Gå til innhold

Barnehage med mye innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke en berikelse. Jeg hadde byttet bhg. Barnet kan begyne å snakke gebrokkent. 

Anonymkode: 9adb7...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 13.57):

I vår barnehage er nesten alle barna lyse i huden og blonde. Jeg synes det er trist og at det ikke gjenspeiler samfunnet barnet skal vokse opp i. Jeg vokste selv opp i en veldig flerkulturell barnehage og det har beriket livet mitt

Anonymkode: d631d...c43

Da er det bare å flytte! Eller har du ørten unnskyldninger for hvorfor du likevel dessverre må «holde ut» i deres blonde barnehage? 

Anonymkode: caf6f...aaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 12.55):

Det er et faktum at det er utfordringer knyttet til skoler der innvandrerandelen er over 80-90 prosent. De ligger typisk i upopulære områder med mye kommunale boliger etc. Slike skoler finnes i Oslo. Ressurssterke foreldre både med innvandrerbakgrunn og etnisk norsk bakgrunn rømmer fra disse skolene. Har nada med rasisme å gjøre. At du tror det vitner om at du har null peiling. Antakelig har du ikke engang barn.

Barna mine går også på en skole med nokså høy «innvandrerandel», på StHanshaugen. Men det merkes omtrent ikke, da det er snakk om et ressurssterkt område. 

Anonymkode: f7318...231

Ja da, men det er også et faktum at de samme skolene hadde mye av de samme problemene på 70-90 tallet da innvandrergruppen var mye lavere. Problemet er jo de sosiale forholdene, ikke fargen på barna. 

Anonymkode: caf6f...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 12.57):

Veldig trist at mange her lærer barna sine om klasseforskjeller i en så tidlig alder. Dere bedrer ikke situasjonene men forverrer den. Ikke rart at det fortsatt er så mye rasisme i Norge fortsatt. Har selv overhørt noen etniske norske  kvinner baksnakke bhg personale fordi noen av dem hadde en annen kulturell bakgrunn, og hun ønsket ikke at hennes barn skulle være i samme avdeling.  Denne holdningen er så trist og veldig segregernde og minner meg om nazi tiden

Anonymkode: 51874...f98

Blir det mindre klasseforskjeller av å lukke øynene og late som om det ikke finnes klasseforskjeller? 

Anonymkode: caf6f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

lenge barnehagen har ekstra ressurser til å følge opp de som trenger ekstra oppfølging slik at det ikke går ut over ditt barn har det ikke noe å si. Men om de ikke har fått de midlene så er realitetene sånn at de ansatte må bruke mye tid på de som trenger mer hjelp/læring og ditt barn får totalt mindre hjelp/læring. Og derav blir det en dårligere barnehage for ditt gjennomsnittlige barn. Derfor mange etnisk norske velger seg bort fra slike barnehage og klasseskille oppstår.

Anonymkode: e2bfc...8f2

Det har de neppe. 

Anonymkode: caf6f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt yngste barn går i en kristen barnehage, samme som hun eldste gikk i. 
Det finnes barn med mørkere hud i barnehagen, men alle har tilnærmet lik kultur og like verdier. De fleste er ikke personlig kristne, men det gjør ikke noe. For vestlige verdier bygger på de kristne verdiene. Alle kulturer og religioner er velkomne til å starte, men det har til nå tydeligvis ikke vært så interessant :) 
Så i barnehagen serveres det blant annet pølselapskaus, kjøttboller og gelé 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja du MÅÅÅÅ bytte. Det går ikke ann å ha etnisk norske barn med utenlandske barn. Eneste løsningen er å separere dem, lage så stor avstand mellom OSS og DEM som mulig. Dette må til for at alle utenlendingene samles på den ene kanten av byen så vi kan få et sted vi med all rett kan kalle "belastet" sted.  Det er sååå viktig med segregering.  Alt dette er nødvendig for at vi til slutt skal få lov til å klage på at utlendingene ikke er villige til å integrere -,-

Jeg håper barna mine ikke er i nærheten av sånne pappaskaller som deg.

Anonymkode: e7904...289

"Så flink du er til å harselere..." men vil heller si at det er en arrogant kommentar.  Du ignorerer et problem mange sliter med men at så lenge det ikke har hent meg eller mine barn så eksisterer det ingen dominans og fornedrings vold siden "jeg selv" ikke har opplevd det...Det er det samme som å si at voldtekt og drap ikke eksisterer siden jeg ikke har opplevd det.... Jeg håper bare at barna dine ikke må betale prisen for en slik dumskap og naivitet som din. For det kan nemlig  bli en brå oppvåkning !!!

Anonymkode: f4e68...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...