Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett mye verre eksempel. Vi har hatt foreldre som har sittet i bilen utenfor barnehagen og ventet i opptil 30 minutter og hentet så nærme stengetid som mulig. PS barnet deres kunne se forelderen fra vinduet.

Foreldre som jobber mye eller langt unna er ingenting i forhold. 

Anonymkode: efeca...875

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløff skrev (Akkurat nå):

Litt rart, disse ansatte tror visst de IKKE er på jobb selv fra grytidlig 😅 Når blir deres barn levert mon tro 🤷‍♀️

For et rart svar

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du disse foreldrene skal gjøre da? Ofte har man ikke noe valg. 

Men det er også de som faktisk har ett valg. Mange tror de trenger den lønnen de får med 100% stilling, men ofte kan man faktisk leve med mindre mot at barna er mer sammen med foreldrene. Mange har rundt 450-500 i inntekt og klarer seg på det. De som tjener mer bør kunne klare å jobbe mindre når barna er små for å være sammen med de, og de har likevel nok inntekt. Noen ganger kan man lure på om det er takeaway eller barna som er viktigst...

Anonymkode: e39c5...0f4

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ett mye verre eksempel. Vi har hatt foreldre som har sittet i bilen utenfor barnehagen og ventet i opptil 30 minutter og hentet så nærme stengetid som mulig. PS barnet deres kunne se forelderen fra vinduet.

Foreldre som jobber mye eller langt unna er ingenting i forhold. 

Anonymkode: efeca...875

Hjerteskjærende. Jeg som pedagog hadde IKKE godtatt det.

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du disse foreldrene skal gjøre da? Ofte har man ikke noe valg. 

Men det er også de som faktisk har ett valg. Mange tror de trenger den lønnen de får med 100% stilling, men ofte kan man faktisk leve med mindre mot at barna er mer sammen med foreldrene. Mange har rundt 450-500 i inntekt og klarer seg på det. De som tjener mer bør kunne klare å jobbe mindre når barna er små for å være sammen med de, og de har likevel nok inntekt. Noen ganger kan man lure på om det er takeaway eller barna som er viktigst...

Anonymkode: e39c5...0f4

Det er definitivt takeawayen.

Pleier sitte med en kebab uttafor barnehagen og slække før jeg 16.59 meget motvillig henter.

Da er det rett hjem og levere til aupairen mens jeg drar på spa og styremøter. 

Mannen vet jeg ikke helt hva gjør. Trolig ligger han med aupairen etter golfrunden. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

Helt riktig!!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

Enig! 

Anonymkode: 0f379...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barna mine går ikke I bhg det er bedre og ha barna hjemme og knyte bånd til foreldre. Syns synd på barn som er i bhg Hele dagen huff😢 jeg er Hjemmeværende med barna mine og vi koser oss masse og Det er trygge og glade barn paga de får være med foreldre ikke med barnehage "pedagoger"

Anonymkode: d8eff...a9d

Den fremgangsmåten er egentlig frarådende. For hver dag du er borte fra yrkeslivet, jo vanskeligere vil det være for deg å komme tilbake igjen. 

Det gjør deg veldig sårbar. Både i forhold til pensjon, eventuelle ekteskapsbrudd, psykisk og fysisk helse på sikt. Iht all statistikk... 

Anonymkode: 94789...6d2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som makser tiden barnet kan være i barnehagen hver uke, hver dag.. Valuta for pengne osv..

Anonymkode: 9c86c...758

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjerteskjærende. Jeg som pedagog hadde IKKE godtatt det.

Anonymkode: 9c86c...758

Nå har jeg tøyset mye i tråden her - men for å være alvorlig:

hadde tatt en prat med personen. Og gått utfra at noe var alvorlig galt hjemme.

De få jeg kjenner som har måttet ta seg kraftig sammen før henting har type nettopp fått telefon om alvorlig kreftfunn, at ektefelle er innlagt med alvorlig sykdom osv.

Det har vært skikkelig krise, og heldigvis fikk de mye støtte i barnehagen av fantastiske ansatte. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Synes det er mye fornuft i det du nevner, men her på forumet blir du slaktet. Dere som jobber i barnehage ser jo daglig hvordan mange foreldre prioriterer alt annet enn egne små barn.

Anonymkode: 72734...671

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert noen som makser tiden barnet kan være i barnehagen hver uke, hver dag.. Valuta for pengne osv..

Anonymkode: 9c86c...758

Er mange som makser ut tida så mye som de kan. Foreldrene står nesten og tripper utenfor døra kl. 07:00 når vi åpner og henter ungen 16:55. Har jobbet i barnehage selv og sett dette.

Anonymkode: 51d53...98a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er mye fornuft i det du nevner, men her på forumet blir du slaktet. Dere som jobber i barnehage ser jo daglig hvordan mange foreldre prioriterer alt annet enn egne små barn.

Anonymkode: 72734...671

Ja, desverre. Vi ser det særlig godt når det blir hentetid. Alle venter på å bli hentet. De siste som blir igjen.. Bare gråt hele tiden. Foreldre som må kastes ut av barnehagen fordi vi må stenge.. Skjer hver uke !!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

For noe forbanna tull!
 

Hilsen barnehagestyrer, som tenker at foreldre benytter barnehageplassen de betaler for ut i fra sitt faktiske behov. Har jobbet i barnehage i 18 år og har ALDRI opplevd at foreldre som har mulighet til å gi barna sine kortere dager i barnehagen, utnytter åpningstida til max. De som gjør det, gjør det fordi de må, pga pendling eller andre faktorer som gjør det vanskelig! 
 

Ellers høres du ut som en ansatt jeg ikke ville hatt i min barnehage. Baksnakking av foreldre på den måten er UAKSEPTABELT. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bhg er de ansatte veldig blide og koselige når vi leverer kl 07.00...vi er flere som står klar utenfor. 

Anonymkode: 94789...6d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper stortinget en vakker dag lager en bestemmelse som beskytter barn mot å være for lenge i barnehagen. Det blir fastslått antall lovlige timer pr. dag. Overgår den blir det dagbøter eller noe annet som straffer seg for å "utnytte" barnehagen. Kun for å ha alenetid fra barnet. Skulle vært eget NAV- for barn. Der de er like striksi som de for voksne i dag. Regler,regler, regler...

Anonymkode: 1beef...877

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (Akkurat nå):

For noe forbanna tull!
 

Hilsen barnehagestyrer, som tenker at foreldre benytter barnehageplassen de betaler for ut i fra sitt faktiske behov. Har jobbet i barnehage i 18 år og har ALDRI opplevd at foreldre som har mulighet til å gi barna sine kortere dager i barnehagen, utnytter åpningstida til max. De som gjør det, gjør det fordi de må, pga pendling eller andre faktorer som gjør det vanskelig! 
 

Ellers høres du ut som en ansatt jeg ikke ville hatt i min barnehage. Baksnakking av foreldre på den måten er UAKSEPTABELT. 

Hehe. Hva slags styrer er du? Tydeligvis en som ikke har god kontakt med dine pedagoger og barnehagemedarbeiderne. Jeg er nok den type pedagog som ville sagt imot deg som styrer ganske kraftig virker det som..

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her i bhg er de ansatte veldig blide og koselige når vi leverer kl 07.00...vi er flere som står klar utenfor. 

Anonymkode: 94789...6d2

Det er jo vi også.. Men inni oss... Hehe

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg tøyset mye i tråden her - men for å være alvorlig:

hadde tatt en prat med personen. Og gått utfra at noe var alvorlig galt hjemme.

De få jeg kjenner som har måttet ta seg kraftig sammen før henting har type nettopp fått telefon om alvorlig kreftfunn, at ektefelle er innlagt med alvorlig sykdom osv.

Det har vært skikkelig krise, og heldigvis fikk de mye støtte i barnehagen av fantastiske ansatte. 

Ja, det vi reagerte på var jo at det var samme foreldre som gjorde det samme hver dag. 

Anonymkode: efeca...875

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

ER SÅ LEI av slike innlegg... Jeg er alenemor, som MÅ jobbe for og få det til og gå rundt, jeg leverer på Sfo kl 0715 og bhg kl 07, begynner og jobbe kl 8, henter barnet kl 1615 og 1630, og du skal bare vite hvor mye dårlig samvittighet jeg har,men har kun de 2, pappan er helt ute av bilde, og resten mine foreldre bor på sykehjem og er enebarn, og de har ikke søsken igjen, synes du dømmer helt sykt mye, du vet ingenting hvordan hver familie i norge har det

Anonymkode: 24978...13b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...