AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #41 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Katter er best😍Folk som ikke liker katter eller ikke har respekt for dyr har ikke sjel. De kan gjerne havne der nede for min del. Anonymkode: da6ab...e8c Folk som ikke er glad i dyr, er ikke snille. Anonymkode: aaf4b...038 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #42 Skrevet 8. oktober 2021 Kvittering skrev (1 minutt siden): Tenk å ha så mye empati for et dyr som ofte torturerer det den får tak i. Jaja, man skal behandle dyr bra, men så et det noen ganger at tiltak må gjøres, for å få bukt med overpopulasjon av feks villkatter. Da gjør man det så humant som overhodet mulig. Det er vel en generell regel at det meste kan tulles om, men ikke alle har toleransen ovenfor dette, og noen blir støtt. Da kastrerer og steriliserer en kattene. En dreper de ikke. Anonymkode: aaf4b...038 12
Gjest brødskalle Skrevet 8. oktober 2021 #43 Skrevet 8. oktober 2021 2 minutter siden, Kvittering said: Tenk å ha så mye empati for et dyr som ofte torturerer det den får tak i. Tenk å ha mye empati med både katter som lever etter egen natur, og musene de dreper. Tenk det, du. Hva tenekr du om mennesker med den ekstreme kapasiteten for empati?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #44 Skrevet 8. oktober 2021 Kvittering skrev (25 minutter siden): Tenk å ha så mye empati for et dyr som ofte torturerer det den får tak i. Jaja, man skal behandle dyr bra, men så et det noen ganger at tiltak må gjøres, for å få bukt med overpopulasjon av feks villkatter. Da gjør man det så humant som overhodet mulig. Det er vel en generell regel at det meste kan tulles om, men ikke alle har toleransen ovenfor dette, og noen blir støtt. Den "leker" ikke fordi den synes det er gøy. Det er instinkt som den ikke kan kontrollere. https://illvit.no/dyr/hvorfor-leker-kattedyrene-med-byttet Anonymkode: aaf4b...038 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #45 Skrevet 8. oktober 2021 Leste "kaffeelskere" først og tenkte "jo, det stemmer jo litt det, men jeg synes det stemmer for både de som drikker og ikke drikker kaffe!" 😛 Stemmer på katteelskere og det, ikke nødvendigvis kattene som gjør folk sorø nei 😛 Anonymkode: b46bf...634 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #46 Skrevet 8. oktober 2021 Katten har fått en noe høyere plassering i samfunnet nå enn før. Man tar ikke å skyter uønskede kattunger og snakker høyt om det. Det er faktisk mange som reagerer på det. Vet det er dem som bare slo dem ihjel eller druknet dem som også er grusomt. Slikt snakker man ikke høyt om lengre, for det er faktisk ikke greit. Lik som at det ikke lengre er like greit å kappe jodet av høner og la dem springe rundt hodeløse med blodet som spruter. Det er faktisk ikke greit. Man skal ha respekt for dyrene våre. Den dag i dag kastrerer man katten før man slipper den ut. Man id-merker, vaksinerer og generelt tar vare på dem mye mer enn før. De er ikke lengre «bare en katt». Katter har fått en litt høyere plassering i samfunnet, dog hunder settes enda høyere. Blir en hund påkjørt så blir det ramaskrik. Men en katt er det dessverre fortsatt «bare en katt» for de fleste. Anonymkode: 78ef4...4d3 9
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #47 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 17.19): Samme her. Jeg har selv to katter og elsker dem mer enn noe annet. Folk kan være så onde. Den ene er en kattunge på 5 mnd og den sover med meg hver natt. Ingenting i verden er bedre enn å ligge inntil en katt som maler. Det er så terapeutisk og beroligende etter en lang dag. Kattene er der for meg uansett hvilket humør jeg er i. Om jeg er lei meg lyser de dagene opp for meg. Tror det bare er noe noen mennesker ikke skjønner dessverre. De er ikke verdt min tanke. Anonymkode: fc61a...abd Jeg er enig med deg. Jeg har alltid hatt et bankende hjerte for dyr. Det er en helt egen følelse.❤️ Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
Gjest På druen Skrevet 8. oktober 2021 #48 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kom opp som tema under lunsjen. Latter og god stemning, til dette mennesket bestemte seg for å gå og legge meg for hat. Anonymkode: 86665...23b Det skjønner jeg godt at hun gjorde. Du var nok ikke morsom. Endret 8. oktober 2021 av På druen
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #49 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og PS. Du TS høres jo rett og slett sadistisk ut. Skaff hjelp! Jeg blir bekymret for at din humor og tankegang plutselig kan bli til handling. Anonymkode: fc61a...abd Altså, her har vi jo et prakteksemplar på galsken jeg snakker om! Hvordan i alle dager er det du snakker til meg? Anonymkode: 86665...23b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #50 Skrevet 8. oktober 2021 brødskalle skrev (1 time siden): Hva føler og tenker du om det? Ikke meg du spør, men kan svare for meg. Det er en human måte å avlive dyr på. Anonymkode: 86665...23b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #51 Skrevet 8. oktober 2021 brødskalle skrev (1 time siden): Hva føler og tenker du om det? At det var helt vanlig å gjøre for 20 år siden. På bygda var det fjøskatter som var mest ute, ikke sterilisert, de skulle fange mus. Det ble mange av dem og jeg vet alternativet var å skyte eller gudene vet hva dlags måter de ble avlivet på. Vi bodde ikke på gård og kattene ble bedre behandlet, men da begge kattene som forøvrig fikk p-piller kom hjem med kattunger likt, var det dessverre det som skjedde med de vi ikke fikk gitt bort. Vet moren min gjorde sitt ytterste for å få gitt bort alle. Og at de ikke ble skadeskutt så å få ei kule er kanskje ikke den verste måten å dø på? Er jo slik andre dyr kan slaktes på også. Om en har sett på farmen foreksempel. Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #52 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du spør, men kan svare for meg. Det er en human måte å avlive dyr på. Anonymkode: 86665...23b Jepp. Har sett en gris bli slaktet (ikke slakteri) og det var slik grisen ble avlivet også. Fort og greit. Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #53 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså, her har vi jo et prakteksemplar på galsken jeg snakker om! Hvordan i alle dager er det du snakker til meg? Anonymkode: 86665...23b Enig. Anonymkode: 32832...e47 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #54 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drukning er tortur. Du burde skamme deg. Anonymkode: 8652e...4e0 Hvorfor skal TS skamme seg, ikke hun som druknet dem eller slo de i hjel med hammer? Anonymkode: 32832...e47 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #55 Skrevet 8. oktober 2021 Altså, jeg tror det har flere grunner. Men tror enkelte er dyreelskere fordi de ikke kan skalte og valte slik de vil med andre mennesker, at mennesker har egen vilje og at de ikke kan låse andre mennesker inne i hus med dem. Et menneske som går som han/hun vil. ‘Jammen, jeg vil ha kos NÅ!’ Anonymkode: 8e6c0...b59
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #56 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kom opp som tema under lunsjen. Latter og god stemning, til dette mennesket bestemte seg for å gå og legge meg for hat. Anonymkode: 86665...23b Latter og god stemning når du fortalte om avlivning av kattunger? Anonymkode: 67bf9...dda 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #57 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Latter og god stemning når du fortalte om avlivning av kattunger? Anonymkode: 67bf9...dda Men kjære vene, hvorfor skulle det ikke være det? Skulle de sittet og grått da? Anonymkode: 32832...e47 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #58 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Katten har fått en noe høyere plassering i samfunnet nå enn før. Man tar ikke å skyter uønskede kattunger og snakker høyt om det. Det er faktisk mange som reagerer på det. Vet det er dem som bare slo dem ihjel eller druknet dem som også er grusomt. Slikt snakker man ikke høyt om lengre, for det er faktisk ikke greit. Lik som at det ikke lengre er like greit å kappe jodet av høner og la dem springe rundt hodeløse med blodet som spruter. Det er faktisk ikke greit. Man skal ha respekt for dyrene våre. Den dag i dag kastrerer man katten før man slipper den ut. Man id-merker, vaksinerer og generelt tar vare på dem mye mer enn før. De er ikke lengre «bare en katt». Katter har fått en litt høyere plassering i samfunnet, dog hunder settes enda høyere. Blir en hund påkjørt så blir det ramaskrik. Men en katt er det dessverre fortsatt «bare en katt» for de fleste. Anonymkode: 78ef4...4d3 Det gjorde vi i gamle dager da vi slaktet høns. Du kan slappe av. Det han høna spreller etter at hodet er av, er kun muskelsammentrekninger. Høna er død i det øyeblikket hodet var av. Anonymkode: aaf4b...038 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #59 Skrevet 8. oktober 2021 Tråden er eksempel på gærne folk! Anonymkode: 32832...e47
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #60 Skrevet 8. oktober 2021 Tror 3 stk er samme pers her, 23,47 og 38. Anonymkode: 8652e...4e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå