Gå til innhold

Kjedelige folk som ikke drikker kaffe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Så  hvorfor drikker ikke du kaffe? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Jeg drakk hovedsakelig kaffe med melk for å bli våken. Mot slutten drakk jeg 5-8 kopper om dagen og det hjalp ikke det pøkk. Gikk over til te. Én til to kopper te om dagen gjør susen  ^^, 

(Jeg drikker litt iskaffe nå og da riktignok  :3 ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

334 skrev (1 minutt siden):

 

Det er en grunn  til at arbeidsgivere gir ut gratis kaffe ja hehe...

Anonymkode: 2591f...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer ikke å ta folk som ikke drikker kaffe seriøst. Det er greit nok at folk ikke hiver i seg kannevis om dagen, men voksne mennesker som f.eks sier nei til kaffe i et selskap, og heller vil ha brus.... Jeg ser på de som barn, egentlig. Stakkarslige barn i en voksen kropp.

Anonymkode: ed021...b11

Mulig jeg (forhåpentligvis) går glipp av et ironiflagg her, men hva med de som ikke tåler kaffe da? Jeg gidder ikke sitte og dytte i meg en kopp kaffe, bare for å bli dårlig resten av dagen.

Anonymkode: 9eec5...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer ikke å ta folk som ikke drikker kaffe seriøst. Det er greit nok at folk ikke hiver i seg kannevis om dagen, men voksne mennesker som f.eks sier nei til kaffe i et selskap, og heller vil ha brus.... Jeg ser på de som barn, egentlig. Stakkarslige barn i en voksen kropp.

Anonymkode: ed021...b11

Som jeg skrev i mitt første innlegg, jeg tror ikke du ville satt pris på din kaffekopp hvis jeg satt sammen med deg, og brakk meg for hver lille slurk kaffe jeg tok.

Men hvorfor mener du at brus er det eneste alternativet til kaffe?
Hva med te, kakao, vann, juice?
Det finnes mange alternativer.

Du kan gjerne se på meg som et barn i en voksen kropp, det ser jeg egentlig på som en kompliment, for barn er som oftest mye mer tolerante for ulikheter enn enkelte voksne er.  :)

Anonymkode: 9cba8...dcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil også ha pepsi max😅

Lider meg gjennom en kopp eller to om jeg må, men alle som kjenner meg vet at jeg ikke liker kaffe. Har aldri fått noen kommentarer på det.

Anonymkode: 45cc0...bab


Drakk massevis av Pepsi max, og lite kaffe, liker begge deler da. Men så fikk jeg en faglig orientering om at Pepsi max er fy fy helsemessig. Kaffe derimot, der vise ny forskning at kaffe er bare bra på alle måter for helsen. Men helst ikke mer enn 5 kopper pr dag

https://forskning.no/mat-og-helse-forebyggende-helse-mat/kaffe-for-helsa/1024817

Så nå har jeg kuttet ut Pepsi max, og drikker mer kaffe istedetfor 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NoDiablo

Jeg bruker omtrent kaffe som tørstedrikk og kan hyle i meg mange kopper om dagen. Men om jeg ikke hadde gjort det, ville svare mitt blitt noe sånt:

Fordi jeg ikke liker det..? Brus er ikke det motsatte av kaffe. Man kan servere annen drikke dersom gjesten ønsker det. Te for eksempel. Å drikke kaffe er heller ikke et bevis for at man er voksen, eller viser hvor man befinner seg i livet. Det er bare kaffe, rett og slett.
De eneste gangene jeg har ansett kaffe som mer enn kaffe, er når jeg i sjekkesituasjoner har invitert damer på en kopp kaffe. Da er ikke kaffen i seg selv motivet, men det å bli bedre kjent med hverandre. I så fall stiller jeg meg likegyldig til om hun velger te, brus eller whiskey for den saks skyld, litt avhengig av settingen.

Endret av NoDiablo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, klarer ikke folk som ikke drikker kaffe. Tenker hva faen er galt med de. 

Anonymkode: ae0fe...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har nok i større problem enn deg. Om du hadde lest alt i tråden så hadde du sett at det handlet om å miste noe sosialt, fellesskapet. 

La meg ta et eksempel som er litt likt ; en gjeng skulle ha vinsmaking og bare EN person drakk vin. De andre sat med hvert sitt glass med vann. Da hadde du kjent at du mista noe. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Da antar jeg at du serverer ulike typer kaffe og så sitter du og dine eksklusive kaffedrikkende venner der og kjenner på de ulike smakene og spytter ut, og diskuterer kaffen? 

Hvis ikke er det et elendig eksempel, og det fellesskapet du snakker om er ikke mye verdt med mindre det faktisk kretser om kaffen i koppen og hva den smaker og får dere til å føle. 

Anonymkode: 9dff6...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig problemstilling. At noen venner foretrekker te har aldri lagt noe demper på noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte spm om jeg vil ta en kaffe med venner, men jeg kjøper meg stort sett en kopp te.... er jo like sosialt.

Anonymkode: 921e9...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg synes det smaker helt forferdelig. Drikker ikke brus heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Altså ; kaffedrikking er en sosial greie og det blir aldri det samme når man må servere brus til de voksne! Da mister man noe, noe av fellesskapet. Vanskelig å forklare men man må være voksen og kaffedrikker for å forstå. 

Ikke sant? 

Så  hvorfor drikker ikke du kaffe? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Fordi jeg ikke liker smaken og det vet alle mine venner så no problem! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med te, det drikker jeg også noen ganger. Det er fine saker det også.

Grunnen til at en del ikke liker kaffe, kan være at kaffen veldig ofte blir laget for sterk. Sterk kaffe er ikke noe godt, det smaker beiskt og vondt ja.
Det er om å gjøre å få akkurat den passe mengden så du får den mocca fornemmelsen. Prøve seg fram med mindre mengder 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fremdeles til gode at noen venner har ringt meg og spurt om vi skal ta en kaffe.. De har spurt om vi skal gå på kafé ja, men da er det vel det samme hva man drikker. Litt enig i at det kan være litt kjedelig om vedkommende bare tar seg et glass vann, men om en person drikker te, kaffe, brus, kakao osv, er vel samma det! Og ja, jeg drikker kaffe, men drikker like ofte te, og koser meg egentlig mer med en kopp te, enn med en kopp kaffe.

Anonymkode: 332f2...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså ; kaffedrikking er en sosial greie og det blir aldri det samme når man må servere brus til de voksne! Da mister man noe, noe av fellesskapet. Vanskelig å forklare men man må være voksen og kaffedrikker for å forstå. 

Ikke sant? 

Så  hvorfor drikker ikke du kaffe? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Liker det ikke. 
Lukter godt, smaker pyton.

Anonymkode: fc91d...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...