AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #181 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja du MÅÅÅÅ bytte. Det går ikke ann å ha etnisk norske barn med utenlandske barn. Eneste løsningen er å separere dem, lage så stor avstand mellom OSS og DEM som mulig. Dette må til for at alle utenlendingene samles på den ene kanten av byen så vi kan få et sted vi med all rett kan kalle "belastet" sted. Det er sååå viktig med segregering. Alt dette er nødvendig for at vi til slutt skal få lov til å klage på at utlendingene ikke er villige til å integrere -,- Jeg håper barna mine ikke er i nærheten av sånne pappaskaller som deg. Anonymkode: e7904...289 Wow, for en fantastisk "antirasistisk" person du er som skyver barna dine foran deg for å vise hvor "god" du er 🙄 Den eneste grunnen som finnes MÅ jo være at nordmenn som plasserer barna sine i andre barnehager er rasister. Det kan ikke ha NOE med klankultur, dårlig språk osv å gjøre. For her går det visst i farger. 🙄 Anonymkode: d3a1f...4ef 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #182 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts, hvordan gikk det egentlig i denne saken? Vi står overfor samme dilemma, og vil gjerne høre erfaringer. Anonymkode: 7af04...ac7 Vi byttet barnehage etter få måneder. Det var verre enn jeg hadde forestilt meg. Veldig mange av barna var dårlig kledd (type tøysko midt på vinteren), og dette førte til at de ikke kunne være noe særlig ute. Ikke kunne de gå lang tur, for disse barna hadde dårlig motorikk. Støynivået blandt noen av barna var ekstremt. Det var mye sykdom og utskifting blandt personalet også, så tydelig at de selv ikke trivdes. Nå er vi heldigvis storfornøyd. Så anbefaler deg å gå for magefølelsen og velge en grei barnehage. Ts. Anonymkode: 2e71f...1de 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #183 Skrevet 18. juni 2023 Hellokitti skrev (1 time siden): Jeg har ungen min i et barnehage som har unger fra ulike kulturer. Det er sånn barnehage oljefolk bruker. I avd til ungen min er ca 4 av 10 100% norske, ca 4 som er 50% norske og 3 som har annen etnisitet. Min unge er 50% norsk, du hverken ser eller hører dette men hun er jo ikke 100% etnisk norsk. Jeg har bare gode erfaringer med mangfold. Når det er sagt så er denne barnehagen veldig populær og med bra rykter. Så spørs hva du mener med innvandrere. Er det flyktninger du tenker på? For her ungen min går på er 90% foreldrene til ungene ganske ressursterke og jeg elsker at ungen min blit eksponert for mye engelsk og masse forskjellige kulturer. Er foreldrene ressurssterke så pleier det heller ikke være noe problem nei. Anonymkode: d3a1f...4ef 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #184 Skrevet 18. juni 2023 Prøvde og byttet etter kort tid. Var 4-åringer. Flere unger kom sjeldent i barnehagen, de hadde ikke utstyr til å dra på tur så da ble alle hjemme. Matpakkker måtte deles med de som ikke hadde med seg og det var mye dårlig norsk språk ute og gikk. Jeg var helt alene på dugnaden og nesten alene på juleavslutningen. Vi inviterte hjem på is og kaffe, men nesten ingen kom. Så vi flyttet rett og slett til Stabbek/Bekkestua i Bærum. Gud hjelpe meg for en forskjell. Smilende, imøtekommende foreldre og barn. Aktive, alle var med og ble inkludert. Alle hadde utstyr og de var mye på tur. Foreldre inviterte hjem på kryss og tvers og overgangen til skole gikk som en drøm. Altså; tenk deg om. Anonymkode: bd43e...1c0 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #185 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, for en fantastisk "antirasistisk" person du er som skyver barna dine foran deg for å vise hvor "god" du er 🙄 Den eneste grunnen som finnes MÅ jo være at nordmenn som plasserer barna sine i andre barnehager er rasister. Det kan ikke ha NOE med klankultur, dårlig språk osv å gjøre. For her går det visst i farger. 🙄 Anonymkode: d3a1f...4ef Jeg snakker av erfaring. Men kult at du drar rasismekortet før meg. Det skaper skille, og gjett hvem som ønsker skille.... Anonymkode: e7904...289
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #186 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi byttet barnehage etter få måneder. Det var verre enn jeg hadde forestilt meg. Veldig mange av barna var dårlig kledd (type tøysko midt på vinteren), og dette førte til at de ikke kunne være noe særlig ute. Ikke kunne de gå lang tur, for disse barna hadde dårlig motorikk. Støynivået blandt noen av barna var ekstremt. Det var mye sykdom og utskifting blandt personalet også, så tydelig at de selv ikke trivdes. Nå er vi heldigvis storfornøyd. Så anbefaler deg å gå for magefølelsen og velge en grei barnehage. Ts. Anonymkode: 2e71f...1de De skifter jobb fordi de ikke trivdes med utenlandske barn? Ja det var kanskje like greit. Anonymkode: e7904...289
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #187 Skrevet 18. juni 2023 Rasismen i dag trenger ikke cover-up lenger. Så så langt har vi kommet i 2023. Anonymkode: e7904...289
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #188 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi byttet barnehage etter få måneder. Det var verre enn jeg hadde forestilt meg. Veldig mange av barna var dårlig kledd (type tøysko midt på vinteren), og dette førte til at de ikke kunne være noe særlig ute. Ikke kunne de gå lang tur, for disse barna hadde dårlig motorikk. Støynivået blandt noen av barna var ekstremt. Det var mye sykdom og utskifting blandt personalet også, så tydelig at de selv ikke trivdes. Nå er vi heldigvis storfornøyd. Så anbefaler deg å gå for magefølelsen og velge en grei barnehage. Ts. Anonymkode: 2e71f...1de Ok, da gjorde dere beslutningen litt enklere. Da holder vi oss definitivt unna barnehagen med mye innvandrer-barn. Anonymkode: 7af04...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #189 Skrevet 18. juni 2023 bluedot skrev (På 31.7.2021 den 22.59): Dersom alle norske foreldre tenker slik, er det ikke rart at noen barnehager ender opp med å ha kun innvandrerbarn. Just saying. Så ofre ditt barn og la hen være prøvekanin! Just saying. Anonymkode: caf6f...aaf 2
Sofakona Skrevet 18. juni 2023 #190 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi byttet barnehage etter få måneder. Det var verre enn jeg hadde forestilt meg. Veldig mange av barna var dårlig kledd (type tøysko midt på vinteren), og dette førte til at de ikke kunne være noe særlig ute. Ikke kunne de gå lang tur, for disse barna hadde dårlig motorikk. Støynivået blandt noen av barna var ekstremt. Det var mye sykdom og utskifting blandt personalet også, så tydelig at de selv ikke trivdes. Nå er vi heldigvis storfornøyd. Så anbefaler deg å gå for magefølelsen og velge en grei barnehage. Ts. Anonymkode: 2e71f...1de Igjen...dette har ikke noe med at barn er ikke fra norsk kultur..dette er barnehagen sin feil ...og har ikke noe med utlendinger å gjøre. Og .. stakkars barn 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #191 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøvde og byttet etter kort tid. Var 4-åringer. Flere unger kom sjeldent i barnehagen, de hadde ikke utstyr til å dra på tur så da ble alle hjemme. Matpakkker måtte deles med de som ikke hadde med seg og det var mye dårlig norsk språk ute og gikk. Jeg var helt alene på dugnaden og nesten alene på juleavslutningen. Vi inviterte hjem på is og kaffe, men nesten ingen kom. Så vi flyttet rett og slett til Stabbek/Bekkestua i Bærum. Gud hjelpe meg for en forskjell. Smilende, imøtekommende foreldre og barn. Aktive, alle var med og ble inkludert. Alle hadde utstyr og de var mye på tur. Foreldre inviterte hjem på kryss og tvers og overgangen til skole gikk som en drøm. Altså; tenk deg om. Anonymkode: bd43e...1c0 Jeg har en helt annen erfaring. Våre barn gikk i barnehage med et flertall invandrerbarn i alle år, og vi opplevde aldri noe sånt. Jeg har selvfølgelig ikke noen oversikt over hvor mye fravær hvert enkelt barn hadde, men vi opplevde aldri at aktiviteter ble avlyst pga. manglende utstyr. Det høres veldig rart ut. Barnehagen informerte godt ved oppstart om hva barna trengte av vinterklær og så videre, og tok sikkert flere runder dersom det var noen som slet med dette. (Jeg tror de også av og til delte klær fra gjenglemtkurven med familier med dårlig økonomi heller enn å kaste det på slutten av semesteret.) Matpakker ble aldri delt, det er jeg overrasket over at en barnehage ville gjøre, både med tanke på allergier og religion. Det var stort oppmøte på avslutninger, Luciadag og språkdagen. De aller fleste foreldre, uansett etnisk bakgrunn, ønsker det beste for sine barn. De vil anstrenge seg for at barna skal klare seg bra i barnehage og skole så lenge de får det til. Anonymkode: 3e3bb...ce8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #192 Skrevet 18. juni 2023 Adara skrev (På 31.7.2021 den 23.03): Dårlig undervisning, men det er vel barnehagelæreren sin feil. Hvordan ble dere påvirket av kulturforskjellene? Og hvem mobbet på bakgrunn av hva? Mobbing skjer overalt dessverre Ikke meg du siterer, men hos oss gikk det på at - ingen kom når vi inviterte i barnebursdag, vi ble ikke invitert i andres heller. -De ønsket ikke å møtes for at barna kunne leke utenfor barnehagen (hadde selv nok med barna i storfamilien/foreldrene kunne så dårlig norsk at vi ikke kunne kommunisere. -jeg endte opp med å måtte være su representant hele tiden, for ingen av de andre foreldrene så viktigheten i slikt arbeid. -ingen stilte opp på dugnad -ingen meldte seg frivillig til å bake en kake etc. til avslutninger. Jeg kunne fortsatt i en evighet. Enig i at det er verre på skoler, men det er ikke bra med for høy innvandreranndel i barnehager heller. Anonymkode: caf6f...aaf 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #193 Skrevet 18. juni 2023 Pussig. TS har fått ny anonymkode etter det første anlegget, jeg har fortsatt den samme som da jeg svarte tidlig i tråden. Anonymkode: 3e3bb...ce8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #194 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 23.08): Sier som det første svaret du fikk her; hvordan tenker du at barna er annerledes enn ditt barn? Barna prater jo som regel mye bedre norsk en foreldrene deres gjør, om du er redd for at barnet ditt ikke skal få utfordret språkutvikling sin? Og tenk deg for en kompetanse personalet har rundt språk og det å sette inn ekstra hjelp ved behov. Jeg ville sett det som en berikelse. Barn er barn, uansett farge og etnisitet ❤ Anonymkode: c9f04...054 Barnet mitt endte opp med å uttale eget navn feil (ikke på grunn av talevansker) men på grunn av at barn og voksne snakket dårlig norsk. Nei det var ingen krise, hen sier det rett nå, men likevel en ubehagelig opplevelse. Anonymkode: caf6f...aaf
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #195 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 23.11): Venninna mi er høyt utdannet og oppegående og hadde sønnen sin i en slik bhg fra han var 1-2. jeg tror hun mente at det var helt ok i den alderen da de var varme og åpne mennesker (de som jobbet der og så lenge han var så liten så var det det viktigste for henne.. hun brydde seg ikke så mye om språk og pedagogikk på det tidspunktet. Barnet hennes byttet bhg fra 2 år, tror d var mtp at språkutviklingen hans skulle bli bedre - for man får ikke noe igjen for den mtp slike bhg. Poenget: er barnet ditt lite (altså rundt 1 år,) så tror jeg ikke det er noe krise Om han er der ett år eller til dere finner noe bedre Anonymkode: c63c5...08a Det er dumt, da all forskning indikerer at tidlige tiltak er gode tiltak. God tidlig språkutvikling er kjempeviktig! Anonymkode: caf6f...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #196 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 23.56): Dette burde du jo ha sjekka ut på forhånd. Hvem er det som ikke undersøker aktuelle barnehager nærmere før man sender ungen dit? Anonymkode: 66b7e...f36 Les hi, hun fikk ikke førstevalget sitt, ts søkte seg ikke frivillig til denne barnehagen. Man må jo som regel ta det man får. Anonymkode: caf6f...aaf
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #197 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 0.07): Min erfaring (er overhodet IKKE rasist eller fordomsfull ) jeg presenterer fakta, det var mer barn med tiltak fra barnevern og ppt, noe oppdragervold, fattigdom og faktisk litt mer utagerende adferd/vold. Anonymkode: fa0bd...c16 Og slike sosiale problemer er problematisk for en barnehage uavhengig av hudfarge. Anonymkode: caf6f...aaf
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #198 Skrevet 18. juni 2023 bluedot skrev (På 1.8.2021 den 0.15): Det var da litt av en konklusjon ut av det jeg skrev. Har ikke sagt noe om at de ikke vil det beste for sitt barn. Men fordommer det har de. Synes du at en skal ha seperate barnehager for barn av rike, fattige, ressursterke/svake, norske og innvandrere ? Det hadde blitt ett flott samfunn gitt. Vi har det her i Oslo. Anonymkode: caf6f...aaf 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #199 Skrevet 18. juni 2023 Sofakona skrev (51 minutter siden): Igjen...dette har ikke noe med at barn er ikke fra norsk kultur..dette er barnehagen sin feil ...og har ikke noe med utlendinger å gjøre. Og .. stakkars barn Hvordan er det barnehagen sin feil at barna er dårlig kledd og kommer fra ressurssvake hjem? AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Pussig. TS har fått ny anonymkode etter det første anlegget, jeg har fortsatt den samme som da jeg svarte tidlig i tråden. Anonymkode: 3e3bb...ce8 Jeg har fått ny bruker siden sist, egentlig ganske tilfeldig at jeg kom over tråden min i dag, men kjente den fort igjen. Anonymkode: 2e71f...1de
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #200 Skrevet 18. juni 2023 Diamondlady skrev (På 1.8.2021 den 3.30): Det du Ramser opp er fordommer mot minoritetsfamilier. Det finnes en del etnisk norske som bor I kommunale boliger også, og som lever med dårlig økonomi og som lever under omsorgssvikt. Jeg er selv fra en minoritetsfamilie hvor mamma og pappa hadde gode jobber da jeg og søskene var små og i eget hus. jeg har også barn som bor under trygge rammer med kjærlighet og omsorg både fra meg og barnefar og I eget hus. Og vi har egen bil. Og helt grei økonomi, barna våres får alt det de trenger og mer, Selvom noen bor I kommunal bolig og ikke har god økonomi så betyr Heller ikke det at barna dems ikke blir elsket av foreldrene sine. Barna mine har venner fra etnisk norske familier og minoritetsfamilier. De fleste vil det beste for barna sine. Fattige også. Vet om foreldre som er fattige men som sørger for at barna kommer først og får det de trenger før foreldrene tenker på seg selv. De tenker på barna først heletiden og prioriterer de først. Jeg kjenner selv mange som lever under fattigdomsgrensen men de er gode foreldre selvom. Dette som du ramser opp er bare generaliserende. Og skaper splid mellom etnisk norske og familier med minoritets bakrund. Veldig trist.. trodde vi hadde kommet lengere I 2021... heldighvis er det og mange som er oppegående nok til og vite at foreldre (uavhengi av etnisitet) kan ville det beste for barnet sitt selvom en ikke er rik. Og bor I kommunal bolig,leier eller eier er aleneforeldre osv osv.. Hvordan kan du så glatt avfeie dette som fordommer, når hun du siterte helt tydelig skriver at dette er hennes ERFARINGER? Anonymkode: caf6f...aaf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå