Gå til innhold

Ropstad bor i pendlerbolig, betalt av skattebetalerne, mens han eier 150kvm hus


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonobilis

Han har benyttet seg av et smutthull i systemet. Ikke noe Jesus ville ha gjort, men greit nok. Når det er sagt håper jeg timingen i avsløringen gjør at partiet endelig forsvinner ned i det store intet under sperregrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen bruker jo regelverket sånn som det er,han har ikke gjort noe galt.

Ville ikke dere gjort det samme om dere hadde hatt sjansen?  Jeg ville.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (3 minutter siden):

Mannen bruker jo regelverket sånn som det er,han har ikke gjort noe galt.

Ville ikke dere gjort det samme om dere hadde hatt sjansen?  Jeg ville.

Tror du glemte å ta med "partileder" i betraktningen 🤦😆

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (2 minutter siden):

Tror du glemte å ta med "partileder" i betraktningen 🤦😆

Reglene er jo der. 

Mener du han har gjort noe ulovlig i følge Norsk lov?

Endret av Smeltemann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endlessly skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke, tror ikke det er så mange som gjør sånt. Dette er jo mørkegrått og svært ugreit, selv om det ikke er ulovlig. 
 

At du er skråsikker på at alle ville gjort det samme og jeg tror de færreste ville er vel ett eksempel på at dette ordtaket ofte stemmer: Tyv tror tyv stjeler. 

Så lenge det ikke er ulovlig ber jeg deg om å ikke titulere meg som tyv...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (8 minutter siden):

Så lenge det ikke er ulovlig ber jeg deg om å ikke titulere meg som tyv...

Beklager så mye… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Smeltemann skrev (30 minutter siden):

Mannen bruker jo regelverket sånn som det er,han har ikke gjort noe galt.

Ville ikke dere gjort det samme om dere hadde hatt sjansen?  Jeg ville.

Nei jeg ville ikke hatt registrert bostedsadresse på gutterommet etter at jeg var gift for å raske til meg noen ekstra skillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (48 minutter siden):

 

Mener du han har gjort noe ulovlig i følge Norsk lov?

Ja

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2016-12-09-88/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

 

Sitat

 

§ 6-1.Flyttemelding

Den som endrer bosted innen en norsk kommune eller mellom norske kommuner, skal innen åtte dager etter flyttingen melde dette til skattekontoret.

 

 

(Med forbehold om at han faktisk bodde hos foreldrene (generasjonsbolig) sammen med kone og barn)

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ropstad er ikke den eneste politikern som har benyttet dette smutthullet i loven. Trond Giske var folkeregisteret i Trondheim og bodde gratis i Statens 100 kvm store bolig på Gimle Terrasse. Samtidig leide han ut sin leilighet på Grünerløkka og to hybler i en leilighet i Trondheim.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig men for en som leder Krf med sine politiske verdier er det rett og slett umoralsk. Og moral er viktig i et slikt parti. Her dyttet han sitt eget parti rett under sperregrense.

Jeg lurer dog på hvem som kommer med denne avsløringen nå, få dager før valget? Dette er neppe noe som ble oppdaget nå men informasjon noen satt på en stund for å bruke det ved passende anledning.

Endret av Daraya
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daraya skrev (11 minutter siden):

Det er ikke ulovlig men for en som leder Krf med sine politiske verdier er det rett og slett umoralsk. Og moral er viktig i et slikt parti. Her dyttet han sitt eget parti rett under sperregrense.

Jeg lurer dog på hvem som kommer med denne avsløringen nå, få dager før valget? Dette er neppe noe som ble oppdaget nå men informasjon noen satt på en stund for å bruke det ved passende anledning.

Det er aftenposten. Timingen er perfekt. Kanskje dette som får sparka de under sperregrensen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
Oida skrev (44 minutter siden):

Ropstad er ikke den eneste politikern som har benyttet dette smutthullet i loven. Trond Giske var folkeregisteret i Trondheim og bodde gratis i Statens 100 kvm store bolig på Gimle Terrasse. Samtidig leide han ut sin leilighet på Grünerløkka og to hybler i en leilighet i Trondheim.

Det er nok flere som vil få passet sitt påskrevet de nærmeste dagene:

https://www.nettavisen.no/okonomi/himanshu-gulati-kjopte-sin-femte-leilighet-fikk-pendlerbolig-av-stortinget/s/12-95-3423689492

Det fjør jo ikke saken bedre for noen av de som blir omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipanpiken skrev (11 timer siden):

Helt utrolig. Både at Stortinget har regler som gjør dette mulig og at enkelte politikere har samvittighet til å utnytte dette smutthullet. Kjenner jeg blir skikkelig provosert av sånt!

Jeg trodde også man skulle melde flytting ganske raskt. Spesielt at en voksen gift mann med barn har adresse hos sine foreldre. Men dette tjente han altså store penger på fra samfunnets kasse. Enda et «bevis» på at de folkevalgte tenker på seg selv og meler egen kake.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kynisk gjort å utnytte et slikt smutthull. 

Men ganske sikker på at dette ikke gjelder kun Ropstad. 

Det er nok mange stortingspolitikere som utnytter det som utnyttes kan over hele linja, både i små og store smutthull. 

Det er viktig at mediene luker ut slike saker og publiserer de slik at dette skjer i mindre grad. 

Jeg tenker at mediene bør fortsette å lete etter "småkorrupsjon" hvor våre "folkevalgte" melker kua for egen vinning! 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...