Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, men det betyr ingenting om andre mener det.

Jeg kunne ønske jeg kunne gitt mer til de barna, selv om jeg ga alt var det likevel ikke nok, de ER spesielle for meg og det var en dypere innsikt og erfaring jeg fikk, forteller fakta der jeg var, og det var det.

Anonymkode: fa0bd...c16

Og det var TUNGT, ufattelig tungt...

Det er så mye urettferdighet i verden, mange kommuner tilbyr dårlige kommunale leiligheter i dårlige strøk til flyktninger, helt vanlige barnefamilier med flotte barn.

Anonymkode: fa0bd...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste utfordringen er språk. Kommer gutten til å lære seg å snakke norsk og godt nok? Ja jeg veit jeg er håpløs selv med grammatikk men små barn må jo lære de også.

Anonymkode: 311ab...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke norske foreldres ansvar

Anonymkode: d709a...4a8

Jeg sier ikke hvem sitt ansvar det er, fakta er at konsekvensen blir hva den blir.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr virkelig folk seg om dette i 2021? 😯

Jeg er sjeleglad for at mine unger har homofile av begge kjønn i nær familie og en meget fargerik barnehage. 

Våre naboer er både flyktninger fra en drøss av forskjellige nasjoner, polakker og noen russere. 

Gutten min 3 kan alt si hei mitt navn er xx på både russisk, tyrkisk og engelsk. Regner med at det kommer noen flere versjoner nå som barnehagen begynner til uka. Og mulig broren på 1år begynner med det samme etterhvert. 

Når guttene mine blir eldre vil alle mennesker være mennesker, uavhengig av hva huden eller passet sier. De vil være kjent med en bøtte av kulturer og er vi heldige vil de kunne noe mer enn bare engelsk + skulle de bli høyt rangert i arbeidslivet så vil ikke navnet på CV avgjøre om personen blir kalt inn til intervju eller ikke. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bellaaa said:

Her var det mye kvalme holdninger.

Men tenk heller sånn : barnet ditt får venner med ulike bakgrunner og vil kunne lære seg om andre kulturer og mennesker. De vil lære seg at vi er alle mennesker uansett hudfarge og bakgrunn (med mindre man har fordomsfulle foreldre, noe som det virker at noen av foreldrene her er). 

Husk at barn er uskyldig og de lærer av oss voksene. 

Har du selv barn i en slik bhg? 
jeg tenkte som deg før jeg var midt i det selv og kjente på at noen få laget veldig mye styr. 
 

jeg tenkte « selvsagt skal ikke muslimer spise leverpostei. Helt greit. Men å fortsette å klage når du får alt du peker på og alle føyer seg forstår jeg ikke. 
hvis dette så i tillegg blir et gnagsår for deg fordi du ikke lenger føler deg trygg på hva ungen din får å spise i en bhg, hvordan hadde du følt det da? 
Hadde du servert honning og mat som ikke var varmebehandlet til en på 8 mndr. For å gjøre andre gla? 
 

det er lov å kreve, men det bør gå begge veier. 

Anonymkode: a618c...aeb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det viktigste er at han ikke ender opp på en skole med lik demografi

Anonymkode: 2b85f...cc9

Hva er problemet da?

Anonymkode: ce597...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk i en "flerkulturell" barnehage.

Det var sikkert noen etnisk norske barn der, men det husker jo ikke jeg. På den alderen er man så liten at det som spiller noen rolle er hva som er til lunsj, når man kan gå ut og hvem som har den gule bamsen.

Barn tenker ikke på farge før de er eldre. Vil her legge til at mennesker er dyr, og akkurat slik som kattunger og valper er uskyldige og tillitsfulle ovenfor alle, er også barn det. Når de vokser opp vil de naturlige instinktene fortelle dem hva som skiller en person fra mengden - naturlig fremmedfrykt. Rasisme er helt naturlig, men vi mennesker må lære oss å kontrollere instinktene våre.

Uansett. 

Jeg vokste opp i en barnehage med mesteparten fargede barn. Jeg synes ikke noen var spesielt sære, unntatt diagnosebarna som gikk i privat avdeling. 

Så begynte jeg på skolen og den naturlige fremmedfrykten som kom med alderen fortalte meg at dårlig oppførsel kommer fra innvandrerbarn. Jeg har motarbeidet denne innstillingen hele veien, men det sitter i meg fra skoleopplevelsen.

Med andre ord, velg heller bort skole med veldig mange flerkulturelle barn, enn barnehage. Det spiller ikke så mye rolle.

Anonymkode: 1d406...7e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en afrikansk samboer, og han vil ikke at våre barn skal gå i hverken bhg eller skole i de belastede områdene i Oslo. Han har selv vokst opp der, og vil ikke at egne barn skal vokse opp i de miljøene. Vil gjerne ha flerkulturelle miljøer, men ikke dårlige miljøer. Noe som er stor forskjell. 

Anonymkode: c32df...326

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper virkelig ikke noen tar dette feil opp. 

Vår sønn starter i barnehage om én uke, og jeg lurer på om vi har gjort en skikkelig tabbe. Barnehagen virker lite populær (har fortsatt ledige plasser, alt annet i nærheten har vært fullbooket i lang tid),og den ligger i et litt "belastet" område. De er 13 barn på avdelingen, og jeg tror 4 av de er etnisk norsk. Vi har brukt ferien på bli kjent med uteområdet i barnehage og nærområde. Truffet flere foreldre, og det er jo trivilig! Men de fleste er dårlig i norsk, hjemmeværende og med annen oppdragerstil. 

Hva gjør jeg? Ser på dette som en berikelse og beholder barnehagen? Eller skal jeg legge en innsats i å oppsøke barnehagene vi hadde som førstevalg? Er redd og slett redd dette skal ha negativ innvirkning på min sønn. 

Anonymkode: 29950...a33

Det er nok lurt av dere å finne en barnehage med flere etnisk norske.

Sitat fra en somalisk gutt på min datters avdeling i barnehagen: "Norske får ikke lov til å være med meg hjem, bare arabiske"....

Anonymkode: 309f2...60d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å lese slike innlegg forstår jeg utmerket bra at jeg tok det riktige valget da jeg valgte å flytte fra Norge med mine to barn. Helt fascinerende hvor mye rasisme det er i "tolerante" og "plass til alle" Norge i 2021.

Anonymkode: 78309...bf9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter å lese slike innlegg forstår jeg utmerket bra at jeg tok det riktige valget da jeg valgte å flytte fra Norge med mine to barn. Helt fascinerende hvor mye rasisme det er i "tolerante" og "plass til alle" Norge i 2021.

Anonymkode: 78309...bf9

Enig med deg. Norge er ikke lenger langt fra usa. Det vil bli verre også. Bare vent og se. 

Anonymkode: c9f58...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg. Norge er ikke lenger langt fra usa. Det vil bli verre også. Bare vent og se. 

Anonymkode: c9f58...f1d

Eksakt. Og det jeg personlig synes er det verste at nordmenn er en nasjon så utrolig full av hat mot utlendinger, men så smiler de til deg. Disse falske smilene altså... Fucking creepy. De smiler til deg, men tenker sitt - uten å engang vite noe som helst om deg. Det at du er utenlandsk for dem betyr at du er rar, farlig, ... Du får ikke noe sjanse. Kan si at det føles godt nå å bo i et land med bedre og sunnere holdninger. Årene jeg bodde i Norge var de verste i livet mitt. 

Anonymkode: 78309...bf9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange innvandre som ikke selv vil at deres barn skal gå i hverken barnehage eller skole i de belastede og invandrertette bydelene i Oslo øst.
 

Alle vil barna sine de beste, og hyle opp om at TS er rasistisk blir for dumt. Det handler jo ikke om barnas hudfarge, men om så mye annet. Det skjønner alle, selv om noen forsøker å kneble debatten med å rope rasist.

Anonymkode: 98bdd...826

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner mange innvandre som ikke selv vil at deres barn skal gå i hverken barnehage eller skole i de belastede og invandrertette bydelene i Oslo øst.
 

Alle vil barna sine de beste, og hyle opp om at TS er rasistisk blir for dumt. Det handler jo ikke om barnas hudfarge, men om så mye annet. Det skjønner alle, selv om noen forsøker å kneble debatten med å rope rasist.

Anonymkode: 98bdd...826

Ja men hvis hu som skrev innlegget hadde skrevet at dette ikke handlet om rasisme og menneskeverd så hadde ikke vi *innvandrere* som hu kaller det antatt at dette faktisk handler om rasisme. Vet du. Jeg blir så irritert. For nordmenn er på verdenstoppen av og reise ut av eget land mtp ferier. Utvandring. Studier osv. Men så er det så innmari dritt og ha innvandrer i eget land? Jeg skjønner selv som utlending at det finnes områder i Norge hvor det er mye kriminalitet og opprør som foregår i innvandrer miljøer. Så klart. Ingen vil det for sine barn. Men hvordan kan henne anta at 5 åringer i en bhg skulle påvirke barnet hennes i fremtiden? 

Anonymkode: c9f58...f1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Institusjoner med flest innvandrere- fra muslimske land. Sier seg selv. Det er jo slike tilstander de selv flykter fra. Dessverre. Har ikke noe med rasisme å gjøre. Kultur og relegion

Anonymkode: 2395c...90f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fordomsfull tråd dette her. Men velger og ikke ta meg nær av noe som står her. En vil jo tydelighvis ikke det beste for barnet sitt om barnet går I en bhg eller skole med mange barn av invandrerbakrund:ironi::ironi:Hilsen  mor som elsker barna sine overalt på jord, og som vil det beste for barna sine. og  har barn som går på skole/bhg med barn fra minoritetsfamilier. De klarer seg kjempe bra og har ingen utfordringer. Det verste er jo og ha foreldre som er fordommsfulle og som er rassistiske. Barn som har slike foreldre er det virkelig synd på. Vil en det beste for barnet sitt, så lærer en barnet sitt om mangfold og respekt og ha sympati,  og kjærlighet for andre uavhengi hudfarge/religion og livssyn. Vi alle er forskjellige

 

 
En himmel full av stjerner.
Blått hav så langt du ser.
En jord der blomster gror.
Kan du ønske mer ?
Sammen skal vi leve
hver søster og hver bror.
Små barn av regnbuen
og en frodig jord.
Endret av Diamondlady
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Diamondlady skrev (24 minutter siden):

Utrolig fordomsfull tråd dette her. Men velger og ikke ta meg nær av noe som står her. En vil jo tydelighvis ikke det beste for barnet sitt om barnet går I en bhg eller skole med mange barn av invandrerbakrund:ironi::ironi:Hilsen  mor som elsker barna sine overalt på jord, og som vil det beste for barna sine. og  har barn som går på skole/bhg med barn fra minoritetsfamilier. De klarer seg kjempe bra og har ingen utfordringer. Det verste er jo og ha foreldre som er fordommsfulle og som er rassistiske. Barn som har slike foreldre er det virkelig synd på. Vil en det beste for barnet sitt, så lærer en barnet sitt om mangfold og respekt og ha sympati,  og kjærlighet for andre uavhengi hudfarge/religion og livssyn. Vi alle er forskjellige

 

 
En himmel full av stjerner.
Blått hav så langt du ser.
En jord der blomster gror.
Kan du ønske mer ?
Sammen skal vi leve
hver søster og hver bror.
Små barn av regnbuen
og en frodig jord.

Det har ingenting med rasisme å gjøre, etter mine egne erfaringer så er det naturligvis mer utfordringer i livet som er naturlige med tanke på den situasjonen mange av de er i, la meg nevne:

- En del bor i dårlige kommunale boliger ( som jeg ikke forsvarer i det hele tatt )

- En del av de har opplevd store traumer ( som er forferdelig ) men det får ringvirkninger

- Norsk språk er en utfordring ( naturligvis, de må lære et nytt språk )

- Oppdragervold kunne forekomme ( også i norske familier )

- Fattigdom, ofte vasket de, kjørte buss eller taxi

Det var mer utfordrende adferd, slik var det bare. Jeg tenkte slik som dere før jeg fikk oppleve virkeligheten, og nei jeg er ikke

rasist. Heldigvis er det storsatsing og mange gode tiltak for flyktninger.

Anonymkode: fa0bd...c16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ingenting med rasisme å gjøre, etter mine egne erfaringer så er det naturligvis mer utfordringer i livet som er naturlige med tanke på den situasjonen mange av de er i, la meg nevne:

- En del bor i dårlige kommunale boliger ( som jeg ikke forsvarer i det hele tatt )

- En del av de har opplevd store traumer ( som er forferdelig ) men det får ringvirkninger

- Norsk språk er en utfordring ( naturligvis, de må lære et nytt språk )

- Oppdragervold kunne forekomme ( også i norske familier )

- Fattigdom, ofte vasket de, kjørte buss eller taxi

Det var mer utfordrende adferd, slik var det bare. Jeg tenkte slik som dere før jeg fikk oppleve virkeligheten, og nei jeg er ikke

rasist. Heldigvis er det storsatsing og mange gode tiltak for flyktninger.

Anonymkode: fa0bd...c16

Det du Ramser opp er fordommer mot minoritetsfamilier. Det finnes en del etnisk norske som bor I kommunale boliger også, og som lever med dårlig økonomi og som lever under omsorgssvikt. Jeg er selv fra en minoritetsfamilie hvor mamma og pappa hadde gode jobber da jeg og søskene var små og i eget hus. jeg har også barn som bor under trygge rammer med kjærlighet og omsorg både fra meg og barnefar og I eget hus. Og vi har egen bil. Og helt grei økonomi, barna våres får alt det de trenger og mer, Selvom noen bor I kommunal bolig og ikke har god økonomi så betyr Heller ikke det at barna dems ikke blir elsket av foreldrene sine. Barna mine har venner fra etnisk norske familier og minoritetsfamilier. De fleste vil det beste for barna sine. Fattige også.  Vet om foreldre som er fattige men som sørger for at barna kommer først og får det de trenger før foreldrene tenker på seg selv. De tenker på barna først heletiden og prioriterer de først.   Jeg kjenner selv mange som lever under fattigdomsgrensen men de er gode foreldre selvom. Dette som du ramser opp er bare generaliserende. Og skaper splid mellom etnisk norske og familier med minoritets bakrund. Veldig trist.. trodde vi hadde kommet lengere I 2021... heldighvis er det og mange som er oppegående nok til og vite at foreldre (uavhengi av etnisitet) kan ville det beste for barnet sitt selvom en ikke er rik. Og bor I kommunal bolig,leier eller eier er aleneforeldre osv osv..

Endret av Diamondlady
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan tenker du disse barna er mer anderledes enn ditt barn?

Tenker du de ikke vil leke eller følge det pedagogiske opplegget barnehagen har? 

Mitt barn har venner som en nonstop blanding, og det er jeg utrolig glad for. Hun er helt fargeblind ❤

Anonymkode: 50de3...065

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utlending og flyktet fra slummen aka Groruddalen etter å ha gått i bhg, ungdomsskole og vgs på østkanten. Snakket kebab dritt norsk pga mine fantastiske utenlandske barndomsvenner som ikke vet bedre hvordan man uttaler skjøtt, skylling, skino etc riktig. Glemte jeg å nevne at mesteparten kommer fra ressurssvak familie og oppfølging av barn er fraværende? La om heldigvis til ordentlig norsk da jeg begynte på høyskole og folka på høyskole trodde jeg var adoptert pga norsken min høres for bra ut til å være fra en innvandrer familie.

Bor i en bydel nå der hvor alle er ressurssterke og vi vet at foreldrne vil følge opp barna sine i bhg, selv om majoriteten av barna som går der er barn av innvandrere.

Dere som drar rasismekortet er de verste rasistene jeg vet. Dere umyndiggjør innvandrere som om de ikke klarer seg selv og dere vil at de skal gå på sosialen hele livet for å tråkke på dem for evig ved å gi dem alt de krever uten å løfte en finger!

Anonymkode: c21cb...f92

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...