Gå til innhold

To Nav-ansatte knivstukket på jobb


Xmasclovn

Anbefalte innlegg

Gjest Paramount
Imsdalen skrev (4 timer siden):

Når man jobber med å trykke mennesker i en vanskelig livssituasjon enda lenger ned i søla er det vel ikke så rart at det tipper over for enkelte.

Skal tippe kraftig over dersom en drar av gårde med en stor kniv og fullfører oppdraget så til de grader. Trist utvikling i nye Norge.


Hva har vi igjen når tryggheten er borte? Haugen på handlekurvene? 
Her har vi enda mer dagens nyheter om stikking med spisse gjenstander:

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-2750142-6650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apis skrev (13 minutter siden):

Han er i tillegg til ikke norsk, i følge naboer, psykisk syk, 

Ja, da slipper han nok fengsel og går unna med drap.

Jeg gidder ikke stille spørsmål om hva han gjør ute blant folk hvis han utgjør fare for andre for dette spørsmålet stiller vi hver eneste gang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (17 minutter siden):

Fakta: Det er ingen sted du er trygg, verken hjemme, på jobb, i fritiden eller noe annet sted. Selv om du murer deg inne i en bunkers er du ikke trygg. Skal du overleve må du lære deg å leve med det.

Takk for opplysningen, men det var ment mer som at nav er en risikoarbeidsplass. Ser nemmelig ut som resten her forstod poenget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstedamen skrev (4 timer siden):

Slike saker ender ofte med umiddelbar innvilget uføretrygd (nei jeg tuller ikke) vet om flere saker hvor uføretrygd og besøksforbud på nav kontor er eneste Staff. 

Denne saken ender forhåpentligvis med 21 års fengsel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Nei, fy flate. Da er vi mange traumeutsatte som ikke hadde turt å komme fordi vi har angst for kroppskontakt og nærhet, for å nevne noe. Ved vårt NAV-kontor (som også ligger under barnevernskontoret) har vi vektere. Mye bedre alternativ. Da slipper uskyldige å bli mistenkeliggjort og retraumatisert, samtidig som de kan gripe inn med ett noe skulle skje. Tragisk sak i nyhetene i dag. Sånn burde aldri skje. Ja, til skjerpede sikkerhetsrutiner, men nei til sikkerhetskontroll. Det finnes mindre inngripende tiltak som kan fungere like godt.

Da må du ta tak i dine traumer. Jeg synes vi bør gjøre som i USA, ha sikkerhetskontroll før du går inn i offentlige bygg, skoler osv. Har du ingenting å skjule så trenger du heller ikke være redd 🙂 Ta og jobb litt med seg selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnomsuste skrev (4 timer siden):

Tja, noen NAV- ansatte er direkte uegnede for jobben de utfører. Enkelte er jo vanskeligere enn de må være i møte med mennesker i livskriser. Det er jo en brutal sannhet. Når det er sagt så fortjener selvsagt ingen å bli skadet eller drept på jobb! Det må da gå an å hevde disse to tingene på en og samme gang. 

Vi trenger en total renovering av NAV-systemet. Mer velvillighet og medmenneskelighet, men også høyere sikkerhetstiltak. Man skal være trygg på jobb.

Uansett hvor uegnet man er til jobben sin skal man ikke risikere å bli drept når man utfører den.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (2 timer siden):

Nå vet vi vel ikke hvorfor denne mannen var i møte hos NAV, kanskje det faktisk handlet om dagpenger? Vet vi noe om det? Siste jeg leste var at de ikke ville uttale seg om saken.

De ansatte var kommunale, så da var det mest sannsynlig ett møte ang. sosialhjelp 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (14 minutter siden):

Denne saken ender forhåpentligvis med 21 års fengsel.

Det virker usannsynlig.

Dette var en kjent, udetonert bombe. Når flere naboer har erfaring med avvikende oppførsel og har hatt inntrykk av psykisk skade, så ender det nok med tvunget psykisk helsehjelp. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi er nødt å la det eksplodere hver eneste jæ*** gang før vi kan sette inn tiltak mot denne typen pasienter!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mattie16 said:

Da må du ta tak i dine traumer. Jeg synes vi bør gjøre som i USA, ha sikkerhetskontroll før du går inn i offentlige bygg, skoler osv. Har du ingenting å skjule så trenger du heller ikke være redd 🙂 Ta og jobb litt med seg selv du.

Ja som foreks på flyplasser. Jeg har familie som jeg må fly til iblant. Jeg må fint takle å bli undersøkt av sikkerhetsvakter selv om det er ubehagelig. Jeg liker det ikke. Men forstår årsaken. Det er ingen skam å måtte gå gjennom en slik kontroll. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (10 minutter siden):

Det virker usannsynlig.

Dette var en kjent, udetonert bombe. Når flere naboer har erfaring med avvikende oppførsel og har hatt inntrykk av psykisk skade, så ender det nok med tvunget psykisk helsehjelp. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi er nødt å la det eksplodere hver eneste jæ*** gang før vi kan sette inn tiltak mot denne typen pasienter!

Fordi:

det er satt tiltak som ikke virker og ingen gadd gjøre noe med det

det er pengemangel, så strategien var ''la oss krysse fingrene ...''

Men generelt må Norge virkelig endre syn på hvem som slipper inn i landet og har landet ressurser nok å ufarliggjøre udetonerte bomber fra utlandet eller ikke. Å spille russisk roulett med livene til de som allerede er her er virkelig ikke det staten skal drive med.

Det er helt greit å si; ''Vi har ikke ressurser og kapasitet å ta imot flere utlendinger med traumer som krever langvarig behandling og i mellomtiden utgjør fare for samfunnet'' og stenge porten. Det er mange nok vandrende tikkende bomber her fra før som ikke får behandlingen de trenger.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (1 time siden):

Det virker usannsynlig.

Dette var en kjent, udetonert bombe. Når flere naboer har erfaring med avvikende oppførsel og har hatt inntrykk av psykisk skade, så ender det nok med tvunget psykisk helsehjelp. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi er nødt å la det eksplodere hver eneste jæ*** gang før vi kan sette inn tiltak mot denne typen pasienter!

Naboene har varslet flere ganger om denne personen som var åpenbart psykisk syk, uten at noen har gjort noe.

Samtidig, bare noen få hundre meter unna ble en psykisk syk unødvendig skutt og drept av politiet i fjor etter lignende bekymringsmeldinger.

Ikke alltid like lett å finne den rette veien her i verden.

Endret av Blokkfløyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(Her har de fjernet det jeg siterte, som var noe om at man ikke var overrasket over at vedkommende ikke var født i norge)

Tja. Man kan si man ikke er overrasket, men ville kanskje ikke vært så overrasket om det var en helnorsk narkoman eller psykiatritilfelle heller? 

Dette er jo psykisk sykdom, og det forekommer uavhengig av fødested. Kanskje han er tysk? Polsk? So what?

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Blokkfløyte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Det virker usannsynlig.

Dette var en kjent, udetonert bombe. Når flere naboer har erfaring med avvikende oppførsel og har hatt inntrykk av psykisk skade, så ender det nok med tvunget psykisk helsehjelp. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi er nødt å la det eksplodere hver eneste jæ*** gang før vi kan sette inn tiltak mot denne typen pasienter!

Får å sette inn slike tiltak tidligere, så må det en forandring i regelverket til. En forandring som kan være vanskelig da tvunget psykisk helsevern er svært drastisk og inngripende. Når det gjelder spørsmål om hvorfor det ikke har blitt gjort tidligere, så kommer helt an på hvor alvorlig det denne personen har gjort tidligere er.

Mulig det har blitt satt inn andre tiltak tidligere, men problemet er at alt det er frivillig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (6 timer siden):

Jeg håper saken ikke blir bortforklart med psykiske lidelser og tvungen behandling, men at det blir en reell fengselsstraff.

Egentlig er jo slike som det først og fremst skylden i slike situasjoner, da det tross alt er dere som presser på for at folk i en presset situasjonen skal behandles enda dårligere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (3 minutter siden):

Egentlig er jo slike som det først og fremst skylden i slike situasjoner, da det tross alt er dere som presser på for at folk i en presset situasjonen skal behandles enda dårligere. 

Hvem er ''dere'' og hva har ''dere'' skyld i? Kanskje omformulere det litt for å gi mening?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (4 minutter siden):

Egentlig er jo slike som det først og fremst skylden i slike situasjoner, da det tross alt er dere som presser på for at folk i en presset situasjonen skal behandles enda dårligere. 

Så du syns det er helt greit å gå og drepe noen hvis du føler deg urettferdig behandlet? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...