AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #241 Skrevet 21. juli 2021 Brunello skrev (45 minutter siden): Fordi dersom barnevernet har varslet at de kommer på hjemmebesøk har de mottatt bekymringsmelding på noe langt mer alvorlig enn matvanene. Da prøver man å fremstå som gode foreldre på alle mulige måter. Man er eksempelvis nødvendig vis ikke dårlige foreldre dersom man har alkohol stående fremme. De fleste normale mennesker ville likevel ha ryddet vekk alkoholen dersom barnevernet kom på besøk. Har du vanskelig for ø lese? Besøket var ikke varslet Anonymkode: 13f73...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #242 Skrevet 21. juli 2021 Brunello skrev (5 minutter siden): Og da sjekkes de normalt ut etter en telefonsamtale. Sånn fungerer det ikke dessverre. De gjør ofte et hjemmebesøk eller flere. Anonymkode: 9311f...804 2
Brunello Skrevet 21. juli 2021 #243 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du vanskelig for ø lese? Besøket var ikke varslet Anonymkode: 13f73...4d2 Nei, men det var ikke konkret denne saken det svaret var gitt. Det var et generelt svar på hvorfor man strekker seg litt ekstra langt dersom barnevernet kommer på besøk. i denne konkrete saken ville jeg konsentrert meg litt mer om hvorfor barnevernet kom på uanmeldt besøk om jeg var TS. Det skal ganske mye til, så anklagene mot mannen må ha vært ganske drøye. 6
Brunello Skrevet 21. juli 2021 #244 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn fungerer det ikke dessverre. De gjør ofte et hjemmebesøk eller flere. Anonymkode: 9311f...804 Mitt inntrykk er at barnevernet er på for få hjemmebesøk. Ikke for mange. 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #245 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan ikke alle tegnene til din baby, men jeg evner å se at en baby snur vekk hodet, kniper sammen leppene etc. Anonymkode: 9cd4b...e5e Og foreldre som leker «fly» med skjea og «en til for bestefar» eller prøver å få oppmerksomheten til en unge som for lengst har sluttet å være interessert. De mater jo ungene sine sidelengs Anonymkode: 617e2...579 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #246 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, jeg ser ikke helt hva dom er så ille i det. Hun fikk en god forklaring på hvorfor dette valget ble tatt, og det tenker jeg burde holde. Det var vel kanskje fordi hun ikke fant så mye annet å bemerke da. vi nedprioriterer ikke barna og deres behov av å prioritere oss voksne i dag. Det har jeg faktisk ikke dårlig samvittighet for. Barna var kjempefornøyde og glade. Det var god stemning og en ellers barnevennlig feiring (uten alkohol). nei det var ikke derfor de var der. De var der for en spesifikk grunn som angår barnas far. det var antallet spørsmål og tiden de valgte å bruke på dette jeg reagerte på da det tross alt ikke er noen bekymring rundt dette, det presiserte de selv også. Jeg tenker vel sånn i ettertid at det var det eneste de fant å sette fingeren på, så derfor ble tidsbruken slik. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Men herregud, nei de fant vel ikke så mye annet fordi man åpenbart ikke viser omsorgssvikten foran barnevernet som er på besøk. De stilte spørsmål fordi de ikke kan vite om dette er dagligdags, hva mer lurer du på? Anonymkode: e41e4...62b 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #247 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette beviser bare at det er en fryktkultur i landet. At man må liksom rydde, spille en rolle og være i en unaturlig situasjon når barnevernet kommer på besøk. De skal jo bare sjekke at barnet ikke er i fare. En vinflaske på kjøkkenbenken eller middagsglass som måltid er ikke farlig for barn. Man skal ikke være redd for noe som skal være en hjelpeinstans. Høres ut mer som Gestapo eller KGB hvis man skal oppføre seg på en viss måte og være redd for at de skal se en vinflaske liksom for å kunne unngå trøbbel... Sykt. Anonymkode: 9311f...804 Sjekke om barnet er i fare? Eh, de skal sjekke samspill mellom foreldre og barn for å kunne veilede og evt. utføre tiltak eller ei. POLITIET sjekker om barn er i fare. Djeez. Helt normalt oppegående mennesker prøver ekstra hardt når de vet de blir observert eller vurdert, helt uavhengig av kontekst. Klassisk de som selv har vært i kontakt med BV, avfeier sin egen sak som en «filleting» og er generelt fiendtlig innstilt mot BV og absolutt ikke forstår deres rolle. Selvinnsikt delux. Anonymkode: 617e2...579 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #248 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei, jeg ser ikke helt hva dom er så ille i det. Hun fikk en god forklaring på hvorfor dette valget ble tatt, og det tenker jeg burde holde. Det var vel kanskje fordi hun ikke fant så mye annet å bemerke da. vi nedprioriterer ikke barna og deres behov av å prioritere oss voksne i dag. Det har jeg faktisk ikke dårlig samvittighet for. Barna var kjempefornøyde og glade. Det var god stemning og en ellers barnevennlig feiring (uten alkohol). nei det var ikke derfor de var der. De var der for en spesifikk grunn som angår barnas far. det var antallet spørsmål og tiden de valgte å bruke på dette jeg reagerte på da det tross alt ikke er noen bekymring rundt dette, det presiserte de selv også. Jeg tenker vel sånn i ettertid at det var det eneste de fant å sette fingeren på, så derfor ble tidsbruken slik. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Men igjen - selvfølgelig må de spørre og undersøke, nok til at de føler seg trygge på at dette ikke er normalen. Inkludert betrygge seg om at dere har kunnskap om barn og ernæring, viktighet av å bli eksponert for ulike matvarer osv osv. Tror du virkelig at en familie som i det daglige gir store barn middagsglass vil innrømme det om barnevernet er på besøk?? Folk som gjør dumme valg lyver til barnevernet. Derfor holder det selvfølgelig ikke at du serverer en forklaring. De fra barnevernet må vurdere om det er en røverhistorier du dikter opp, eller virkelig er sannheten. Selvfølgelig er jeg helt enig i at dere ikke forsømmer ungene ved å prioritere voksenmat en enkelt dag. Men en observatør fra barnevernet må undersøke og betrygge seg på at dette ikke er normalen på en vanlig hverdag ellers i deres hjem. Igjen - du må forsøke å se hvordan situasjonen ser ut utenfra, og hvilke ting som potensielt kan gi litt uro hos en barnevernsansatt. En observatør fra barnevernet som kom inn i en middagssituasjon hvor en 4-åring spiser middagsglass for småbarn, mens foreldrene attpåtil sitter og spiser festmat, ville ha forsømt jobben sin om denne situasjonen ikke ble gått litt nærmere etter i sømmene. Især når enkelte av svarene og forklaringene dine kunne tyde på at barnas behov blir nedprioriterte av dere voksne. Det er ikke et middagsglass som er problemet. Men hvordan kan barnevernet vite at dette ikke skjer hver dag? Særlig i kombinasjon med at dere ikke gadd å handle noe til ungene, og ikke gadd å finne på noen alternativer med mat fra skapene. Hvordan kan de vite hvor ofte dere ikke orker å prioritere barnas behov? Selvfølgelig er dette noe de må bruke litt tid på og undersøke. Anonymkode: cc507...64f 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #249 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men herregud, nei de fant vel ikke så mye annet fordi man åpenbart ikke viser omsorgssvikten foran barnevernet som er på besøk. De stilte spørsmål fordi de ikke kan vite om dette er dagligdags, hva mer lurer du på? Anonymkode: e41e4...62b Hvorfor har bv hjemmebesøk da? Hvis de ikke går an å observere omsorgssvikt. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #250 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har bv hjemmebesøk da? Hvis de ikke går an å observere omsorgssvikt. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Nå gjør du deg dum. Anonymkode: 68f80...e11 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #251 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig reagerer en barnevernsansatt på at de voksne har en feiring, som barna tilsynelatende ikke ble inkludert i. Dette er da ikke noe å reagere på? De voksne spiste salmalaks og ris, ikke tre retters med kalkun og is til dessert. Snakk om overdrivelser i denne tråden 😅 at barnet ikke fikk servert det samme som de voksne er et ikke-problem, det eneste som er å spørre om er om er om barnet ofte får middagsglass og eventuelt hvorfor og det bør være greit å avklare at det ikke er vanlig for familien. Anonymkode: 4a9ab...289 5
Brunello Skrevet 22. juli 2021 #252 Skrevet 22. juli 2021 Synes alt for mange henger seg opp middags-glasset. Det er i seg selv ikke noe problem. En unge på 4 år ville sikkert ha bedre av å spise middags-glass fra Nestle hver dag fremfor pølser hver dag. Problemet er det uvanlige i å gi barn middagsglsss og at det skjer den dagen barnevernet er på besøk. Barnevernet har åpenbart vært der for å sjekke noe, og de henger seg selvsagt opp i alt som avviker fra det normale og vil ha forklaring på det. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #253 Skrevet 22. juli 2021 Du gir skikkelig mat til både babyer, som er store nok til å spise fast føde og fireåringer. Lag maten selv. Anonymkode: 03b15...16b 2
Maleficenta Skrevet 25. juli 2021 #254 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 22.7.2021 den 12.02): Du gir skikkelig mat til både babyer, som er store nok til å spise fast føde og fireåringer. Lag maten selv. Anonymkode: 03b15...16b er ikke noe problem å av og til gi mat på glass til babyer som er store nok til å spise fast føde. 4 åringer derimot... 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #255 Skrevet 1. august 2021 Hvordan endte dette, ts? Anonymkode: d5c71...d82
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #257 Skrevet 1. august 2021 On 7/20/2021 at 8:46 PM, AnonymBruker said: Hæ? Har du aldri spist lite barnevennlig mat etter at du ble mor? Vi tenker at innimellom får de spise det vi syntes er godt, eller velge skive/speilegg etc. syntes ikke det er så rart. Stort sett spiser vi jo det de liker. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Det hender jo at jeg vil ha biff til middag som ingen av barna mine liker, da kan jeg lage pølse og potetstappe til dem eller varme opp spaghetti boks eller annen enkel mat de liker. De er 2 år og 7 år. Aldri I verden om jeg hadde gikk dem babymat på glass, ikke engang til 2 åringen som jeg synes har blitt for stor og gjerne bør få i seg større porsjoner og mer næring enn de glassene inneholder. Likevel hadde jeg uansett laget spaghetti eller noe annet snadder hele familien her liker om vi skulle ha et slikt besøk. Anonymkode: f217b...58b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #258 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan endte dette, ts? Anonymkode: d5c71...d82 Gikk bra, alt blir henlagt😁 ts Anonymkode: 4efdd...9e0
Gjest rabrabara Skrevet 1. august 2021 #259 Skrevet 1. august 2021 Det spiller da ingen rolle hva vi tenker. BV reagerte tydeligvis og du ga vel de alle de mange forklaringene du gir her. Så virker det som om dere har noen utfordringer som jeg håper du er litt ydmyk for, for jeg vil tro DET betyr noe for BV.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #260 Skrevet 1. august 2021 Jeg forstår ikke problemet. Jeg kunne sikkert spist et middagsglass selv om jeg var sulten. Når jeg ikke har matlyst spiser jeg gjerne en sann toro-kopp med potetstappe. Det blir jo nesten det samme. Bare at det ikke er beregenet for barn. Anonymkode: a92b4...c0f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå