Gå til innhold

Kjedelige folk som ikke drikker kaffe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg ikke trenger kaffe for å føle meg bedre.

Jeg går på tunge antipsykotika og allikevel kan jeg med ren viljestyrke holde meg mentalt aktiv i 36 timer om jeg vil. 

Det siste hjernen min trenger er å løftes opp. De gangene jeg inntok koffein en uke (en kopp på morgenen) så gjorde jeg like mye arbeid på en uke som andre studenter gjorde på 2 mnd. Ifølge veilederen min da jeg skrev masteren min.

 

Anonymkode: 43d1a...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, proghodet said:

Ganske enkelt fordi jeg ikke synes det smaker godt.

.. Og ikke drikker jeg alkohol heller, selvom det også er en "sosial greie for voksne".

Hva, en programmerer som ikke gjør kaffe om til kode? Uhørt 😄

Selv elsker jeg kaffe, det må til for å våkne ordentlig.

a909a9d6c9973dd35bb850f0f7140673_af10e44

Anonymkode: 1925f...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette frem en karaffel med vann i tillegg til kaffekanna? Eller vannkoker med kokt vann og fruktte? Er ikke verre enn det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxwell skrev (2 minutter siden):

Hva er så vanskelig med å servere brus? 

Hvem har sagt at det er vanskelig? Det er ikke det, men det er det at det er ikke det samme sosiale. Det blir nesten som å være den eneste voksne i et barneselskapet . 

Og brus har jeg ikke i hus midt i uka, kaffe har jeg alltid. 

Mangel på kaffe er vel det eneste som kan få meg til å reise en ekstra tur på butikken. 

Anonymkode: 3c1eb...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det var ikke spørsmålet ; du HAR folk du kan drikke kaffe med? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Jeg planlegger aldri sosialt samvær utifra mine venners kaffevaner, så jeg skjønner fortsatt ikke problemet. 

Anonymkode: c597f...859

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker kaffe. Men kun om morgenen og noen - få - ganger for å avslutte et godt kveldsmåltid. 

Greien med å slurpe i seg kaffe i løpet av dagen har jeg aldri skjønt. Så jeg takker pent nei til en kopp med kaffe når folk byr på det. 

 

Anonymkode: 37861...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har sagt at det er vanskelig? Det er ikke det, men det er det at det er ikke det samme sosiale. Det blir nesten som å være den eneste voksne i et barneselskapet . 

Og brus har jeg ikke i hus midt i uka, kaffe har jeg alltid. 

Mangel på kaffe er vel det eneste som kan få meg til å reise en ekstra tur på butikken. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Jeg drikker kaffe selv. Men det er ikke noe problem om en drikker brus, det er bare å kjøpe det inn når man vet man får besøk av en som ikke drikker kaffe. Det er ikke alle voksne som liker det. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg ikke liker det. Svart kaffe - som er det man oftest får servert dersom noen spør om man vil "ta en kaffe" - smaker rett og slett direkte vondt. Bittert og sterkt. Kan drikke kaffe for høflighetens skyld dersom det er en god slump med helmelk eller fløte oppi, men synes ikke det er spesielt godt da heller. Kaffe latte med ulike siruper (karamell, vanilje) kan være godt, men det er jo ikke akkurat hverdagsdrikker.

Selv foretrekker jeg å drikke te. Det er også enklere å lage enn kaffe (dersom umake for vertskapet var et poeng). Så lenge man har en pakke med teposer (det er både billigere og mer holdbart enn kaffe!) i hus, så er det bare å koke opp vann, man trenger ikke styre med kaffetrakter, presskanne osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg synes det smaker helt grusomt. Bitre smaker som kaffe, øl og mørk sjokolade er helt umulig å få ned for meg. Men jeg ber ikke om brus i stedet for kaffe, jeg drikker i det hele tatt sjelden brus. Om jeg blir tilbudt kaffe så ber jeg heller om te, jeg drikker mye te. Det er en varm drikk, og den burde være minst like voksen som kaffe. Dessuten tyder forskning på at å drikke mye te er bra for hjernen https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190912100945.htm

norw skrev (42 minutter siden):

Eller enda verre, de som nekter å spise julekake med sukat 😳 har avsluttet noen vennskap som følge av det. 

Noen av kommentarene dine er gull verdt 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikkr sove om jeg drikker ettermiddag/kveld, men drikker gjerne urtete.

Anonymkode: c97aa...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (4 minutter siden):

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg synes det smaker helt grusomt. Bitre smaker som kaffe, øl og mørk sjokolade er helt umulig å få ned for meg. Men jeg ber ikke om brus i stedet for kaffe, jeg drikker i det hele tatt sjelden brus. Om jeg blir tilbudt kaffe så ber jeg heller om te, jeg drikker mye te. Det er en varm drikk, og den burde være minst like voksen som kaffe. Dessuten tyder forskning på at å drikke mye te er bra for hjernen https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190912100945.htm

Noen av kommentarene dine er gull verdt 😂

Takk 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får angstsymptomer av kaffe. Drakk kaffe før, men etter kun én kopp fikk jeg en ubehagelig, generell uro i kroppen, hjertebank og ubehag. Det tok en stund før jeg så sammenhengen, så det er ikke snakk om noe placeboeffekt heller. 

Anonymkode: 9eec5...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er kjedelig, syns jeg. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Kaffepress!!!!!!!

Anonymkode: 7dc40...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kaffepress!!!!!!!

Anonymkode: 7dc40...a0c

😁

Anonymkode: 3c1eb...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (14 minutter siden):

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg synes det smaker helt grusomt. Bitre smaker som kaffe, øl og mørk sjokolade er helt umulig å få ned for meg. Men jeg ber ikke om brus i stedet for kaffe, jeg drikker i det hele tatt sjelden brus. Om jeg blir tilbudt kaffe så ber jeg heller om te, jeg drikker mye te. Det er en varm drikk, og den burde være minst like voksen som kaffe. Dessuten tyder forskning på at å drikke mye te er bra for hjernen https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190912100945.htm

Noen av kommentarene dine er gull verdt 😂

Jeg har blitt sett jævlig rart på når jeg har tatt med meg vann på termosen og teposer på jobben (byggebransjen) 😂😂😂 Ble kjent som "hun der med teen". PS! Drikker kaffe også, men prøver å moderere inntaket :ler:

Anonymkode: 7dc40...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte ikke kaffe før jeg var 34, og fikk det servert under en tur til Costa Rica. Den kaffen der borte var amazing! Smaker fløyel jo 😍 Her i Norge begynte jeg å drikke vaniljekaffe, så med litt melk og deretter helt svart. Men husker mange reagerte på at jeg ikke likte kaffe før det.. "hvordan går det an å ikke like kaffe" var det mange som sa. Da jeg bodde i England drakk folk mest te..

Hos meg får folk drikke det de vil, jeg har både ulike typer te og kaffe :) Og handler også inn brus om jeg vet at besøket liker det. Det viktigste er vel å møtes for å være sosial? 

Anonymkode: 39ef7...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe og vil aldri drikke kaffe. Hva er problemet? Kjedelig å ikke drikke kaffe? Altså om du baserer en person som kjedelig på grunn av det, så har du store problemer i livet.

Anonymkode: 81cb2...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betennelse i spiserøret og tåler ikke kaffe.

Anonymkode: 36583...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...