Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper virkelig ikke noen tar dette feil opp. 

Vår sønn starter i barnehage om én uke, og jeg lurer på om vi har gjort en skikkelig tabbe. Barnehagen virker lite populær (har fortsatt ledige plasser, alt annet i nærheten har vært fullbooket i lang tid),og den ligger i et litt "belastet" område. De er 13 barn på avdelingen, og jeg tror 4 av de er etnisk norsk. Vi har brukt ferien på bli kjent med uteområdet i barnehage og nærområde. Truffet flere foreldre, og det er jo trivilig! Men de fleste er dårlig i norsk, hjemmeværende og med annen oppdragerstil. 

Hva gjør jeg? Ser på dette som en berikelse og beholder barnehagen? Eller skal jeg legge en innsats i å oppsøke barnehagene vi hadde som førstevalg? Er redd og slett redd dette skal ha negativ innvirkning på min sønn. 

Anonymkode: 29950...a33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at han ikke ender opp på en skole med lik demografi

Anonymkode: 2b85f...cc9

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du disse barna er mer anderledes enn ditt barn?

Tenker du de ikke vil leke eller følge det pedagogiske opplegget barnehagen har? 

Mitt barn har venner som en nonstop blanding, og det er jeg utrolig glad for. Hun er helt fargeblind ❤

Anonymkode: 50de3...065

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Håper virkelig ikke noen tar dette feil opp. 

Vår sønn starter i barnehage om én uke, og jeg lurer på om vi har gjort en skikkelig tabbe. Barnehagen virker lite populær (har fortsatt ledige plasser, alt annet i nærheten har vært fullbooket i lang tid),og den ligger i et litt "belastet" område. De er 13 barn på avdelingen, og jeg tror 4 av de er etnisk norsk. Vi har brukt ferien på bli kjent med uteområdet i barnehage og nærområde. Truffet flere foreldre, og det er jo trivilig! Men de fleste er dårlig i norsk, hjemmeværende og med annen oppdragerstil. 

Hva gjør jeg? Ser på dette som en berikelse og beholder barnehagen? Eller skal jeg legge en innsats i å oppsøke barnehagene vi hadde som førstevalg? Er redd og slett redd dette skal ha negativ innvirkning på min sønn. 

Anonymkode: 29950...a33

Nei, nei og atter nei. Dette er en tabbe. Bytt så fort du kan. Hilsen en med erfaring med det samme.

Anonymkode: 5c671...e70

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, nei og atter nei. Dette er en tabbe. Bytt så fort du kan. Hilsen en med erfaring med det samme.

Anonymkode: 5c671...e70

Du mener hilsen rasisten!!!

 

Anonymkode: 9da08...0d5

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn i den barnehagen og stå på venteliste på andre som dere ønsker. Det kan jo gå helt fint. 

Anonymkode: d709a...4a8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du mener hilsen rasisten!!!

 

Anonymkode: 9da08...0d5

Man er ikke rasist av den grunn. Ro deg ned.

Anonymkode: 75d25...766

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det viktigste er at han ikke ender opp på en skole med lik demografi

Anonymkode: 2b85f...cc9

Dette.

Anonymkode: 0093d...1cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er ikke rasist av den grunn. Ro deg ned.

Anonymkode: 75d25...766

Hæ? Det er jo nettopp det man er? Velger vekk barnehager med utlendinger, hva ellers er man?

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dersom alle norske foreldre tenker slik, er det ikke rart at noen barnehager ender opp med å ha kun innvandrerbarn. Just saying. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adara skrev (1 minutt siden):

Hæ? Det er jo nettopp det man er? Velger vekk barnehager med utlendinger, hva ellers er man?

Opplyst. 

Anonymkode: d0815...0a8

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplyst. 

Anonymkode: d0815...0a8

Opplyst? Kan du opplyse meg? Det er snakk om ettåringer i en barnehage.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Adara said:

Hæ? Det er jo nettopp det man er? Velger vekk barnehager med utlendinger, hva ellers er man?

Du kan vel heller spørre hvorfor man velger bort? Det er en god start, kanskje?

For min del var det fordi det ble for mange kulturforskjeller, dårlig undervisning og mobbing. Det vil jeg ikke utsette barnet mitt for, uansett hvor mye folk som deg kaller meg en rasist over det. (Og ja, vi prøvde flere barnehager.)

Anonymkode: 75d25...766

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan vel heller spørre hvorfor man velger bort? Det er en god start, kanskje?

For min del var det fordi det ble for mange kulturforskjeller, dårlig undervisning og mobbing. Det vil jeg ikke utsette barnet mitt for, uansett hvor mye folk som deg kaller meg en rasist over det. (Og ja, vi prøvde flere barnehager.)

Anonymkode: 75d25...766

Dårlig undervisning, men det er vel barnehagelæreren sin feil. Hvordan ble dere påvirket av kulturforskjellene? Og hvem mobbet på bakgrunn av hva? Mobbing skjer overalt dessverre

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adara skrev (1 minutt siden):

Opplyst? Kan du opplyse meg? Det er snakk om ettåringer i en barnehage.

Det er jo åpenbart ikke barna det er noe galt med, det handler om ressurssvake foreldre. Ville også valgt bort en kritthvit barnehage med kun fattige/uføretrygdede/aleneforeldre/lite eller ingen utdanning blant foreldrene for å si det sånn. 

Anonymkode: d0815...0a8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Folk som synes dette er greit, har i alle fall ikke vokst opp i utsatte områder i hovedstaden. Det har undertegnede. Et råd til trådstarter: MISSION ABORT.

Anonymkode: 5c671...e70

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Adara said:

Dårlig undervisning, men det er vel barnehagelæreren sin feil. Hvordan ble dere påvirket av kulturforskjellene? Og hvem mobbet på bakgrunn av hva? Mobbing skjer overalt dessverre

Når barnehagelærere som snakker gebrokkent norsk må fokusere på barn som omtrent ikke snakker norsk i det hele tatt så sier det seg selv at det går utover undervisningen til alle. Barnet ble mobbet for hudfarge og hår, og matvalg.

Anonymkode: 75d25...766

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som det første svaret du fikk her; hvordan tenker du at barna er annerledes enn ditt barn? 

Barna prater jo som regel mye bedre norsk en foreldrene deres gjør, om du er redd for at barnet ditt ikke skal få utfordret språkutvikling sin? Og tenk deg for en kompetanse personalet har rundt språk og det å sette inn ekstra hjelp ved behov. 

Jeg ville sett det som en berikelse. Barn er barn, uansett farge og etnisitet ❤

 

Anonymkode: c9f04...054

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...