Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husk på at det er dere foreldre som lager bråk der hvite barn ikke skal være med mørke barn. Dere er med på mobbingen som skjer dessverre. Skjønner dere så lite? Det er av de voksne barn lærer av. 

Anonymkode: 08976...9d2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo åpenbart ikke barna det er noe galt med, det handler om ressurssvake foreldre. Ville også valgt bort en kritthvit barnehage med kun fattige/uføretrygdede/aleneforeldre/lite eller ingen utdanning blant foreldrene for å si det sånn. 

Anonymkode: d0815...0a8

Sånne barnehager finnes kanskje på landet, men ikke i de store byene. I alle fall ikke i Oslo.

Anonymkode: 5c671...e70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Husk på at det er dere foreldre som lager bråk der hvite barn ikke skal være med mørke barn. Dere er med på mobbingen som skjer dessverre. Skjønner dere så lite? Det er av de voksne barn lærer av. 

Anonymkode: 08976...9d2

Nå prøvde vi faktisk flere ganger, og barnet ble mer og mer ulykkelig. Mener du at vi skal tvinge barnet bare for å være politisk korrekt?

Anonymkode: 75d25...766

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere kan gå galt i en barnehage, egentlig. Ikke mye undervisning der uansett, og barnet lærer vel å snakke norsk hjemme uansett. 

Sannsynligvis går det helt fint, hvis du er nervøs kan du eventuelt skrive dere på venteliste hos en annen barnehage. Men husk også at det at barnehagen ikke er full, sannsynligvis betyr at det blir mer personell og plass ressurser til de som er der.

Anonymkode: 3e3bb...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er høyt utdannet og oppegående og hadde sønnen sin i en slik bhg fra han var 1-2. jeg tror hun mente at det var helt ok i den alderen da de var varme og åpne mennesker (de som jobbet der og så lenge han var så liten så var det det viktigste for henne.. hun brydde seg ikke så mye om språk og pedagogikk på det tidspunktet. Barnet hennes byttet bhg fra 2 år, tror d var mtp at språkutviklingen hans skulle bli bedre - for man får ikke noe igjen for den mtp slike bhg. 
 

Poenget: er barnet ditt lite (altså rundt 1 år,) så tror jeg ikke det er noe krise Om han er der ett år eller til dere finner noe bedre

Anonymkode: c63c5...08a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å si det sånn: Folk som synes dette er greit, har i alle fall ikke vokst opp i utsatte områder i hovedstaden. Det har undertegnede. Et råd til trådstarter: MISSION ABORT.

Anonymkode: 5c671...e70

Hvilke områder sikter du til? 

Jeg jobber garantert i ett av de områdene. Med barn fra alle verdenshjørner. Jeg opplever hyggelige og greie barn (også de som er "norske"), ufordragelige barn (også "norske"), foreldre som aldri engasjerer seg (også "norske"), og de som alltid stiller opp. De som alltid ber hjem og de som aldri gjør det (også "norske). Sånn er det på de fleste steder. 

Verden vil jo ikke gå fremover om man skal flykte fra det som man tror kan bli et problem. Man må også stå på litt selv som foreldre og ikke tro at alt vil ramle som en ferdig pakke i fanget. Man kan velge å klage, eller velge å engasjere seg  

Utestengelse og mobbing er dessverre et problem på flere skoler. Selv om ikke ditt barn blir utsatt for det, betyr det ikke at det ikke er der. 

Anonymkode: 50de3...065

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke områder sikter du til? 

Jeg jobber garantert i ett av de områdene. Med barn fra alle verdenshjørner. Jeg opplever hyggelige og greie barn (også de som er "norske"), ufordragelige barn (også "norske"), foreldre som aldri engasjerer seg (også "norske"), og de som alltid stiller opp. De som alltid ber hjem og de som aldri gjør det (også "norske). Sånn er det på de fleste steder. 

Verden vil jo ikke gå fremover om man skal flykte fra det som man tror kan bli et problem. Man må også stå på litt selv som foreldre og ikke tro at alt vil ramle som en ferdig pakke i fanget. Man kan velge å klage, eller velge å engasjere seg  

Utestengelse og mobbing er dessverre et problem på flere skoler. Selv om ikke ditt barn blir utsatt for det, betyr det ikke at det ikke er der. 

Anonymkode: 50de3...065

De fleste som bor i Oslo vet jo hva man snakker om ang utsatte områder: Groruddalen, Grønland/Tøyen, Holmlia/Klemetsrud/Mortensrud, osv.

Anonymkode: 5c671...e70

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn gikk i barnehage med svært få etnisk norske, i tillegg hadde de fleste ansatte annet morsmål. 

Vi har ikke hatt noen problemer med dette. Barnet vårt trivdes, og hadde det supert. Det eneste jeg opplever som en ulempe er hvis barnet har språkvansker - da er mange ansatte med dårlig norsk en utfordring. Men de var flinke, og en stor ressurs for de barna som har annet morsmål da. Vårt barn har ingen vansker med språk, og vi har jobbet mye med språk hjemme. Dermed ingen problemer i det hele tatt. 

Jeg synes du skal gi det en sjanse - tipper det vil gå veldig så bra. Om barnehagen er god, er det uavhengig av barnas bakgrunn. 

Anonymkode: 083d5...2bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste som bor i Oslo vet jo hva man snakker om ang utsatte områder: Groruddalen, Grønland/Tøyen, Holmlia/Klemetsrud/Mortensrud, osv.

Anonymkode: 5c671...e70

Mine barn gikk i barnehage på Holmlia da ď var små. Kan ikke huske at det var noe problematisk.  Barnehagen hadde dyktige pedagoger, og selv om barna var flerkulturelle, kunne de alle leke sammen. 

Anonymkode: 11c13...0f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde funnet en barnehage med flere etnisk norske. Jeg har kun dårlige erfaringer med å ha barn i innvandrerike barnehager.

Anonymkode: 75d25...766

Var det jeg var redd for.

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan tenker du disse barna er mer anderledes enn ditt barn?

Tenker du de ikke vil leke eller følge det pedagogiske opplegget barnehagen har? 

Mitt barn har venner som en nonstop blanding, og det er jeg utrolig glad for. Hun er helt fargeblind ❤

Anonymkode: 50de3...065

Min sønn er også fargeblind, og det er vi foreldre også. Det handler ikke om hudfarge! 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, nei og atter nei. Dette er en tabbe. Bytt så fort du kan. Hilsen en med erfaring med det samme.

Anonymkode: 5c671...e70

Tror vi blir å gjøre det. 

Anonymkode: 29950...a33

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo åpenbart ikke barna det er noe galt med, det handler om ressurssvake foreldre. Ville også valgt bort en kritthvit barnehage med kun fattige/uføretrygdede/aleneforeldre/lite eller ingen utdanning blant foreldrene for å si det sånn. 

Anonymkode: d0815...0a8

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sånne barnehager finnes kanskje på landet, men ikke i de store byene. I alle fall ikke i Oslo.

Anonymkode: 5c671...e70

Hjelpes for noen holdninger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, bluedot said:

 Dersom alle norske foreldre tenker slik, er det ikke rart at noen barnehager ender opp med å ha kun innvandrerbarn. Just saying. 

Jeg er forsåvidt enig i poenget ditt, men synes at de som stemmer for økt innvandring burde stille seg i første rekke med å sende barna sine i barnehager med større andel av andre kulturer, det samme burde de også bosette seg i områder hvor det er større andel av innvandrere. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør jeg?

La barnet starte i bhg og ta det derifra. 
Er bare positivt at barnet blir kjent Med barn med forskjellig hudfarge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Adara said:

Hæ? Det er jo nettopp det man er? Velger vekk barnehager med utlendinger, hva ellers er man?

Nå må du gi deg.

Anonymkode: a618c...aeb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adara skrev (44 minutter siden):

Opplyst? Kan du opplyse meg? Det er snakk om ettåringer i en barnehage.

Og en ettåring i bhg er midt i læringen av språk, verdier og holdninger. 

Nå har ikke verdier og holdninger så mye med dette å gjøre, men språket er en fordel at de fleste snakker likt. Kommunikasjon, vet du. 

Anonymkode: 7a726...0ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man i en bydel med mye innvandrere, må man regne med mye innvandrere både i barnehage og på skole. Men hva er problemet? Det er jo naturlig at ungene leker med andre barn i nabolaget? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og en ettåring i bhg er midt i læringen av språk, verdier og holdninger. 

Nå har ikke verdier og holdninger så mye med dette å gjøre, men språket er en fordel at de fleste snakker likt. Kommunikasjon, vet du. 

Anonymkode: 7a726...0ad

Satser på at de fleste foreldre snakker med barna sine hjemme. Og et barns hjerne klarer dette utmerket. Mange barn har to språk hjemme og det er ikke en hempesko senere. 

Anonymkode: 50de3...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (2 minutter siden):

Jeg er forsåvidt enig i poenget ditt, men synes at de som stemmer for økt innvandring burde stille seg i første rekke med å sende barna sine i barnehager med større andel av andre kulturer, det samme burde de også bosette seg i områder hvor det er større andel av innvandrere. 

Jaja, for all del men jeg er redd for at det kan komme til å bli komplisert med tanke på logistikk. Dessuten blir det ikke færre innvandrere her i landet av å ikke sende sine barn til en barnehage med mye innvandrerbarn. Det skaper bare mer segregering og virker mot sin hensikt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

. Men husk også at det at barnehagen ikke er full, sannsynligvis betyr at det blir mer personell og plass ressurser til de som er der.

Anonymkode: 3e3bb...ce8

Tror du virkelig de bemanner for fler barn enn de får tilskudd for?

Anonymkode: 6473d...ac1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Morten1 said:

Jeg er forsåvidt enig i poenget ditt, men synes at de som stemmer for økt innvandring burde stille seg i første rekke med å sende barna sine i barnehager med større andel av andre kulturer, det samme burde de også bosette seg i områder hvor det er større andel av innvandrere. 

Kunne ikke sagt det bedre selv. 
har selv hatt barn i en slik bhg. Mitt barn var en minoritet. 
hele første året var det masse styr for å sørge for at ingen av muslimene fikk i seg noe som helst svinekjøtt eller annet Haram. Alle med en annen religion (ikke etnisk norske disse heller) sørget for enorm forståelse for dette. Disse ungenes diett ble totalt endret for at ingen avmuslimene skulle spise Haram. Jeg skal ikke utdype, men det som skjedde var at alle barn med en annen religion måtte spise mat som. Ar av svært tvilsom kvalitet. Halal påvirket absolutt alle. Og kostholdsrådene til my digetene ble iallefall ikke fulgt. På foreldremøte kommer de muslimske med enda flere krav og enda mer halal. Det er som om dine barn ikke engang har rett til trygg mat i en alder av 1 år fordi detonerte som blir viktig er en religion. Om maten er full av listeria, eller e-coli var sekundært. Og da holdt jeg på å klikke. 
 

det går en grense, og når alt som bare burde flyte og som burde kunne stoles på blir en kamp, orker man ikke mer. 

Anonymkode: a618c...aeb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...