Gå til innhold

Katteelskere er ofte sprø.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du syntes sikkert det, men du sa det ikke for å være hyggelig, men for å le av din kollega og få henne til å bli lei seg.

Anonymkode: aaf4b...038

Le av min kollega? Vi kunne ikke vite at hun er så sensitiv. Det kom som sagt opp som en diskusjon. 

Anonymkode: 86665...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger er det bedre å holde kjeft, TS. Faktisk så er det som oftest det klokeste.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De ble druknet eller ofte slått i hjel med hammer.

Og på hvilken måte er dyremishandling morsomt? De fleste med mer enn tre hjerneceller synes ikke det.

Anonymkode: e0de0...66b

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de fleste reagerer ikke på det. 

Kanskje ikke i din omgangskrets, men alle andre hadde syntes det var kvalmende.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Le av min kollega? Vi kunne ikke vite at hun er så sensitiv. Det kom som sagt opp som en diskusjon. 

Hun er ikke sensitiv fordi hun bryr seg om dyrene og ikke ønsker å høre om hvordan katter ble drept. Hun har normalt utrustet empati og ønsker ikke å gjøre dyrs lidelse til humor.

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen ganger er det bedre å holde kjeft, TS. Faktisk så er det som oftest det klokeste.

Og på hvilken måte er dyremishandling morsomt? De fleste med mer enn tre hjerneceller synes ikke det.

Anonymkode: e0de0...66b

Jeg har ikke sagt at det var morsomt. Jeg er ikke ts. Se på anonymkoden takk. Jeg skrev bare at måten de avlivet katter på, var grusomt.

• Liker 2
Skrevet

Sånne folk som ts styrer man unna. Og folk bør ikke kommentere mer, dette er bare for å provosere. 

Anonymkode: 8652e...4e0

• Liker 8
Skrevet
Gjenferdet skrev (14 minutter siden):

Jeg har også katt, og blir uvel av å høre om hvordan de før på gårdene tok liv av kattunger fordi de ikke fikk gitt de bort. Det er et levende vesen. Ikke en leke man bare kan kvitte seg med på bestialske metoder. 

Greitt det men vet du hvor fort katter avler opp bestanden om de får tilgang på mat? Og de er rene drapsmaskiner...og det går utover andre smådyr og småfugler..

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Greitt det men vet du hvor fort katter avler opp bestanden om de får tilgang på mat? Og de er rene drapsmaskiner...og det går utover andre smådyr og småfugler..

Det er derfor man som ansvarlig dyreeier bør kastrere eller sterilisere kattene, eller eventuelt sørge for å gi kattungene et godt hjem.

• Liker 20
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er derfor man som ansvarlig dyreeier bør kastrere eller sterilisere kattene, eller eventuelt sørge for å gi kattungene et godt hjem.

Joa ok det..

Skrevet

Jeg hadde også reagert. 

Anonymkode: c4432...463

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at reaksjonen hennes på historier om tidligere avlivningsmetoder alene er et alt for tynt grunnlag til å vurdere henne som "sprø katteeier". Jeg tenker at det gjør deg like rask til å dømme henne, som du syns at hun dømmer deg.

Anonymkode: f0530...8cc

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva slags metoder ble brukt, da? Ble de skutt raskt eller drept på en verre måte? Vi måtte innimellom drepe katter på gården vår, fordi det ble altfor mange til slutt (de var villkatter, men holdt seg rundt gården). Det er trist, men vi gjorde det raskt og "humant"

Anonymkode: a4a2b...72f

Mine gamle slektninger skjøt dem, knakk nakken på dem eller tok de i en pose og kasta de på sjøen. De gjorde det samme med hundevalper. 

Anonymkode: c8283...ff6

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Så man sitter i lunsjen og forteller om hvordan katter ble tatt livet av før og så sitter og ler og har det gøy med det. Det høres utrolig spesielt ut. 

Mine besteforeldre hadde gård og da har jeg hørt om hvordan de måtte ta livet av katter og andre dyr, men ingen sitter og ler og har god stemning rundt bordet da. Jeg legger ingen for hat kun på grunn av det og forstår at dette var vanlig før og er det sikkert enda enkelte steder. 

Det høres utrolig spesielt ut at man ler og har god stemning da. Tviler på at det kun handler om at du fortalte om det, men kanskje måten du gjorde det på og at du synes det er en artig historie å fortelle om i lunsjen. At du ikke forstår det er rimelig spesielt. 

Synes ikke at man kan bli kalt gal på bakgrunn av at man reagerer på noe sånt. 

Endret av TheCatLady
Skrevet
Gjenferdet skrev (29 minutter siden):

Som nylig ny katteeier er det flere som har kommet til meg for å fortelle «morsomme» historier om påkjørte katter, avlivning av friske katter samt mishandling av katter som ikke gjorde som eieren sa. Jeg skjønner ikke hvorfor folk forteller sånn. Det er ikke morsomt og jeg blir bare lei meg. Det gjør meg ingenting godt, og vitner bare om lite empati for dyret.

Samme her. Jeg har selv to katter og elsker dem mer enn noe annet. Folk kan være så onde. Den ene er en kattunge på 5 mnd og den sover med meg hver natt. Ingenting i verden er bedre enn å ligge inntil en katt som maler. Det er så terapeutisk og beroligende etter en lang dag. Kattene er der for meg uansett hvilket humør jeg er i. Om jeg er lei meg lyser de dagene opp for meg. 
Tror det bare er noe noen mennesker ikke skjønner dessverre. De er ikke verdt min tanke. 

Anonymkode: fc61a...abd

• Liker 12
Skrevet

Og PS. Du TS høres jo rett og slett sadistisk ut. Skaff hjelp! Jeg blir bekymret for at din humor og tankegang plutselig kan bli til handling.

Anonymkode: fc61a...abd

• Liker 16
Gjest brødskalle
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om denne påstanden? Synes enkelte lar katt gå helt til hode på seg, det er ikke uten grunn at man snakker om "gammel, enslig dame med mange katter". Vi har en på jobben som virkelig tar kaken. Nå har hun sluttet å snakke med meg, og går ut av kantinen om jeg kommer. Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne. 

Jeg har ikke noe forhold til katter. De er dyr, that's it. Behandler de selvsagt med respekt. 

"Å, så du er ekstra glad i katter? Vi pleide kakke uønskede kattungene i hodet og le av det høhø"

"Hva hun snakker ikke med meg lenger. Hva skjer???"

Skrevet

Hos oss ble de skutt. 

Anonymkode: 32832...e47

Skrevet

Katter er best😍Folk som ikke liker katter eller ikke har respekt for dyr har ikke sjel. De kan gjerne havne der nede for min del.

Anonymkode: da6ab...e8c

• Liker 14
Gjest brødskalle
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos oss ble de skutt. 

Anonymkode: 32832...e47

Hva føler og tenker du om det?

Skrevet

Tenk å ha så mye empati for et dyr som ofte torturerer det den får tak i. Jaja, man skal behandle dyr bra, men så et det noen ganger at tiltak må gjøres, for å få bukt med overpopulasjon av feks villkatter. Da gjør man det så humant som overhodet mulig. 

Det er vel en generell regel at det meste kan tulles om, men ikke alle har toleransen ovenfor dette, og noen blir støtt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...