Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om det er et problem eller ikke kommer selvsagt an på dine verdier. Barn blir påvirket av sine omgivelser, og religioner og kulturell bakgrunn som for eksempel ser ned på kvinner er et eksempel. 

Neppe et stort problem i barnehagen, et problem på barneskolen, og et voldsomt problem på ungdomsskolen. Ingen som har en datter og er med sine fulle 5 vil la sin datter vokse opp i slike omgivelser.

Anonymkode: 253e6...e6c

Velger man å bo i en bydel med mye innvandrere, må man tåle sine naboer, også i barnehagen og på skolen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Jeg snakket med en innvandrer her om dagen. Han kommer fra en kultur der foreldre ofte lar barna kjøre eget løp, gravide røyker uten å tenke på baby etc. 

Han har integrert seg i Norge og lærer barna norsk kultur og at de bor i Norge og følger "vår måte". Han liker egentlig få folk fra sitt eget land pga mange nekter å "bli norsk" 

Han hadde ungene sine i en sånn bhg.

Han opplevde at ungene skadet seg mye, dårlig personale og det ble så ille at han og flere andre foreldre klagde og den bhg er nå stengt. 

Han var veldig opptatt av at barna skulle gå på en skole med noenlunde lik fordeling av norske og innvandrere. Iallefall ikke overvekt av innvandrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bluedot skrev (På 2021-7-31 den 22.59):

 Dersom alle norske foreldre tenker slik, er det ikke rart at noen barnehager ender opp med å ha kun innvandrerbarn. Just saying. 

Dette. Tror ikke du, TS, virkelig at flere foreldre har tenkt som deg, slik at barnehagen fikk den sammensettingen den har i dag? 

Anonymkode: c48df...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 15.38):

En internasjonal skole for barn hovedsaklig fra ressurssterke familier kan virkelig ikke sammenlignes med å være eneste norske i barnehage i Oslo øst...

Dine barn har jo fått noe ekstra, antakelig blitt veldig flinke i engelsk. 
 

TS barn står jo i fare for å miste noe/ mangle noe. Da tenker jeg helst på språkopplæringen, som f.eks begrepsinnlæringen. Nivået i samlinger er antakelig så lavt (bekreftet av ped.leder i Oslo øst tidligere i tråden) at TS barn ikke vil lære noe nytt, kun få repetert det han alt kan hjemmefra. Bøkene som leses må være på letteste nivå for at alle skal henge med osv.osv. Selvfølgelig er ikke det bra for TS barn. I min barnehage diskuterer vi verdensrommet, naturens oppbygning, klimaet osv. Mens Ts barn kanskje vil oppleve å "diskutere" navn på dyr, årstider, påleggsnavn osv. Altså det mine barn gjorde i den første språkopplæringa..

Anonymkode: 98bdd...826

Enig. Integrering er vel og bra. Men det er da ikke sånn at vi skal fordumme våre egene barn for det. Ts' barn skal jo også ha mulighet til å utvikle seg på eget nivå. 

 

Anonymkode: 1da6a...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2021 at 1:57 PM, AnonymBruker said:

I vår barnehage er nesten alle barna lyse i huden og blonde. Jeg synes det er trist og at det ikke gjenspeiler samfunnet barnet skal vokse opp i. Jeg vokste selv opp i en veldig flerkulturell barnehage og det har beriket livet mitt

Anonymkode: d631d...c43

Bord du nå i ett område med flere kulturer da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 8.16):

En liten by utenfor Oslo, der det er mange som pendler innover. 😊

Anonymkode: fcb58...af4

Det hørtes ut som om du beskrev Groruddalen. Her mangler det ikke Teslaer, BMW’er og merkeklær med store logoer. Ganske harry.

Men de områdene i Oslo Øst som mange i tråden liker å rakke ned på, er nok ikke så fattige eller underprivilegerte som enkelte ønsker å fremstille det som. 

Anonymkode: b2401...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chiubi skrev (13 timer siden):

Velger man å bo i en bydel med mye innvandrere, må man tåle sine naboer, også i barnehagen og på skolen

Joda, og derfor ender det med at mange etnisk norske velger å flytte, og utfordringene med ''innvandrer barnehager og skoler'' blir dermed bare større for de som er igjen. 

Igjen, dette handler ikke om hudfarge, men at ulike religioner og kulturer har forskjellige verdier. Ingen som har en datter vil at hun skal vokse opp med de verdiene som mange har i Oslo Øst.

Anonymkode: 253e6...e6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist at mange her lærer barna sine om klasseforskjeller i en så tidlig alder. Dere bedrer ikke situasjonene men forverrer den. Ikke rart at det fortsatt er så mye rasisme i Norge fortsatt. Har selv overhørt noen etniske norske  kvinner baksnakke bhg personale fordi noen av dem hadde en annen kulturell bakgrunn, og hun ønsket ikke at hennes barn skulle være i samme avdeling.  Denne holdningen er så trist og veldig segregernde og minner meg om nazi tiden

Anonymkode: 51874...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 10.56):

«Alle» vil ha innvandring og integrering, men vil helst bo i andre området selv og la andre ordne integreringen for seg. 
Vi som er mer skeptiske til den mislykkede integreringen vi opplever i Oslo blir stemplet som rasister.
Aner ikke hvordan vi kan løse den negative utviklingen, men er veldig glad for at norskspråklige barn er i flertall i barnehagen vår. Både mtp språkutvikling og kultur. Er vel rasist jeg da. 

Anonymkode: cd70a...3ec

Ja, da er jeg også rasist. 

Anonymkode: f3d52...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart at det fortsatt er så mye rasisme i Norge fortsatt.

Ikke at jeg er enig i at det er rasisme å trekke barna sine ut av en innvandrertung barnehage. Men tenker du at et samfunn uten rasisme i det hele tatt er mulig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig trist at mange her lærer barna sine om klasseforskjeller i en så tidlig alder. Dere bedrer ikke situasjonene men forverrer den. Ikke rart at det fortsatt er så mye rasisme i Norge fortsatt. Har selv overhørt noen etniske norske  kvinner baksnakke bhg personale fordi noen av dem hadde en annen kulturell bakgrunn, og hun ønsket ikke at hennes barn skulle være i samme avdeling.  Denne holdningen er så trist og veldig segregernde og minner meg om nazi tiden

Anonymkode: 51874...f98

Det er ikke alltid man får med seg alt når man sniklytter til andres samtaler 🙂 Kanskje vedkommende ansatt var dårlig i norsk? Vi har hatt et par slike i vår barnehage, og det er selvsagt negativt både for barnas språkutvikling og for kommunikasjon med foreldre.

Anonymkode: f7318...231

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ts, hvordan gikk det egentlig i denne saken? Vi står overfor samme dilemma, og vil gjerne høre erfaringer.

Anonymkode: 7af04...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 22.55):

Du mener hilsen rasisten!!!

 

Anonymkode: 9da08...0d5

Det har sjelden med rasisme å gjøre, men at der det er få etnisk norske barn trenger flere barn mer oppfølging (pga språk) og det senker nivået hos alle barna viser forskning. Dette er mest fremtredende i skolen, men bhg er jo steget før skole så jeg ville valgt en annen. Basert på læringspotensiale alene. 

Anonymkode: ce35d...ed0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 22.55):

Du mener hilsen rasisten!!!

 

Anonymkode: 9da08...0d5

Hvorfor har du ingen andre argumenter ? Du er tydeligvis en som lever langt unna mangfoldet og kan slenge dritt. Det er du som trakkaserer alle de som har opplevd mobbing fra innvandrer barn. Innvandrer barn fra klankulturer har en mye tøffere og hardere væremåte enn norske barn. De samler seg oftest i flokker og kan være farlige når de mishandler og raner andre barn. Det er ingen spøk å bli utsatt for den rasismen fra disse barne gjengene. De er farlige.

Anonymkode: f4e68...72d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mishandlings filmer fra Sverige. Som disse "klan barna" selv har tatt når de mishandler svenske barn og tenåringer. Guttegjengene mishandler svenske enslige gutter og jente gjengene banker opp svenske jenter. I en av filmene så tvang disse "barna" av en gutt klærene hans og han måtte kysse skoene deres før de pisset han i munnen !!!  Våkn opp. Det er grove mishandlinger som skjer folkens, mot barn. Dette er noe som ikke mediene forteller oss. Alt skal skyves under teppet av disse svikefulle journalistene som jo er redde for å miste jobbene sine om de forteller sannheten.

Anonymkode: f4e68...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du MÅÅÅÅ bytte. Det går ikke ann å ha etnisk norske barn med utenlandske barn. Eneste løsningen er å separere dem, lage så stor avstand mellom OSS og DEM som mulig. Dette må til for at alle utenlendingene samles på den ene kanten av byen så vi kan få et sted vi med all rett kan kalle "belastet" sted.  Det er sååå viktig med segregering.  Alt dette er nødvendig for at vi til slutt skal få lov til å klage på at utlendingene ikke er villige til å integrere -,-

Jeg håper barna mine ikke er i nærheten av sånne pappaskaller som deg.

Anonymkode: e7904...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge barnehagen har ekstra ressurser til å følge opp de som trenger ekstra oppfølging slik at det ikke går ut over ditt barn har det ikke noe å si. Men om de ikke har fått de midlene så er realitetene sånn at de ansatte må bruke mye tid på de som trenger mer hjelp/læring og ditt barn får totalt mindre hjelp/læring. Og derav blir det en dårligere barnehage for ditt gjennomsnittlige barn. Derfor mange etnisk norske velger seg bort fra slike barnehage og klasseskille oppstår.

Anonymkode: e2bfc...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 22.45):

Håper virkelig ikke noen tar dette feil opp. 

Vår sønn starter i barnehage om én uke, og jeg lurer på om vi har gjort en skikkelig tabbe. Barnehagen virker lite populær (har fortsatt ledige plasser, alt annet i nærheten har vært fullbooket i lang tid),og den ligger i et litt "belastet" område. De er 13 barn på avdelingen, og jeg tror 4 av de er etnisk norsk. Vi har brukt ferien på bli kjent med uteområdet i barnehage og nærområde. Truffet flere foreldre, og det er jo trivilig! Men de fleste er dårlig i norsk, hjemmeværende og med annen oppdragerstil. 

Hva gjør jeg? Ser på dette som en berikelse og beholder barnehagen? Eller skal jeg legge en innsats i å oppsøke barnehagene vi hadde som førstevalg? Er redd og slett redd dette skal ha negativ innvirkning på min sønn. 

Anonymkode: 29950...a33

Jeg har ungen min i et barnehage som har unger fra ulike kulturer. Det er sånn barnehage oljefolk bruker. I avd til ungen min er ca 4 av 10 100% norske, ca 4 som er 50% norske og 3 som har annen etnisitet. Min unge er 50% norsk, du hverken ser eller hører dette men hun er jo ikke 100% etnisk norsk. Jeg har bare gode erfaringer med mangfold. Når det er sagt så er denne barnehagen veldig populær og med bra rykter. Så spørs hva du mener med innvandrere. Er det flyktninger du tenker på? For her ungen min går på er 90%  foreldrene til ungene ganske ressursterke og jeg elsker at ungen min blit eksponert for mye engelsk og masse forskjellige kulturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt barnehagen da mange utenlandske barn med foreldre som ikke kan godt norsk ikke har godt nok oppdragelse! 

Hadde jeg hvert deg så hadde jeg kjørt en ekstra mil for å komme til en grei barnehage.

Anonymkode: 1379b...9a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førskolelærer og har jobbet i en barnehage i Oslo med 80 prosent utlendinger. Ikke noe problem. De er barn...de har bare ulike farger og språk. Dette var den beste barnehagen jeg har jobbet i...hadde også 2 førskolelærer som ikke var norske. Ja vi hadde halal mat .men fy søren så mye god mat vi spiste.

Barn i en barnehage er ikke utlendinger..de er norske...men med foreldre som har kommet fra er annet land ..det er ikke barna som gjør en barnehage dårlig...det er styrer og de ansatte. Det er du som foreldre som skal finne ut om rammeplan, og hvordan de ansatte ee og hvordan de gjør ting i barnehagen. Og eventuelt se hvordan de scorer på tester. Du kan ikke skylle på at dette er en dårlig barnehagen pga for mye utlendinger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...