Gå til innhold

Gjorde jeg noe dumt når jeg bare skulle være gjestfri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller - jeg tror jeg VET at jeg gjorde noe dumt. Men nå står jeg der.

Jeg er 36 år. Da jeg var 20 var jeg sammen med en gutt en periode. Vi passet nok ikke helt til hverandre som typer, og forholdet tok slutt etter noen måneder. Men seksuelt var det superdigg. Sexen var fantastisk.

Etter noen år traff jeg han jeg giftet meg meg og vi har nå vært gift i ca ti år. Vi har to barn, på to og fire år. 

Her om dagen støtte jeg på ungdomskjæresten i byen. Jeg har ikke sett ham siden den gangen, men han var lik seg og vi ble stående å skravle. Ingen såre følelser, bare kjempehyggelig. Han hadde ikke så god tid, han bor et annet sted i Norge og var på vei hjem, men skulle komme tilbake på et nytt jobboppdrag et par uker senere. Spontant sa jeg at han måtte ta kontakt, slik at vi kunne ha en skikkelig og lengre catching-up og mimre-prat. 

Nå begynner jeg å lure på hvor god idé det var. Jeg er alene til helgen (mannen er med barna hos hans foreldre, 50 mil unna) og det er nå på torsdag han andre ungdomskjæresten kommer på jobboppdraget som jeg tror skal vare til ut i neste uke. Siden jeg ikke har bilen skulle han komme innom og plukke meg opp, og da er det jo naturlig å vise ham huset og sånn.

Jeg er IKKE typen til å være utro. Jeg har ALDRI vært det, men jeg lurer på om det er galt av meg å bare ha denne kontakten, treffe ham i alenehelgen etc. Og jeg ER litt oppspilt, har allerede fantasert om minnene - ja, dere vet hva jeg sier nå. Jeg har gjort DET også, alene. Men jeg kan ikke plutselig trekke meg nå. Da ser jeg i hvert fall ut som om jeg ikke har kontroll.

Så - seriøst - jeg er voksen dame. Jeg kan si hei, ta imot, vise huset, så dra til en kafé, snakke tre-fire timer og så avslutte før det blir for sent. Uten at noe skjer. Kan jeg ikke det da?

En stemme i meg sier at jeg ikke kan. Fordi jeg har holdt kontakten hemmelig for mannen min. Fordi jeg har onanert til gamle minner og fordi jeg har sommerfugler i magen. Og fordi jeg ikke vet hva jeg gjør hvis han vil gi et kyss. Men kan jeg bare sende melding om at vi avblåser? Uten grunn? Og hva etterpå? Han på hotell her i byen, mens han vet jeg er alene hjemme. Skal jeg fortelle mannen min? Skal jeg finne på en grunn og bli med ham når han drar torsdag (men jeg jobber fredagen!)? VANSKELIG!

Anonymkode: 31d63...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok best å styre unna. Send en melding om at det ikke passer likevel.

Anonymkode: 24922...abe

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller - jeg tror jeg VET at jeg gjorde noe dumt. Men nå står jeg der.

Jeg er 36 år. Da jeg var 20 var jeg sammen med en gutt en periode. Vi passet nok ikke helt til hverandre som typer, og forholdet tok slutt etter noen måneder. Men seksuelt var det superdigg. Sexen var fantastisk.

Etter noen år traff jeg han jeg giftet meg meg og vi har nå vært gift i ca ti år. Vi har to barn, på to og fire år. 

Her om dagen støtte jeg på ungdomskjæresten i byen. Jeg har ikke sett ham siden den gangen, men han var lik seg og vi ble stående å skravle. Ingen såre følelser, bare kjempehyggelig. Han hadde ikke så god tid, han bor et annet sted i Norge og var på vei hjem, men skulle komme tilbake på et nytt jobboppdrag et par uker senere. Spontant sa jeg at han måtte ta kontakt, slik at vi kunne ha en skikkelig og lengre catching-up og mimre-prat. 

Nå begynner jeg å lure på hvor god idé det var. Jeg er alene til helgen (mannen er med barna hos hans foreldre, 50 mil unna) og det er nå på torsdag han andre ungdomskjæresten kommer på jobboppdraget som jeg tror skal vare til ut i neste uke. Siden jeg ikke har bilen skulle han komme innom og plukke meg opp, og da er det jo naturlig å vise ham huset og sånn.

Jeg er IKKE typen til å være utro. Jeg har ALDRI vært det, men jeg lurer på om det er galt av meg å bare ha denne kontakten, treffe ham i alenehelgen etc. Og jeg ER litt oppspilt, har allerede fantasert om minnene - ja, dere vet hva jeg sier nå. Jeg har gjort DET også, alene. Men jeg kan ikke plutselig trekke meg nå. Da ser jeg i hvert fall ut som om jeg ikke har kontroll.

Så - seriøst - jeg er voksen dame. Jeg kan si hei, ta imot, vise huset, så dra til en kafé, snakke tre-fire timer og så avslutte før det blir for sent. Uten at noe skjer. Kan jeg ikke det da?

En stemme i meg sier at jeg ikke kan. Fordi jeg har holdt kontakten hemmelig for mannen min. Fordi jeg har onanert til gamle minner og fordi jeg har sommerfugler i magen. Og fordi jeg ikke vet hva jeg gjør hvis han vil gi et kyss. Men kan jeg bare sende melding om at vi avblåser? Uten grunn? Og hva etterpå? Han på hotell her i byen, mens han vet jeg er alene hjemme. Skal jeg fortelle mannen min? Skal jeg finne på en grunn og bli med ham når han drar torsdag (men jeg jobber fredagen!)? VANSKELIG!

Anonymkode: 31d63...a1d

Skjønner det er vanskelig -men en urolig stor risiko og du setter hele ditt nåværende forhold på spill….. Hadde tenkt meg GODT om hvordan det ville oppleves om mannen din hadde gjort det mens du var avgårde med ungene og unnlat å fortelle eller spørre deg om det var greit🙈

Anonymkode: 5771b...20d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner det er vanskelig -men en urolig stor risiko og du setter hele ditt nåværende forhold på spill….. Hadde tenkt meg GODT om hvordan det ville oppleves om mannen din hadde gjort det mens du var avgårde med ungene og unnlat å fortelle eller spørre deg om det var greit🙈

Anonymkode: 5771b...20d

*Skulle stå utrolig -ikke urolig

Anonymkode: 5771b...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når stemmen i deg sier du ikke kan, og du heller ikke har fortalt mannen din om dette, da er det ingen god ide.

Småbarnslivet er hektisk, og det er nok mange som «ikke er typen» til å være utro som da kan falle for fristelser de ikke ville gjort tidligere i livet. Så den stemmen i deg som sår tvil er et dårlig tegn. Du er usikker på hva du skulle ha gjort om han forsøkte å kysse deg, her burde du vært overbevist om at du kom til å bli sint og sende han på dør.

Skal man møte noen og man ikke føler man kan fortelle partner hele sannheten, da er man på vei til å gjøre noe galt.

Avlys. Finn på en unnskyldning eller bare avlys opp til deg. Du skylder ham ingenting, det er familien din du skylder å avlyse.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du trenger da ikke vise han huset? Man gir ikke en guidet tour til alle som skal plukke en opp i bil, det hadde jeg selv syntes var rart om jeg sto utenfor klar til å hente noen og de begynner med at jeg må finne en parkeringsplass og komme inn. Wtf.

Her tenker jeg litt at du burde ha en rømningsvei, altså at du sier til mannen din hva du skal og så avtaler å ringes etter møtet eller noe. Sånn at du ikke havner til sengs med fyren. Og ikke drikk noe alkohol.. 

MEN når du må lage sånne regler, så er det jo tegn på at det er kjørt allerede omtrent. Du må bare avlyse tenker jeg, her er du så jævlig langt utpå glattisen.

Samme hva ungdomskjæresten din tenker, vel. Si du fikk medling om corona på jobben og venter på svar på test eller noe, er det EN ting pandemien har gitt oss som er positiv, så er det en god unnskyldning for å avlyse greier.

Anonymkode: da649...58d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går over en grense når du holder det hemmelig for mannen ja. Varselslamper bør blinke.

Jeg tenker en kort kaffekopp på kafé bør holde i massevis, men helt ærlig, når det er slik du føler syns jeg du skal avlyse. Dette ender ikke bra.

Anonymkode: a086d...768

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på landet? Har aldri opplevd guidet tur i privathus her i byen. Ikke med mindre gode venner har pusset opp etc. 😳

Ellers vet du jo selv at dette er dumt, det er jo derfor du har opprettet denne tråden. ;) Du gjør som du vil, men hvis du gjennomfører dette vil det nok ikke ende bra.

Er han verdt å ofre familien din for? Det stabilet forholdet med mannen din? Vil du ha barna 50/50 når du og mannen slår opp når han finner ut hva du har drevet med bak ryggen hans? Du mister 50% av oppveksten til barna da. Eller skal du ha barna hele tiden og pappaen bli helgepappa annenhver helg? Vil du det for barna dine? Og at din mann får seg ny kjæreste som du kanskje ikke liker, eller enda verre, som dine barn ikke liker men må leve med når de er hos far?

For hva? Litt sex og spenning?

De aller fleste i forhold vil ha litt sex og spenning med andre enn partner innimellom, men det betyr ikke at man må ha det. Du velger helt selv. Bare vit at ingenting i livet kommer gratis og for å få noe må man ofre noe.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gjestfri er en annen ting enn det du spør om. Det høres ut som du allerede vurderer å kaste forholdet på båten for en du kjente for 16 år siden.. 

Er det så lurt å risikere forholdet til en familikar du har barn med, vært sammen med i 10 år og som faktisk (tenk over forumet du henger på) tar med seg barna deres på tur alene (😱). Altså. Personlig ville jeg ALDRI risikert å miste den karen du alt har. Men hver sin smak. 

Og det å avtale, holde kontakten skjult og så og si ha en plan om å møte noen når hverken mann eller barn er hjemme.. Jeg hadde ansett det som utroskap allerede. Vurder hvor mye verdt det er. Og tenk hvordan du hadde følt det hadde det vært mannen din som var hjemme over helgen alene og hadde avtalt med en gammel kjæreste å møtes... Nope, nope, nope.. 

Anonymkode: a7dd5...1a5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du likt det hvis det var motsatt? Mannen din skulle møte ungdomskjæresten?

Aldri skjønt den greia med at det er så koselig å møtes og mimre...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ishavsrøya skrev (3 minutter siden):

Hadde du likt det hvis det var motsatt? Mannen din skulle møte ungdomskjæresten?

Aldri skjønt den greia med at det er så koselig å møtes og mimre...

Er skrevet en del om dette. Damer knytter seg veldig til pikk de har hatt. Mens vi menna drømmer om unge damer hele livet drømmer kvinnene om menna de hadde da de var unge.

Det ville i alle fall forklare hvorfor skilsmisseratene stiger jo flere menn en dame har hatt sex med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (1 minutt siden):

Er skrevet en del om dette. Damer knytter seg veldig til pikk de har hatt. Mens vi menna drømmer om unge damer hele livet drømmer kvinnene om menna de hadde da de var unge.

Det ville i alle fall forklare hvorfor skilsmisseratene stiger jo flere menn en dame har hatt sex med.

Ja da er ikke jeg typisk dame. Jeg drømmer ikke om noen av de pikkene jeg har hatt før🙊 fortid er fortid

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishavsrøya skrev (8 minutter siden):

Hadde du likt det hvis det var motsatt? Mannen din skulle møte ungdomskjæresten?

Aldri skjønt den greia med at det er så koselig å møtes og mimre...

Ser ikke problemer med ar man gjør det jeg da 

Anonymkode: 26bd3...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hovedmålet er å være mest mulig gjestfri gjorde du ingenting galt, og bør gi personen en omvisning av både hus og mus når du først har satt i gang.

Anonymkode: 33db4...4ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...