Gå til innhold

Middagsglass til 4 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

rabrabara skrev (17 minutter siden):

Det spiller da ingen rolle hva vi tenker. BV reagerte tydeligvis og du ga vel de alle de mange forklaringene du gir her. Så virker det som om dere har noen utfordringer som jeg håper du er litt ydmyk for, for jeg vil tro DET betyr noe for BV. 

De henlegger saken nå, så nei, så veldig ydmyke kan jeg ikke si vi er. Jeg er mer stolt over hvor god pappa han er til tross for sine utfordringer❤️ Det så barnevernet også.
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er jo: visste ikke at egnet mat ikke var i fryseren (var ikke sjekket, ikke egentlig planlagt, ikke tatt opp og lagt i kjøleskapet for å tine). GADD IKKE kjøpe annen mat, orket ikke, var sliten. Ga ikke barna det som var planlagt og som var middagen, altså ris, laks og avokado, for det var ikke beregnet til dem. Det er (mulig) manglende planlegging, manglende omsorg, manglende felles middagsmåltid. Det vitner om at fireåringens middag ikke er viktig, dere gadd ikke. Dere var slitne. Dere hadde ikke planlagt noe til han. Så ble det slik den dagen, og kanskje er det sjelden slik, og helt utypisk. Men at du ikke ser det den fra barnevernet sjekker om hun ser, det er litt blindt av deg. Det handler ikke om størrelse på glasset eller næringsinnhold. Det handler om hvordan dere to foreldre utøver daglig omsorg, som for eksempel planlegging og gjennomføring av felles måltider. 

Anonymkode: d631a...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å reagere på, men kan jo påvirke dersom det er flere skurrende faktorer. Min 4-åring får middagsglass også som en nødløsning en gang i blant. Dersom vi er på farten, i selskap uten matservering, eller på stranda feks. Ikke mange gangene i året, men et middagsglass er da ikke skadelig for en fireåring 😛 Han fikk da mat? 

Men dersom de er i utgangspunktet bekymret for deres omsorgsevner var det jo en dum setting at akkurat dette, skjedde akkurat da….

Anonymkode: 73e4f...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 17.09):

Jeg forstår ikke problemet. Jeg kunne sikkert spist et middagsglass selv om jeg var sulten. Når jeg ikke har matlyst spiser jeg gjerne en sann toro-kopp med potetstappe. Det blir jo nesten det samme. Bare at det ikke er beregenet for barn.

Anonymkode: a92b4...c0f

Det var sant, jeg tror jeg spiser mye som er dårligere mat enn middagsglass😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-20 den 22.35):

Enig.

Ja, man er helt klart en «perfekt mamma» hvis man ikke gir 4-åringer babymat på glass.

Havregrøt eller toast er helt ok å servere. Helfabrikata på glass er ikke særlig ok, ikke til en 1-åring, og definitivt ikke til en 4-åring. 

Anonymkode: 9cd4b...e5e

Hvorfor er ikke middagsglass ok til en 1-åring? Er mer næring i de glassene enn i en toast med ost og skinke.

Vi gir glass av og til, for sånn er det. Noen ganger lager vi mat som er altfor sterkt, og det kan ikke baby spise, da får han glass. Det er også bedre med glass enn det min bror og svigerinne gjorde. Alt de laget, uansett hva det var, puttet de i blendern og pøste på med ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har sikker blitt besvart før i tråden, men jeg har ikke lest hele.
Hva er et middagsglass?

Er det sånn babymat på glass?

Anonymkode: 3c7d9...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette har sikker blitt besvart før i tråden, men jeg har ikke lest hele.
Hva er et middagsglass?

Er det sånn babymat på glass?

Anonymkode: 3c7d9...1c0

Jepp. Er nok det det menes.

Folk i tråden virker å krisemaksimere det meste. Problemet her er ikke middagsglasset i seg selv. Unger tåler også brødskive en og annen gangen til middag. Som regel har man jo også annen mat man kan lage opp i tilfelle. Dette er uansett urelevant for bv. De ser nok etter det store bildet. 

Vi vet jo ikke hva slags grunn Bv hadde for å komme på uanmeldt besøk, men det blir antatt å være en alvorlig grunn. Men resten blir bare spekulasjoner. 

Anonymkode: bdae0...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...