Gå til innhold

Gjorde jeg noe dumt når jeg bare skulle være gjestfri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på det dere sier og var helt ærlig mot ham. Jeg skrev at jeg syntes det var veldig fint å se ham, men at jeg er redd for at det skal skje noe dersom vi treffes. Og siden jeg er alene i helgen bør vi unngå å ta noen sjanser, skrev jeg.

Siden jeg "hopper av" dette nå, i god tid, trenger jeg heller ikke å fortelle noe hjemme. Ingenting har skjedd og jeg har ingen planer om å gjøre noe annet enn å være hjemme for meg selv. 

Takk for gode råd.

Anonymkode: 31d63...a1d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forestill deg at mannen din skrev det der til en annen kvinne, og kjenn etter på hvordan du hadde reagert hvis du hadde oppdaget og lest det.
Du var på vei til å være utro og det vet du selv også. 

Just sayin..

Anonymkode: 148fb...eed

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Forestill deg at mannen din skrev det der til en annen kvinne, og kjenn etter på hvordan du hadde reagert hvis du hadde oppdaget og lest det.
Du var på vei til å være utro og det vet du selv også. 

Just sayin..

Anonymkode: 148fb...eed

Skulle til å si det samme!

Anonymkode: 790fd...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt uheldig ordlyd i den sms'en?

  • Han vet hvor du bor (han skulle jo hente deg)
  • Han vet at du er alene og hjemme hele helgen
  • Han vet at du er interessert og at du tviler så på at du kan stå imot at du ikke engang vil møte ham

Jeg tipper han stikker innom.

- - -

EDIT: Ellers viser jo dette ganske tydelig hvor tredelt akkurat dette er. Jeg vet, for jeg har levd noen år lenger enn flere av dere, og samlet noen erfaringer selv.

Utgangspunktet er skummelt, men det er ikke noe man kan gjøre noe med. Man er heller ikke skyldig i noe. Utgangspunktet er en intim forhistorie, spennende minner som vekkes til live igjen og det plutselige og tilfeldige møtet som plasserer to mennesker på samme sted.

Deretter kommer muligheten. Den finnes jo. Tilfeldighetene har ført til at muligheten finnes. Det kan man heller ikke gjøre noe med, og man er heller ikke skyldig i noe. Men denne tredelen er igjen todelt. For man kan trekke seg bort fra muligheten. Man trenger ikke innlede noen lang samtale der på gaten, man kan ta farvel uten å avtale noe nytt møte, man kan unngå å fortelle at man er alene hjemme og man kan unngå å svare på kommende sms'er. Da kan man drepe muligheten. Hvis man svikter her har man langt på vei gjort seg skyldig i det som kommer etterpå, for da har man skapt en situasjon der utfallet er nesten uunngåelig.

Til slutt kommer fallet, når man faller for fristelsen. Det er når man møtes igjen, for det andre møtet er alltid lagt til et egnet sted. Uten å si det har man blitt enige om stedet. Et skjermet sted. En tur i et øde område, i en lukket bil eller - som her - i en bolig når noen er alene. Idet en slik avtale er gjort vet begge at noe kommer til å skje. To munner, tunger, hender under klær, og så resten. Når det begynner å skje kan det ikke bremses eller stanses.

Du, TS er nok forbi det andre stadiet. Du har fortalt (direkte, rett ut) at du er interessert, og at ting vil skje (at dere kommer til å ha sex) hvis dere møtes til helgen, og at dere bør unngå det. Men du har sørget for at han vet at du er hjemme (hele helgen) og at du er alene (ingen venninne og sånt, nei - alene!) og at han vet hvor du bor. Du kommer til å vente på ham, mens du vil tenke at hvis han kommer er det hans skyld og ikke din, siden du jo var flink og sa nei. Liksom! Men det du egentlig har fortalt er at hvis han kommer er du der, tilgjengelig og lysten. Det er bare han som må forstå det, ta initiativet og bli den skyldige. 

Jeg tipper du gjør den shave-jobben, ja. Jeg kan vedde penger på det. En gang i livet var jeg i noenlunde samme situasjon og jeg var ikke bedre.

Endret av Hunmedham
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hørte på det dere sier og var helt ærlig mot ham. Jeg skrev at jeg syntes det var veldig fint å se ham, men at jeg er redd for at det skal skje noe dersom vi treffes. Og siden jeg er alene i helgen bør vi unngå å ta noen sjanser, skrev jeg.

Anonymkode: 31d63...a1d

"Jeg er så redd for at noe skal skje når vi treffes" er jo den største og mest klisje sjekkelinjen i verdenshistorien.

Du flørter tilbake her og håper det tikker inn en melding lørdag.

Anonymkode: da649...58d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Dette kommer til å gå bra. Vi tekstet en del i går og er enige om at det er risky å møtes selv om det er veldig fristende. Han har vært veldig åpen og tenker akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 31d63...a1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Neida. Dette kommer til å gå bra. Vi tekstet en del i går og er enige om at det er risky å møtes selv om det er veldig fristende. Han har vært veldig åpen og tenker akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 31d63...a1d

Lol, OK.

Ser frem til å få høre hva som skjer i 2. sesong av Sex/Life på mandag.

Bruk kondom!

Anonymkode: da649...58d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et svik mot mannen din. Hele greia. Sms’en din gjorde det verre.

Anonymkode: cf3b2...d10

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan smsen gjort det verre. Hun setter jo grenser. Og skal ikke møte han. Håper jeg i alle fall. 

Anonymkode: a7dee...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig svar:

"Hei! Takk for praten her for leden, det var hyggelig. Jeg kan desverre ikke møte deg da jeg er lykkelig gift med barn og hus. Det vi hadde for x år siden var hyggelig men jeg er nå i en annen fase av mitt liv og jeg føler at du vil noe annet enn det mine ansvar som kone og mor tillater. Ha et godt liv."

 

Ditt svar:

"Eeeh, jeg er egentlig litt keen på deg, men kan ikke møtes fordi da vil jeg garra være utro, mannen min skal bort i helga så om du tenker at du vil slenge innom er jeg åpen for det. Da kan jeg "vise deg huset". Det vi hadde var superdigg og fint, og jeg lengter egentlig etter det igjen. Jeg har ikke noe i mot å ødelegge mine barns oppvekst, rasere et langt ekteskap og bryte opp noe som fungerer godt for en kveld med spenning. XXX."

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (3 minutter siden):

Vanlig svar:

"Hei! Takk for praten her for leden, det var hyggelig. Jeg kan desverre ikke møte deg da jeg er lykkelig gift med barn og hus. Det vi hadde for x år siden var hyggelig men jeg er nå i en annen fase av mitt liv og jeg føler at du vil noe annet enn det mine ansvar som kone og mor tillater. Ha et godt liv."

 

Ditt svar:

"Eeeh, jeg er egentlig litt keen på deg, men kan ikke møtes fordi da vil jeg garra være utro, mannen min skal bort i helga så om du tenker at du vil slenge innom er jeg åpen for det. Da kan jeg "vise deg huset". Det vi hadde var superdigg og fint, og jeg lengter egentlig etter det igjen. Jeg har ikke noe i mot å ødelegge mine barns oppvekst, rasere et langt ekteskap og bryte opp noe som fungerer godt for en kveld med spenning. XXX."

Det første der er jo ikke sant, er TS som følte tiltrekningen. 

Anonymkode: a7dee...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det første der er jo ikke sant, er TS som følte tiltrekningen. 

Anonymkode: a7dee...c4c

Sant eller ei, det er det man svarer når man er gift med ansvar for barn med en mann som bryr seg nok til å ta en helg vekk med ungene. Noen folk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (4 minutter siden):

Ditt svar:

Det var da ikke sånn I DET HELE TATT. Jeg var så avvisende jeg kunne uten å være uhøflig. Han har jo ikke gjort noe galt.

Jeg skrev at jeg syntes det var veldig fint å se ham, men at jeg var redd for at det skal skje noe dersom vi treffes. Og siden jeg er alene i helgen bør vi unngå å ta noen sjanser. Da vi tekstet senere på kvelden skrev jeg en gang til at jeg følte at det var for risky å møtes, og at det var best å unngå fristelser. Vi tekstet frem og tilbake om dette ganske lenge og han var helt enig. 

Og da vi skrev godnatt skrev han at han ikke skulle sende noen meldinger i dag. Han skulle si ifra at han hadde kommet trygt fram på torsdag, slik at jeg visste det, men ikke noe mer.

Anonymkode: 31d63...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Det var da ikke sånn I DET HELE TATT. Jeg var så avvisende jeg kunne uten å være uhøflig. Han har jo ikke gjort noe galt.

Jeg skrev at jeg syntes det var veldig fint å se ham, men at jeg var redd for at det skal skje noe dersom vi treffes. Og siden jeg er alene i helgen bør vi unngå å ta noen sjanser. Da vi tekstet senere på kvelden skrev jeg en gang til at jeg følte at det var for risky å møtes, og at det var best å unngå fristelser. Vi tekstet frem og tilbake om dette ganske lenge og han var helt enig. 

Og da vi skrev godnatt skrev han at han ikke skulle sende noen meldinger i dag. Han skulle si ifra at han hadde kommet trygt fram på torsdag, slik at jeg visste det, men ikke noe mer.

Anonymkode: 31d63...a1d

Hvorfor trenger du å vite om en ex som du helt klart har følelser for har landet trygt? Hadde jeg vært mannen din og funnet de meldingene ville du ryket ut av huset jeg og ungene bodde i. Du innrømmer ovenfor din ex at du er så fristet av han at dere ikke kan ses. Du skriver masse meldinger til ex'n, bryr deg om han kommer trygt frem osv. Hvis du heller vil være sammen med ex'n foreslår jeg at du forteller mannen din at du vil skilles, og så tar det derfra.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke vi skal bruke altfor sterke ord. Gamle greier har sterk kraft og alt som har skjedd så langt har ingenting med skilsmisse og sånt å gjøre. Men masse teksting, natta-meldinger og fortsatt fristing er skumle saker. Det bør advares mot. Så TS bør trekke pusten dypt, tenke seg om og være veldig opptatt av mannen sin før han drar. Kanskje fokuset kommer ordentlig på plass og at dette blåser over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 time siden):

Hvorfor trenger du å vite om en ex som du helt klart har følelser for har landet trygt? Hadde jeg vært mannen din og funnet de meldingene ville du ryket ut av huset jeg og ungene bodde i. Du innrømmer ovenfor din ex at du er så fristet av han at dere ikke kan ses. Du skriver masse meldinger til ex'n, bryr deg om han kommer trygt frem osv. Hvis du heller vil være sammen med ex'n foreslår jeg at du forteller mannen din at du vil skilles, og så tar det derfra.

Hun vil jo ikke det, derfor skal de ikke møtes. Jeg hadde også blitt sint og forbanna om jeg fant slike meldinger, men TS får slette dem så går det bra. Det hender jeg syns andre er attraktive også og ikke noe jeg trenger informere mannen min om. Dog sender jeg ikke meldinger da.

Anonymkode: a7dee...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vore mannen min hadde eg blitt så såra!
Du fantasera/onanera til exen din, du planlegg å møte han sjølv om du veit du muligens kan vere utro. I tillegg til at du "avlyser" ved å fortelje at du er gira på han, usikker på om du klara å motstå han så difor ikkje bør møtast for då vil du vere utro, men at det er fristande likevel.  Du svekkar heile forholdet ditt til denne mannen ved å innrømme alt dette, når kun eit lite møte kan vere nok for deg til å vippe av pinnen.. Rekna med han eller du tek eit lite glas for mykje ila helga og skriv melding, der motparten ikkje står imot. Oppdater oss om møtet på mandag då 🙋‍♀️

Og forresten: kven seier "skikkelig og lengre catching-up og mimre-prat"? 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...