Brunello Skrevet 21. juli 2021 #201 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men TS visste ikke at BV skulle komme, de satt og spiste da BV kom. Anonymkode: 762cb...420 Det stod det ikke noe om i HI. Kommer egentlig barnevernet på uanmeldt hjemmebesøk såfremt det ikke er veldig graverende saker? 2
Maleficenta Skrevet 21. juli 2021 #202 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det ille? Vi har nylig blitt meldt til barnevernet for noen urelaterte ting, men når de var her så reagerte hun på at vi gav et middagsglass til 4 åringen. Dette er ikke noe vi gjør ofte, men vi spiste noe mat som ikke var så barnevennlig, og da tenkte jeg heller det enn en brødskive. Middagsglasset var kjøpt inn til 1-åring lillesøster, så vi hadde ikke planlagt det, men sånn ble det nå. Storebror har jo lenge vært superinteresdert i de middagsglassene, og fikk endelig smake. Det er jo helt ok mat? Litt lite for en 4 åring, men vi supplerte jo litt etterhvert. Er dette noe å reagere på? Anonymkode: 4efdd...9e0 ja. en 4 åring er alt for stor til babymat på glass!!! 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #203 Skrevet 21. juli 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Det stod det ikke noe om i HI. Kommer egentlig barnevernet på uanmeldt hjemmebesøk såfremt det ikke er veldig graverende saker? Nei, da skal det være mistanke om grov omsorgssvikt. Uanmeldt besøk midt i sommerferien høres ut som de har ganske mye annet enn et middagsglass å bekymre seg over. De fleste bekymringsmeldinger som ikke er alvorlige blir det avtalt hjemmebesøk. Anonymkode: e41e4...62b 11
Maleficenta Skrevet 21. juli 2021 #204 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi jeg ikke visste de skulle komme. Jeg og samboer skulle feire noe og hadde kjøpt oss salmalaks. Var usikker på om 4 åringen likte det, men tenkte han får prøve og hvis han ikke liker det, så finner vi noe hjemme. Hadde ikke det jeg trodde vi hadde, så da var valget mellom skive eller middagsglass. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 da hadde skive vært bedre 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. juli 2021 #205 Skrevet 21. juli 2021 Det er jo ikke farlig å gi 4-åringer middagsglass. Har spist slike selv som voksen, jeg Det er null og niks bekymringsverdig med å gi større barn slik mat en gang i blant. Men dersom noen har sendt bekymringsmelding om barna dine, handler det nok om andre ting enn det. Mitt råd er å ikke henge deg opp i slike småting. Prøv å se det store bildet, vis deg samarbeidsvillig i møter med barnevernet.
Brunello Skrevet 21. juli 2021 #206 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men det er jo akkurat middagsglasset barnevernet henger seg opp i. TS nevner ikke at barnevernet har sett noe annet "bekymringsverdig" i hjemmet. Hvis barnevernet henger seg opp i middagsglasset og lager mye styr ut av det, og ingenting annet, så betyr det jo at middagsglasset er det største problemet. Anonymkode: 9311f...804 Tror du virkelig det? De har sikkert sett en masse annet TS ikke ser nødvendigheten av å dele med oss. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #207 Skrevet 21. juli 2021 Maleficenta skrev (4 minutter siden): da hadde skive vært bedre Tror nok TS har fått dette inn med t-skje nå. Håper og tror hun vurderer nøye hva hun serverer 4-åringen heretter. Anonymkode: 762cb...420 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #208 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://www.tv2.no/a/7416926/ Fordi man ikke har kontroll på hvor mye mat barnet egentlig får i seg, og barnet har ikke mulighet til å fortelle om barnet fortsatt er sulten. Men det viktigste; kvelningsfare. Jeg klarer ikke å fatte at man tør å utsette barnet for så store biter. Kvelning var min største skrekk da mine barn var små. Anonymkode: 2ecbf...44f Men herregud. Små barn SKAL brekke seg, det er slik de trener. Ingen sier at man skal gi STORE biter, man skal gi tilpassede biter og mør mat. At du mener et middagsglass er eneste løsningen mot BLW sier litt om hvor kokt i huet du er. Du kan gi babyer helt vanlig middag, bare Mos den først om du er så hysterisk. Anonymkode: 617e2...579 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #209 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virkelig, tvangsforing faktisk. Hvordan da? Man stopper når de gir tegn til å være mette vet du 😉 Anonymkode: 99000...ad0 Nei, de færreste stopper så snart babyen gir tegn til å være mett. Ser det både blant bekjente og ute blant folk: det lirkes og lures, overtales og mases, for å få stappet i de stakkars ungene mest mulig mat. Men nei, selvsagt ikke direkte tvangsforing ala putte en slange ned i halsen på dem og pumpe magen full, som hos en gåselever-produsent. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tvangforing faktisk. Da er det vel tvangsforing og føre flasken med mme i munnen på babyer også. Alt man skal høre. Anonymkode: 852b7...2e8 Ja jeg har aldri «ført flasken med mme i munnen på babyen», akkurat som ved amming skal man jo la babyen ta tak selv og ikke stappe den inni munnen på dem. Anonymkode: 9cd4b...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #210 Skrevet 21. juli 2021 Brunello skrev (1 time siden): Nei, det går ikke fint. Om du oppfører deg slik at barnevernet finner det nødvendig å komme på hjemmebesøk, går det i utgangspunktet ikke fint. Og om man da samtidig synes det et en god ide å lage middag som ikke passer for barn den dagen barnevernet et på observasjon, er du bare tett i pappen. Skjerp deg , selvsagt kan man gi et middagsglass Anonymkode: 13f73...4d2 4
Brunello Skrevet 21. juli 2021 #211 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg , selvsagt kan man gi et middagsglass Anonymkode: 13f73...4d2 Nei, skjerp deg selv. 3
Kontorotta Skrevet 21. juli 2021 #212 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi jeg følte at hun fra bv reagerte. Hun brukte vel mye tid og spørsmål på dette, så jeg stusset litt. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Nå har du fått svar fra flere her også at de stusser. Jeg var på besøk hos ei venninne hvor 4 åringen fikk glass. Så det på foreldrene at de var inne i en tøff periode, så jeg laget middag til hele familien i 14 dager. Barnevernet som kommer på besøk en dag, kan ikke vite om dette er vanlig prosedyre eller ikke. Derfor spør de så klart rundt dette. De har også blitt løyet opp i fjeset mange ganger, så om de er i tvil om dette var en engangshendelse eller ikke, vites ikke. Du poengterer mot alle som stiller spørsmål ved glasset at det var beste løsning der og da. Viss dette stemmer, er det jo ingen grunn til bekymring. Null problem. 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #213 Skrevet 21. juli 2021 Det er spesielt å gi en fireåring middagsglass. Vi har en ettåring og en fireåring selv, og de spiser det samme som oss. Vi har hatt pokebowl med salmalaks, mango, avokado, edamame og ris mange ganger, og begge ungene spiser av det. Som fireåringer flest går det på dagsformen hva han liker, men selv på de verste dagene går hvert fall mango og avokado ned. Ettåringen stapper i seg ukritisk. Jeg syns det er rart å legge opp til at foreldrene skal spise sunn, frisk og hjemmelaget mat, mens ungene får ferdigglass. Men jeg merker jeg er farget av antagelser og fordommer når jeg skriver dette. Det er vanskelig å holde seg nøytral når det føles som om ts holder tilbake viktig informasjon. Jeg har ingen i min krets som har vært involvert med barnevernet, men at de kommer uanmeldt er hvert fall ikke dagligdags. Da er det noe som skurrer, og det kombinert med at barnet får servert babymat gjør at varsellampene lyser hos meg. Hadde situasjonen blitt presentert som at storebror fikk smake på babymat fordi han var nysgjerrig på hva babyen fikk, uten at barnevernet ble nevnt, hadde det vært helt greit. Men når man setter sammen barnevern på uanmeldt besøk + fireåring med babymat så blir resultatet litt uggent, synes jeg. Anonymkode: dd048...aeb 11
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #214 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ut i fra hva ts har skrevet selv. Anonymkode: f8a86...eeb Jeg har aldri skrevet at han har dårlig omsorgsevne, bare at det er han bekymringen er rundt. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #215 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg vet om han liker kokt og stekt laks. Dette var tå sashimi. Han har smakt det før og likte det ikke. Han fikk smake igjen i dag, og likte det ikke. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Går an å steke Salma også🙈 Anonymkode: d4bd4...e69 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #216 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da har du ikke lest hele tråden, hvis du tror det største problemet i denne familien er et middagsglass. Barnevernet kom uanmeldt mens de spiste middag, ikke pga middagsglasset. Fireåringens middag bestod da av et middagsglass og derfor har mor laget en tråd her inne, med fokus på det. Anonymkode: f8a86...eeb Grunnen til at det er fokus på det er fordi det er det jeg stusset på at de hang seg opp i. Alle ande spørsmål de hadde var helt greie og jeg forstod at de lurte, derfor laget jeg ikke en tråd om det. Du prøver å vri det til at jeg trodde de kom på grunn av middagsglasset og at det var det eneste de stusset på, det stemmer ikke. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #217 Skrevet 21. juli 2021 Brunello skrev (3 timer siden): Tror du virkelig det? De har sikkert sett en masse annet TS ikke ser nødvendigheten av å dele med oss. De hadde andre spørsmål og vi hadde en fin samtale. De har ikke «sett» noe som helst. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #218 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har aldri skrevet at han har dårlig omsorgsevne, bare at det er han bekymringen er rundt. ts Anonymkode: 4efdd...9e0 Nei jeg går jo ut i fra at du ikke vurderer omsorgsevnen hans som dårlig, de færreste er jo i forhold og velger å få barn med en person de anser at har dårlige omsorgsevner, men det betyr ikke at han ikke har dårlige omsorgsevner - barnevernet er tydeligvis i mer tvil enn du er. Anonymkode: 9cd4b...e5e 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #219 Skrevet 21. juli 2021 Ok, så dere satt å spiste mens bv dukket opp. Regner med barna fikk maten sin på en tallerken? Eller spiste de rett fra glasset?? Anonymkode: 6794d...e24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #220 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, så dere satt å spiste mens bv dukket opp. Regner med barna fikk maten sin på en tallerken? Eller spiste de rett fra glasset?? Anonymkode: 6794d...e24 hehe, fra en bolle ja. TS Anonymkode: 4efdd...9e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå