Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!

Ctrl

Anbefalte innlegg

Da jeg så introen til torpet sist, fikk jeg en følelse av hvem som taper tvekampen på søndag.

Håper jeg tar feil...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra kveldens episode:

Thorvald var ufattelig søt der han sto og skulle late som bursdag ikke var noe viktig når han ble 53 år gammel. Han savnet virkelig familien sin på det tidspunktet. ❤️ Så fint at at de passet på han og feriet han med vin og mat. (Vet ikke om levergryte er godt, men der inne er det nok en delikatesse.)

Unødvendig av Herman å stå å klage, han er ikke den til å snakke når det kommer til innsats. Det med vann, hvis det faktisk er tomt så får han si i fra. Hvordan kan Amalie vite at det er tomt hvis hun går å sjekker vannet og det er fylt på. Misliker Herman mer og mer.

Rob får jeg derimot mer sansen for. Han er en artigkar, og nå jobber han. Synes likevel ikke at han heller skal være den som snakker om arbeidsmoral når han først den siste uken har begynt.

Amalie her har begge feil. Ja, det er ugreit at de tre snakker om henne bak ryggen hennes og det er ugreit at hun snakker bak ryggen til Rob. Hvorfor skal hun forvente at noen forteller henne ting når hun selv snakker bak ryggen.

Practice what you preach.

Mama G virker til å ha glemt at det ikke bare er en finalekniv det står på, men maten deres neste uke. Med de kronene de kaster bort hver uke på sjokolade, kaker, spill så lever de fra uke til uke med mat. De har heller ikke med seg ting å bytte med for å tjene noe ekstra (som de hadde første uken).

Valg av førstekjepe:

Skulle virkelig ønske det var Herman, men når tanken er konkurranse så forstår jeg at det ikke er Herman hun velger. Blir spennende å se hvem hun velger som andrekjempe.

Litt morsom den reaksjonen til alle. Det er jo sant som de sier der inne, alle går i sånne rare mood.

Bra Mama G sa at de skal la brua være. Det er så uhorvelig kjedelig med slike sabotasjoer..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (15 minutter siden):

Syntes det er drøyt at Rob og Herman blir tatt i å møte folk utenfor gården, få mat av de og ringe hjem, uten konsekvenser er veldig dårlig. 

Det er ikke rart at folk gjør det gang på gang når konsekvensene blir mindre og mindre. Før ble de som ble tatt sendt hjem. Ifjor (?) måtte EN trekke seg, selvom fler var med på det. Og i år får de ingen konsekvenser.

Har det skjedd i år?

Det har skjedd flere år, men i fjor var det ekstra ille på grunn av restriksjonene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (5 minutter siden):

Har det skjedd i år?

Det har skjedd flere år, men i fjor var det ekstra ille på grunn av restriksjonene.

Ja, står på Dagbladet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes oppførselen til Heidi, eller Mama G som de kaller hu er sykt barnselig.

Måten hun gikk rett ut døra var tåpelig. Selv om hun gjør det på tull, er det respektløst, frekt og umodent.

I starten hadde jeg et dårlig førsteinntrykk av Heidi G, for måten hun gikk i ledtog med Sulekha og forsvarte Sulekha. 

Etter Sulekha gikk ut, fikk jeg et bedre inntrykk og litt mer respekt for Heidi G, begynte å like hu. Men all den respekten forsvant ut av vinduet i dagens episode.
Synes ikke det er morsomt, kun uspiselig og kvalmt. Håper Mama G går rett ut nå! 

Skammelig av ei på 55 å oppføre seg slik. Rett og slet enfoldig og tåpelig. Hu kan si det er tull, men sier mye om holdningen og at hu er fornærmet når hun kan ligge ute slik.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Irja said:

Lurer på hvem Heidi velger 🤔 Blir vel Tonje? 

Eller Amalie ? Jeg håper på at hun velger Amalie. Men mistenker også at det kan bli Tonje. Tror at Mama G desverre må til Torpet. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peggy-Lovise said:

Herregud så barnslig Mama G er. Mista litt respekten. Hun må gjerne reise hjem på søndag.. 

Helt enig i at den oppførselen hennes da hun ble utnevnt til førstekjempe ikke var helt god, men jeg liker Mama G ellers. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Rob bedre og bedre.

Heidi G må gjerne ryke ut, hun oppfører seg så teit og kleint at jeg blir flau på hennes vegne🙄

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg digger mama G, snakk om skrulle. Jeg vil bli like tullehøne når jeg blir stor 😆 Syntes ikke det er barnslig, hun koser seg bare med å spille spillet, det må jo være lov!

Siden det har vært litt fokus på at Rob og Herman klager på Amalie er det kanskje hun som blir valgt. Da heier jeg egentlig på Amalie, men samtidig er det litt gøy å ha Heidi der inne.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Trotwood said:

Haha, jeg digger mama G, snakk om skrulle. Jeg vil bli like tullehøne når jeg blir stor 😆 Syntes ikke det er barnslig, hun koser seg bare med å spille spillet, det må jo være lov!

Siden det har vært litt fokus på at Rob og Herman klager på Amalie er det kanskje hun som blir valgt. Da heier jeg egentlig på Amalie, men samtidig er det litt gøy å ha Heidi der inne.

Haha jeg synes også at mama G er morsom. 🤣. Jeg synes det er gjerne best at Mama G ryker for da er det håp om at Herman eller Rob blir storbonde 🤣. Men egentlig så vil jeg ha Amalie ut. Men det blir nok ikke sånn.  Liker underholdningen med Rob og Herman. 😅. Det er som om jeg har sett de i et Disney eventyr før 🤣🤣🤣🤣

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 timer siden):

Lurer på hvem Heidi velger 🤔 Blir vel Tonje? 

tror faktisk hun velger Amalie jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Athena79 skrev (8 timer siden):

Rob og Herman er ikke de rette til å klage på Amalie. 

enig i den, men samtidlig har hun snakket bak ryggen på Rob, så at hun reagerte så sterkt var også unødvendig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva gikk av Mama G?🤪😝

Simon slår meg som tidenes «jatte med fyr». Forrige episode trøstet han Amalie og var skikkelig good guy, og igår var han med på å baksnakke henne sammen med fyren som burde klappe igjen når det kommer til å uttale seg om hvem som jobber mest…🙈det er i hvert fall ikke han selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, cas12 said:

enig i den, men samtidlig har hun snakket bak ryggen på Rob, så at hun reagerte så sterkt var også unødvendig.

Amalie reagerte kanskje så sterkt pga sitt "datter-mammaforhold" til Grete / storbonden.  Det kan være måten å forsøke å få Rob ut på. Amalie har selv sagt at hun ikke ønsker å ha Rob på gården, og hun likte ikke at han ble så glad over at han vant den kampen. Hun synes han overdrev sa hun bak ryggen hans. Så Rob hadde et godt poeng. Begge snakket bak ryggen på hverandre. Det kan være en del av Amalie sitt spill at hun reagerte så sterkt. Men jeg vet ikke. Bare tenker at dette kan være en del av forklaringen. 

Amalie er godt likt av spesiellt Grete og Tonje. Og tror hun er godt likt av diverse andre der inne også. Amalie er en som kan dermed komme gjennom å vinne hele farmen. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mama G skulle nok prøve å lage litt blest og underholdning med sine reaksjoner. Det var artig i typ 5 minutter, men så synes jeg hun dro det for langt. Så langt at jeg tror det lå noe mer bak enn kun på gøy. Noe sier meg at Mama G ikke taklet førstekjempevalget godt, ikke visste helt hvordan hun skulle reagere og da valgte å "gjemme" seg bak en helt pussig fasade som en forsvarsmekanisme. Kanskje fordi hun ble fornærmet og litt krenket av valget? Vet ikke, men det føltes umodent av henne å reagere inn i det uendelige uten å komme til fatningen igjen, som en sutrete tenåring som ikke får viljen sin.

Rob og Herman tatt i juks. Som vanlig får ikke det noe konsekvenser. Man skulle tro det var nulltoleranse for det. Det burde ha vært det. Rob eller Herman, eller kanskje begge, burde ha blitt sendt hjem. Produksjonen må jo statuere et eksempel. De gjorde det i fjor, men til ingen nytte tydeligvis. For i år var det ikke viktig. Men kanskje fordi Rob er kjæledeggen til Strix i år? Det er ikke umulig med tanke på at Farmen er The Rob Show. Og noe sier meg enda at Rob har fått en rolle som en kontroversiell type, og da har noen fripass mer enn andre.

Rob og Amalie i tottene på hverandre. Rob er den siste på jord som skal klage på andre. Hensikten til Rob var visstnok å baksnakke Amalie, og ikke la Amalie få høre det selv. Når Amalie da bevitnet dette og tok mot til seg for å høre med Rob, så synes jeg Rob overreagerte noe voldsomt. Fakta var jo at Rob dreit på draget og ble fersket i det. Istedenfor å være litt ydmyk over Amalie, prøve å roe det ned og kanskje be om unnskyldning, så kommer Rob med motangrep på Amalie. En mann på 54 år overkjørte og valgte å bryte jenta på 23 år ned foran å legge seg flat selv. Det hadde jeg virkelig ikke sans for. Det var både unødvendig, taktløst og egoistisk, og kunne blitt løst på 100 andre og bedre måter. Ha litt empati og ydmykhet når du driter deg ut, Rob. Det er lov! 

Rob var faktisk aktiv i episoden. Men han, som Herman, har altså et sykelig behov for oppmerksomhet, beundring og anerkjennelse når de først gidder å gjøre noe. Det er meg, meg og meg som gjelder, selv om de ikke er alene på prosjektet.

Noen narsissistiske trekk på Rob i siste episode altså.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...