Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (41 minutter siden):

Enig. Forstår ikke hva de skal med barn i det hele tatt. De orker jo ikke å være sammen med dem engang og det er krise for dem de få gangene de må være det.

Foreldrene har blitt fremmede for barna sine.

Tja. Foreldre bruker jo mer tid med barna sine i sag enn noen generasjoner tidligere. https://www.klikk.no/foreldre/smabarn/sa-lite-kan-du-vaere-sammen-med-barna-2378755 

 

Tidligere var jo far en perifer person for små barn, og (hus)mor hadde viktigere oppgaver enn å «ligge på gulvet å bygge Lego.» barn ble i stor grad bare sendt ut i gata for å leke med venner og passes av eldre søsken.

Anonymkode: ca0d2...6d3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig at alle de sure og bitre menneskene her i tråden som påstår de jobber i barnehage og faktisk gjør det, finner veien ut av yrket. Det er en ekstremt krevende jobb, og den er ikke for alle. Mange barnehageansatte brenner ut etter endel år i yrket. Det er nedskjæringer og vikarstopp, manko på pedagoger, overfylte barnehager og nå det siste halvannet året har vi hatt en global pandemi å slite med i tillegg. Men å baksnakke kundene, som faktisk er grunnen til at vi i det hele tatt har en jobb å gå til - det løser overhodet ingenting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Går nok fint med mange av de også

Anonymkode: 0f379...d06

Selvsagt. Det går faktisk «fint» med de fleste, men nå snakket jeg om «statistisk sett.» 

Anonymkode: ca0d2...6d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at du ikke har utdannelse eller barn. Det er vel ganske åpenbart utifra innleggene dine. 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du og andre mener om at jeg leverer 0715 når barnehagen åpner. 

Har inntrykk av at pedagoger i barnehagen ikke oppfører seg så bedritent som du antyder at du og dine kollegaer gjør. Og du eier ikke mye stolthet i arbeidet ditt når du bruker verdifull tid som du får betalt for å bruke med og på barna, til baksnakking og dra ned stemningen. Dårlige holdninger basert på ignoranse. Uhørt at dere får betalt for å være så dårlige ansatte. Det er jo flaut! At du ikke skjems? 🙉😄

Anonymkode: 5ce8f...366

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor er pappaen ute av bildet?

Anonymkode: 84b87...c5c

Er da totalt urelevant. Det kan være 10 000 grunner, men det endrer jo ikke faktum at det er mange som er 100% aleneforsørgere der ute. 

Anonymkode: ca0d2...6d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Boligen er en toroms jeg var heldig å få til prisen jeg gjorde, har pga den 20 000 i utgifter. Faren til barnet har sagt han kan hjelpe til med levering og henting èn gang i uken (han gjorde det slutt for noen år siden). Få til ingen faste 100% fast stilling i mitt yrke, søkt på andre steder i 1,5 år uten napp. Men jeg gjør så godt jeg kan, barnet begynte ikke med lange dager før han var 4 år så ikke det verste

Anonymkode: 7eb2e...868

Skjønner at det er begrenset med muligheter da og at du gjør så godt du kan og står på! Spurte fordi jeg vet at mange faktisk HAR andre muligheter hadde de villet. Håper du får en enklere hverdag med tiden 😊

Anonymkode: cb19b...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skjønner det er krevende, men det er jo akkurat dette som menes med utsagnet "man har alltid et valg".

Må du makse boliglånet? Kan du finne en jobb som er nærmere hjemmet? Har du en partner som kan levere/hente? Man må se etter løsninger hvis det ikke fungerer. 

Anonymkode: cb19b...61f

Alle kan ikke det. 

Anonymkode: ca0d2...6d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle kan ikke det. 

Anonymkode: ca0d2...6d3

Kan ikke hva? 

Anonymkode: cb19b...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Antar at du ikke har utdannelse eller barn. Det er vel ganske åpenbart utifra innleggene dine. 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du og andre mener om at jeg leverer 0715 når barnehagen åpner. 

Har inntrykk av at pedagoger i barnehagen ikke oppfører seg så bedritent som du antyder at du og dine kollegaer gjør. Og du eier ikke mye stolthet i arbeidet ditt når du bruker verdifull tid som du får betalt for å bruke med og på barna, til baksnakking og dra ned stemningen. Dårlige holdninger basert på ignoranse. Uhørt at dere får betalt for å være så dårlige ansatte. Det er jo flaut! At du ikke skjems? 🙉😄

Anonymkode: 5ce8f...366

Vi er alle profesjonelle på jobb. Nå er jeg hjemme. Hva du tror bryr meg lite. Jeg får gode tilbsakemeldinger fra foreldre og andre ansatte. Går ofte i diskusjon med styrer.

Jeg er ikke flau, men stolt. Tør å stå opp for hva jeg mener er dårlige holdninger mot barn! er jo det jeg ikke syns er bra! Og alle barnehager har mye baksnakk. De (styrere) som tror noe annet må dra øra ut av kontoret!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan disse er mot barna… 

Anonymkode: f05b7...63a

Jeg tenker at sånne folk er utbrent, jeg. Slitne, trøtte, kanskje jobbet på samme sted for lenge, kanskje ikke hatt en forståelsesfull leder… Årsakene kan være mange. Uansett - vi som jobber med mennesker har et særlig ansvar for å skikkethetsvurdere oss sjøl kontinuerlig. På min arbeidsplass praktiserer vi kollegaveiledning. Det er helt lov å si fra til en kollega om man reagerer på noe vedkommende sier eller gjør, uavhengig av hva slags rolle man har i virksomheten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Vær glad for at du har en jobb.slutt å klag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at sånne folk er utbrent, jeg. Slitne, trøtte, kanskje jobbet på samme sted for lenge, kanskje ikke hatt en forståelsesfull leder… Årsakene kan være mange. Uansett - vi som jobber med mennesker har et særlig ansvar for å skikkethetsvurdere oss sjøl kontinuerlig. På min arbeidsplass praktiserer vi kollegaveiledning. Det er helt lov å si fra til en kollega om man reagerer på noe vedkommende sier eller gjør, uavhengig av hva slags rolle man har i virksomheten. 

DU fortsetter å snakke frem barnehagen din ja. Det blir nesten komisk. Er det kaffeforbud hos dere å? 😂

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Hvorfor skal du egentlig mene noe? Du får ikke betalt for dine meninger,  vær stille å gjør jobben din.

Anonymkode: 228ad...c5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

DU fortsetter å snakke frem barnehagen din ja. Det blir nesten komisk. Er det kaffeforbud hos dere å? 😂

Anonymkode: 9c86c...758

Jeg er glad i arbeidsplassen min. Om det morer deg, er vel det fint? 

Nei, ingen slike forbud, men varme drikker oppbevares i termokrus med lokk på en høy hylle der barna ikke rekker opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Forstår ikke at folk får barn når det er bhg som skal fostre opp barna deres!

Anonymkode: e6e42...598

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Jeg er glad i arbeidsplassen min. Om det morer deg, er vel det fint? 

Nei, ingen slike forbud, men varme drikker oppbevares i termokrus med lokk på en høy hylle der barna ikke rekker opp. 

Neida, du har jo styrer-brillene på..

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at det er begrenset med muligheter da og at du gjør så godt du kan og står på! Spurte fordi jeg vet at mange faktisk HAR andre muligheter hadde de villet. Håper du får en enklere hverdag med tiden 😊

Anonymkode: cb19b...61f

Takk, det håper jeg og 😅

Anonymkode: 7eb2e...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

Som jeg skrev så har de fleste det. Men faktisk ikke alle. Har du tre barn, er alenemor med en inntekt på 400 og jobber fra 08-16 men har litt reisevei i tillegg så tenker jeg at man faktisk ikke har noe valg. 

Men ja, jeg tror MANGE prioriterer dyre, fine ting enn tid med barna sine. 

Anonymkode: e39c5...0f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke at folk får barn når det er bhg som skal fostre opp barna deres!

Anonymkode: e6e42...598

Det er jo bra at de går i barnehage! Men de trenger ikke være der i hele åpningstiden!

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så møkkalei folk som mener at barnehage er jobb. JOBB! Er dere seriøse? Hva slags barnehage har dere ungene i? Barnehage er lek og læring og sosialt. Så utrolig givende. Ja, selvsagt blir de slitne etter dagen. De hadde blitt slitne av å være ute hele dagen hjemme også. Er ikke jobb likevel. Du blir sliten av trening - er det jobb? God-sliten er noe helt annet enn jobb-sliten. Slutt!!!

Anonymkode: 55aa9...251

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...