Gå til innhold

Barn som har altfor lange dager i barnehagen. Skjerp dere!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det er det vel ikke, en leverer og en henter …

Anonymkode: 0f379...d06

Hvis begge foreldrene jobber 8-16 med reisevei? 

Anonymkode: b4884...852

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har alltid ett valg. Man har et valg når man makset boliglånet istedenfor å kjøpe noe man faktisk har råd til og man har et valg når man velger å leve over evne istedenfor at man jobber redusert en kort stund når barna er små.

Slutt å komme med unnskyldinger, se heller etter løsninger - for de finnes!!

Anonymkode: 51d53...98a

Første setning er riktig, jeg har faktisk kun ett valg. Leiligheten er ettroms og jobben tar åtte timer. Pga. høyrepolitikk over tid snakker vi kun vikariat, så da er det lite rom for fleksibilitet og sjanse for å ikke ha jobb innimellom.

Anonymkode: a2f02...6c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Vit at vi gir faen i teite kjerringer. Normale barnehageansatte forstår at noen ikke kan velge hvor lenge barna er i barnehagen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ER SÅ LEI av slike innlegg... Jeg er alenemor, som MÅ jobbe for og få det til og gå rundt, jeg leverer på Sfo kl 0715 og bhg kl 07, begynner og jobbe kl 8, henter barnet kl 1615 og 1630, og du skal bare vite hvor mye dårlig samvittighet jeg har,men har kun de 2, pappan er helt ute av bilde, og resten mine foreldre bor på sykehjem og er enebarn, og de har ikke søsken igjen, synes du dømmer helt sykt mye, du vet ingenting hvordan hver familie i norge har det

Anonymkode: 24978...13b

Du har selv valgt dette livet.. Høres ganske tøft ut ja! Hva gjør du når barnehagen ringer å sier barnet er syk? Svarer du at du er på jobb da og stakkars alenemor?

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Vit at vi gir faen i teite kjerringer. Normale barnehageansatte forstår at noen ikke kan velge hvor lenge barna er i barnehagen.

Hvordan vet du at det er en dame?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg tøyset mye i tråden her - men for å være alvorlig:

hadde tatt en prat med personen. Og gått utfra at noe var alvorlig galt hjemme.

De få jeg kjenner som har måttet ta seg kraftig sammen før henting har type nettopp fått telefon om alvorlig kreftfunn, at ektefelle er innlagt med alvorlig sykdom osv.

Det har vært skikkelig krise, og heldigvis fikk de mye støtte i barnehagen av fantastiske ansatte. 

Dette ❤️
Jeg har hatt flere slike kriser i livet mitt og alltid blitt møtt av fantastiske ansatte i bhg. Da jeg til slutt fikk fortalt (og takket) svarte de at de visste ingenting, de hadde bare møtt meg slik de møter alle. Fantastisk! Er så glad jeg har barnet mitt i den bhg og ikke der TS jobber..🥺

Anonymkode: b4884...852

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere begynner på jobb kl 7, når tenker du det passer for deg at man leverer da? Trenger du 30 min eller en time med kaffe før du er klar til å ta imot barna? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har selv valgt dette livet.. Høres ganske tøft ut ja! Hva gjør du når barnehagen ringer å sier barnet er syk? Svarer du at du er på jobb da og stakkars alenemor?

Anonymkode: 9c86c...758

drar selvsagt hvis et av barna er syke, og de har alltid fri så lenge skolen har fri. Største skal ikke på SFO neste år da begynner barnet i 5 klasse.. Aboslutt ikke synd på verken dem eller meg

Anonymkode: 24978...13b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette ❤️
Jeg har hatt flere slike kriser i livet mitt og alltid blitt møtt av fantastiske ansatte i bhg. Da jeg til slutt fikk fortalt (og takket) svarte de at de visste ingenting, de hadde bare møtt meg slik de møter alle. Fantastisk! Er så glad jeg har barnet mitt i den bhg og ikke der TS jobber..🥺

Anonymkode: b4884...852

Det vet du da ingenting om? Dessuten, alle klistrer på seg et smil uansett..

Er det kriser i familien så er det selvfølgelig annerledes. Men det ersjeldent det.. Bare en vanlig hverdag, desverre.....

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe. Hva slags styrer er du? Tydeligvis en som ikke har god kontakt med dine pedagoger og barnehagemedarbeiderne. Jeg er nok den type pedagog som ville sagt imot deg som styrer ganske kraftig virker det som..

Anonymkode: 9c86c...758

I de utrolig få tilfellene der det er nødvendig, så snakker jeg eller avdelingslederne med de foreldrene det gjelder. Og da handler det som regel om at vi ser at barnet er slitent og kunne ha behov for kortere dager. I så fall forhører vi oss høflig om muligheten. De fleste etterkommer dette. For de som ikke har muligheten til det, prøver vi heller å tilrettelegge for barnet på best mulig måte. Det er faktisk det som er jobben vår! En sånn holdning til foreldre som det ts viser her, skaper kun grobunn for konflikt i foreldresamarbeidet, noe som til syvende og sist går ut over barnet! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stakkars barn som har foreldre som prioriterer jobb istedenfor sine egne barn i de viktigste utviklingsårene...

Anonymkode: 9c86c...758

Det var dét du fikk ut av den statistikken? 
 

Barnehager eksisterer for at begge foreldre skal kunne stå i fulltidsjobber, slik at velferdsstaten skal gå rundt. På den måten kan vi finansiere ett års foreldrepermisjon, barnehager, gratis helse- og tannhelsetjeneste til barn osv osv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Dere begynner på jobb kl 7, når tenker du det passer for deg at man leverer da? Trenger du 30 min eller en time med kaffe før du er klar til å ta imot barna? 

Jeg trenger alltid kaffe når jeg åpner, og prioriterer da å lage og drikke den mens barna spiser ved bordet...

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Jeg tenker at da får dere heller bruke energien deres på å passe disse barna, istedenfor å baktale foreldrene. Med lang reise vei og en gitt arbeidstid, så blir det desverre travelt å komme seg på jobb og hjem for å hente. Kjempegøy med treg trafikk oppi det hele. Så de har vel sine grunner til å trippe på døra. Bor selv i kommune med  kort åpningstid, lite arbeid i kommunen. Og måtte kjøre 30 min. Det var på nippet flere ganger de barna mine kunne blitt morløse i en periode. 

Anonymkode: ebb1d...9c5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe. Hva slags styrer er du? Tydeligvis en som ikke har god kontakt med dine pedagoger og barnehagemedarbeiderne. Jeg er nok den type pedagog som ville sagt imot deg som styrer ganske kraftig virker det som..

Anonymkode: 9c86c...758

Troll....

Anonymkode: b4884...852

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Har tatt førskolelærerutdannelsen og jobber i barnehage jeg. Mye skravling spesielt blant assistenter. Man hiver seg jo på

Anonymkode: 9c86c...758

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

Vet du va arbeidsetikk er? Å være profesjonell? Og sist men ikke minst, en som jobber i bhg har gjerne den jobben for at barna er i barnehagen. Så jeg foreslår at du finner deg noe annet å gjøre som plager deg mindre. Hyggeligere med ansatte i barnehagen som bruker tiden på barna i stede for å stå å sladre om foreldrene…

Anonymkode: 91ff3...124

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du va arbeidsetikk er? Å være profesjonell? Og sist men ikke minst, en som jobber i bhg har gjerne den jobben for at barna er i barnehagen. Så jeg foreslår at du finner deg noe annet å gjøre som plager deg mindre. Hyggeligere med ansatte i barnehagen som bruker tiden på barna i stede for å stå å sladre om foreldrene…

Anonymkode: 91ff3...124

Den barnehagen du skisserer der finnes kun i Narnia..

Anonymkode: 9c86c...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ER SÅ LEI av slike innlegg... Jeg er alenemor, som MÅ jobbe for og få det til og gå rundt, jeg leverer på Sfo kl 0715 og bhg kl 07, begynner og jobbe kl 8, henter barnet kl 1615 og 1630, og du skal bare vite hvor mye dårlig samvittighet jeg har,men har kun de 2, pappan er helt ute av bilde, og resten mine foreldre bor på sykehjem og er enebarn, og de har ikke søsken igjen, synes du dømmer helt sykt mye, du vet ingenting hvordan hver familie i norge har det

Anonymkode: 24978...13b

Du MÅ jobbe.. men har ikke du selv valg å få BARN?

Anonymkode: 1beef...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det én ting vi i barnehage virkelig misliker så er det dere foreldre som står å venter utenfor barnehagen før barnehagen har åpnet. Dere rusher inn i det barnehagen åpner og dere henter gjerne den siste timen barnehagen sgtenger.

Vit at personale i barnehagen snakker om dere. Mye.

Hvorfor mener dere at en 2 åring skal være i barnehagen lengre enn dere er på jobb? De har jo lengre "vakter" enn de som jobber.

flere som jobber i barnehagen som opplever disse foreldrene?

Gjerne er det også de som krever mest av personale og er gjerne slitsomme å ha med å gjøre....

Alle burde ikke hatt barn. Jobb mindre mener jeg!!

Anonymkode: 9c86c...758

For noe pissprek. Så prat i vei, det driter vel jeg i. Men mitt råd for sånne som deg er å fokusere mer på å gJøre jobben deres og mindre tid på sladder.

Folk har en grunn for å hente sent og levere tidlig. Som regel en god grunn. F.eks. ikke mulig med fleksitid på jobb, lang reisevei, stram økonomi og ikke mulighet for redusert jobb av den grunn osv. 

Anonymkode: a3013...3d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...