Gå til innhold

Kjedelige folk som ikke drikker kaffe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest venom31
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både hverdagslig og luksus syns jeg. Når man har jobba en stund og skal ha en pause er det lite som smaker så godt som nytrakta kaffe. Og til fest, til den gode kaken, da hører kaffen med. Kaffe er kultur! 

Anonymkode: 3c1eb...039

Enig og dette høres kanskje teit ut, men en kaffekopp gjør meg mindre alene. Noe å varme hendene med mens man leser bok eller ser noen videoer. Det blir litt atmosfære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker kaffe kanskje 1 gang annen hvert år. Er dessverre ikke så veldig glad i kaffe. Jeg foretrekker heller kalde drikker som is-te, brus eller bare vann. Jeg er like sosial med venninnene mine for det, selv om noen av de drikker kaffe/andre ikke 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man har jobba en stund og skal ha en pause er det lite som smaker så godt som nytrakta kaffe. Og til fest, til den gode kaken, da hører kaffen med. Kaffe er kultur! 

Anonymkode: 3c1eb...039

Og jeg syns ingenting smaker så godt som et glass kald cola. 

Anonymkode: 5b7dc...24e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine venninner og bekjente som ikke drikker kaffe. Ser ikke problemet. De drikker kanskje te, vann eller noe annet i stedet.

 

Anonymkode: 4c5d8...3b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er aldri det samme å ringe og spørre " vil du ha en brus?" ; det blir så feil. Å samles rundt kaffe ER er viktig greie for mange og slett ikke oppkonstruert. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Jeg syns egentlig det er akkurat det samme, jeg. Eller, jeg bruker å si "vil du komme på kaffe?" eller "skal vi ta en kaffe?" selv om de jeg inviterer ikke drikker det. Det er visst et begrep i omgangskretsen min selv om det er mange som ikke drikker eller drikker lite kaffe. Jeg elsker kaffe! Men den smaker like godt om venninnene mine drikker te eller brus (litt kjipt om de bare vil ha et glass vann fra springen, faktisk, men det burde egentlig ikke være noe problem det heller). 

Anonymkode: 95c0c...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kjedelig, syns jeg. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Kjedelig at ikke andre liker akkurat det samme som deg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rampeguri skrev (1 minutt siden):

Kjedelig at ikke andre liker akkurat det samme som deg?

Kjedelig å miste fellesskapet i å nyte kaffe ilag. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns egentlig det er akkurat det samme, jeg. Eller, jeg bruker å si "vil du komme på kaffe?" eller "skal vi ta en kaffe?" selv om de jeg inviterer ikke drikker det. Det er visst et begrep i omgangskretsen min selv om det er mange som ikke drikker eller drikker lite kaffe. Jeg elsker kaffe! Men den smaker like godt om venninnene mine drikker te eller brus (litt kjipt om de bare vil ha et glass vann fra springen, faktisk, men det burde egentlig ikke være noe problem det heller). 

Anonymkode: 95c0c...332

Kan være litt kjipt med vann fra springen,, men jeg som ikke liker kaffe syns det er frekt å spørre om brus...Men som oftest så får jeg spørsmål om jeg har lyst på brus dersom jeg spør om vann istedenfor kaffe, men ikke bestandig jeg velger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe fordi jeg synes det smaker grusomt. Jeg hærer ikke bitre smaker som kaffe, øl, grapefrukt, mørk sjokolade og klarer heller ikke sjokoladekake fordi mange bruker kaffe i kaken og jeg klarer å kjenne kaffesmaken gjennom sjokoladekake smaken. Jeg blir grinete om mannen har kaffe i te/kakaotermosen min fordi det tar lang tid før sporene av kaffesmaken blir borte. 

Mulig det virker barnslig, men det er en smak jeg ikke klarer eller ønsker å bruke tid på å venne meg til. Hvis det er vanskelig å skjønne for folk så foreslår jeg at i alle sosiale lag du er i setter deg ned og spiser eller drikker noe som du synes smaker helt forferdelig. Og føler på det sosiale presset om at du skal ta en porsjon til. Fordi det er så hyggelig og alle andre gjør det 🤣

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjedelig å miste fellesskapet i å nyte kaffe ilag. 

Anonymkode: 3c1eb...039

Bra du sannsynligvis ikke drikker kaffe/noe annet med meg da, det har jo ingenting å si hva som er i glasset/koppen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (16 minutter siden):

Eller enda verre, de som nekter å spise julekake med sukat 😳 har avsluttet noen vennskap som følge av det. 

Sukat er noe av det vondeste jeg vet 😄 vi kan ikke alle like det samme.

Anonymkode: ad211...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få drikke det de vil. For meg spiller det ingen rolle om besøket vil ha kaffe eller ikke.

Her tilbys alltid kaffe i første omgang. Hvis besøket ikke vil ha, så tilbys te, iste, saft, eller hva vi måtte ha tilgjengelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt smertefullt å innrømme at jeg er bittelitt enig 🙈 selv om jeg selvfølgelig mener folk må få drikke det de vil, så synes jeg det legger en slags demper på kosen om noen vil ha bare vann. Hvis de vil ha brus synes jeg det er ok, for da tenker jeg de koser seg. På samme måte som at jeg koser meg med te og andre med kaffe. Men om de bare vil ha vann så føles det litt som de egentlig ikke vil være der. At de bare sitter der med vannet sitt og venter på at de snart kan dra igjen… helt latterlig tanke, jeg vet 😅

Anonymkode: 8af06...82a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tenkt over hva venner vil drikke. Velger jo ikke venner utifra det 😂😂

Anonymkode: 3a989...967

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvorfor drikker ikke du kaffe? 

Anonymkode: 3c1eb...039

Ganske enkelt fordi jeg ikke synes det smaker godt.

.. Og ikke drikker jeg alkohol heller, selvom det også er en "sosial greie for voksne".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg er faktisk biiittelitt enig, TS! Jeg er ganske fersk kaffedrikker selv, men det har gitt hverdagen en ny dimensjon! 😂 Og det å få besøk, eller gå på besøk, og så vil folk bare ha...vann? Jeg vet ikke, det er en liten detalj som mangler da, og du venter bare på at folk skal reise seg og gå (ikke fordi du vil det, men fordi de som takker nei til kaffe som regel har det travelt).

Te er et bra alternativ da, men kaffedate uten kaffe/te/kakao blir litt tamt. 

Nå kjenner jeg bare ett menneske som ikke vil ha verken kaffe/te/kakao da, så mulig mine erfaringer egentlig bare er basert på denne personens personlighet. 😂 Men jeg syns jo selv at sånne småtreff ble enda triveligere etter jeg begynte å like kaffe. 

Jeg har likt te lenge, men folk flest serverer jo ikke god te. De drar frem en 7 år gammel Twiningsboks fra skapet og en sukett og skjønner ikke hvorfor du takker nei til te neste gang de spør... 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde folk klart å lage drikkendes kaffe, hadde jeg gjerne tatt en kopp. Men de aller fleste serverer kaffe som smaker kattep..., og da tar jeg heller en kopp te eller et glass brus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt smertefullt å innrømme at jeg er bittelitt enig 🙈 selv om jeg selvfølgelig mener folk må få drikke det de vil, så synes jeg det legger en slags demper på kosen om noen vil ha bare vann. Hvis de vil ha brus synes jeg det er ok, for da tenker jeg de koser seg. På samme måte som at jeg koser meg med te og andre med kaffe. Men om de bare vil ha vann så føles det litt som de egentlig ikke vil være der. At de bare sitter der med vannet sitt og venter på at de snart kan dra igjen… helt latterlig tanke, jeg vet 😅

Anonymkode: 8af06...82a

Ja nettopp! Det føles sånn! Ikke rasjonelt men sånn er det. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

Jeg er faktisk biiittelitt enig, TS! Jeg er ganske fersk kaffedrikker selv, men det har gitt hverdagen en ny dimensjon! 😂 Og det å få besøk, eller gå på besøk, og så vil folk bare ha...vann? Jeg vet ikke, det er en liten detalj som mangler da, og du venter bare på at folk skal reise seg og gå (ikke fordi du vil det, men fordi de som takker nei til kaffe som regel har det travelt).

Te er et bra alternativ da, men kaffedate uten kaffe/te/kakao blir litt tamt. 

Nå kjenner jeg bare ett menneske som ikke vil ha verken kaffe/te/kakao da, så mulig mine erfaringer egentlig bare er basert på denne personens personlighet. 😂 Men jeg syns jo selv at sånne småtreff ble enda triveligere etter jeg begynte å like kaffe. 

Jeg har likt te lenge, men folk flest serverer jo ikke god te. De drar frem en 7 år gammel Twiningsboks fra skapet og en sukett og skjønner ikke hvorfor du takker nei til te neste gang de spør... 🙄 

Godt at det er noen som skjønner det litt da :)

Anonymkode: 3c1eb...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...