Gå til innhold

Katteelskere er ofte sprø.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne påstanden? Synes enkelte lar katt gå helt til hode på seg, det er ikke uten grunn at man snakker om "gammel, enslig dame med mange katter". Vi har en på jobben som virkelig tar kaken. Nå har hun sluttet å snakke med meg, og går ut av kantinen om jeg kommer. Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne. 

Jeg har ikke noe forhold til katter. De er dyr, that's it. Behandler de selvsagt med respekt. 

Anonymkode: 86665...23b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tier du stille om dette. 

Anonymkode: aaf4b...038

• Liker 15
Skrevet

Dyreelskere er flotte folk. 

Anonymkode: 8652e...4e0

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dyreelskere er flotte folk. 

For noen har det dessverre vippet over til galskap. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har også katt, og blir uvel av å høre om hvordan de før på gårdene tok liv av kattunger fordi de ikke fikk gitt de bort. Det er et levende vesen. Ikke en leke man bare kan kvitte seg med på bestialske metoder. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 37
Skrevet

Meg over her. Du burde tidd stille om dette. Sa du det fordi du ville være jævlig med henne? Hva ville du oppnå med det? Skape dårlig stemning?

Det er du som er den slemme her. Om du synes det er galskap at noen er glad i dyr, er det du som er "gal" her, hvis jeg kan bruke det uttrykket. Det var så forbanna unødvendig å si slike ting til noen som er glade i katter.

• Liker 32
Skrevet

«Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne». 

Har en følelse av at det var noe de fleste ville reagert på. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meg over her. Du burde tidd stille om dette. Sa du det fordi du ville være jævlig med henne? Hva ville du oppnå med det? Skape dårlig stemning?

Det er du som er den slemme her. Om du synes det er galskap at noen er glad i dyr, er det du som er "gal" her, hvis jeg kan bruke det uttrykket. Det var så forbanna unødvendig å si slike ting til noen som er glade i katter.

Som nylig ny katteeier er det flere som har kommet til meg for å fortelle «morsomme» historier om påkjørte katter, avlivning av friske katter samt mishandling av katter som ikke gjorde som eieren sa. Jeg skjønner ikke hvorfor folk forteller sånn. Det er ikke morsomt og jeg blir bare lei meg. Det gjør meg ingenting godt, og vitner bare om lite empati for dyret.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kom opp som tema under lunsjen. Latter og god stemning, til dette mennesket bestemte seg for å gå og legge meg for hat. 

Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Som nylig ny katteeier er det flere som har kommet til meg for å fortelle «morsomme» historier om påkjørte katter, avlivning av friske katter samt mishandling av katter som ikke gjorde som eieren sa. Jeg skjønner ikke hvorfor folk forteller sånn. Det er ikke morsomt og jeg blir bare lei meg. Det gjør meg ingenting godt, og vitner bare om lite empati for dyret.

Det der er som at folk forteller gravide skrekkhistorier om svangerskap, fødsler og småbarnstid. Virker som om folk vil gni inn det negative for å rive ned det positive hos andre. 

• Liker 12
Skrevet
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Folk sier bare slike ting for å le over reaksjonene til dyreeierne. Jeg vet at hadde noen sagt noe slikt til meg, hadde jeg aldri snakket til dem igjen.

Hadde en kamerat som reiste til Sør-Amerika for å se på tyrefekting. Han er ingen venn av meg den dag i dag.

• Liker 11
Skrevet
Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Jeg har også katt, og blir uvel av å høre om hvordan de før på gårdene tok liv av kattunger fordi de ikke fikk gitt de bort. Det er et levende vesen. Ikke en leke man bare kan kvitte seg med på bestialske metoder. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva tenker dere om denne påstanden? Synes enkelte lar katt gå helt til hode på seg, det er ikke uten grunn at man snakker om "gammel, enslig dame med mange katter". Vi har en på jobben som virkelig tar kaken. Nå har hun sluttet å snakke med meg, og går ut av kantinen om jeg kommer. Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne. 

Jeg har ikke noe forhold til katter. De er dyr, that's it. Behandler de selvsagt med respekt. 

Hva slags metoder ble brukt, da? Ble de skutt raskt eller drept på en verre måte? Vi måtte innimellom drepe katter på gården vår, fordi det ble altfor mange til slutt (de var villkatter, men holdt seg rundt gården). Det er trist, men vi gjorde det raskt og "humant"

Anonymkode: a4a2b...72f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kom opp som tema under lunsjen. Latter og god stemning, til dette mennesket bestemte seg for å gå og legge meg for hat. 

Dyremird er latter og god stemning... høres ut som at du burde ha litt hjelp. 

• Liker 31
Skrevet
Chroma skrev (7 minutter siden):

«Fortalte hvordan vi ble kvitt kattunger da jeg vokste opp, og det ble for mye for henne». 

Har en følelse av at det var noe de fleste ville reagert på. 

Nei, de fleste reagerer ikke på det. 

Skrevet

Du forteller ikke om mishandling og drap av dyr når det er latter og god stemning. Det er rett og slett ikke humor!

• Liker 29
Skrevet

Du syntes sikkert det, men du sa det ikke for å være hyggelig, men for å le av din kollega og få henne til å bli lei seg.

• Liker 16
Skrevet

Selv om jeg ikke har dyr selv, er jeg veldig glad i dyr, særlig hunder, katter og måker. Jeg hadde også følt meg elendig hvis jeg hørte en sånn historie. 
Og siden du visste at hun elsker katter, skulle du ikke ha fortalt historien så hun hørte.  Vis respekt for dyr og mennesker. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags metoder ble brukt, da? Ble de skutt raskt eller drept på en verre måte? Vi måtte innimellom drepe katter på gården vår, fordi det ble altfor mange til slutt (de var villkatter, men holdt seg rundt gården). Det er trist, men vi gjorde det raskt og "humant"

Anonymkode: a4a2b...72f

De ble druknet eller ofte slått i hjel med hammer.

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Du forteller ikke om mishandling og drap av dyr når det er latter og god stemning. Det er rett og slett ikke humor!

Ro deg ned. Hvem har snakket om mishandling av dyr? 

Skrevet

De ble druknet eller ofte slått i hjel med hammer.

Drukning er tortur. Du burde skamme deg. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...