Gå til innhold

Kjedelige folk som ikke drikker kaffe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke kaffe, ergo lar jeg være å drikke det, men jeg drikker te i mengder. Hva andre har eller ikke har i kopper og glass har svært lite å si for kvaliteten på samtaler og sosialt samvær, vennskapene mine er ikke basert ut fra folk preferanser når det gjelder varme drikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg drikker ikke kaffe og vil aldri drikke kaffe. Hva er problemet? Kjedelig å ikke drikke kaffe? Altså om du baserer en person som kjedelig på grunn av det, så har du store problemer i livet.

Anonymkode: 81cb2...8db

Har nok i større problem enn deg. Om du hadde lest alt i tråden så hadde du sett at det handlet om å miste noe sosialt, fellesskapet. 

La meg ta et eksempel som er litt likt ; en gjeng skulle ha vinsmaking og bare EN person drakk vin. De andre sat med hvert sitt glass med vann. Da hadde du kjent at du mista noe. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg liker ikke kaffe og jeg reagerer på koffeinen. Har heller ikke behov for kaffe for å våkne. Så liker ikke å drikke det. 

Det har egentlig aldri vært noe problem selv om enkelte drar den der "har du ikke blitt voksen enda, du da?". Det er virkelig "artig" å høre den for hundrende gang. 

Drikker heller vann, brus eller te. Er jeg på kafé bestiller jeg en eller annen varm drikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

La meg ta et eksempel som er litt likt ; en gjeng skulle ha vinsmaking og bare EN person drakk vin. De andre sat med hvert sitt glass med vann. Da hadde du kjent at du mista noe. 

Hvem arrangerer vinsmaking for noen som ikke drikker? :klo: Eller for den saks skyld - hvem takker ja til å bli med på vinsmaking når de ikke drikker vin? Her har jo åpenbart kommunikasjonen og/eller planleggingen krasjlandet et sted...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har nok i større problem enn deg. Om du hadde lest alt i tråden så hadde du sett at det handlet om å miste noe sosialt, fellesskapet. 

La meg ta et eksempel som er litt likt ; en gjeng skulle ha vinsmaking og bare EN person drakk vin. De andre sat med hvert sitt glass med vann. Da hadde du kjent at du mista noe. 

Anonymkode: 3c1eb...039

*har nok ikke større problem *

Anonymkode: 3c1eb...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har nok i større problem enn deg. Om du hadde lest alt i tråden så hadde du sett at det handlet om å miste noe sosialt, fellesskapet. 

La meg ta et eksempel som er litt likt ; en gjeng skulle ha vinsmaking og bare EN person drakk vin. De andre sat med hvert sitt glass med vann. Da hadde du kjent at du mista noe. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Det er jo en helt annen situasjon. Om man deltar på vinsmaking så er vinen selve poenget, det hadde vært veldig rart å delta om man ikke drikker vin. Om man går ut for å møte venner så er det sosiale poenget, og da spiller det knappest noen rolle hva de ulike drikker. Det er jo ikke drikken man er der for, men det sosiale, kosen med venner. Det er ikke kaffen som skaper det sosiale, men menneskene som deltar. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke kaffe, tåler ikke koffein og det misfarger tennene. Skjønner ikke hva problemet er. 

Anonymkode: 6de1d...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (3 minutter siden):

Det er jo en helt annen situasjon. Om man deltar på vinsmaking så er vinen selve poenget, det hadde vært veldig rart å delta om man ikke drikker vin. Om man går ut for å møte venner så er det sosiale poenget, og da spiller det knappest noen rolle hva de ulike drikker. Det er jo ikke drikken man er der for, men det sosiale, kosen med venner. Det er ikke kaffen som skaper det sosiale, men menneskene som deltar. 

Vel, da har du et annet syn på det enn meg. Man er vel på vinsmaking for   ha det sosialt og?  For meg er kaffen samlingspunktet sammen med praten. Så om det føles anderledes for deg, så gjør det ikke det for meg. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke kaffe.. Skulle ønske jeg gjorde det, har prøvd mange ganger til og med🙈 Noen tips til å begynne og like kaffe?

Anonymkode: 87eec...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
norw skrev (1 time siden):

Eller enda verre, de som nekter å spise julekake med sukat 😳 har avsluttet noen vennskap som følge av det. 

Du kødder nå sant? Julekake med sukat😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker ikke kaffe.. Skulle ønske jeg gjorde det, har prøvd mange ganger til og med🙈 Noen tips til å begynne og like kaffe?

Anonymkode: 87eec...35d

Prøv Ali, den er suveren 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket meg at det er noe eget ved folk som ikke drikker kaffe ja… ofte er de litt særere/snålere enn andre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså ; kaffedrikking er en sosial greie og det blir aldri det samme når man må servere brus til de voksne! Da mister man noe, noe av fellesskapet. Vanskelig å forklare men man må være voksen og kaffedrikker for å forstå. 

Ikke sant? 

Så  hvorfor drikker ikke du kaffe? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Hvorfor er alternativet kaffe eller brus? Hva med te? 

Anonymkode: 3d8b4...d06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel, da har du et annet syn på det enn meg. Man er vel på vinsmaking for   ha det sosialt og?  For meg er kaffen samlingspunktet sammen med praten. Så om det føles anderledes for deg, så gjør det ikke det for meg. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Det er allikevel to forskjellig ting. Drar man på vinsmaking så har man lyst til å smake på vinen og ha det sosialt. Gjerne betaler man vel for å dra på vinsmaking også. 

Å drikke kaffe er hverdagslig og ikke nødvendigvis forbundet med det å være sosial, men en rutine folk har i hverdagen. Hvis man henger seg opp i at en drikker te istedenfor så har man ikke mange problemer å tenke på. Poenget er vel å treffes og ta seg noe å drikke i en sosial sammenheng. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, da har du et annet syn på det enn meg. Man er vel på vinsmaking for   ha det sosialt og?  For meg er kaffen samlingspunktet sammen med praten. Så om det føles anderledes for deg, så gjør det ikke det for meg. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Kan du begrunne hvorfor du mener det sosiale blir ødelagt om ikke alle drikker kaffe? Jeg er ikke interessert i hva du føler rundt dette, jeg vil vite hvilken funksjon kaffe har for det sosiale som andre drikker ikke kan fylle. Rent faktisk, rasjonelt begrunnet, ikke tuftet på følelser. For om alt sammen bare henger på dine følelser så er det egentlig veldig uviktig i den store sammenhengen, siden du kun er ett menneske i en veldig stor verden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor jeg er så glad i min vannkoker. Da kan folk få drikke det de selv ønsker. Pulverkaffe, kakao, te. Og i springen har vi vann, på benken står det saft, og i kjøleskapet er det alltid en boks eller to med brus. 

Så når jeg ber inn på "kaffe", så er det sosialt samvær med det folk selv ønsker å drikke.

Anonymkode: afb1e...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skogkatten said:

Det er jo en helt annen situasjon. Om man deltar på vinsmaking så er vinen selve poenget, det hadde vært veldig rart å delta om man ikke drikker vin. Om man går ut for å møte venner så er det sosiale poenget, og da spiller det knappest noen rolle hva de ulike drikker. Det er jo ikke drikken man er der for, men det sosiale, kosen med venner. Det er ikke kaffen som skaper det sosiale, men menneskene som deltar. 

Jeg var med på vinsmaking som gravid faktisk. Det var en del av et utdrikningslag. 

Anonymkode: 98eec...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg tok meg selv i å miste litt interessen for en tinder date da han sa at han ikke drakk kaffe. Har aldri tenkt over det før, men det var ganske irriterende at han ikke drakk kaffe 😒 

Anonymkode: 0ae1b...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...