg, men ingen har klart det. Absolutt alt vi vet om. Genetikk, medisin, fossiler, carbondatering osv osv osv. Listen er lang. ALT peker mot evolusjon. 

Men om du er så overbevist. Vis meg hva det er som gjør at du mener evolusjonsteorien er ufullstendig. Bare ikke si "the missing link". For det er bare tull. Har forklart det tidligere. 

Anonymkode: d8297...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gravitasjon er bevist, det er ikke evolusjonsteorien

Anonymkode: 6e668...b15

Hvordan er grsvitasjonsteorien bevist?

Man kan ikke bevise vitenskapelige teorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, ingen har greid å bevise evolusjonsteorien, det er fortsatt en uferdig teori

Anonymkode: 6e668...b15

Den er blant de teoriene vi har med størst empirisk støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RockyRose skrev (14 timer siden):

Tja, usikker. Fins nok ulike variantar av religiøse og ikkje-religiøse. Men kjenner eg reagera når folk ikkje trur på evolusjonen, og begrunnar det med religion.. Var i ein samtale med ein kollega ein gong, der eg sa noko om at vi slektar på apene. "Det gjer vi jo ikkje?" Denne kollegaen er både religiøs og ikkje-intelligent 😅 Korleis verda vart til anar eg ikkje og diskutera heller ikkje, men fakta er fakta. Eg har ikkje møtt nokon veldig smarte religiøse enda, men så er eg nok ikkje så smart sjølv 🤷‍♀️

Har du hørt "The Monkey Speaks His Mind"? 😄 

Gir et litt annerledes perspektiv på ape -> menneske 😄 

(Og ja å ikke tro på evolusjon er ganske spesielt. De jeg har møtt som absolutt ikke tror på det er sånne flat earth typer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ble jeg plutselig dum da jeg konverterte i voksen alder? Hadde toppkarakterer på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 042ab...935

Heller motsatt, du våget å tenke selv, og gjøre det DU visste var riktig! 🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (På 18.10.2021 den 23.12):

Religion og troen på at noe må ha skapt universet er bygd på logikk. At skal ha blitt til ut av ingenting gir ingen mening.

 

Jeg og tror på noe større enn oss...problemet er at "gudene" fra gamle testamentet ikke var i stand til å skape universet..de hadde ikke kunnskap nok til å skape en menneskeart de var fornøyd med engang...

Skapte og angret..iflg de gamle grekerne som hadde lest i Egyptiske biblioteker...om og om igjen...vi har bedre teknologi enn "gudene" fra gamle testamentet om 30 år maks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (26 minutter siden):

Jeg og tror på noe større enn oss...problemet er at "gudene" fra gamle testamentet ikke var i stand til å skape universet..de hadde ikke kunnskap nok til å skape en menneskeart de var fornøyd med engang...

Skapte og angret..iflg de gamle grekerne som hadde lest i Egyptiske biblioteker...om og om igjen...vi har bedre teknologi enn "gudene" fra gamle testamentet om 30 år maks...

Det er bare en Gud, og han skapte mennesker med fri vilje, som vi dessverre har brukt til å gjøre onde handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (8 minutter siden):

Det er bare en Gud, og han skapte mennesker med fri vilje, som vi dessverre har brukt til å gjøre onde handlinger.

Jepp. For å si som jødene sier, det er opp til oss om vi ønsker å gjøre det rette, eller høre på Yezer Hara (det som på engelsk kalles The Evil Inclination).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (18 minutter siden):

Det er bare en Gud, og han skapte mennesker med fri vilje, som vi dessverre har brukt til å gjøre onde handlinger.

 

Entern skrev (8 minutter siden):

Jepp. For å si som jødene sier, det er opp til oss om vi ønsker å gjøre det rette, eller høre på Yezer Hara (det som på engelsk kalles The Evil Inclination).

Gud har visst ikke om §9a

Anonymkode: abf53...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 

Gud har visst ikke om §9a

Anonymkode: abf53...7f5

hørt om*

Anonymkode: abf53...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lampe1 skrev (10 timer siden):

Hvordan er grsvitasjonsteorien bevist?

Man kan ikke bevise vitenskapelige teorier.

Nei du har jo rett der. Man kan egt ikke rent prinsipielt bevise en vitenskapelig teori, men den kan styrkes. Og gravitasjonsteorien er så godt som et faktum selv om den har ekstremt mange hull. Ekstremt mange fler enn for eks evolusjonsteorien. 

Anonymkode: d8297...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Gud har visst ikke om §9a

Anonymkode: abf53...7f5

Retten til et godt skolemiljø? 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gravitasjon er bevist, det er ikke evolusjonsteorien

Anonymkode: 6e668...b15

Gravitasjonsteorien står ikke i nærheten av like sterkt som evolusjonsteorien. Det er ingen som har klart å finne hull i evolusjonsteorien slik som den står idag, men gravitasjonsteorien samsvarer ikke med kvantefysikken. 

 

Anonymkode: d8297...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imariuz skrev (15 minutter siden):

Det er bare en Gud, og han skapte mennesker med fri vilje, som vi dessverre har brukt til å gjøre onde handlinger.

Såså. Bare vi simple menneske er snart i ferd med å skape AI som kan ta knekken på oss alle rimelig fort. At dette kan ha blitt gjort i større målestokk tidligere i universet er faktisk mer reelt enn at det sitter en skjeggete kar der oppe som har magisk makt.

Anonymkode: 25459...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (7 minutter siden):

Retten til et godt skolemiljø? 🥴

Mhm. Som rektor er ansvarlig for. Om en elev blir feks mobbet kan man opprette 9a sak, som gjør rektor personlig ansvarlig for å få slutt på mobbingen.

Anonymkode: abf53...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (15 minutter siden):

Det er bare en Gud, og han skapte mennesker med fri vilje, som vi dessverre har brukt til å gjøre onde handlinger.

For noe tøys!..Tullegudene i det gamle testamentet var ikke annet et mennesker med litt bedre teknologi enn vi har nå....Trenger ikke lese særlig langt ut i første mosebok for å forstå det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mhm. Som rektor er ansvarlig for. Om en elev blir feks mobbet kan man opprette 9a sak, som gjør rektor personlig ansvarlig for å få slutt på mobbingen.

Anonymkode: abf53...7f5

Så Gud er ansvarlig for å stoppe mobbing? 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...