Gå til innhold

To Nav-ansatte knivstukket på jobb


Xmasclovn

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Mulig meg som er sprek. Synes ikke det er så langt unna. Men ok. 

Haha, har ikke noe med sprek å gjøre, vel. Ingen vil si at Straxhuset er rett borti gata for nav på danmarks plass. Synes det er greit å begrense denne svertingen av nabolaget om du ikke egentlig er kjent her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst
Vannari skrev (41 minutter siden):

Nei! Det er noe galt med DRAPSMANNEN, en kan ikke skylde på NAV.

NAV er bare budbringeren.  Det er regjering og storting som bestemmer hva de ansatte kan hjelpe med.  Hun som ble drept og den andre der, ble angrepet pga regelverket fra øverste myndighet.  Ingen unnskyldning for vold, men at regelverket kan føre til desperate reaksjoner.  
Det er så utrolig mye galt å ta fatt i.  Rusomsorg f.eks.  Den er altfor dårlig.  Psykiatrien er for dårlig. Fattigdom er også farlig og må gjøres noe med.  Integrering er heller ikke bra nok.  Når de slipper folk inn i landet, så må de faktisk vite at de klarer ansvaret for dem, ikke overlate dem til seg selv og sosialen.  Løsningen på dette vet ikke jeg.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Blokkfløyte said:

Haha, har ikke noe med sprek å gjøre, vel. Ingen vil si at Straxhuset er rett borti gata for nav på danmarks plass. Synes det er greit å begrense denne svertingen av nabolaget om du ikke egentlig er kjent her.

Sverter det ikke. Sier bare at jeg liker ikke å vandre i området men at noen liker sikkert området. Jeg gikk fra årstad til bussen fra straxhuset  og tok bussen hjem derfra da jeg besøkte min tidligere kjæreste som bodde på årstad. Men ok. Var en del hos han den perioden. Så jeg har vært en del i områdene. Sverter ikke området selv om jeg sier hva som møtte meg i områdene. Godt mulig at jeg var uheldig og hadde uheldige opplevelser. Det har jeg også sagt. Nok om det.  Ikke noe mer å diskutere. Vi har vel alle hatt noen egne uheldige opplevelser som gjør at vi unngår et visst område. Men for all del. Kan være et bra område/ altså ikke belastet område for alt jeg vet. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tragisk å se høyreorienterte HRS-tilhengere her i tråden bruke denne hendelsen mot alle nye nordmenn / landsmenn.

Har man glemt at den forrige NAV-dama som ble drept hadde selv innvandrerbakgrunn? 

Han som drepte NAV-dama i 2013 sier at han gjorde det fordi hun sa at "hun ville se han dø av sult", så klikket han helt rett etterpå. Senere ble han tvangsinnlagt og er svært psykisk syk.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hevder-han-drepte-nav-ansatt-i-selvforsvar/s/12-95-8476449

Nå kjenner vi ikke til den etniske bakgrunnen til de to NAV-damene, så for alt vi vet kan de også ha minoritetsbakgrunn, på samme måte som hun som ble drept, hadde i 2013. 

Det handler rett og slett om menn som har alvorlige, psykiske problemer som ingen har lagt ressurser til side for å holde de i sjakk. Det er store behov for psykiatrisk behandling, som det offentlige ikke har hatt anledning til å tilby. 

Mennesker med innvandrerbakgrunn er veldig forskjellige og det kan fort oppstå situasjoner der en "bruker" må stå ovenfor en saksbehandler som er fienden til det landet de har røttene sine ifra. 

Eksempelvis, kan en norsk-kurder stå ovenfor en norsk-araber, eller en norsk-pakistaner står ovenfor en eller ei fra Polen eller India som hater muslimer generelt sett, så man vet aldri, da det er en del triggere der. 

Har selv hørt om bruker vs saksbehandler "krasj" slik som norsk-serber og norsk-albaner, og det blir fort en krasj der.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ett menneske i psykose feks -psykose kan man få om man er det ene eller det andre. Uansett forferdelig trist og ufattelig tragisk nyhet vi fikk i dag, all annen diskusjon blir egentlig uvesentlig akkurat nå før man vet noe mer❤️

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hank Amarillo skrev (29 minutter siden):

Hvorfor forutsetter man at det er noen sin skyld?

Om noen har det så vanskelig at de knivstikker noen så betyr det at noe gikk galt, og at denne personen ikke har fått den hjelpen de trenger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GulleGull said:

Det kan være ett menneske i psykose feks -psykose kan man få om man er det ene eller det andre. Uansett forferdelig trist og ufattelig tragisk nyhet vi fikk i dag, all annen diskusjon blir egentlig uvesentlig akkurat nå❤️

Enig med deg. ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (3 timer siden):

Ja, denne dama som døde var helt uskyldig. Dette skulle ikke skjedd. Det er de som styrer som må ta ansvaret. De var de som skulle tatt imot, ikke denne dama. 

Hvilken person sånn helt konkret mener du skulle «tatt imot» dette knivdrapet og drapsforsøket? Kan du navngi de personene du mener skulle stått i deres sted?

For en forferdelig ting å si! 
 

Bølle skrev (3 minutter siden):

Om noen har det så vanskelig at de knivstikker noen så betyr det at noe gikk galt, og at denne personen ikke har fått den hjelpen de trenger. 

Det er verken sånn at alle som dreper «ikke har fått den hjelpen de trenger», eller at alle som opplever avslag på sosialhjelp tyr til drap på en NAV-ansatt.

Det fins for det første ingen akseptable grunner ut over nødverge som legitimerer drap på et annet menneske.

Og for det annet er det neppe noe problem å finne drapsmenn som de færreste kan «akseptere» motivene til.

Og for det tredje er det veldig mange mennesker som går gjennom vanskelige perioder i livet sitt og likefullt greier helt fint å avstå fra drap. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Honey Dew skrev (23 minutter siden):

Fordi folk ikke får det som de vil og da klikker det for noen.

Klart, men det var mange hendelser på ett sted, det jeg lurte på. noe som kommer frem tråden at er fordi det er et belastet område. 

Før i tiden var det høye skranker og glass i ansiktshøyde i bankene. Vi satt ikke noe spørsmålstegn eller følte oss uvelkomne selv om vi visste at det var for å beskytte den ansatte. Kanskje ingen dum ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax2020 skrev (31 minutter siden):

Det er så tragisk å se høyreorienterte HRS-tilhengere her i tråden bruke denne hendelsen mot alle nye nordmenn / landsmenn.

Har man glemt at den forrige NAV-dama som ble drept hadde selv innvandrerbakgrunn? 

Han som drepte NAV-dama i 2013 sier at han gjorde det fordi hun sa at "hun ville se han dø av sult", så klikket han helt rett etterpå. Senere ble han tvangsinnlagt og er svært psykisk syk.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hevder-han-drepte-nav-ansatt-i-selvforsvar/s/12-95-8476449

Nå kjenner vi ikke til den etniske bakgrunnen til de to NAV-damene, så for alt vi vet kan de også ha minoritetsbakgrunn, på samme måte som hun som ble drept, hadde i 2013. 

Det handler rett og slett om menn som har alvorlige, psykiske problemer som ingen har lagt ressurser til side for å holde de i sjakk. Det er store behov for psykiatrisk behandling, som det offentlige ikke har hatt anledning til å tilby. 

Mennesker med innvandrerbakgrunn er veldig forskjellige og det kan fort oppstå situasjoner der en "bruker" må stå ovenfor en saksbehandler som er fienden til det landet de har røttene sine ifra. 

Eksempelvis, kan en norsk-kurder stå ovenfor en norsk-araber, eller en norsk-pakistaner står ovenfor en eller ei fra Polen eller India som hater muslimer generelt sett, så man vet aldri, da det er en del triggere der. 

Har selv hørt om bruker vs saksbehandler "krasj" slik som norsk-serber og norsk-albaner, og det blir fort en krasj der.

Det du skriver her underbygger bare tesen at innvandrere fra visse land utgjør en risiko for andre i Norge. Så det du skrev nettopp er jo nettopp det som kan brukes mot innvandrere. Jeg bare ventet på presiseringen at han er utlending. Jeg var sikker på at det var tilfelle. Ikke-vestlig mest sannsynlig. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bølle skrev (36 minutter siden):

Om noen har det så vanskelig at de knivstikker noen så betyr det at noe gikk galt, og at denne personen ikke har fått den hjelpen de trenger. 

Hvordan kan man forutsette det? Ser ikke at det fremgår av lenkede artikler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax2020 skrev (31 minutter siden):

Mennesker med innvandrerbakgrunn er veldig forskjellige og det kan fort oppstå situasjoner der en "bruker" må stå ovenfor en saksbehandler som er fienden til det landet de har røttene sine ifra. 

Eksempelvis, kan en norsk-kurder stå ovenfor en norsk-araber, eller en norsk-pakistaner står ovenfor en eller ei fra Polen eller India som hater muslimer generelt sett, så man vet aldri, da det er en del triggere der. 

Har selv hørt om bruker vs saksbehandler "krasj" slik som norsk-serber og norsk-albaner, og det blir fort en krasj der.

Hvorfor skal Nav kontor i Norge, og Nav ansatte, være midt i frontlinjen mellom internasjonale konflikter? Selvsagt er dette innafor å diskutere politisk, uten å bli satt i bås.

Ansatte i NAV skal virkelig ikke trenge å gå redde på jobb. I dag er det ei som aldri kommer hjem til familien sin igjen pga galninger i samfunnet.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (44 minutter siden):

Hva har det med denne saken å gjøre egentlig? Straxhuset er ikke i Solheimsviken, det er nesten 2 km unna navkontoret. Og denne saken ser ikke ut til å ha med rus å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (14 timer siden):

Hvorfor skal Nav kontor i Norge, og Nav ansatte, være midt i frontlinjen mellom internasjonale konflikter? 

 

 

En med norsk-albansk bakgrunn kan med god grunn mene at en saksbehandler med norsk-serbisk bakgrunn kommer til å "terrorisere" han og ikke innvilge han de rettighetene norsk-albaneren har. Det samme går andre veien - bare bytt plass mellom bruker og saksbehandler. 

Disse har tross alt vært i krig, og de er ikke akkurat fan av hverandre. På samme måte, kan du være sikker på at en norsk-albansk pasient som må opereres på et sykehus, ikke ønsker å legge seg under kniven til en kirurg som har norsk-serbisk bakgrunn eller omvendt - bytt plass mellom pasient og kirurg. 

I det tilfellet pasienten mener at kirurgen skadet han, så ligger kirurgen mest sannsynlig an til massive juling fra pasienten sine familiemedlemmer. 

Pasienten som skal opereres føler dermed ikke at kirurgen ønsker å hjelpe han - heller det motsatte.

Ryddet for brukerdebatt og brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (12 minutter siden):

Det du skriver her underbygger bare tesen at innvandrere fra visse land utgjør en risiko for andre i Norge. Så det du skrev nettopp er jo nettopp det som kan brukes mot innvandrere. Jeg bare ventet på presiseringen at han er utlending. Jeg var sikker på at det var tilfelle. Ikke-vestlig mest sannsynlig. 

 

Han er i tillegg til ikke norsk, i følge naboer, psykisk syk, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Xmasclovn said:

Fakta: Det er ingen sted du er trygg, verken hjemme, på jobb, i fritiden eller noe annet sted. Selv om du murer deg inne i en bunkers er du ikke trygg. Skal du overleve må du lære deg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissyB skrev (1 time siden):

Det er kommunal del av NAV, den omkomne var ansatt i kommunen. Kommunen forvalter økonomisk sosialhjelp, ikke dagpenger og ikke sykepenger. 

Det er i den kommunale delen risikoen er størst. I verste fall kommer det frem at dette var en som ble forbanna fordi han ikke fikk nødhjelp han mener seg berettighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...