Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Snakk for deg sjæl og slutt å skrive som om du snakker for alle som jobber i barnehage, jeg er så lei av å bli dratt ned i dragsuget av uproffe folk i barnehager! 

Dette er din eller deg noen av dine kollegers mening. Jeg jobber også i barnehage, og deler ikke din oppfatning slik du fremstiller det her! 

Enkelte barn har lenger dager ja, av ulike grunner. Det er uansett min oppgave som pedagog og ansatt, å legge til rette for at lange dager også blir gode dager, for samtlige barn jeg har ansvar for. 

Dersom jeg får inntrykk av at barnet sliter veldig, at barnet er så lenge i barnehagen at det ikke har det bra eller at hjemmeforholdene er ugreie; så er det en problemstilling som tas opp individuelt med respektive foreldre. Antagelig drøftes casen med enkelte kolleger og garantert daglig leder.

Men jeg og det øvrige personalet driver selvsagt ikke å snakker/sladrer om foreldre på en negativ måte. Hverken mye eller lite. 

At dere gjør det i den barnehagen du jobber i, betyr ikke at slik ukultur er noen regel i barnehager generelt.

Alle barnehageansatte burde ikke jobbet i barnehage. Jobb mer og snakk mindre om barnas foreldre mener jeg! 

Anonymkode: d03e6...272

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns det er gøy med styrere som ikke har helt kontroll. "baksnakking skjer ikke hos oss" Jo, det gjør det. Du vet det bare ikke, fordi du er for opptatt av å sitte på kontoret, eller i møter med andre styrere.

Mange dårlige styrere der ute også.. TS

Anonymkode: 9c86c...758

Helt enig med deg

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lenge leve naiviteten.

Anonymkode: 51d53...98a

Jeg vet 😂

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL. Sunn fornuft trenger ikke utdanning. Hilsen en som har jobbet lenge i bhg og trøst dauslitne barn. 

Anonymkode: 8c29d...43a

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

LOL. Sunn fornuft trenger ikke utdanning. Hilsen en som har jobbet lenge i bhg og trøst dauslitne barn. 

Anonymkode: 8c29d...43a

Hjerteskjærende er det! 💔

Og når styrere også støtter dette. Vel, de får motstand fra meg. De burde ikke hatt den jobben!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle de som utgir seg for å være barnehagefolk i denne tråden virkelig er det, så blir jeg oppriktig skremt over hvordan det står til i barnehagene rundt omkring. Sånn helt på ordentlig. Jeg er rystet, både over hvordan foreldre og ledelse omtales, og ikke minst over at dere legitimerer det å baksnakke kunder som noe som er normalt. For det er det virkelig ikke i en god barnehage. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Dersom alle de som utgir seg for å være barnehagefolk i denne tråden virkelig er det, så blir jeg oppriktig skremt over hvordan det står til i barnehagene rundt omkring. Sånn helt på ordentlig. Jeg er rystet, både over hvordan foreldre og ledelse omtales, og ikke minst over at dere legitimerer det å baksnakke kunder som noe som er normalt. For det er det virkelig ikke i en god barnehage. 

Skjer ikke i din barnehage da. Du kjenner jo dine medarbeidere så godt. Og dere er alle profesjonelle.

Jeg har selv jobbet i en barnehage hvor styrer er 50/50 og jeg kan love deg at stemningen var annerledes de dagene styreren var på kontoret kontra avdeling.

Du trenger en wake up call!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt når det gjelder dette temaet. Moren min var alenemor fra jeg var 5 år gammel, og jobbet en halvtime med ekspressbussen unna der vi bodde. Hun hadde ikke lappen, og å kjøre tok tilsvarende lang tid.

Jeg og broren min var i barnehagen fra åpning 07.30 til 16.45 hver dag. Men moren min var alene og jobbet 100%, så hun hadde ikke noe valg. Å fortsette i ekteskapet med en drittsekk av en far var heller ikke aktuelt.

Men, jeg har jobbet I barnehage, hvor mor var student og far arbeidsledig. Barnet ble riktignok levert sent, men ble hentet 16.55 hver dag, til tross for at foreldrene var hjemme hele dagen

Anonymkode: 84b87...c5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjer ikke i din barnehage da. Du kjenner jo dine medarbeidere så godt. Og dere er alle profesjonelle.

Jeg har selv jobbet i en barnehage hvor styrer er 50/50 og jeg kan love deg at stemningen var annerledes de dagene styreren var på kontoret kontra avdeling.

Du trenger en wake up call!

Anonymkode: 9c86c...758

Jeg tror heller du trenger å bytte jobb. For det du beskriver er en ukultur, som vitner om både mangelfull ledelse men også om et arbeidsmiljø som overhodet ikke er godt. Her tenker jeg at ting har fått skure og gå alt for lenge…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror heller du trenger å bytte jobb. For det du beskriver er en ukultur, som vitner om både mangelfull ledelse men også om et arbeidsmiljø som overhodet ikke er godt. Her tenker jeg at ting har fått skure og gå alt for lenge…

Trives veldig godt. Men er alltid noen gjengangere blant foreldre. Fantastisk å få være med barna! ...Ikke like fantastisk når man daglig må trøste de som er slitne på slutten og alltid blir hentet sist.. Altfor ofte må barna kles på av mamma og pappa utenfor, fordi vi må låse...

Du virker å være veldig maktsyk og ikke ha helt oversikt.. Tenker du burde skifte jobb. Tåler du i det hele tatt å bli snakket til av de "på gulvet"? Bare måten du snakker om ledelsen er kvalmendes. Og jeg er pedagog. Styrere får ikke den respkten av meg..

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

Jeg tror heller du trenger å bytte jobb. For det du beskriver er en ukultur, som vitner om både mangelfull ledelse men også om et arbeidsmiljø som overhodet ikke er godt. Her tenker jeg at ting har fått skure og gå alt for lenge…

Jeg lurer på hvordan disse er mot barna… 

Anonymkode: f05b7...63a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ER SÅ LEI av slike innlegg... Jeg er alenemor, som MÅ jobbe for og få det til og gå rundt, jeg leverer på Sfo kl 0715 og bhg kl 07, begynner og jobbe kl 8, henter barnet kl 1615 og 1630, og du skal bare vite hvor mye dårlig samvittighet jeg har,men har kun de 2, pappan er helt ute av bilde, og resten mine foreldre bor på sykehjem og er enebarn, og de har ikke søsken igjen, synes du dømmer helt sykt mye, du vet ingenting hvordan hver familie i norge har det

Anonymkode: 24978...13b

Hvorfor er pappaen ute av bildet?

Anonymkode: 84b87...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Lang avstand til barnehage og enda lenger avstand til jobb (en time hver vei). Så jeg sitter alltid kl 16 og tripper på jobb, ser på klokka og løper ut, rekker akkurat å hente kl 17. Det tærer på samvittigheten, men fått beskjed at skal jeg jobbe mindre får jeg mindre lønn (naturligvis), da får jeg ikke råd til å nedbetale lån og må selge leiligheten da det er på grensen til at det går rundt. Sykt misunnelig på de som bor og jobber nærme skole/barnehage. 

Anonymkode: 7eb2e...868

Skjønner det er krevende, men det er jo akkurat dette som menes med utsagnet "man har alltid et valg".

Må du makse boliglånet? Kan du finne en jobb som er nærmere hjemmet? Har du en partner som kan levere/hente? Man må se etter løsninger hvis det ikke fungerer. 

Anonymkode: cb19b...61f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner det er krevende, men det er jo akkurat dette som menes med utsagnet "man har alltid et valg".

Må du makse boliglånet? Kan du finne en jobb som er nærmere hjemmet? Har du en partner som kan levere/hente? Man må se etter løsninger hvis det ikke fungerer. 

Anonymkode: cb19b...61f

Jammen, jammen, jammen...

Helt enig!! Altformange går i en offer-rolle. for livet de har skapt selv🤯

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjerteskjærende er det! 💔

Og når styrere også støtter dette. Vel, de får motstand fra meg. De burde ikke hatt den jobben!

Anonymkode: 9c86c...758

Det er ironisk når de samme styrerne og medarbeiderne sender inn bv-meldinger for alt mulig rart, men at barn er i barnehagen fra åpning til stengetid, slitne, trøtte og lei seg, ja da går det fint. For de samme barna EEEEELSKER jo til tross barnehagen om de så har muligheten til å overnatte der. Hvem bryr seg om at de er slitne. Barnas beste? MY ASS.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trives veldig godt. Men er alltid noen gjengangere blant foreldre. Fantastisk å få være med barna! ...Ikke like fantastisk når man daglig må trøste de som er slitne på slutten og alltid blir hentet sist.. Altfor ofte må barna kles på av mamma og pappa utenfor, fordi vi må låse...

Du virker å være veldig maktsyk og ikke ha helt oversikt.. Tenker du burde skifte jobb. Tåler du i det hele tatt å bli snakket til av de "på gulvet"? Bare måten du snakker om ledelsen er kvalmendes. Og jeg er pedagog. Styrere får ikke den respkten av meg..

Anonymkode: 9c86c...758

Jeg har en veldig god dialog med mine ansatte. Jeg er veldig fornøyd med dem, og de gir uttrykk for å være det samme med meg. Så da velger jeg i all min naivitet å stole på at det er reelt. Maktsyk tror jeg faktisk er det desidert siste noen av mine medarbeidere ville beskrevet meg som. Og som nevnt tidligere så jobber jeg på golvet sjøl også, faktisk mer enn jeg sitter på kontoret, så jeg vet veldig godt hvordan hverdagene på avdelinga er og hva slags utfordringer man kan møte på. Kanskje har jeg vært ekstremt heldig med de fleste av mine arbeidsplasser - kun én gang ila. 18 år har jeg jobbet på et sted med baksnakking og ukultur - og der ble jeg ikke værende lenge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (47 minutter siden):

Og det er fordi samfunnet er lagt opp på denne måten, at det er ekstra viktig med nok pedagoger i barnehagen - og at bemanningsnormen må gjelde også utenfor kjernetida, slik at vi som jobber i barnehage har mulighet til å gi alle ungene god omsorg og et godt pedagogisk tilbud gjennom hele dagen, og ikke bare noen få timer mellom klokka  9.00 og 14.00.

Det er det nok ingen som er uenig i. Jeg heier i hvert fall veldig på økt bemanning i barnehagene😊

Anonymkode: ca0d2...6d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det nok ingen som er uenig i. Jeg heier i hvert fall veldig på økt bemanning i barnehagene😊

Anonymkode: ca0d2...6d3

Ja, der er vi alle enige! Og gjerne bedre styrere innom også

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig friere her enn på jobb - Men jeg er ikke som alle i barnehagen, som godtar alt. Motstand må til. Har en fantastisk jobb! derfor jeg blir så frustrert på de barna som må trøstes daglig fordi de ikke tror de blir hentet 💔

Anonymkode: 9c86c...758

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner det er krevende, men det er jo akkurat dette som menes med utsagnet "man har alltid et valg".

Må du makse boliglånet? Kan du finne en jobb som er nærmere hjemmet? Har du en partner som kan levere/hente? Man må se etter løsninger hvis det ikke fungerer. 

Anonymkode: cb19b...61f

Boligen er en toroms jeg var heldig å få til prisen jeg gjorde, har pga den 20 000 i utgifter. Faren til barnet har sagt han kan hjelpe til med levering og henting èn gang i uken (han gjorde det slutt for noen år siden). Få til ingen faste 100% fast stilling i mitt yrke, søkt på andre steder i 1,5 år uten napp. Men jeg gjør så godt jeg kan, barnet begynte ikke med lange dager før han var 4 år så ikke det verste

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jammen, jammen, jammen...

Helt enig!! Altformange går i en offer-rolle. for livet de har skapt selv🤯

Anonymkode: 9c86c...758

Du vil nok bite i deg de ordene den dagen du selv havner i søla og oppdager at man ikke har full kontroll over livet. 

Anonymkode: 7eb2e...868

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...