Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke dere «anti-rasister» flytte til Afrika og midt-Østen i stedet for å prøve å flytte Afrika og midt-Østen hit? Vi andre ønsker orden, ro og fred, ikke krig, konflikt og kaos.

Anonymkode: 6588d...ef5

For alle blendahvite nordmenn er ordentlige, rolige, lovlydige og skaper aldri konflikt eller kaos... :sarkasme: Og jeg er ikke "anti-rasist", men anti-rasist. Hvis ikke dere motbydelige rasister snart tar inn over dere hvor stor del av problemet dere selv er, så finnes det neimen ikke håp. 

Anonymkode: bc751...dc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OlsenHansen skrev (3 timer siden):

Ta ut barnet og hyklersk stem for mer innvandring i valget, slik som alle andre i denne tråden.

Bortsett fra meg og alle de andre som har sagt at vi har hatt barna våre i barnehager med høy innvandrerandel og at det har gått helt fint. Det passer kanskje best inn i verdensbilde ditt hvis du kan overse oss?

Anonymkode: 3e3bb...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer sjokkert over tråder på dette forumet om innvandrere, ikke etnisk norske osv.

Innleggene minner mer og mer om USA og afro-amerikanere på 50-tallet og rasisme. Hvor er moderatorene @Anglofil

Anonymkode: 06ed2...1d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 22.50):

Hvordan tenker du disse barna er mer anderledes enn ditt barn?

Tenker du de ikke vil leke eller følge det pedagogiske opplegget barnehagen har? 

Mitt barn har venner som en nonstop blanding, og det er jeg utrolig glad for. Hun er helt fargeblind ❤

Anonymkode: 50de3...065

Herregud. Handler ikke om farge, men om språk!! Barna er i barnehagen store deler av dagen. Da er det selvsagt viktig at de har barn og voksne rundt seg som prater norsk.

Anonymkode: f7318...231

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har vokst opp på Holmlia. Som kjent er det en del ulike kulturer. Mannen min har vokst opp uten noen innvandrere. Jeg har utvilsomt et forsprang ut i voksenlivet og næringslivet hvor man møter mennesker fra hele verden. 

Anonymkode: d631d...c43

Feil. Om du jobber i internasjonalt privat næringsliv møter du overklassefolk fra alle disse landene. Det er noe helt annet enn å møte «vanlige» mennesker fra disse landene. Du har derfor null ekstrakompetanse av å ha vokst opp på Holmlia.

Anonymkode: f7318...231

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bortsett fra meg og alle de andre som har sagt at vi har hatt barna våre i barnehager med høy innvandrerandel og at det har gått helt fint. Det passer kanskje best inn i verdensbilde ditt hvis du kan overse oss?

Anonymkode: 3e3bb...ce8

Jeg skulle gitt mye for å overse slike som deg, men det blir jo vanskelig når dere konstant skal spre galskapen til hele landet. Kan bare håpe at karma fungerer som det skal.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OlsenHansen skrev (6 minutter siden):

Jeg skulle gitt mye for å overse slike som deg, men det blir jo vanskelig når dere konstant skal spre galskapen til hele landet. Kan bare håpe at karma fungerer som det skal.

Her må man jo bare si takk, det samme.

Anonymkode: 3e3bb...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Legalist
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vokst opp på Holmlia. Som kjent er det en del ulike kulturer. Mannen min har vokst opp uten noen innvandrere. Jeg har utvilsomt et forsprang ut i voksenlivet og næringslivet hvor man møter mennesker fra hele verden. 

Anonymkode: d631d...c43

Dette er vås. Folk du møter i næringslivet er ikke flyktninger og asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med hjemmeværende mennesker? Oppdragerstil? Hva mener du med det? Er du så perfekt altså? 🙄

Anonymkode: d31f1...310

I denne konteksten; min tidligere nabo med 3 koner og ett barn på hvert trinn med hver av dem. Ikke en av de ungene under 7 snakker norsk. De får selvsagt heller ikke lov å leke med de ikke-muslimske ungene. Hverken de norske eller innvandreres feil religion. 

Anonymkode: a618c...aeb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 22.49):

Jeg hadde funnet en barnehage med flere etnisk norske. Jeg har kun dårlige erfaringer med å ha barn i innvandrerike barnehager.

Anonymkode: 75d25...766

Må si meg enig med deg , barnet mitt gikk på en barnehage som hadde 96% etniske norske og han ble mobbet for hudfargen sin i hele 3 år. Det var en evig kamp mot foreldrene og de ansatte , men det hjalp ikke, alle ga opp på sønnen min og nå gråter han vær gang vi skal på barnehage. Vurderer å bytte... Så ja... Har selv hatt veldig dårlig opplevelse med å ha barn med full av etniske norske i barnehage

Anonymkode: d9db4...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av dere norske. Så utrolig falske dere er. Og så sier dere at det ikke finnes rasister i Norge? F***. you. 
Så glad at jeg har flyttet laaaaaangt vekk. 
 

Jeg skjønner når en sier «dårlig miljø» det er en ting. Men å ikke ville sende barnet til en barnehage/skole hvor det er mange innvandrere. Vet du, kjære, du er en f*** rasist. Det er du. Gi dem en tjeneste å ikke sende gullungen 

Anonymkode: 545f5...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I denne konteksten; min tidligere nabo med 3 koner og ett barn på hvert trinn med hver av dem. Ikke en av de ungene under 7 snakker norsk. De får selvsagt heller ikke lov å leke med de ikke-muslimske ungene. Hverken de norske eller innvandreres feil religion. 

Anonymkode: a618c...aeb

Nå lyver du og dikter opp som bare det. Har du forstoppelse i kveld, alt bra med deg? 
 

Anonymkode: 545f5...57c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid så mange usaklige svar I slike tråder.  

Jeg er selv annengenerasjonsinnvandrer og kommer fra en  ressurssterk familie.  Mine foreldre valgte å sende  meg og min søster på privatskole,  fordi nærskolen var elendig. Det var ikke pga lærere eller ressurser, for det var det mye av der, men pga av barna som gikk der.  Det var svært mange elever fra ressurssvake familier med ganske lik bakgrunn (foresatte pratet ikke godt norsk, minst en av foreldrene var uten arbeid). Det var lite oppfølging hjemmefra,  ingen møtte opp på foreldremøter. Jeg gikk der i 3 år, før foreldrene mine valgte å sende meg på privatskole.  

På privatskolen jeg begynte i var mange av foreldrene og barna også innvandrere,  men alle var ressurssterke, alle pratet norsk, var i arbeid og svært engasjert i barnas skolegang. Jeg mener at bakgrunn, innvandrer eller norsk ikke har så mye å si. Ressurssterke innvandrer foreldre er minst like gode som etnisk norske. 

 

Anonymkode: fd31b...fd0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan ikke dere «anti-rasister» flytte til Afrika og midt-Østen i stedet for å prøve å flytte Afrika og midt-Østen hit? Vi andre ønsker orden, ro og fred, ikke krig, konflikt og kaos.

Anonymkode: 6588d...ef5

Usakelig innlegg. Jeg forstår at du er frustrert og det er tilgitt. Det er vel ingen av oss «anti-rasister» som liker at noen må flykte fra landene de kommer fra.  Vi vil da også helst at de kan få bo og leve i landene de kommer fra. Men slik er det dessverre ikke og da må en gjøre det beste ut av situasjonen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (20 timer siden):

Bor du i Groruddalen? 🤔

En liten by utenfor Oslo, der det er mange som pendler innover. 😊

Anonymkode: fcb58...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min kar var eneste etnisk norske på sin avdeling de første månedene. Jeg tenkte egentlig ikke over det før jeg leste lista over navn.  Jevnet seg mer ut etterhvert og er en god blanding nå som han begynner på avdelinga for større barn. 

For vår del gjorde det ingenting, en av bestekompisene hans er afrikansk og like energibombe som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nå lyver du og dikter opp som bare det. Har du forstoppelse i kveld, alt bra med deg? 
 

Anonymkode: 545f5...57c

Jeg lyver overhode ikke? Men kanskje du bør bevege deg ner rundt i flere nabolag? 

Anonymkode: a618c...aeb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (På 2021-7-31 den 23.49):

Bor man i en bydel med mye innvandrere, må man regne med mye innvandrere både i barnehage og på skole. Men hva er problemet? Det er jo naturlig at ungene leker med andre barn i nabolaget? 

Om det er et problem eller ikke kommer selvsagt an på dine verdier. Barn blir påvirket av sine omgivelser, og religioner og kulturell bakgrunn som for eksempel ser ned på kvinner er et eksempel. 

Neppe et stort problem i barnehagen, et problem på barneskolen, og et voldsomt problem på ungdomsskolen. Ingen som har en datter og er med sine fulle 5 vil la sin datter vokse opp i slike omgivelser.

Anonymkode: 253e6...e6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg blir kvalm av dere norske. Så utrolig falske dere er. Og så sier dere at det ikke finnes rasister i Norge? F***. you. 
Så glad at jeg har flyttet laaaaaangt vekk. 
 

Jeg skjønner når en sier «dårlig miljø» det er en ting. Men å ikke ville sende barnet til en barnehage/skole hvor det er mange innvandrere. Vet du, kjære, du er en f*** rasist. Det er du. Gi dem en tjeneste å ikke sende gullungen 

Anonymkode: 545f5...57c

Det er et faktum at det er utfordringer knyttet til skoler der innvandrerandelen er over 80-90 prosent. De ligger typisk i upopulære områder med mye kommunale boliger etc. Slike skoler finnes i Oslo. Ressurssterke foreldre både med innvandrerbakgrunn og etnisk norsk bakgrunn rømmer fra disse skolene. Har nada med rasisme å gjøre. At du tror det vitner om at du har null peiling. Antakelig har du ikke engang barn.

Barna mine går også på en skole med nokså høy «innvandrerandel», på StHanshaugen. Men det merkes omtrent ikke, da det er snakk om et ressurssterkt område. 

Anonymkode: f7318...231

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...