AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #101 Skrevet 8. oktober 2021 florina skrev (48 minutter siden): Katter er fantastiske dyr, selvstendige og smartere enn folk tror, ofte veldig kjærlige om de føler seg trygge. Tror «eldre enslig dame med katt» har noe mystisk over seg, en styrke, som folk føler for å tulle med å gjøre narr av. En dame med hund er ikke like interessant, for da har hun jo noen til å «passe på seg». Bare en tanke. Helt enig, og de som kommer med fordommer er normalt dem som katten skyr unna som pesten. Katter er gode menneskekjennere, og de holder seg borte fra folk med dårlig energi. Anonymkode: c902d...3e9 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #102 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig, og de som kommer med fordommer er normalt dem som katten skyr unna som pesten. Katter er gode menneskekjennere, og de holder seg borte fra folk med dårlig energi. Anonymkode: c902d... 🤣🤣 Anonymkode: 32832...e47
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. oktober 2021 #103 Skrevet 8. oktober 2021 Ha ha, om noen kaller meg sprø fordi at jeg er glad i katter, så må de bare det. Jeg savner virkelig pusen min, men føler meg ikke klar for en ny. Jeg får heldigvis tilfredsstilt litt kattesavn med andres puser så lenge. Det er nok bare kattefolk som har evne til å forstå dette.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #104 Skrevet 8. oktober 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Ha ha, om noen kaller meg sprø fordi at jeg er glad i katter, så må de bare det. Jeg savner virkelig pusen min, men føler meg ikke klar for en ny. Jeg får heldigvis tilfredsstilt litt kattesavn med andres puser så lenge. Det er nok bare kattefolk som har evne til å forstå dette. Vi forstår av hele vårt hjerte. Anonymkode: 8652e...4e0 2
Gjest TheCatLady Skrevet 8. oktober 2021 #105 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg bare klarer å lese ting på en litt mindre dømmende måte enn visse andre. Anonymkode: 32832...e47 Tja, akkurat det vet jeg nå ikke, men tenker at ts kan svare på det selv jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #106 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sikkert fordi det var i en pause hvor man snakket sammen og at stemningen var god. Ikke at de lo av at kattene ble druknet. Anonymkode: 32832...e47 Hvorfor skulle du snakke om dette da? Under en god stemning hvor mennesker ler og koser seg så drar man ikke opp slik. Det forstår de fleste Anonymkode: 0b8ce...446
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #107 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle du snakke om dette da? Under en god stemning hvor mennesker ler og koser seg så drar man ikke opp slik. Det forstår de fleste Anonymkode: 0b8ce...446 Det var ikke jeg som begynte 😉 En kollega var redd katten er gravid, og slik startet det. Anonymkode: 86665...23b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #108 Skrevet 8. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle du snakke om dette da? Under en god stemning hvor mennesker ler og koser seg så drar man ikke opp slik. Det forstår de fleste Anonymkode: 0b8ce...446 Den du siterer er ikke TS. Jeg hadde også reagert negativt om noen satt i lunsjen og fortalte historier om avlivning av dyr før i tida. Alle jeg kjenner - katteelskere eller ei - ville reagert, i det minste fordi det er et temmelig ekkelt tema som ikke lager "latter og god stemning" blant normalfungerende folk. Det er også spesielt at enkelte her i tråden mener det er greit å slå ihjel katter pga. at de har rovdyrinstinkter. Mener dere det samme kan gjøres med hundevalper da, pga. alle hundene som skader og dreper husdyr, ville dyr og til og med mennesker? Det er vel forresten ingen art på planeten som maltrakterer så mange dyr - store og små - i uvett, for moro skyld eller drapslyst, som det mennesker gjør. Anonymkode: 317d1...68a 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #109 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke jeg som begynte 😉 En kollega var redd katten er gravid, og slik startet det. Anonymkode: 86665...23b Og du foreslo å drepe de som i 'gamle dager'? Det vanlige er jo å vise sympati for problemstillingen, og komme med forslag for gode, humane løsninger. Noen folk liker å trykke slikt i ansiktet på andre. Om du fortalte om hvordan dere kverka kattunger før i tiden med latter og et smil, så skjønner jeg godt at hun ikke liker deg. At hun elsker katter trenger ikke ha noe med det å gjøre. Hun fant ut at du var en person hun ikke ønsker å omgås, og det er forståelig. Min eks fortalte om hvordan han skjøt på lemmen med luftgevær da han var yngre. Jeg var ikke en stor fan av lemmen, men det ble fortalt med et smil, og jeg visste da at dette var ikke en fyr jeg ville omgås. Anonymkode: 4208e...e69 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #110 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og du foreslo å drepe de som i 'gamle dager'? Det vanlige er jo å vise sympati for problemstillingen, og komme med forslag for gode, humane løsninger. Noen folk liker å trykke slikt i ansiktet på andre. Om du fortalte om hvordan dere kverka kattunger før i tiden med latter og et smil, så skjønner jeg godt at hun ikke liker deg. At hun elsker katter trenger ikke ha noe med det å gjøre. Hun fant ut at du var en person hun ikke ønsker å omgås, og det er forståelig. Min eks fortalte om hvordan han skjøt på lemmen med luftgevær da han var yngre. Jeg var ikke en stor fan av lemmen, men det ble fortalt med et smil, og jeg visste da at dette var ikke en fyr jeg ville omgås. Anonymkode: 4208e...e69 Du synser og tror mye. Langt ifra slik samtalen utartet seg. Anonymkode: 86665...23b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #111 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ikke jeg som begynte 😉 En kollega var redd katten er gravid, og slik startet det. Anonymkode: 86665...23b Det har da ingenting med avliving som i gamle dager å gjøre. Anonymkode: 0b8ce...446 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #112 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du synser og tror mye. Langt ifra slik samtalen utartet seg. Anonymkode: 86665...23b Vel, du er ikke så flink til å skrive hva som faktisk skjedde, så da må du tåle at folk synser. Evt innse at det ikke var et passende samtaleemne Anonymkode: 0b8ce...446 2
Tabris Skrevet 8. oktober 2021 #113 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Jeg selv elsker både katt og hund, men man må kunne sette ting litt i perspektiv. Jeg har f.eks en onkel som syntes det var underholdende som tenåring å skyte kattunger. Det gjør ham ikke til en psykopat eller fæl person i dag, det var slik hverdagen var for dem for seksti år siden. Jeg har også forståelse for at enkelte vil være låst i den tankengangen også i dag - det er ikke så mange år siden jeg fikk råd fra en arbeidskollega om å bare skyte hunden min fordi jeg hadde et atferdsproblem. Jeg ble verken fornærmet eller såret, fordi jeg forsto hvor han kom fra, kulturelt og aldersmessig. Endret 8. oktober 2021 av Tabris 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #114 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ikke jeg som begynte 😉 En kollega var redd katten er gravid, og slik startet det. Anonymkode: 86665...23b Da må du betale vedkommende være ansvarsfull og kastrere katten sin. Ellers er hn med på det altfor store katteproblemet vi har i dag. Jeg ser hva som er det ute, alle de syke og skadde kattene, og hva slags syke ting mennesker kan gjøre mot katter, og andre dyr. Anonymkode: 06827...d26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #115 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du betale vedkommende være ansvarsfull og kastrere katten sin. Ellers er hn med på det altfor store katteproblemet vi har i dag. Jeg ser hva som er det ute, alle de syke og skadde kattene, og hva slags syke ting mennesker kan gjøre mot katter, og andre dyr. Anonymkode: 06827...d26 Betale *be Anonymkode: 06827...d26
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #116 Skrevet 8. oktober 2021 Tabris skrev (23 minutter siden): Jeg selv elsker både katt og hund, men man må kunne sette ting litt i perspektiv. Jeg har f.eks en onkel som syntes det var underholdende som tenåring å skyte kattunger. Det gjør ham ikke til en psykopat eller fæl person i dag, det var slik hverdagen var for dem for seksti år siden. Jeg har også forståelse for at enkelte vil være låst i den tankengangen også i dag - det er ikke så mange år siden jeg fikk råd fra en arbeidskollega om å bare skyte hunden min fordi jeg hadde et atferdsproblem. Jeg ble verken fornærmet eller såret, fordi jeg forsto hvor han kom fra, kulturelt og aldersmessig. Eh.. jo... han har jo anlegg for å være psyko. Drepe for morro er ikke noe som var vanlig for 60år siden. Anonymkode: 8652e...4e0 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #117 Skrevet 8. oktober 2021 Det er vel heller du som er sprø som tror dette er et godt samtaleemne med noen som har katt. Anonymkode: 6d76d...315 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #118 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel heller du som er sprø som tror dette er et godt samtaleemne med noen som har katt. Anonymkode: 6d76d...315 Men herrejesus, jeg har to katter og tåler da virkelig å høre at katter /dyr blir eller har blitt mishandlet. Anonymkode: 32832...e47 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #119 Skrevet 8. oktober 2021 Tabris skrev (26 minutter siden): Jeg selv elsker både katt og hund, men man må kunne sette ting litt i perspektiv. Jeg har f.eks en onkel som syntes det var underholdende som tenåring å skyte kattunger. Det gjør ham ikke til en psykopat eller fæl person i dag, det var slik hverdagen var for dem for seksti år siden. Jeg har også forståelse for at enkelte vil være låst i den tankengangen også i dag - det er ikke så mange år siden jeg fikk råd fra en arbeidskollega om å bare skyte hunden min fordi jeg hadde et atferdsproblem. Jeg ble verken fornærmet eller såret, fordi jeg forsto hvor han kom fra, kulturelt og aldersmessig. Beklager, men om han syntes det var gøy å skyte kattunger som tenåring, så er det svært bekymringsfullt. I dag ser vi på dyremishandling i ung alder som en indikasjon på ikke bare mental ubalanse, men et faresignal for fremtidig kriminell adferd. Anonymkode: 4208e...e69 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #120 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men herrejesus, jeg har to katter og tåler da virkelig å høre at katter /dyr blir eller har blitt mishandlet. Anonymkode: 32832...e47 Men da er du fortsatt sprø som har katter da i følge deg selv 🤦🏻♀️ Anonymkode: 6d76d...315
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå