AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #121 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk som ikke er glad i dyr, er ikke snille. Anonymkode: aaf4b...038 Joda. Venninna mi kan ikke fordra dyr, men hun er snill og omsorgsfull. Så ingen grunn til å være kat(t)egorisk. Anonymkode: 05582...ebe
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #122 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da er du fortsatt sprø som har katter da i følge deg selv 🤦🏻♀️ Anonymkode: 6d76d...315 Holder meg tydeligvis godt i forhold til mange her. Anonymkode: 32832...e47
Supersmurf Skrevet 8. oktober 2021 #123 Skrevet 8. oktober 2021 Tja, det var jo helt vanlig prosedyre å slå i hjel katter i gamle dager, og jeg går ut fra at det fortsatt foregår på landet uten at det blir snakket høyt om. Heldigvis blir mange katter kastrert i dag, så da vil vel antallet være redusert. Det høres jo grusomt ut, men det har vært et nødvendig tiltak før. Jeg tenker at de fleste tåler å høre om at slik gjorde man før, men for de som virkelig elsker dyr, blir det for tøft å høre om. Og du burde vel strengt tatt holdt kjeft hvis du visste at denne personen var over snittet glad i dyr og katter. Det fins mange gale folk med katter, men det fins sikkert like mange normale folk som også har katter. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #124 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva tenker dere om denne påstanden? Synes enkelte lar katt gå helt til hode på seg, det er ikke uten grunn at man snakker om "gammel, enslig dame med mange katter". Vi har en på jobben som virkelig tar kaken. Nå har hun sluttet å snakke med meg, og går ut av kantinen om jeg kommer. Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne. Jeg har ikke noe forhold til katter. De er dyr, that's it. Behandler de selvsagt med respekt. Anonymkode: 86665...23b Hvis du har opplevd å få et skikkelig tett bånd til en katt eller flere, så skjønner du hvorfor man blir så glad i dem. Hunder er jo noen logrende naive skapninger som elsker alt og alle. Katter derimot, der må du jobbe deg inn. Du må gi mye og være tålmodig. Mange oppnår aldri det båndet med katten sin, de har et mer overfladisk forhold til det. De har gjort katten til en enklere skapning enn de egentlig er. Jeg har hatt både katt og hund, nå har jeg bare katt. Kan med hånden på hjerte si at jeg elsker katter. Når du først får det tette båndet til dem er det veldig spesielt. Men du må jo jobbe for det, da katter har en tendens til å være litt kostbare og litt kompliserte i samspillet. Men har du først vunnet tilliten, ja man blir ufattelig glad i dem. Svært intelligente dyr. Jeg har en norsk skogkatt, den katten imponerer meg gang på gang. Har også barn og er ikke ei gal kattedame. Men evner å se at de har en helt spesiell magi over seg. Vinner du tilliten til en katt har du en nydelig følgesvenn i livet. Og de har veldig forskjellig personlighet. Har hatt 4 katter. Alle har vært helt ulike, sterke personligheter. Hunder føler jeg er mer like hverandre. Anonymkode: 6af45...959 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #125 Skrevet 8. oktober 2021 Supersmurf skrev (1 minutt siden): Tja, det var jo helt vanlig prosedyre å slå i hjel katter i gamle dager, og jeg går ut fra at det fortsatt foregår på landet uten at det blir snakket høyt om. Heldigvis blir mange katter kastrert i dag, så da vil vel antallet være redusert. Det høres jo grusomt ut, men det har vært et nødvendig tiltak før. Jeg tenker at de fleste tåler å høre om at slik gjorde man før, men for de som virkelig elsker dyr, blir det for tøft å høre om. Og du burde vel strengt tatt holdt kjeft hvis du visste at denne personen var over snittet glad i dyr og katter. Det fins mange gale folk med katter, men det fins sikkert like mange normale folk som også har katter. Det er jo ofte disse «ute på landet» katter som ikke blir kastrert, de parrer seg, får unger og vips har vi 3++ til katter her. De blir kanskje slått ihjel, men kattemor blir fortsatt ikke kastrert og det fortsetter. Vi som blir kalt «skruller» vi tar nå i det minste vare på kattene. De blir kastrert, chippet, vaksinert, og vi tar dem med til dyrlegen når noe er galt. Hva gjorde de på gården der min mor vokste opp om en katt var syk eller skadet? Jo den ble skutt, for «man tar ikke katten med til dyrlegen». Den der mentaliteten er jeg så sinnsykt lei av! Anonymkode: 78ef4...4d3 4
jordbær86 Skrevet 8. oktober 2021 #126 Skrevet 8. oktober 2021 Ikke akkurat noe passende samtaleemne i lunsjen. Skjønner at hun reagerte. 2
Supersmurf Skrevet 8. oktober 2021 #127 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ofte disse «ute på landet» katter som ikke blir kastrert, de parrer seg, får unger og vips har vi 3++ til katter her. De blir kanskje slått ihjel, men kattemor blir fortsatt ikke kastrert og det fortsetter. Vi som blir kalt «skruller» vi tar nå i det minste vare på kattene. De blir kastrert, chippet, vaksinert, og vi tar dem med til dyrlegen når noe er galt. Hva gjorde de på gården der min mor vokste opp om en katt var syk eller skadet? Jo den ble skutt, for «man tar ikke katten med til dyrlegen». Den der mentaliteten er jeg så sinnsykt lei av! Anonymkode: 78ef4...4d3 Jeg er ikke uenig med deg i det. Jeg har selv katt som er kastrert og chippet, nettopp fordi jeg ikke ønsker en skokk med nydelige kattunger som man ikke blir kvitt. MEN: Jeg kan huske at kattungene til min bestemor forsvant, fordi min bestefar måtte kvitte seg med de. Jeg håper og tror at det er en holdningsendring på hvordan man behandler både katter og andre dyr. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #128 Skrevet 8. oktober 2021 Gjenferdet skrev (7 timer siden): Jeg har også katt, og blir uvel av å høre om hvordan de før på gårdene tok liv av kattunger fordi de ikke fikk gitt de bort. Det er et levende vesen. Ikke en leke man bare kan kvitte seg med på bestialske metoder. Før i tiden? Det skjer enda. Trust me. Anonymkode: f351c...e05
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #129 Skrevet 8. oktober 2021 Tror jeg skal sitte i kantina imorgen og snakke og le om abortene mine. Så skal jeg kalle dem som ikke liker humoren min for lettkrenka og lage tråd om det på kg. Anonymkode: c8283...ff6 4
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #130 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Før i tiden? Det skjer enda. Trust me. Anonymkode: f351c...e05 Kanskje på tide med et eget dyrepoliti snart? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #131 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror jeg skal sitte i kantina imorgen og snakke og le om abortene mine. Så skal jeg kalle dem som ikke liker humoren min for lettkrenka og lage tråd om det på kg. Anonymkode: c8283...ff6 Fy faen dette dras lenger og lenger. Skal ikke mye til lenger. Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #132 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva tenker dere om denne påstanden? Synes enkelte lar katt gå helt til hode på seg, det er ikke uten grunn at man snakker om "gammel, enslig dame med mange katter". Vi har en på jobben som virkelig tar kaken. Nå har hun sluttet å snakke med meg, og går ut av kantinen om jeg kommer. Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne. Jeg har ikke noe forhold til katter. De er dyr, that's it. Behandler de selvsagt med respekt. Anonymkode: 86665...23b Har du vurdert å forholde deg til virkeligheten og ikke bare kvinneforakten? Anonymkode: 33b90...baf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #133 Skrevet 8. oktober 2021 Gjenferdet skrev (8 timer siden): Jeg har også katt, og blir uvel av å høre om hvordan de før på gårdene tok liv av kattunger fordi de ikke fikk gitt de bort. Det er et levende vesen. Ikke en leke man bare kan kvitte seg med på bestialske metoder. Mennesket er det mest grusomme som eksisterer på jorda (ikke alle, men de fleste). Tror de bare kan leke Gud og drepe og skade som de vil. Skammelig. Mennesker burde ikke leve på jorda. Den verste parasitten og dyret er mennesket. Bortsett fra de som faktisk tar var på naturen og alle dyrene rundt seg, de er godkjent. Anonymkode: 4c430...019
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #134 Skrevet 8. oktober 2021 Kvittering skrev (6 timer siden): Tenk å ha så mye empati for et dyr som ofte torturerer det den får tak i. Jaja, man skal behandle dyr bra, men så et det noen ganger at tiltak må gjøres, for å få bukt med overpopulasjon av feks villkatter. Da gjør man det så humant som overhodet mulig. Det er vel en generell regel at det meste kan tulles om, men ikke alle har toleransen ovenfor dette, og noen blir støtt. Hmmm, det er overbefolkning av mennesker på jorda. På tiden at tiltak gjøres for at det blir mindre? Covid 19 hjalp jo til i visse land med å redusere antallet så det var jo en "god" start...men det hadde vært bedre med en mer human måte å redusere antallet mennesker på jorda. Anonymkode: 4c430...019 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #135 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Joda. Venninna mi kan ikke fordra dyr, men hun er snill og omsorgsfull. Så ingen grunn til å være kat(t)egorisk. Anonymkode: 05582...ebe Venninna di er ikke smart siden hun har glemt hun selv er et dyr, et pattedyr faktisk. Si det til henne neste gang. Men hun liker deg ikke siden du er et dyr vettu, men hun er snill og omsorgsfull, selvom hun ikke liker deg som også er et dyr. Anonymkode: 4c430...019
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #136 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fy faen dette dras lenger og lenger. Skal ikke mye til lenger. Anonymkode: 32832...e47 Joda også skal jeg le og spøke også. «Så skylte eg greia ned i dass og lo; haha, du får ikke vekke meg om nettene nei!» Men nei, kan selvsagt ikke sammenlignes. Katter har egne tanker og følelser, kjenner smerte, glede, sorg og sinne. Et foster føler ingenting og er verdt ingenting. Anonymkode: c8283...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #137 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Joda også skal jeg le og spøke også. «Så skylte eg greia ned i dass og lo; haha, du får ikke vekke meg om nettene nei!» Men nei, kan selvsagt ikke sammenlignes. Katter har egne tanker og følelser, kjenner smerte, glede, sorg og sinne. Et foster føler ingenting og er verdt ingenting. Anonymkode: c8283...ff6 Ts har ikke skrevet at det var dette ho gjorde. Og hvis du hadde hatt behov for å snakke om aborten din så skulle jeg da hørt på jeg. Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #138 Skrevet 9. oktober 2021 Ganske sprøtt å sammenligne en faktaopplysning om dårlig behandling av katter før i tida, med en abort. Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #139 Skrevet 9. oktober 2021 Det du sier er bare tull. Snakker du slik til hundeeiere, også? Min erfaring er at folk som liker hund kan snakke slik til katteeiere. Husker en nabo jeg hadde en gang som likte hunder. Han sa han skulle skyte katten min dersom den gikk inn på deres eiendom. Så fikk han seg hund. Jeg fant hundedritt på min eiendom. Den sto i garasjen og bjeffet hele dagen mens de var på jobb. Det gikk ikke lang tid før hunden forsvant. Han var gal. Anonymkode: 089b2...9ff
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #140 Skrevet 9. oktober 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Det du sier er bare tull. Snakker du slik til hundeeiere, også? Min erfaring er at folk som liker hund kan snakke slik til katteeiere. Husker en nabo jeg hadde en gang som likte hunder. Han sa han skulle skyte katten min dersom den gikk inn på deres eiendom. Så fikk han seg hund. Jeg fant hundedritt på min eiendom. Den sto i garasjen og bjeffet hele dagen mens de var på jobb. Det gikk ikke lang tid før hunden forsvant. Han var gal. Anonymkode: 089b2...9ff Skjøt du den? Anonymkode: 31bd5...a6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå