Gå til innhold

Middagsglass til 4 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at dere har nok annet å bekymre dere for, når bv kommer uanmeldt midt i sommerferien. Så sant du kan forklare valgene dine, så går nok dette med middagsglasset fint. Men det kommer garantert med i rapporten deres. 

Anonymkode: 02ab1...b21

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For meg virker mating med grøt og mos ofte som tvangsforing, men jeg skjønner jo at BLW ikke funker for alle babyer. 

Anonymkode: 9cd4b...e5e

Virkelig, tvangsforing faktisk. Hvordan da? Man stopper når de gir tegn til å være mette vet du 😉 

Anonymkode: 99000...ad0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du velger å bo, med barna, sammen med en med dårlig omsorgsevne, er det bekymringsverdig i seg selv og sier noe om dine prioriteringer og egentlig om din omsorgsevne også.

Du mener jo tydeligvis at et middagsglass med mos er både god og næringsrik mat til barnet, mens resten av familien mesker seg med salmalaks og avokado.

Hvor står det at den andre forelderen har dårlig omsorgsevne?

Anonymkode: 9311f...804

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor står det at den andre forelderen har dårlig omsorgsevne?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virkelig!? De kom ikke hit på grunn av meg, men på grunn av den andre forelderen. Jeg kommer nok neppe til å få tilbud om veiledning. 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Ut i fra hva ts har skrevet selv.

Anonymkode: f8a86...eeb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det bare jeg som ikke synes dette er en veldig big deal? Det skjer jo ikke hver dag? 

Anonymkode: aba4b...a7e

Nei, det er ikke bare deg. Ikke så rart at barnevernet kritiseres og folk er redde når dette er noe som de skal henge seg opp i. Barnevernet som skal liksom redde barn fra hjem med alvorlig omsorgssvikt. Rus, grov vold, seksuelle overgrep...! Men største problemet i familien i dette tilfellet: ett middagsglass. Hallo??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ut i fra hva ts har skrevet selv.

Det står ikke noe om det. Det kan jo godt gjelde en falsk bekymringsmelding f.eks. At barnevernet kommer på besøk betyr ikke at det er snakk om omsorgssvikt. Det betyr at det er mistanke om det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg virker mating med grøt og mos ofte som tvangsforing, men jeg skjønner jo at BLW ikke funker for alle babyer.

Tvangforing faktisk. Da er det vel tvangsforing og føre flasken med mme i munnen på babyer også. Alt man skal høre.

Anonymkode: 852b7...2e8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er ikke bare deg. Ikke så rart at barnevernet kritiseres og folk er redde når dette er noe som de skal henge seg opp i. Barnevernet som skal liksom redde barn fra hjem med alvorlig omsorgssvikt. Rus, grov vold, seksuelle overgrep...! Men største problemet i familien i dette tilfellet: ett middagsglass. Hallo??

Da har du ikke lest hele tråden, hvis du tror det største problemet i denne familien er et middagsglass. Barnevernet kom uanmeldt mens de spiste middag, ikke pga middagsglasset. Fireåringens middag bestod da av et middagsglass og derfor har mor laget en tråd her inne, med fokus på det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå var det næringsinnholdet om ble kritisert av den brukeren jeg siterte. Det at vi akkurat i dag ikke hadde samme middag til hele familien mener jeg er merkelig å reagere på. Med mindre dette skjer ofte. 

Hvordan viser jeg at jeg ikke ser barnets behov? Jeg gav han god næringsrik mat som han var fornøyd med, alle var blide og glade rundt bordet og alle var fornøyd ved endt måltid. Jeg har aldri sagt at det var middagsglasset som var problemet, jeg sa det var det jeg reagerte på at hun brukte mye tid på, hennes andre spørsmål var mer berettiget.

ps. Barnevernet kom ikke hit fordi de er bekymret for min omsorgsevne. 

ts

Barnevernet kommer ikke på uanmeldt besøk om de ikke mistenker vold/overgrep -når ble det ikke manglende omsorgsevne? 

Anonymkode: 2abb8...043

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Smak er jeg enig, men det er helt fin næring. Bedre enn mange type «barnevennlig mat» som pølse og pomfrit, eller macaroni. 

ts

Helt enig. 1000 ganger heller middagsglass enn fries og alskens godterier som jeg ser mange gir ungene sine hele tiden!

Anonymkode: 4aa3b...ac3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en på 1,5 år, men han spiser alt vi spiser og har ikke spist typisk babymat siden han var ca 11 mnd. Han spiser sterk mat, alt av fisk, grønnsaker, ris, kylling, pasta, taco på lørdager og pizza 1 gang i mnd om vi bestiller en travel dag. Får alltid det samme, om ikke det er andre omstendigheter. Om vi ikke rekker spise selv før han er lagt, får han f.eks litt pai som er lett å varme eller en enkel gryte som tar kort tid! Han liker ikke babymat da, men alt annet vi spiser. Har alltid noe på lur! Men jaja, la gå. Babyglass 1 dag. Det jeg tenker mest på er at barnevernet kom uanmeldt, så noen må jo virkelig være bekymret for omsorgssituasjonen for barna. Barnevernet hadde aldri reagert på et middagsglass om det ikke var andre ting som var bekymringsfullt. Det bidro nok bare litt til at de tenker det er hold i bekymringen de opprinnelig var der for! 

Anonymkode: e41e4...62b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har bare en på 1,5 år, men han spiser alt vi spiser og har ikke spist typisk babymat siden han var ca 11 mnd. Han spiser sterk mat, alt av fisk, grønnsaker, ris, kylling, pasta, taco på lørdager og pizza 1 gang i mnd om vi bestiller en travel dag. Får alltid det samme, om ikke det er andre omstendigheter. Om vi ikke rekker spise selv før han er lagt, får han f.eks litt pai som er lett å varme eller en enkel gryte som tar kort tid! Han liker ikke babymat da, men alt annet vi spiser. Har alltid noe på lur! Men jaja, la gå. Babyglass 1 dag. Det jeg tenker mest på er at barnevernet kom uanmeldt, så noen må jo virkelig være bekymret for omsorgssituasjonen for barna. Barnevernet hadde aldri reagert på et middagsglass om det ikke var andre ting som var bekymringsfullt. Det bidro nok bare litt til at de tenker det er hold i bekymringen de opprinnelig var der for! 

Men hvorfor reagerer de da på middagsglass hvis det er noe annet som er så ekstremt alvorlig? Det gir ikke noe mening. Helt ulogisk. Er det snakk om noe alvorlig omsorgssvikt så er det jo ikke noe behov å henge seg opp i ett middagsglass. Det ser mer ut som at de IKKE har noe annet å påpeke så henger de seg opp i middagsglasset.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor reagerer de da på middagsglass hvis det er noe annet som er så ekstremt alvorlig? Det gir ikke noe mening. Helt ulogisk. Er det snakk om noe alvorlig omsorgssvikt så er det jo ikke noe behov å henge seg opp i ett middagsglass. Det ser mer ut som at de IKKE har noe annet å påpeke så henger de seg opp i middagsglasset.

Det er helheten, ikke middagsglasset i seg selv. Enkle løsninger tar de fleste foreldre, men det kan ses negativt på at de ikke prioriterer ordentlig mat til barnet og bare seg selv når det er annen alvorlig bekymring i bildet. Det KAN legges vekt på dette middagsglasset fordi de ikke vet om barnet får ordentlig mat som 4-åringer skal ha, når det samtisig åpenbart er bekymring for omsorgsevnen. Og det sier seg selv når de kommer på uanmeldt besøk midt i sommerferien! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er helheten, ikke middagsglasset i seg selv. Enkle løsninger tar de fleste foreldre, men det kan ses negativt på at de ikke prioriterer ordentlig mat til barnet og bare seg selv når det er annen alvorlig bekymring i bildet. Det KAN legges vekt på dette middagsglasset fordi de ikke vet om barnet får ordentlig mat som 4-åringer skal ha, når det samtisig åpenbart er bekymring for omsorgsevnen. Og det sier seg selv når de kommer på uanmeldt besøk midt i sommerferien! 

Så da betyr det altså at barnevernet vil gjerne bruke filleting og bagateller mot familier. For det er dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da har du ikke lest hele tråden, hvis du tror det største problemet i denne familien er et middagsglass. Barnevernet kom uanmeldt mens de spiste middag, ikke pga middagsglasset. Fireåringens middag bestod da av et middagsglass og derfor har mor laget en tråd her inne, med fokus på det. 

Men det er jo akkurat middagsglasset barnevernet henger seg opp i. TS nevner ikke at barnevernet har sett noe annet "bekymringsverdig" i hjemmet. Hvis barnevernet henger seg opp i middagsglasset og lager mye styr ut av det, og ingenting annet, så betyr det jo at middagsglasset er det største problemet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Herregud det går fint 

Anonymkode: 13f73...4d2

Nei, det går ikke fint. Om du oppfører deg slik at barnevernet finner det nødvendig å komme på hjemmebesøk, går det i utgangspunktet ikke fint. Og om man da samtidig synes det et en god ide å lage middag som ikke passer for barn den dagen barnevernet et på observasjon, er du bare tett i pappen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så da betyr det altså at barnevernet vil gjerne bruke filleting og bagateller mot familier. For det er dette.

Det viser at hun mangler total vurderingsevne. Enhver person med minimum av refleksjon og vurderingsevne ville ha servert det sunneste og samtidig mest barnevennlige de vet om den dagen barnevernet var på observasjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Det viser at hun mangler total vurderingsevne. Enhver person med minimum av refleksjon og vurderingsevne ville ha servert det sunneste og samtidig mest barnevennlige de vet om den dagen barnevernet var på observasjon. 

Men TS visste ikke at BV skulle komme, de satt og spiste da BV kom.

Anonymkode: 762cb...420

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hvorfor var de der i utgangspunktet? 

Og når vi skal spise "voksenmat" pleier vi å enten lage noe næringsrikt alternativ til ungen eller spiser det etter ungen er lagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er åpenbart ikke DET de bruker mot familien. Det er bare en ekstra ting, i tillegg til annen omsorgssvikt! Hva er det du ikke forstår? Barnevernet forstår vel at alle foreldre kan ta lette løsninger uten at det er en bekymring i seg selv, det er som sagt HELHETEN. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...