Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei det er det vel ikke, en leverer og en henter …

Anonymkode: 0f379...d06

Dersom ingen av foreldrene har fleksible arbeidstider, må nødvendigvis en av dem gå ned i stilling (om i det hele tatt mulig) for at barnet skal få kortere tid i barnehagen.

Anonymkode: c79a9...c73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper stortinget en vakker dag lager en bestemmelse som beskytter barn mot å være for lenge i barnehagen. Det blir fastslått antall lovlige timer pr. dag. Overgår den blir det dagbøter eller noe annet som straffer seg for å "utnytte" barnehagen. Kun for å ha alenetid fra barnet. Skulle vært eget NAV- for barn. Der de er like striksi som de for voksne i dag. Regler,regler, regler...

Anonymkode: 1beef...877

Ja, du har avslørt oss: det er derfor vi jobber, for å få alenetid fra barnet. 🙄

Anonymkode: c79a9...c73

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper stortinget en vakker dag lager en bestemmelse som beskytter barn mot å være for lenge i barnehagen. Det blir fastslått antall lovlige timer pr. dag. Overgår den blir det dagbøter eller noe annet som straffer seg for å "utnytte" barnehagen. Kun for å ha alenetid fra barnet. Skulle vært eget NAV- for barn. Der de er like striksi som de for voksne i dag. Regler,regler, regler...

Anonymkode: 1beef...877

Det kommer. På samme måte som at det nå er lovbestemt at barn SKAL ha ferie x- antall uker. Enkelte foreldre må bokstavelig talt få føringer fra staten før de i det hele tatt gidder å te seg som foreldre.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trenger alltid kaffe når jeg åpner, og prioriterer da å lage og drikke den mens barna spiser ved bordet...

Anonymkode: 9c86c...758

Heldigvis går ikke mitt barn i en slik bhg. Her er det ikke lov med kaffi/te på avdelingen. Nettopp pga fare for brannskader. Uhell skjer så lett. 

Anonymkode: 94789...6d2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den barnehagen du skisserer der finnes kun i Narnia..

Anonymkode: 9c86c...758

Da har jeg i så fall både jobbet i og hatt mine barn i barnehager som befant seg i Narnia. Heldige meg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heldigvis går ikke mitt barn i en slik bhg. Her er det ikke lov med kaffi/te på avdelingen. Nettopp pga fare for brannskader. Uhell skjer så lett. 

Anonymkode: 94789...6d2

Stakkars de ansatte. Får ikke drikke kaffe en gang. Nope. Det hadde ikke jeg funnet meg i!

Kaffen kan settes høyt opp eller i kaffekopper med kork

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du MÅ jobbe.. men har ikke du selv valg å få BARN?

Anonymkode: 1beef...877

Så da mener du at ingen i helsevesenet for eks skal få barn da? Der er det ikke mulig med hjemmekontor. Eller tenker du at ingen skal jobbe i helsevesenet? Altså utrolig ulogisk tankegang. Man har ikke alltid noen andre som kan stille opp. Og livet blir ikke alltid som planlagt, skal man da slutte å jobbe og gå på nav istedenfor sånn at man ikke blir baksnakket i barnehagen🙄

Anonymkode: 81264...220

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du har selv valgt dette livet.. Høres ganske tøft ut ja! Hva gjør du når barnehagen ringer å sier barnet er syk? Svarer du at du er på jobb da og stakkars alenemor?

Anonymkode: 9c86c...758

Unnskyld meg, men hva vet du om vedkommendes liv og hvorfor hun er alenemor? Det finnes grenser til drittkasting mot ukjente mennesker. 

Anonymkode: 7c4c6...c03

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ansatte er hyggelige utad og tar greit vare på barna, bryr jeg meg lite om en del baksnakking av foreldre. Det er jo ikke til å unngå; så mye rart der ute. Og de som leverer tidlig og henter sent er i tillegg nesten alltid overvektige. 

Anonymkode: b99e8...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den barnehagen du skisserer der finnes kun i Narnia..

Anonymkode: 9c86c...758

🖕

Anonymkode: ea2f3...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (7 minutter siden):

Da har jeg i så fall både jobbet i og hatt mine barn i barnehager som befant seg i Narnia. Heldige meg!

🥰

Anonymkode: ea2f3...df8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 15 år i barnehage er det et fåtall ganger jeg har opplevd ansatte som deg. De uten evne til refleksjon og forståelse for andres situasjon. De fleste foreldre gjør det som er best for sine barn, ut fra sine evner.

Så har du du de som ikke alltid evner bedre. De må vi veilede, møte på veien og legge til rette for. Er få ganger jeg har erfart foreldre som over tid utnytter åpningstiden til egen fordel. 

Jeg har og opplevd at barn har lange dager, opp mot 10 timer. Skjer dette over lengre tid så har vi en dialog rundt det. Noen ganger har vi en alenemor som er på randen, som trenger en time på ettermiddagen for i det hele tatt å henge sammen. En annen gang er det andre legitime årsaker som gjør at barnet har lange dager. Vi har også vært medvirkende til at foreldre som trenger hjelp har fått det av andre instanser.

Så har du de som ikke evner bedre, som må ha ulike former for tiltak. En sjelden gang de ressurssterke karriereforeldrene som egentlig ikke har tid til å ha barn. Disse blir også veiledet og en sjelden gang meldt videre. 

Min opplevelse er at barnehagen er tydelige i hva som er barnets beste, uten å være nedlatende. Av og til er det beste for barnet den timen ekstra i barnehagen.

All ære til de som fortsetter å jobbe i barnehage, jeg var tom etter 15 år. Dårlig lønn og til tider dårlige arbeidsforhold. Har nå en roligere jobb som er mye bedre lønnet.

Anonymkode: b70d8...7b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge de ansatte er hyggelige utad og tar greit vare på barna, bryr jeg meg lite om en del baksnakking av foreldre. Det er jo ikke til å unngå; så mye rart der ute. Og de som leverer tidlig og henter sent er i tillegg nesten alltid overvektige. 

Anonymkode: b99e8...739

🤣🤣🤣

Gratulerer, du har faktisk klart å dra disse evinnelige barnehagedebattene over til enda en dimensjon av det hele! 

Anonymkode: ea2f3...df8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter 15 år i barnehage er det et fåtall ganger jeg har opplevd ansatte som deg. De uten evne til refleksjon og forståelse for andres situasjon. De fleste foreldre gjør det som er best for sine barn, ut fra sine evner.

Så har du du de som ikke alltid evner bedre. De må vi veilede, møte på veien og legge til rette for. Er få ganger jeg har erfart foreldre som over tid utnytter åpningstiden til egen fordel. 

Jeg har og opplevd at barn har lange dager, opp mot 10 timer. Skjer dette over lengre tid så har vi en dialog rundt det. Noen ganger har vi en alenemor som er på randen, som trenger en time på ettermiddagen for i det hele tatt å henge sammen. En annen gang er det andre legitime årsaker som gjør at barnet har lange dager. Vi har også vært medvirkende til at foreldre som trenger hjelp har fått det av andre instanser.

Så har du de som ikke evner bedre, som må ha ulike former for tiltak. En sjelden gang de ressurssterke karriereforeldrene som egentlig ikke har tid til å ha barn. Disse blir også veiledet og en sjelden gang meldt videre. 

Min opplevelse er at barnehagen er tydelige i hva som er barnets beste, uten å være nedlatende. Av og til er det beste for barnet den timen ekstra i barnehagen.

All ære til de som fortsetter å jobbe i barnehage, jeg var tom etter 15 år. Dårlig lønn og til tider dårlige arbeidsforhold. Har nå en roligere jobb som er mye bedre lønnet.

Anonymkode: b70d8...7b1

Etterutdanning? Hva jobber du med?

Anonymkode: ea2f3...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (26 minutter siden):

For noe forbanna tull!
 

Hilsen barnehagestyrer, som tenker at foreldre benytter barnehageplassen de betaler for ut i fra sitt faktiske behov. Har jobbet i barnehage i 18 år og har ALDRI opplevd at foreldre som har mulighet til å gi barna sine kortere dager i barnehagen, utnytter åpningstida til max. De som gjør det, gjør det fordi de må, pga pendling eller andre faktorer som gjør det vanskelig! 
 

Ellers høres du ut som en ansatt jeg ikke ville hatt i min barnehage. Baksnakking av foreldre på den måten er UAKSEPTABELT. 

Å du høres ut som en styrer jeg ikke ville hatt

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hehe. Hva slags styrer er du? Tydeligvis en som ikke har god kontakt med dine pedagoger og barnehagemedarbeiderne. Jeg er nok den type pedagog som ville sagt imot deg som styrer ganske kraftig virker det som..

Anonymkode: 9c86c...758

Enig med deg .. 

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å du høres ut som en styrer jeg ikke ville hatt

Anonymkode: 0f379...d06

Det er helt i orden, jeg ville garantert ikke ønsket å ha deg som ansatt heller, så da er vi enige! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (18 minutter siden):

I de utrolig få tilfellene der det er nødvendig, så snakker jeg eller avdelingslederne med de foreldrene det gjelder. Og da handler det som regel om at vi ser at barnet er slitent og kunne ha behov for kortere dager. I så fall forhører vi oss høflig om muligheten. De fleste etterkommer dette. For de som ikke har muligheten til det, prøver vi heller å tilrettelegge for barnet på best mulig måte. Det er faktisk det som er jobben vår! En sånn holdning til foreldre som det ts viser her, skaper kun grobunn for konflikt i foreldresamarbeidet, noe som til syvende og sist går ut over barnet! 

Helt enig. Er man bekymret for et barns situasjon tar man det opp med foreldrene og finner en løsning.  Det å baksnakke familier med kollegaer og skrive om familiene på nett viser at man ikke er reelt bekymret og/eller feig. 

Anonymkode: 6fbc2...4fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Barna mine går ikke I bhg det er bedre og ha barna hjemme og knyte bånd til foreldre. Syns synd på barn som er i bhg Hele dagen huff😢 jeg er Hjemmeværende med barna mine og vi koser oss masse og Det er trygge og glade barn paga de får være med foreldre ikke med barnehage "pedagoger"

Anonymkode: d8eff...a9d

 

Anonymkode: d8cc8...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

Det er helt i orden, jeg ville garantert ikke ønsket å ha deg som ansatt heller, så da er vi enige! 

Grøss

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...