Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er det 

Anonymkode: 0f379...d06

Takk at du var enig at det var like dumt som det ts skriver.  Vet det er vanskelig å følge med noen ganger. 

Anonymkode: 99a46...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva heter barnehagen? Vurderer å søke der....

Anonymkode: 9c86c...758

Det sier jeg selvfølgelig ikke. Men om du bor på Østlandet får du i overkant lang reisevei, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det at du sammenligner barn med kunder i en matbutikk sier det meste om deg... Hva slags verdigrunnlag og syn har du på barn og oppdragelse egentlig?

Anonymkode: 9c86c...758

Helt forståelig at det er litt vanskelig for deg å følge med - jeg har ikke sammenlignet noe som helst ting. Jeg har sagt at kanskje vedkommende kan jobbe på kiwi istedenfor - tydelig at hun ikke trives med barn, som bruker sin betalt plass i barnehagen.  Men jeg kjenner flere som dere i min lang yrkesliv. Dere lager kvalm og drama i hver eneste jobb dere har.   Hvorfor jeg selv, for det meste,  ansetter menn. 

Anonymkode: 99a46...131

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags barnehage du jobber i siden det er en så fæl plass å være på for ungene, men samtidig så skjønner jeg jo det når du jobber der og har slike holdninger 🤔

Anonymkode: 09c73...4c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på hva slags barnehage du jobber i siden det er en så fæl plass å være på for ungene, men samtidig så skjønner jeg jo det når du jobber der og har slike holdninger 🤔

Anonymkode: 09c73...4c9

Det var dine ord. Ikke nevnt dette. Men du er vel en av de som føler deg truffet...

Anonymkode: 9c86c...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna mine går ikke I bhg det er bedre og ha barna hjemme og knyte bånd til foreldre. Syns synd på barn som er i bhg Hele dagen huff😢 jeg er Hjemmeværende med barna mine og vi koser oss masse og Det er trygge og glade barn paga de får være med foreldre ikke med barnehage "pedagoger"

Anonymkode: d8eff...a9d

Jeg har tre trygge, glade, aktive, kloke, skolesmarte, omsorgsfulle, engasjerte og gode ungdommer. De begynte alle i barnehagen før de var fylt ett år. De har gått i en fantastisk barnehage med trygge voksne som de fortsatt blir glad for å treffe på butikken/gaten.

Du trenger ikke gråte på deres vegne. Så spar tårene til de barna som ikke sendes i barnehage, men er hjemme med foreldre som ikke evner å passe godt på dem. De finnes nemlig.

Anonymkode: 8196c...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor skal du egentlig mene noe? Du får ikke betalt for dine meninger,  vær stille å gjør jobben din.

Anonymkode: 228ad...c5e

Dette er et diskusjonsforum. Folk har lov til å lufte sine meninger og frustrasjoner uten at du eller andre skal gi dem munnkurv. La heller vær å lese tråder som treffer deg.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnehagen til ungen var det så uprofesjonell og ekkel kultur at jeg grudde meg til å hente og levere hver dag. Men ungen hadde gode lekekamerater der og vi sto på en venteliste til en annen barnehage. Jeg måtte svelge i meg at garantert var en av de baksnakka foreldrene. De ansatte hverken hilste eller sa ha det når jeg skulle hente og levere. Det var kjempeekkelt! Mista det jeg hadde av respekt for barnehageansatte. Ble helt knust da vi ikke fikk plass etter 1 år der, og at ungen måtte begynne der etter sommerferien. Gjennom alt dette sjarmerte ungen de ansatte i senk og lå så godt an på alle milepæler så det var lite  å "ta meg på" (og gud vet de prøvde - makan til klønete observering av samspill mellom ungen og meg har jeg aldri opplevd!). Endelig etter 2 måneder fikk vi plass der vi hadde stått på venteliste. Og forskjellen kan ikke beskrives! Det er en helt annen kultur blant de ansatte og hvordan de møter oss ansatte. I den første barnehagen byttet de ut store deler av de ansatte hvert eneste år, i den andre barnehagen har folk jobbet i 5-20 år! 

Så det er ingen tvil om at det finnes mange bedritne barnehageansatte, men man finner også de gode og snille, gjerne ansatt av styrere og ped ledere som er opptatt av at det skal være en god kultur på arbeidsplassen.

Anonymkode: b632a...855

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Som jeg skrev så har de fleste det. Men faktisk ikke alle. Har du tre barn, er alenemor med en inntekt på 400 og jobber fra 08-16 men har litt reisevei i tillegg så tenker jeg at man faktisk ikke har noe valg. 

Men ja, jeg tror MANGE prioriterer dyre, fine ting enn tid med barna sine. 

Anonymkode: e39c5...0f4

Ja MANGE prioriterer fint fremfor kvalitetstid med barna sine. Vi bor ikke akkurat i et u-land. Alenemødre med 15 unger og 100 mils kjørevei til jobb er unntaket fra regelen.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Når alle KG-mødre som føler seg angrepet plutselig er pedagoger, styrer eller har jobbet i barnehage i ørten år* 

 

🤦‍♀️

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

Det er ikke alltid det det handler om. Kanskje må man makse boliglånet for å i det hele tatt få kjøpt en bolig. Kanskje må man leie bolig. Kanskje må man allerede snu på hver krone. Ikke alle som har råd til å gå ned i stilling. Heller ikke alle som kan velge og vrake i jobber og har mulighet til å ha en jobb med kort reisevei. Kanskje har man to barn, og kanskje har man ikke fått plass til dem i samme barnehage. Kanskje man er aleneforeldre med lite nettverk. 

Så nei, det er ikke alltid man har et valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

*Når alle KG-mødre som føler seg angrepet plutselig er pedagoger, styrer eller har jobbet i barnehage i ørten år* 

 

🤦‍♀️

Anonymkode: 51d53...98a

Idé til lek her inne: barnehagequiz! 
En faglig quiz hvor det avsløres hvem som virkelig er pedagoger 🤠

Anonymkode: fca7c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Idé til lek her inne: barnehagequiz! 
En faglig quiz hvor det avsløres hvem som virkelig er pedagoger 🤠

Anonymkode: fca7c...3b2

Kjør! Er noen år siden jeg studerte, men jeg er med! 😃

Anonymkode: 9c86c...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, nå får det være nok med disse ekle trådene som legger skam på foreldre! 
Har jobbet som pedagog i barnehage i årevis, og hos oss er vi heldigvis såpass oppegående og profesjonelle at vi ikke rakker ned på foreldre fordi de jobber! 
Vår jobb er å gi barna en så god hverdag som mulig i barnehagen, med et godt pedagogisk innhold. Så lenge barna har det bra, er fornøyde og friske, har det de trenger og får god oppfølging fra foreldrene, så toler de fleste barn å ha lange dager i barnehagen. 
De aller fleste foreldre gjør virkelig så godt de kan, og i de aller fleste tilfeller er det godt nok❤️ 

Anonymkode: 23012...fb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjør! Er noen år siden jeg studerte, men jeg er med! 😃

Anonymkode: 9c86c...758

Hva studerte du, da? 

Anonymkode: 5a646...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som da het førskolelærer men som siden har endret navn til barnehagelærer

Anonymkode: 9c86c...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjerp deg, ikke sett alle oss ansatte i dårlig lys generelt bare fordi du er en ****. Jeg tror du har som baktanke at folk skal hate barnehageansatte enda mer. Du jobber ikke i barnehage men er sur på oss som gjør det og så fyrer du i gang en slik tulletråd.

Som om vi ansatte ikke blir hatet nok fra før... takk skal du ha!

Anonymkode: ea2f3...df8

Jeg synes barnehageansatte er fantastiske mennesker. De som har jobbet med datteren min er helt nydelige. Måten de har tatt imot barnet mitt, og vært der, er jeg veldig takknemlig for. Nå kjenner ikke jeg deg, men du skal bare vite at barnehageansatte er en gruppe mennesker som ikke skal hates, men heller applauderes 💕 dere ser barna nesten hver dag og er en trygg arena for dem som kanskje ikke har det helt greit hjemme. Takk ❤️

Anonymkode: dcca8...534

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har tre trygge, glade, aktive, kloke, skolesmarte, omsorgsfulle, engasjerte og gode ungdommer. De begynte alle i barnehagen før de var fylt ett år. De har gått i en fantastisk barnehage med trygge voksne som de fortsatt blir glad for å treffe på butikken/gaten.

Du trenger ikke gråte på deres vegne. Så spar tårene til de barna som ikke sendes i barnehage, men er hjemme med foreldre som ikke evner å passe godt på dem. De finnes nemlig.

Anonymkode: 8196c...615

Dette blir for dumt. Det finnes like mange om ikke flere som forsømmer ungene sine av de som har ungene i barnhagene hele tiden. Folk som er hjemmeværende i er i fåtall uansett.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes barnehageansatte er fantastiske mennesker. De som har jobbet med datteren min er helt nydelige. Måten de har tatt imot barnet mitt, og vært der, er jeg veldig takknemlig for. Nå kjenner ikke jeg deg, men du skal bare vite at barnehageansatte er en gruppe mennesker som ikke skal hates, men heller applauderes 💕 dere ser barna nesten hver dag og er en trygg arena for dem som kanskje ikke har det helt greit hjemme. Takk ❤️

Anonymkode: dcca8...534

Hva er det med all applausen? Vi vil ha anerkjennelse for jobben vi gjør OG høyere lønn. Ingen applaus, takk!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor alle forsvarer at det er greit at barna er i barnehagen fra det åpner til det stenger fem dager i uken. Barnet vårt var også det, men jeg påstår da ikke at det er en god løsning. Jeg har veldig dårlig samvittighet for at det ble sånn. Heldigvis var det bare det første året. Gikk ned til 70 % stilling etter det. 

Det beste er selvsagt at en av foreldrene jobber redusert i en periode. Mange bor dyrere enn de strengt tatt behøver, bo billigere og jobb mindre. Barna bryr seg uansett ikke hvor man bor så lenge de er sammen med foreldrene sine. 

Anonymkode: 10bf4...f79

Du har skjønt det!

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...