Gå til innhold

Har du stemt? Hva stemte du?


luna1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, stemte SV. 

Blir veldig glad når jeg ser trenden på KG så langt. Spennende å vente på resultatet. 

Endret av Clefable
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (18 timer siden):

Frem til 70-tallet da kulturrevisjonistene og verdiliberale begynte sin ødeleggelse av landet og dets verdier var det dette som var verdiene landet ble bygd på. Norge er fortsatt et grunnlovsfestet kristent land.

Det var ikke særlig «kristent» å utestenge «uekte» barn, eller nekte ugifte mødre adgang til kirken osv..måten ugifte mødre og uekte barn ble behandlet var forkastelig. 
 

Heldigvis utvikles samfunnet. 
 

Dere kjemper ikke for barnet - dere kjemper for fosteret når det er i mors liv. Når barnet blir født er det dere revnende likegyldig hvordan det går med barn og mor. 
 

Det eneste som dukker opp i hodet mitt når ordet kristendom kommer opp - er ekskludering og skam. Ikke særlig gode verdier å bygge et samfunn på.

Men, heldigvis lever vi i et demokrati og står fritt til å stemme det man lyster.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (6 minutter siden):

Dere kjemper ikke for barnet - dere kjemper for fosteret når det er i mors liv. Når barnet blir født er det dere revnende likegyldig hvordan det går med barn og mor. 

Feil, da støtter vi opp permisjon og økonomiske ordninger og annen støtte for å hjelpe familiene med å oppdra barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
SinfulBby skrev (På 8.9.2021 den 19.34):

Vaffal ikke erna

Hun får sikkert nok vaffler på stortinget. Det er de sikkert glade i alle sammen. Tror Høye spiser mest. :) 😛 

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (1 time siden):

Feil, da støtter vi opp permisjon og økonomiske ordninger og annen støtte for å hjelpe familiene med å oppdra barnet.

Det kreves mer enn økonomi for å oppdra et barn..

Hva skal gjøres for de uønskede barna? Minner om at det er stor fosterfamilie mangel i Norge..og assistert bekfruktning bidrar til at færre ønsker adopsjon.

Barnehjem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (50 minutter siden):

Ganske sjokkert over alle som vil ha kommunistisk innflytelse 🤮

Jeg ble temmelig overrasket jeg også. 
 

Men jeg tror det handler om at folk ønsker store forandringer. Bare så synd at kommunisme aldri har fungert. Jeg tror dog at Rødt-velgere stemmer Rødt på grunn av den sosialistiske politikken, og glemmer ideologien bak politikken. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Okapi said:

Akkurat den er det selvsagt ikke, men mye av politikken Rødt fronter hadde vi frem til et stykke utpå åttitallet. Ta f.eks. boligpolitikken, der staten aktivt regulerte markedet både på salg og utleie, med mål om at alle, uansett sosial status, skulle kunne eie bolig i byen de bodde. Staten var også dybt involvert på byggesiden, boligbyggelagene jobbet for medlemmene, og organisasjoner som Ensliges Landsforbund bidro sterkt.

Og det fungerte! Nær sagt alle på 60+ eier bolig, men med dereguleringen har denne generasjonen trukket stigen opp etter seg i boligmarkedet. Nå trenger du en kombinasjon av høy lønn, hjelp fra foreldre og/eller en del flaks for å ha noen sjanse.

Hadde det virkelig vært så krise om sykepleiere kunne kjøpe 40 kvadrat i Oslo, at eiendom som investerings- og utleieobjekt ble ulønnsomt, og at eierandel på landsbasis økte heller enn å synke? Du tenker at det gjerne starter med at man trekker subsidiene til bolighaiene, og deretter er det en slippery slope til gulag og STASI?

Den boligpolitikken fungerte jo ikke så bra, nesten alle boliger i Oslo ble jo solgt med penger under bordet,

Et spørsmål: Hvis det er sånn at boliger ikke skal styres av markedet men ha en fastpris satt av staten, hva er da vitsen med å kjøpe egen bolig? Hvis man ikke får noen avkastning på det er det jo bedre å leie å investere pengene sine in noe annet? Men det er vel det Rødt egentlig vil at ingenting av eiendom skal være i privat eie, staten skal eie alt.

Heldigvis så har jeg såpass tro på at parlamentarismen i Norge fungerer godt nok til at vi ikke får Gulag og Stasi her med et første i hvertfall😉 Men skulle Rødt få 110% av stemmene så er det en annen sak.

4 hours ago, Realverdien said:

Boligreguleringen funket ikke. Folk krevde penger under bordet før de solgte. Så et hus til 100k koster 250k. Bare at 150 måtte leveres svart.

Må bare ta av meg hatten, tror det er første gang jeg har sett du har skrevet noe "vettu" her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (18 minutter siden):

Det kreves mer enn økonomi for å oppdra et barn..

Hva skal gjøres for de uønskede barna? Minner om at det er stor fosterfamilie mangel i Norge..og assistert bekfruktning bidrar til at færre ønsker adopsjon.

Barnehjem? 

Som det har blitt forklart i andre tråder er dette et minimalt problem og gjelder en håndfull barn i verste fall. Dette kan løses ved å styrke adopsjonsordningene, bedre de økonomiske støtteordningene og bedre permisjonsordningene for å gi familier mer fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, frogger said:

Den boligpolitikken fungerte jo ikke så bra, nesten alle boliger i Oslo ble jo solgt med penger under bordet,

Et spørsmål: Hvis det er sånn at boliger ikke skal styres av markedet men ha en fastpris satt av staten, hva er da vitsen med å kjøpe egen bolig? Hvis man ikke får noen avkastning på det er det jo bedre å leie å investere pengene sine in noe annet? Men det er vel det Rødt egentlig vil at ingenting av eiendom skal være i privat eie, staten skal eie alt.

Det er ikke så lett å ta tak i dette har, alt du sier er jo feil. Nei, nesten alle boliger i Oslo ble ikke solgt med penger under bordet på 80- og 90-tallet. Nei, Rødt ønsker ikke å sette fastpris på boliger. Nei, Rødt ønsker ikke at ingenting av eiendom skal være i privat eie.

Du spør virkelig om hva som er vitsen med å eie bolig hvis det ikke er en investering? Vel, du kan jo bo i den? Gjøre som du vil med den både ute og inne, fremfor å forholde deg til hva en utleier bidrar med og tillater?

Det er kanskje ikke så rart at du misliker Rødt om dette her er grunnlaget ditt, da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg panikkstemte Høyre, selv om jeg har sosialistiske sympatier. Rødt ser ut til å bli farlig store og liten tue kan velte stort lass for Norges økonomi. AP kommer til å få store problemer. Rødt har ikke en godt nok gjennomtenkt økonomisk politikk, og det ser katastrofalt ut om de får mange mandater på Stortinget. Jeg skjønner at man trenger en viss sosialisme, men Rødt er ikke løsningen. 

Når det gjelder løsninger for klima er både Høyre og AP på saken. Vil man kjempe de uføres sak, så heller bruk media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (På 9.9.2021 den 1.03):

Jeg har stemt SV 🤩 håper på regjeringsskifte og en mer sosial politikk fremover, og så håper jeg SV greier og holde SP lit i ørende. Jeg tror SP sitt frieri til Høyre velgere har kostet AP mange velgere, folk stemmer lengre til venstre for og kompensere for SP sin dreining til høyre tror jeg.

Enig. Gjort det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...