Gå til innhold

Får aldri møtt barna


Trolltunga

Anbefalte innlegg

Få nå ut fingeren å gjør det slutt! Side opp og side ned med grublerier. Da kan du gå på dagbok-forumet 

Anonymkode: 41f63...98b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Få nå ut fingeren å gjør det slutt! Side opp og side ned med grublerier. Da kan du gå på dagbok-forumet 

Anonymkode: 41f63...98b

Ingen som tvinger deg til å lese. Jeg gjør som jeg har lyst til, og hatt fin dialog her med alle. 

Endret av Trolltunga
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (5 timer siden):

Ingen som tvinger deg til å lese. Jeg gjør som jeg har lyst til, og hatt fin dialog her med alle. 

Blås i denne dumme kommentaren. Det er dette forumet er til for, og det finnes masse fine, lange tråder her inne hvor TS søker støtte i og igjennom en vanskelig situasjon, og får det. 
 

Vi er mange her som syns det er fint å «prate» med deg og lese hvordan det går😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (7 timer siden):

Han liker ikke ting han ikke har kontroll på, liker ikke å utfordre seg. Det som er trygt og godt. Ikke sikkert det er hans feil i så måte, men det blir feil for meg å bli i et forhold som ikke har beveget seg på nå, i dag, tre og et halvt år. Jeg er også vanemenneske og hater endringer, men i forhold vil jeg gjøre endringer når jeg elsker noen, å gjøre det jeg kan for å bringe oss sammen. 

Har han en slags diagnose? Er han spesiell ellers?

Anonymkode: 9fb99...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har han en slags diagnose? Er han spesiell ellers?

Anonymkode: 9fb99...760

Ingen diagnose. Helt normal fyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (9 timer siden):

Skjønner absolutt hva du mener, og når jeg leser tilbake i notstboka/dagbok startet denne frustrasjonen for over ett år siden. Da angående barna. Sex frustrerte meg lenge før den tid. Men ser hvor mye jeg skriver om å være tålmodig og forståelsesfull, og det å være takknemlig for at han holder ut med meg. Uten at jeg selv har klart å se at humøret mitt har vinglet pga problemene vi har hatt. Det er en øyeåpner å se tilbake, og jeg innser nå hvor ferdig jeg faktisk er. 

Jeg er veldig glad for å lese at du innser at du er ferdig. Mange kvinner lever i dårlige forhold, men pisker den døde hesten alt for lenge, før vi innser at den er og blir død. Det handler nok om at det er tungt å la noe gå som man føler man har investert så mye i. I tillegg så lever vi alt for lenge i håpet om at mannen plutselig skal endre seg, fordi han sier han skal gjøre det, også blir man skuffet gang på gang. 

Nå har du vært frustrert i over ett år, og du har sikkert trengt den tiden til å komme dit du er nå. Det positive med det, er at du kan tenke at du har gjort alt du kan for at dette skal fungere. Når det allikevel ikke gjorde det, er ikke det ditt ansvar. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig glad for å lese at du innser at du er ferdig. Mange kvinner lever i dårlige forhold, men pisker den døde hesten alt for lenge, før vi innser at den er og blir død. Det handler nok om at det er tungt å la noe gå som man føler man har investert så mye i. I tillegg så lever vi alt for lenge i håpet om at mannen plutselig skal endre seg, fordi han sier han skal gjøre det, også blir man skuffet gang på gang. 

Nå har du vært frustrert i over ett år, og du har sikkert trengt den tiden til å komme dit du er nå. Det positive med det, er at du kan tenke at du har gjort alt du kan for at dette skal fungere. Når det allikevel ikke gjorde det, er ikke det ditt ansvar. 

Har besøk av min mor nå, og vi satt og snakket litt, og hun vil så gjerne vi skal finne ut av det. Første gang jeg snakket høyt om det, og det er første gang tårene kom. Å si høyt at jeg ikke vil mer, og se hvor trist det gjorde henne. Da ble jeg plutselig i tvil, gir jeg opp for fort, kan jeg klare finne tilbake til følelsene hvis jeg prøver litt til og stiller krav. Jeg kjenner det stritter mot når jeg skriver det, men da jeg snakket høyt om det så kjentes det annerledes, men tror jeg speiler min mor sine bekymringer. Hun blir så bekymret for at jeg da blir alene igjen og ensom. Nå skal det sies at hun lever i et kjærlighetsløst ekteskap og i alle årene jeg har levd har jeg aldri hørt eller sett mine foreldre være kjærlige mot hverandre. De lever separate liv, men bor sammen. 
Jeg tar kanskje litt for mye hensyn til folk rundt meg, innser jeg. Ikke bare ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (35 minutter siden):

Har besøk av min mor nå, og vi satt og snakket litt, og hun vil så gjerne vi skal finne ut av det. Første gang jeg snakket høyt om det, og det er første gang tårene kom. Å si høyt at jeg ikke vil mer, og se hvor trist det gjorde henne. Da ble jeg plutselig i tvil, gir jeg opp for fort, kan jeg klare finne tilbake til følelsene hvis jeg prøver litt til og stiller krav. Jeg kjenner det stritter mot når jeg skriver det, men da jeg snakket høyt om det så kjentes det annerledes, men tror jeg speiler min mor sine bekymringer. Hun blir så bekymret for at jeg da blir alene igjen og ensom. Nå skal det sies at hun lever i et kjærlighetsløst ekteskap og i alle årene jeg har levd har jeg aldri hørt eller sett mine foreldre være kjærlige mot hverandre. De lever separate liv, men bor sammen. 
Jeg tar kanskje litt for mye hensyn til folk rundt meg, innser jeg. Ikke bare ham. 

Jeg kan skjønne hvor hun kommer fra, ingen orker tanken på at barnet sitt skal være ensom. Samtidig er det ingen grunn til at du skal leve som henne, dine følelser for ham er borte. Og bare du vet hvordan det faktisk er å være i et forhold med ham. Hun vet neppe så mange intime detaljer. Og hvordan det har føltes for deg å bli satt nederst på lista i årevis.

Og det går an å lage nye relasjoner! 

Anonymkode: 074c4...472

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan skjønne hvor hun kommer fra, ingen orker tanken på at barnet sitt skal være ensom. Samtidig er det ingen grunn til at du skal leve som henne, dine følelser for ham er borte. Og bare du vet hvordan det faktisk er å være i et forhold med ham. Hun vet neppe så mange intime detaljer. Og hvordan det har føltes for deg å bli satt nederst på lista i årevis.

Og det går an å lage nye relasjoner! 

Anonymkode: 074c4...472

Ja, jeg forstår det jeg også, det bare tok meg på senga at jeg ble så emosjonell. I morgen har det gått ei uke, og jeg må da hvert fall gi en lyd fra meg og avtale å få tatt en prat så fort det lar seg gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg og den samtalen du skal ta. Lykke til 

( og ikke gå i samme kjærlihetsløse fella som din mor. Jeg siterer damene i Relasjonspodden:: Det de aller fleste angrer på  dødsleiet er at de ikke var mer tro meg seg selv og sine egne følelser og ønsker) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forlanger oppdatering!

Anonymkode: 89bdb...d7e

Lønner seg sjelden å forlange oppdateringer, da kan man kjapt ende med å ikke få noen.

Anonymkode: 797a6...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prikkhild skrev (På 24.9.2021 den 22.24):

Hvordan går det med deg? Er du spent på samtalen som venter? Har dere en avtale om å møtes?

 

smilo skrev (På 25.9.2021 den 8.54):

Jeg heier på deg og den samtalen du skal ta. Lykke til 

( og ikke gå i samme kjærlihetsløse fella som din mor. Jeg siterer damene i Relasjonspodden:: Det de aller fleste angrer på  dødsleiet er at de ikke var mer tro meg seg selv og sine egne følelser og ønsker) 

Nå har jeg blitt slått ut med influensa, så er sengeliggende. Sendte ham ei melding i går for å høre hvordan uka hadde vært. Den hadde vært tung og rar sa han, men så var han rett over på å snakke om vanlige ting - jobb, folk etc. Jeg sa vi må få tatt en prat, og da sa han at vi får vente til jeg er frisk. Som er helt innafor. Men så fortsatte han bare å tekste om helt andre ting, som for å ta igjen for siste ukes stillhet. Så i dag morges sa jeg at jeg bare må få litt ro til jeg er frisk, og da var det bare et ønske om masse god bedring. Han virker ikke spesielt bekymret for hvor dette ender, så enten skyver han det foran seg, eller vil ikke snakke om det på melding, eller tenker at alt er ok nå etter den uka uten kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (44 minutter siden):

 

Nå har jeg blitt slått ut med influensa, så er sengeliggende. Sendte ham ei melding i går for å høre hvordan uka hadde vært. Den hadde vært tung og rar sa han, men så var han rett over på å snakke om vanlige ting - jobb, folk etc. Jeg sa vi må få tatt en prat, og da sa han at vi får vente til jeg er frisk. Som er helt innafor. Men så fortsatte han bare å tekste om helt andre ting, som for å ta igjen for siste ukes stillhet. Så i dag morges sa jeg at jeg bare må få litt ro til jeg er frisk, og da var det bare et ønske om masse god bedring. Han virker ikke spesielt bekymret for hvor dette ender, så enten skyver han det foran seg, eller vil ikke snakke om det på melding, eller tenker at alt er ok nå etter den uka uten kontakt. 

Han virker som en type som tror at hvis han bare later som ingenting, så ordner dette seg av seg selv. Han tar deg som en selvfølge, og unngår virkelig alle typer konfrontasjoner. Å plapre i vei om dagligdagse ting når det ligger en så stor sak og verker, er en slags unnamanøver for å slippe å ta tak i alvoret. 

Riktig god bedring til deg :blomst:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Trolltunga said:

Nå har jeg blitt slått ut med influensa, så er sengeliggende. Sendte ham ei melding i går for å høre hvordan uka hadde vært. Den hadde vært tung og rar sa han, men så var han rett over på å snakke om vanlige ting - jobb, folk etc. Jeg sa vi må få tatt en prat, og da sa han at vi får vente til jeg er frisk. Som er helt innafor. Men så fortsatte han bare å tekste om helt andre ting, som for å ta igjen for siste ukes stillhet. Så i dag morges sa jeg at jeg bare må få litt ro til jeg er frisk, og da var det bare et ønske om masse god bedring. Han virker ikke spesielt bekymret for hvor dette ender, så enten skyver han det foran seg, eller vil ikke snakke om det på melding, eller tenker at alt er ok nå etter den uka uten kontakt. 

God bedring.

Min ærlige og litt kritiske mening er at det mest respektfulle i denne situasjon nå er å gi ham en heads up om at du vil avslutte forholdet, så han kan forberede seg mentalt. Han har sin del av skylden for at det har trukket i langdrag, men det begynner å bli litt 'lying by omission' når du lar ham forbli i troen på at alt er godt/normalt. Han respekterte deg da du ba om en uke uten kommunikasjon. Og som du selv bemerker, er det mulig han faktisk handler i god tro ('tenker alt er ok'). 

Anonymkode: 89bdb...d7e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

God bedring.

Min ærlige og litt kritiske mening er at det mest respektfulle i denne situasjon nå er å gi ham en heads up om at du vil avslutte forholdet, så han kan forberede seg mentalt. Han har sin del av skylden for at det har trukket i langdrag, men det begynner å bli litt 'lying by omission' når du lar ham forbli i troen på at alt er godt/normalt. Han respekterte deg da du ba om en uke uten kommunikasjon. Og som du selv bemerker, er det mulig han faktisk handler i god tro ('tenker alt er ok'). 

Anonymkode: 89bdb...d7e

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg sitter akkurat nå og forsøker å formulere noe til ham slik at han skjønner at praten vi skal ha ikke ender på godt vis, men uten at det gjør altfor mye at det ennå er noen dager til vi kan ses (siden han vil unngå meg pga sykdom). 
Jeg har ikke lyst til å utsette det mer, ei heller «lure» ham til å tro at alt er ok. Derfor vsr jeg særs kort i meldinger i går og i dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Han virker som en type som tror at hvis han bare later som ingenting, så ordner dette seg av seg selv. Han tar deg som en selvfølge, og unngår virkelig alle typer konfrontasjoner. Å plapre i vei om dagligdagse ting når det ligger en så stor sak og verker, er en slags unnamanøver for å slippe å ta tak i alvoret. 

Riktig god bedring til deg :blomst:

Tusen takk for det. Aldri hatt influensa før, men for noe dritt det er! 
 

Jeg vet ikke hva tankegangen hans er, men jeg burde si noe nå, selv om vi ikke kan ses på en stund pga sykdom. Føles feil at han potensielt sett tror nå at alt er ok etter en uke stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for det. Aldri hatt influensa før, men for noe dritt det er! 
 

Jeg vet ikke hva tankegangen hans er, men jeg burde si noe nå, selv om vi ikke kan ses på en stund pga sykdom. Føles feil at han potensielt sett tror nå at alt er ok etter en uke stille. 

Det forstår jeg godt at du føler, og jeg hadde nok gjort det samme. Håper du finner de rette ordene, og at du får ro i sjelen når det er unnagjort! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for det. Aldri hatt influensa før, men for noe dritt det er! 
 

Jeg vet ikke hva tankegangen hans er, men jeg burde si noe nå, selv om vi ikke kan ses på en stund pga sykdom. Føles feil at han potensielt sett tror nå at alt er ok etter en uke stille. 

God bedring!

Men er du sikker på at du har influensa? Jeg trodde ikke den var kommet til Norge enda. Det kan jo være en kraftig forkjølelse eller mild korona. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...