Gå til innhold

Har du stemt? Hva stemte du?


luna1

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

Ja får håpe det er en peile pin på valget i morgen😃

Får inderlig ikke håpe det. Antidemokratiske krefter fra ytre venstre har utallige menneskelige lidelser og menneskeliv på samvittigheten gjennom tidene. Heldigvis vil verken Ap eller Sp akseptere den mest ytterliggående politikken. Er vel knapt en statsråd som har oppnådd så lite av eget partis politikk som Kristin Halvorsen da hun var finansminister (så demonstrerte da også SV’ere offentlig mot regjeringen de selv satt i). Heldigvis for det norske samfunnet, får man si. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Pippi Lotta said:

Ja får håpe det er en peile pin på valget i morgen😃

Får håpe det vekker alle sofasiterne til å dra å stemme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hippogriff said:

Får inderlig ikke håpe det. Antidemokratiske krefter fra ytre venstre har utallige menneskelige lidelser og menneskeliv på samvittigheten gjennom tidene. Heldigvis vil verken Ap eller Sp akseptere den mest ytterliggående politikken. Er vel knapt en statsråd som har oppnådd så lite av eget partis politikk som Kristin Halvorsen da hun var finansminister (så demonstrerte da også SV’ere offentlig mot regjeringen de selv satt i). Heldigvis for det norske samfunnet, får man si. 

Helt enig, er skremt over at så mange stemmer på ytre partier på begge sider

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (6 minutter siden):

Får inderlig ikke håpe det. Antidemokratiske krefter fra ytre venstre har utallige menneskelige lidelser og menneskeliv på samvittigheten gjennom tidene. Heldigvis vil verken Ap eller Sp akseptere den mest ytterliggående politikken. Er vel knapt en statsråd som har oppnådd så lite av eget partis politikk som Kristin Halvorsen da hun var finansminister (så demonstrerte da også SV’ere offentlig mot regjeringen de selv satt i). Heldigvis for det norske samfunnet, får man si. 

Kristin Halvorsen satt vel i regjering den først gang SV satt i regjering, så de har forhåpentligvis lært en del fra det de tar med seg videre. AP er jo også markant svakere nå, så de vil få mindre makt og de små partiene vill få tilsvarende mer makt. For ikke og nevne Rødt, jeg leste en avis kronikk hvor kommentatoren mente de kunne få in så mange som 8 representanter. Ender regjeringen opp med og være avhengig av et sterkt rød tviler jeg på at AP og SP kan holde på "høyre" politikk. Det blir veldig spenene og se resultatet i morgen! Men jeg tror det er gode muligheter for en mer venstre vrid ap regjering denne gangen. Det er vel streng tatt ingen regjering hvor regjerings partia (og samarbeidsparti på forskjellige stadier) har vert så mye i mot regjeringen som i Erna sin. De har vel prøvd alle sammensetninger med partier som går ut og inn og siter på siden. Så det er i hvert fal en rekord som kan bli vanskelig og slå for venstre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (31 minutter siden):

Da er det jo bra at du er fornøyd med en fremtid hvor det ikke betyr noe hvem som styrer landet, om du tror det er sånn. 

Jeg tror det vil bli mye dårligere om Sv og Rødt får være med å styre, for de forstår ikke at pengene som skal  brukes må komme fra et sted.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (22 minutter siden):

Ja får håpe det er en peile pin på valget i morgen😃

Ja, det er viktig at så mange som mulig stemmer! Kanskje stemmende her er omvendt psykologi for og trigge folk til og ikke stemme på venstre siden🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (34 minutter siden):

Da er det jo bra at du er fornøyd med en fremtid hvor det ikke betyr noe hvem som styrer landet, om du tror det er sånn. 

Jeg tror det går dårlig uansett utfall av valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det vil bli mye dårligere om Sv og Rødt får være med å styre, for de forstår ikke at pengene som skal  brukes må komme fra et sted.

Så du tror ikke de greier og endre på noe av det de vill endre, men allikevel blir alt være? Hvorfor blir ting være om de ikke greier og forandre noe? Jeg synes budskapet ditt i denne samtalen er en smule forvirende må jeg si.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det går dårlig uansett utfall av valget.

Of da, får håpe du tar feil 💗 når USA overlevde Donald Trump i fire år, tror jeg vi overlever både Jonas og Erna i fire år 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (3 timer siden):

To kjønn, det tradisjonelle ekteskapet, retten til liv for å nevne noe. Dette forsøker kulturrevisjonistene på den sosialistiske og liberale siden å endre, noe jeg mener er galt. Derfor ble det en stemme til PDK i år.

 

Det paradoksale er parolen om "retten til det ufødte liv, for enhver pris!!!".

Når dette livet først er født, er det så snakk om å fornekte sin seksualitet dersom man ikke er heterofil, og i alle fall ikke kunne gifte seg med den man elsker! Begrens, ignorer, ti ihjel.

Hvis du mener at landet er tuftet på at det finnes to kjønn, kun heterofile ekteskap og abortforkjempelse, reduserer du virkelig landet vårt til noe det ikke er!

Landet vår er bygget på samhold, solidaritet, hardt arbeid, utvikling, storslått natur, demokrati. Ikke fordømmende bibeltekster.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Så du tror ikke de greier og endre på noe av det de vill endre, men allikevel blir alt være? Hvorfor blir ting være om de ikke greier og forandre noe? Jeg synes budskapet ditt i denne samtalen er en smule forvirende må jeg si.

Ap vil selvsagt stoppe galskapen, slik at det ikke skjer skade. Hadde sv fått rent flertall og gjennomført politikken sin, ville de kjørt landet konkurs i løpet av et par år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (33 minutter siden):

Oi. Her inne står ytre venstre jaggu sterkt. 

Det er mange kvinner her. De tjener mest på omfordeling, og har sjelden problemer med autoritære retninger i politikken dessverre. Hele inntektsskattsystemet i Norge er faktisk bare en overføring av penger fra menn til kvinner (som bruker velferdsordninger i langt større grad enn menn). 

De ønsker altså ikke å danne en solid familieenhet med en mann som de møter hverdagen med, fordi de da er "underdanig" ham. Men de er gjerne statens brud, på diverse atføringer og bostønader. Jaja. Heldigvis ikke noe for meg either way. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten
21 minutter siden, frogger said:

Helt enig, er skremt over at så mange stemmer på ytre partier på begge sider

Det betyr bare at misnøyen med hvordan landes styres har økt, og folk vil ha synlig endring fra det som er normen idag.

Vil ha større endringer = stemme noe som er lengre fra det som er "normalt" idag. Forskjellen er hvordan folk tenker at samfunnet vil bli bedre. Noen mener for eks at en "ekstrem" endring i innvandringspolitikk vil gjøre Norge sterkere på sikt. Andre mener at å gå mer hardt inn i miljøforkjemping er det som gir en bedre fremtid

Det eneste som er "skremmende" her er at stadig flere er uenig i hvilken fremtid styresmaktene styrer kursen mot per idag. 

Jeg stemmer også "ekstremt" fordi jeg er misfornøyd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Of da, får håpe du tar feil 💗 når USA overlevde Donald Trump i fire år, tror jeg vi overlever både Jonas og Erna i fire år 🙂 

Bråket stod vel de som var fiendene til Trump mest for. Han må være den mest fredsæle presidenten USA har hatt. Så var han jo også en slags sentrumskandidat. New York liberaler, Business Democrat. Det er mange termer for donalds utgangspunkt. 

Bortsett fra en liten bombing av en flyplass i Syria, for å vise at Obamas "røde tråd" var gårsdagens policy, gjorde jo ikke Trump noe som helst. Merker meg at Biden er mye tøffere mot Kina enn Donald noen gang var. Skjønt sentrum-venstre pressen dekker jo Bidens fiaskoer ganske sympatisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guppy88 skrev (9 minutter siden):

Hvis du mener at landet er tuftet på at det finnes to kjønn, kun heterofile ekteskap og abortforkjempelse, reduserer du virkelig landet vårt til noe det ikke er!

Landet vår er bygget på samhold, solidaritet, hardt arbeid, utvikling, storslått natur, demokrati. Ikke fordømmende bibeltekster.

Frem til 70-tallet da kulturrevisjonistene og verdiliberale begynte sin ødeleggelse av landet og dets verdier var det dette som var verdiene landet ble bygd på. Norge er fortsatt et grunnlovsfestet kristent land.

Endret av Imariuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterpartiet som alltid 🍀

For første gang i mitt liv har jeg også forhåndsstemt

Endret av Millimani
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imariuz skrev (1 minutt siden):

Frem til 70-tallet da kulturrevisjonistene og verdiliberale begynte sin ødeleggelse av landet og dets verdier var det dette som var verdiene landet ble bygd på. Norge er fortsatt et grunnlovsfestet kristent land.

MENER du i fullt alvor av de viktigste verdiene landet vårt er bygget på, er to kjønn, heteroekteskap og abortforkjempelse?!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (5 minutter siden):

Bråket stod vel de som var fiendene til Trump mest for. Han må være den mest fredsæle presidenten USA har hatt. Så var han jo også en slags sentrumskandidat. New York liberaler, Business Democrat. Det er mange termer for donalds utgangspunkt. 

Bortsett fra en liten bombing av en flyplass i Syria, for å vise at Obamas "røde tråd" var gårsdagens policy, gjorde jo ikke Trump noe som helst. Merker meg at Biden er mye tøffere mot Kina enn Donald noen gang var. Skjønt sentrum-venstre pressen dekker jo Bidens fiaskoer ganske sympatisk. 

Det var jo lit  bråk den gangen Trump tilhengerne stormet kongressen og forsøkte og begå Kupp, uten at Trump gjorde noe for og stoppe dem de første timene. Den er det litt vanskelig og skylde det bråket på Trump sine fiender. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pippi Lotta said:

Ja, det er viktig at så mange som mulig stemmer! Kanskje stemmende her er omvendt psykologi for og trigge folk til og ikke stemme på venstre siden🤣

Får håpe det🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende med så mange rødt velgere.. 

Jeg har ikke stemt enda. Men er nok et parti som ikke vil ha fri flyt over grensene som får min stemme. 

Vi sliter nok med å ta vare på de som allerede er her. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...