Gå til innhold

Ropstad bor i pendlerbolig, betalt av skattebetalerne, mens han eier 150kvm hus


Drizzt

Anbefalte innlegg

Oida skrev (7 minutter siden):

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, Ropstad er langt fra den eneste politikeren som har utnyttet dette smutthullet i loven. Du insinuerer at Ropstad har lagt frem falsk dokumentasjon for å få pendlerbolig. Hva tenker du da om Giske som fikk pendlerbolig på Frogner samtidig som han eide bolig på Grünerløkka? Her er det snakk om samme by og langt fra 40km i avstand. Har kanskje Giske også lagt frem falsk dokumentasjon? Eller er det så enkelt at denne loven om pendlerbolig er så full av huller at det er helt vanlig å utnytte den til fulle.

Den kjenner jeg ikke til, men dersom det stemmer så håper jeg at han betaler tilbake.

 

Stortingsdirektøren sa i Dagsnytt 18 igår at man må dokumentere et reelt behov for pendlerbolig i Oslo. Hvor reelt var behovet for en leilighet i Oslo, når han hadde en tomannsbolig i Lillestrøm? Ringer det ingen bjeller for de som godkjenner slike søknader, at en mann med kone og barn er folkeregistrert på gutterommet hos foreldrene når, kone og barn er folkeregistert i Oslo? 

Hvis han ikke har brutt noen lov, er det noe galt med reglementet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Oida said:

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, Ropstad er langt fra den eneste politikeren som har utnyttet dette smutthullet i loven. Du insinuerer at Ropstad har lagt frem falsk dokumentasjon for å få pendlerbolig. Hva tenker du da om Giske som fikk pendlerbolig på Frogner samtidig som han eide bolig på Grünerløkka? Her er det snakk om samme by og langt fra 40km i avstand. Har kanskje Giske også lagt frem falsk dokumentasjon? Eller er det så enkelt at denne loven om pendlerbolig er så full av huller at det er helt vanlig å utnytte den til fulle.

Og her var det enda en, ja. Rotevatn(V) https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/5GbzOK/sveinung-rotevatn-fikk-gratis-stortingsleilighet-samtidig-som-han-var Jeg tror reglene er ulne og hullete. Slik de ofte har vært når det gjelder lønn og goder på Stortinget. F.eks. etterlønnsrotet for noen år siden. Det må ikke bli slik at hver representant trenger egen advokat for å finne ut av alt eller at noen ikke tør å be om noe som helst av det de har rett til bare av frykt for hvordan det kan vris og bli oppfattet utad. Det vil bare gagne politikere som er rike fra før, dvs oftest de eldre, de som har arvet mye og har nedbetalt bolig i Oslo eller en annen av storbyene. Det virkelige problemet er kanskje at det er j.... dyrt å bo i Oslo og at stortingslønnen kanskje er for lav til å bekoste bolig der helt på egen hånd uten hjelp.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (51 minutter siden):

Den kjenner jeg ikke til, men dersom det stemmer så håper jeg at han betaler tilbake.

 

Stortingsdirektøren sa i Dagsnytt 18 igår at man må dokumentere et reelt behov for pendlerbolig i Oslo. Hvor reelt var behovet for en leilighet i Oslo, når han hadde en tomannsbolig i Lillestrøm? Ringer det ingen bjeller for de som godkjenner slike søknader, at en mann med kone og barn er folkeregistrert på gutterommet hos foreldrene når, kone og barn er folkeregistert i Oslo? 

Hvis han ikke har brutt noen lov, er det noe galt med reglementet. 

Legg merke til at han gjentar at han ikke har brutt «Stortinget sine regler».  At han har brutt loven on folkeregistrering unngår han fint å nevne. Hadde han fulgt loven og meldt flytting, så hadde han heller ikke hatt krav på pendlerbolig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (1 minutt siden):

Legg merke til at han gjentar at han ikke har brutt «Stortinget sine regler».  At han har brutt loven on folkeregistrering unngår han fint å nevne. Hadde han fulgt loven og meldt flytting, så hadde han heller ikke hatt krav på pendlerbolig.

Han er hevet over loven han😅

En kristen mann bryter ingen lov. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er jo egentlig like enkelt å ta stilling til som når man reiser med ferga og man vet at man skal gå på rød eller grønn sone igjennom tollen. Den mannen visste at han hadde ting som skulle fortolles, men valgte smilende glatt å gå på grønt. Han ble tatt. Nå først "angrer" han og jeg syns han bør få seg ei skrape for sånn grisk oppførsel. Tommelen rett ned fra meg til slik oppførsel. :nei: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Denne saken forteller oss lite nytt. Politikerne har like lav moral som alle andre, det har vi allerede utallige eksempler på. Vi har utallige meningsløse støtteordninger og regler for offentlig sløsing i samfunnet, noe vi blir påminnet omtrent daglig. Og vi har en venstrevridd presse som timer slike drittpakker inn mot valg. 

Det vi også vet er at slike avsløringer aldri får særlige praktiske konsekvenser. I dag er det en verdensnyhet i Norge. Om noen uker er det helt glemt, og medias mobbeoffer sitter i en ny og bedre jobb. Se bare på milliardsluket MDG. Den hovedansvarlige for milliardsløseri av fellesskapets midler søker seg nå mot nye høyder på Stortinget. Der havner vedkommende, med folkets støtte. Er det noen vits å bry seg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (1 time siden):

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, Ropstad er langt fra den eneste politikeren som har utnyttet dette smutthullet i loven. Du insinuerer at Ropstad har lagt frem falsk dokumentasjon for å få pendlerbolig. Hva tenker du da om Giske som fikk pendlerbolig på Frogner samtidig som han eide bolig på Grünerløkka? Her er det snakk om samme by og langt fra 40km i avstand. Har kanskje Giske også lagt frem falsk dokumentasjon? Eller er det så enkelt at denne loven om pendlerbolig er så full av huller at det er helt vanlig å utnytte den til fulle.

Da er det flott at dette kommer fram i lyset. Jeg driter i hvem det er snakk om eller hvilket parti. Avslør dem alle.

Er ikke alle som bare bryr seg om å forsvare sine egne kandidater.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonobilis skrev (På 2021-9-5 den 22.06):

Han har benyttet seg av et smutthull i systemet. Ikke noe Jesus ville ha gjort, men greit nok. Når det er sagt håper jeg timingen i avsløringen gjør at partiet endelig forsvinner ned i det store intet under sperregrensen.

Det er egentlig ikke et lovlig smutthull. Siden han er gift, skal han være folkeregistrert sammen med sin ektefelle, særlig når de også har barn sammen (folkeregisterloven § 5-2). Det er ikke anledning til å være folkeregistrert ett sted og ha felles husholdning med en ektefelle et annet sted. Så nei, det er ikke et "lovlig smutthull". 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (2 timer siden):

Og her var det enda en, ja. Rotevatn(V) https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/5GbzOK/sveinung-rotevatn-fikk-gratis-stortingsleilighet-samtidig-som-han-var Jeg tror reglene er ulne og hullete. Slik de ofte har vært når det gjelder lønn og goder på Stortinget. F.eks. etterlønnsrotet for noen år siden. Det må ikke bli slik at hver representant trenger egen advokat for å finne ut av alt eller at noen ikke tør å be om noe som helst av det de har rett til bare av frykt for hvordan det kan vris og bli oppfattet utad. Det vil bare gagne politikere som er rike fra før, dvs oftest de eldre, de som har arvet mye og har nedbetalt bolig i Oslo eller en annen av storbyene. Det virkelige problemet er kanskje at det er j.... dyrt å bo i Oslo og at stortingslønnen kanskje er for lav til å bekoste bolig der helt på egen hånd uten hjelp.

Det er ingenting ullent med folkeregisterloven. Det står klart i § 5-2 at man skal registreres sammen med ektefellen som man har felles husholdning med. Som en kristen mann har han mest sannsynlig ikke hatt særboerforhold med sin ektefelle og barn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten
1 hour ago, Paramount said:

Denne saken forteller oss lite nytt. Politikerne har like lav moral som alle andre, det har vi allerede utallige eksempler på. Vi har utallige meningsløse støtteordninger og regler for offentlig sløsing i samfunnet, noe vi blir påminnet omtrent daglig. Og vi har en venstrevridd presse som timer slike drittpakker inn mot valg. 

Det vi også vet er at slike avsløringer aldri får særlige praktiske konsekvenser. I dag er det en verdensnyhet i Norge. Om noen uker er det helt glemt, og medias mobbeoffer sitter i en ny og bedre jobb. Se bare på milliardsluket MDG. Den hovedansvarlige for milliardsløseri av fellesskapets midler søker seg nå mot nye høyder på Stortinget. Der havner vedkommende, med folkets støtte. Er det noen vits å bry seg egentlig?

Tja, Rødt kom med forslag om å endre dette for 2 år siden, så det er jo noen politikere som bryr seg om å fjerne ordninger som er for gullkantede. 

Får vel bare stemme Rødt og se om de viser seg være bra fremover, eller om det vil komme frem mye grums der også 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (3 timer siden):

Den unnskyldningen er svada! Han hadde meldte flytting til foreldrene av familiære grunner og at de hadde tenkt å flytte til Sørlandet etterhvert. Derfor kjøpte han en tomannsbolig med søsteren sin i Lillestrøm. 

Edit: Ser fortsatt på Dagsnytt og ser at Trøen sier at man må dokumentere at man har behov for bolig for å få pendlerbolig i Oslo. Da har han fremlagt falsk dokumentasjon, når han hele tiden hadde bolig i Lillestrøm, som er under 40km unna. 
 

Jeg kan ikke se noe annet enn at dette er ulovlig. 

Men jeg fatter ikke forklaringen hans?

Han flyttet jo til Oslo som student, og hadde IKKE intensjoner om å dra hjem til foreldrenes bolig.

Det går jo mange år før han får kone og barn - og dertil planer om kanskje flytte til Sørlandet igjen.

Men han skulle jo aldri til foreldrenes hus? 

Hadde de omkommet og han arvet huset - kona og barn bodde der og flyttet hit ifbm lederovertakelsen kunne jeg skjønt det.

Men hele hurven har bodd i Oslo - han kjøpte kåk allerede kort tid etter flyttingen. 

Han skulle muligens til Lillestrøm egentlig og så kanskje til Evje/Sørlandet igjen, men han skulle vel neppe noensinne hjem til gutterommet.

INGEN gjør sånt uten å skulle utnytte med overlegg 😅🤷‍♀️

Simen Bondevik beskriver det bra. «Han eier ikke et etisk kompass» 👏

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Charlie Amberson skrev (3 timer siden):

nOg her var det enda en, ja. Rotevatn(V) https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/5GbzOK/sveinung-rotevatn-fikk-gratis-stortingsleilighet-samtidig-som-han-var Jeg tror reglene er ulne og hullete. Slik de ofte har vært når det gjelder lønn og goder på Stortinget. F.eks. etterlønnsrotet for noen år siden. Det må ikke bli slik at hver representant trenger egen advokat for å finne ut av alt eller at noen ikke tør å be om noe som helst av det de har rett til bare av frykt for hvordan det kan vris og bli oppfattet utad. Det vil bare gagne politikere som er rike fra før, dvs oftest de eldre, de som har arvet mye og har nedbetalt bolig i Oslo eller en annen av storbyene. Det virkelige problemet er kanskje at det er j.... dyrt å bo i Oslo og at stortingslønnen kanskje er for lav til å bekoste bolig der helt på egen hånd uten hjelp.

De får nesten EN MILLION.

De har da virkelig råd til å leie leilighet. Eller kjøpe om de vil.

De har tilogmed råd til å kjøpe i hjembyen sin OG leie bolig her uten hjelp fra Stortinget.

Hvorfor skal man ha langt bedre råd som folkevalgt på Storting enn hjemme? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Men jeg fatter ikke forklaringen hans?

Han flyttet jo til Oslo som student, og hadde IKKE intensjoner om å dra hjem til foreldrenes bolig.

Det går jo mange år før han får kone og barn - og dertil planer om kanskje flytte til Sørlandet igjen.

Men han skulle jo aldri til foreldrenes hus? 

Hadde de omkommet og han arvet huset - kona og barn bodde der og flyttet hit ifbm lederovertakelsen kunne jeg skjønt det.

Men hele hurven har bodd i Oslo - han kjøpte kåk allerede kort tid etter flyttingen. 

Han skulle muligens til Lillestrøm egentlig og så kanskje til Evje/Sørlandet igjen, men han skulle vel neppe noensinne hjem til gutterommet.

INGEN gjør sånt uten å skulle utnytte med overlegg 😅🤷‍♀️

Simen Bondevik beskriver det bra. «Han eier ikke et etisk kompass» 👏

Er enig med Simen. Han ble jo kjent for å dolke sin egen partileder i ryggen og nå kjent for å utnytte systemet for egen vinning. 
 

Mye å være stolt av. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (7 minutter siden):

Men jeg fatter ikke forklaringen hans?

Han flyttet jo til Oslo som student, og hadde IKKE intensjoner om å dra hjem til foreldrenes bolig.

Det går jo mange år før han får kone og barn - og dertil planer om kanskje flytte til Sørlandet igjen.

Men han skulle jo aldri til foreldrenes hus? 

Hadde de omkommet og han arvet huset - kona og barn bodde der og flyttet hit ifbm lederovertakelsen kunne jeg skjønt det.

Men hele hurven har bodd i Oslo - han kjøpte kåk allerede kort tid etter flyttingen. 

Han skulle muligens til Lillestrøm egentlig og så kanskje til Evje/Sørlandet igjen, men han skulle vel neppe noensinne hjem til gutterommet.

INGEN gjør sånt uten å skulle utnytte med overlegg 😅🤷‍♀️

Simen Bondevik beskriver det bra. «Han eier ikke et etisk kompass» 👏

Samtidig som hans egen bestefar gjorde det samme..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (På 5.9.2021 den 21.49):

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/x8Pewn/ropstad-meldte-flytting-fra-gutterommet-foerst-i-fjor-derfor-fikk-han

På papiret bodde han hos far og mor. På papiret var han også eier av halvpart av en tomannsbolig i Lillestrøm. De facto bodde han, kona og 2 barn i 10 år (fra 2010 til 2011 da han flyttet i egen bolig på Nordstrand) i tre forskjellige pendlerboliger gratis mens han leide ut huset han eier i Lillestrøm.

Med pengene han har tjent fra leieinntekter og avkastning har han kjøpt seg Tesla og hyttetomt i Jevnaker.

Moralen hans er svært, svært tvilsom nå som alt dette er ute.

 

Har fått disse godene

KrF-lederen har fått en rekke goder ved å unngå å melde flytting hjemmefra. Han har:

  • Fått gratis bolig for seg selv, kone og barn gjennom Stortinget.
  • Sluppet å betale skatt av fordelen ved fri bolig.
  • Hatt muligheten til gratis reise til foreldrene i Agder én gang i uken.
  • Ikke hatt utgifter til egen bolig på hjemstedet.
  • 488.000 kroner i leieinntekter (før skatt) fra tomannsboligen i Lillestrøm kommune.
  • 300.000 kroner i avkastning etter salget av tomannsboligen

He fucked up😂😂👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vera said:

Samtidig som hans egen bestefar gjorde det samme..

 

Det skal ikke barnebarnet lastes for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (11 minutter siden):

Det skal ikke barnebarnet lastes for. 

Nei, absolutt ikke. Jeg mener bare at det ikke er første gang dette har skjedd..i samme parti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 time siden):

Det er ingenting ullent med folkeregisterloven. Det står klart i § 5-2 at man skal registreres sammen med ektefellen som man har felles husholdning med. Som en kristen mann har han mest sannsynlig ikke hatt særboerforhold med sin ektefelle og barn. 

Et viktig poeng du fremhever her! 👍 Den kristne moralen står tydeligvis ikke sterkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...