AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #121 Skrevet 22. juli 2021 Man kan ikke tenke likestilling her. Det har aldri vært og vil aldri bli likestilling her. KVINNER FØDER OG KVINNER GÅR GRAVID. Det er barnets rettigheter som betyr noe etter fødsel. Og "juridisk abort" (det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt i mitt liv, lett topp ti) vil ALDRI fungere i praksis. Må mannen si ifra før samleie? Da må man jo skrive kontrakt først da. Etter skjer jo ihvertfall ikke, man kan jo ikke lage barnet og så si nei sorry gidder ikke allikevel. Eller sorry gidder ikke hvis du blir gravid nå. Istedet for i 2021 fokusere på noe så dumt som juridisk abort får man faktisk banke det inn i hodet på FOLK-HAR MAN SEX KAN MAN FÅ BARN. scenario 1, graviditet, ingen vil, men abort er en stor greie kanskje dama ikke vil. Man blir nødt til å gjøre det beste ut av det. Det kommer et barn. Scenario 2, dama sier hun går på prevensjon men gjør det. Dette er ikke noe som skjer hver dag, kvinner FLEST er faktisk ikke idioter. Men til fåtallet, jeg har ekstremt mye sympati for de. Virkelig, dette er ekstremt å gjøre mot et annet menneske. Men det kommer fortsatt et barn, og det er ditt kjøtt og blod. Til slutt vil jeg bare si at kvinner har hatt ansvar for prevensjon i så lang tid at menn må faktisk skjerpe seg, og vi må lære opp sønnene våres til at sex=risiko for barn. Kondom kondom kondom. Sterilisering er også lite risikofylt for menn. Jeg føler virkelig med menn, men vi er ikke og kommer ikke til å bli likestilte på dette punktet. Ta ansvar selv, eller ikke ha sex. Anonymkode: 5084f...661 6
IDGAF Skrevet 22. juli 2021 #122 Skrevet 22. juli 2021 Chiubi skrev (8 minutter siden): Dagens praksis er basert på en tid der kvinner havnet i uløkka. I dag er det ingen kvinner i Norge som trenger å havne i uløkka, de har ørten forskjellige prevensjonsmidler å velge mellom, i tillegg til angrepille og abort. Så derfor lager vi heller en lov som sender menn i uløkka, i likestillingens navn? En kvinne kan uten videre bestemme at en mann skal betale gjeld i minst 18 år, fordi hun har lyst på barn? Ser flere snakker om barnets rettigheter. Ja, barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine, i den grad dette er mulig. Men er det egentlig til barnets beste å tvinge en fyr til samvær når han slett ikke vil ha barn? Bidraget går ikke til barnet, det går til barnets mor. Altså, hvis en kvinne på en eller annen måte får tak i en manns sperm uten at han vet om det, og bruker det til å befrukte seg selv. DA er jeg enig i at mannen kan få ta juridisk abort. En kvinne kan ikke uten videre bestemme at en mann skal bli far, de har jo sex. Og dette er noe barn vet at kan føre til sex. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #123 Skrevet 22. juli 2021 Hva skjedde med den andre tråden? Ble den slettet etter 11.000+ innlegg? Anonymkode: a5a65...817 1
Brunello Skrevet 22. juli 2021 #124 Skrevet 22. juli 2021 Anocopy skrev (1 time siden): Og hva er disse rettighetene? For barn har ikke retten til å ha en biologisk far som er involvert. Abort og barns rettigheter er ikke relevant for debatten om juridisk abort, da juridisk abort ikke vil påvirke kvinner og barns rettigheter og opplevelse på noen måte. Retten til å bli forsørget. 2
Brunello Skrevet 22. juli 2021 #125 Skrevet 22. juli 2021 Chiubi skrev (1 time siden): Dagens praksis er basert på en tid der kvinner havnet i uløkka. I dag er det ingen kvinner i Norge som trenger å havne i uløkka, de har ørten forskjellige prevensjonsmidler å velge mellom, i tillegg til angrepille og abort. Så derfor lager vi heller en lov som sender menn i uløkka, i likestillingens navn? En kvinne kan uten videre bestemme at en mann skal betale gjeld i minst 18 år, fordi hun har lyst på barn? Ser flere snakker om barnets rettigheter. Ja, barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine, i den grad dette er mulig. Men er det egentlig til barnets beste å tvinge en fyr til samvær når han slett ikke vil ha barn? Bidraget går ikke til barnet, det går til barnets mor. Konsekvensene for en mann som ikke ønsker barn er at han må betale noen tusenlapper i måneden. I de fleste tilfeller dreier det seg bare om drøyt kr 3000 pr måned., og da forutsetter jeg at det er null samvær og at mannen tjener litt mer enn snittet og dama litt mindre. Han trenger ikke å ha kontakt med barnet om han ikke vil. Den eneste forskjellen på juridisk abort og ha et barn en ikke har kontakt med er at en må betale bidrag. Og bidraget går til barnet. Det betales til mor, men går til å dekke kostnader for barnet. 2
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #126 Skrevet 22. juli 2021 4 hours ago, MapleSirup said: Nei. Du har ingen argumenter da et kjønn ikke har rettigheter som er over et annet pr i dag. Slutt å fremstill det som om kvinner synes uønskede svangerskap er enklere enn det er for menn. Det er motsatt. Prøver ikke å fremstille det som at det er lett for kvinner. For det er det ikke. Så er helt enig med deg at det er lettest for mannen. Spørsmål Da et kjønn ikke har rettigheter som er over et annet pr i dag ?
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #127 Skrevet 22. juli 2021 3 hours ago, Humle Brumle said: Hvorfor er det feil? Har man en penis har man rettigheter til den og har man en livmor har man rettigheter til den. Ingen livmor ingen rettighet så enkelt er det! Helt enig. Ingen mann skal bestemme hva en kvinne skal gjøre og ikke gjøre med kroppen sin. Men da bør ikke en kvinne kunne bestemme 18++ år i mannens liv ?
T-Rex Skrevet 22. juli 2021 #128 Skrevet 22. juli 2021 (endret) 7 hours ago, Enterprises said: Som overskriften sier. Jeg mener at menn bør ha samme rettigheter ang abort som det kvinner har i dag. Altså en kvinne kan, uten samtykke bestemme om hun vil ta abort (helt enig, kvinnen skal selv få bestemme over egen kropp) Men er det ikke da rettferdig at far kan ta juridisk abort. Innen for en viss tid selvfølgelig. Uten konsekvenser slik som kvinner har det. Stjeler også et sitat fra nettet Change my mind Jeg forstår ønsket, og jeg ønsker å tro at jeg ikke ville fått barn med en som ikke ønsket barn. Men sånn er det ikke. Når du, som fertil, knuller med en fertil person av det annet kjønn, tar du en sjanse. Det kan ende med graviditet. Og ansvaret for den ungen er ikke statens. Det er ditt. Endret 22. juli 2021 av T-Rex 3
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #129 Skrevet 22. juli 2021 3 hours ago, Helgeline said: Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det snakkes om likestilling her. Hva med de tilfellene der det er motsatt, mor ønsker å ta abort men barnefaren ønsker å bli far? Hvis man er for juridisk abort, må den logiske fortsettelsen være at faren kan nekte mor å fjerne fosteret?! Umenneskelig tankegang her altså… Nei det er ikke logisk. Ingen skal kunne bestemme over kroppen til en annen person. Det skal da heller ikke være lov å bestemme fremtiden til en person heller (mann i dette tilfellet)
Humle Brumle Skrevet 22. juli 2021 #130 Skrevet 22. juli 2021 Enterprises skrev (3 minutter siden): Helt enig. Ingen mann skal bestemme hva en kvinne skal gjøre og ikke gjøre med kroppen sin. Men da bør ikke en kvinne kunne bestemme 18++ år i mannens liv ? Det er ikke en kvinne som bestemmer det. Det er staten som tenker på barnets beste. Det er like mye rettigheten til et uskyldig barn. 5
Helgeline Skrevet 22. juli 2021 #131 Skrevet 22. juli 2021 Enterprises skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke logisk. Ingen skal kunne bestemme over kroppen til en annen person. Det skal da heller ikke være lov å bestemme fremtiden til en person heller (mann i dette tilfellet) Men med juridisk abort har mannen et pressmiddel, som kan gjøre at en kvinne føler seg tvunget til å ta abort. Da er det mannen som på en måte har presset henne til det, og på den måten fratatt henne råderett over egen kropp. 3
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #132 Skrevet 22. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Man kan ikke tenke likestilling her. Det har aldri vært og vil aldri bli likestilling her. KVINNER FØDER OG KVINNER GÅR GRAVID. Det er barnets rettigheter som betyr noe etter fødsel. Og "juridisk abort" (det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt i mitt liv, lett topp ti) vil ALDRI fungere i praksis. Må mannen si ifra før samleie? Da må man jo skrive kontrakt først da. Etter skjer jo ihvertfall ikke, man kan jo ikke lage barnet og så si nei sorry gidder ikke allikevel. Eller sorry gidder ikke hvis du blir gravid nå. Istedet for i 2021 fokusere på noe så dumt som juridisk abort får man faktisk banke det inn i hodet på FOLK-HAR MAN SEX KAN MAN FÅ BARN. scenario 1, graviditet, ingen vil, men abort er en stor greie kanskje dama ikke vil. Man blir nødt til å gjøre det beste ut av det. Det kommer et barn. Scenario 2, dama sier hun går på prevensjon men gjør det. Dette er ikke noe som skjer hver dag, kvinner FLEST er faktisk ikke idioter. Men til fåtallet, jeg har ekstremt mye sympati for de. Virkelig, dette er ekstremt å gjøre mot et annet menneske. Men det kommer fortsatt et barn, og det er ditt kjøtt og blod. Til slutt vil jeg bare si at kvinner har hatt ansvar for prevensjon i så lang tid at menn må faktisk skjerpe seg, og vi må lære opp sønnene våres til at sex=risiko for barn. Kondom kondom kondom. Sterilisering er også lite risikofylt for menn. Jeg føler virkelig med menn, men vi er ikke og kommer ikke til å bli likestilte på dette punktet. Ta ansvar selv, eller ikke ha sex. Anonymkode: 5084f...661 Helt enig med at mannfolka må begynne å steppe up prevensjon gamet. Det er pr i dag ganske dårlig. Og helt enig med at det ikke går ann å likestille dette 100% men det går ann å likestille det mer enn det er i dag.
Blitz21 Skrevet 22. juli 2021 #133 Skrevet 22. juli 2021 Om du pulte en dame som en mann får du ta konsekvensene som en mann. 2
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #134 Skrevet 22. juli 2021 8 minutter siden, T-Rex said: Jeg forstår ønsket, og jeg ønsker å tro at jeg ikke ville fått barn med en som ikke ønsket barn. Men sånn er det ikke. Når du, som fertil, knuller med en fertil person av det annet kjønn, tar du en sjanse. Det kan ende med graviditet. Og ansvaret for den ungen er ikke statens. Den er din. Selvfølgelig skal ikke det være statens problem.
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #135 Skrevet 22. juli 2021 2 minutter siden, Blitz21 said: Om du pulte en dame som en mann får du ta konsekvensene som en mann. Det er ikke det diskusjonen går ut på. Den går ut på at det pr i dag er ganske lite likestilling på dette feltet
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #136 Skrevet 22. juli 2021 7 minutter siden, Helgeline said: Men med juridisk abort har mannen et pressmiddel, som kan gjøre at en kvinne føler seg tvunget til å ta abort. Da er det mannen som på en måte har presset henne til det, og på den måten fratatt henne råderett over egen kropp. Tror du det? Hvis en kvinne vil ha et barn, så vil jeg tro hun ikke bryr seg så veldig om hva mannen sier 1
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #137 Skrevet 22. juli 2021 14 minutter siden, Humle Brumle said: Det er ikke en kvinne som bestemmer det. Det er staten som tenker på barnets beste. Det er like mye rettigheten til et uskyldig barn. Det er kvinnen som bestemmer dette. Hun kan velge før uke 12. Han kan ikke.
Maydis8 Skrevet 22. juli 2021 #138 Skrevet 22. juli 2021 Enterprises skrev (7 timer siden): Som overskriften sier. Jeg mener at menn bør ha samme rettigheter ang abort som det kvinner har i dag. Altså en kvinne kan, uten samtykke bestemme om hun vil ta abort (helt enig, kvinnen skal selv få bestemme over egen kropp) Men er det ikke da rettferdig at far kan ta juridisk abort. Innen for en viss tid selvfølgelig. Uten konsekvenser slik som kvinner har det. Stjeler også et sitat fra nettet Change my mind Begge parter har like mye ansvar for prevensjon. Mange menn tar ikke dette ansvaret, da vet man også at man kan gjøre en kvinne gravid. Menn må slutte å sutre så jævlig. 3
T-Rex Skrevet 22. juli 2021 #139 Skrevet 22. juli 2021 (endret) 37 minutter siden, Enterprises said: Det er ikke det diskusjonen går ut på. Den går ut på at det pr i dag er ganske lite likestilling på dette feltet Dette er et område hvor det faktisk ikke kan bli likestilling. Som mann har du noen helt enkle valg: 1) Sørg for å ikke være fertil selv. Du kan la deg sterilisere. 2) Sørg for å minimere sjansen for en graviditet, ved å bruke kondom pluss sæddreper. 3) Ikke ha sex med en kvinne. Det er de valgene du har. ( I tillegg finnes jo: blir hun gravid, så drep henne. Men da har du mista like mange år, så det er vel ikke så aktuelt.) Edit: Du har også den muligheten å sparke kvinnen i magen så hardt at hun aborterer. Men da kan det være at andre menn må betale en høy pris for det: Belle Gunness - Wikipedia Endret 22. juli 2021 av T-Rex 2
Enterprises Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #140 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Vil si takk for alle for bidragene til denne diskusjonen. Og at vi har for det meste hold oss saklige. Jeg gir meg her da jeg ser det begynner å bli mye repetering. Jeg kommer til å starte en annen diskusjon snart om et annet vanskelig tema. Håper å se flere av dere der Endret 22. juli 2021 av Enterprises La til for i første setning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå