Gå til innhold

Høstdamens bryllupsdagbok


Gjest høstdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Markblomsten
Åh, for en herlig meny :Nikke: Også litt utenom det vanlige.. Hva består desserten av?? Er ikke så veldig dyktig på det språket der ;)

Ha en god helg høstdamen :klem:

Her er en oppskrift på en annen panna cotta-rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karbojunkie

:) Hallo, er bare innom med ønsker om en god helg til deg!!!

Men så leser jeg i dagboken din og så blir jeg veldig nyskjerrig..... Hvilket hotell skal dere ha? Menyen hørtes forresten fortreffelig ut.

Vi skal også ha selskapet på et hotell, men har ikke hatt møte med kjøkkensjefen, vi valgte meny ut ifra et ferdig oppsett de hadde! Men hotellet skulle spandere en middag på meg og min tilkomne når vi hadde sjangs, det synes jeg er god service og en fin måte å få prøvd ut menyen på.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panna Cotta er en av mine absolutte favoritt-desserter. Det betyr visstnok egentlig "kokt fløte" på italiensk, og det er i alle fall det det er. Panna cotta har vanilje-smak og en pudding-aktigtig, myk konsistens. Det er bare deilig! Jeg lager det ganske ofte selv, og da er oppskriften ganske enkelt fløte, sukker og vaniljestang som kokes opp og så tilsettes gelatin. Friske bær er alltid godt til. Vi skal ha hvit-sjokolade panna cotta til dessert i vårt bryllup. Det gir en liten sjokoladesmak i tillegg til vaniljen, men er egentlig ganske likt.

Resten av menyen høres også nydelig ut. Høres ut som dere får en utrolig bra middag. Er det lov å spørre hva dette koster pr kuvert?

Endret av Bett1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Hvis jeg fortsetter å lese disse meny- og kaketrådene deres så kommer jeg nok ikke til å holde figuren fremover! :ler:

Det høres ut som et aldeles herlig måltid! Tror aldri jeg har smakt Panna Cotta, men det høres jo utrolig godt ut! :sikle:

Ha en flott lørdagskveld Høstdamen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstdamen

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger på menyen, dere er atlså så gooode :klem::klem: .

Skal til hovedstaden på sykehus med det ene barnet mitt så jeg kommer ikke innom dere på før på lørdag igjen. Skal se om jeg ikke får besøkt en brudebutikk og få prøvd noen kjoler også, hvis det er mulighet for det.

Elllers må dere jenter ha en fortreffelig uke og regner med at det mye nye ideer ute å går når jeg kommer tilbake , For jeg må si at det er jaggu meg mye kreative sjeler ute og går her på bryllupsforumet :)

:klem: til dere alle , and take care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte spørre om denne desserten dere skal ha, på en restaurant jeg var på fredag. Det hørtes veldig godt ut. Og kjøkkensjefen anbefalte den sterkt. Bare så synd at jeg ikke orket noe dessert ;)

Får håpe at du får litt tid til å se i brudesalonger, og lykke til med barnet ditt på sykehus :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!

Håper du finner noe bra i butikkene! :Nikke:

Håper ikke det er noe alvorlig med barnet ditt, og om det skulle være det så krysser jeg fingrene for at de kan gjøre han/hun frisk igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lykke til på sykehuset og på brudebutikker! Alltid gøy å se på kjoler og dilldall! Takk for at du stikker innom dagboka mi, så koselig å se at du har vært der! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstdamen

Ja, da var jeg tilbake igjen fra tigerstaden. Holdt på å gå på veggene på sykehuset, så det å komme hjem igjen og slenge beina på bordet var herlig.

Har heldigvis fått masse svar på mitt barns situasjon og det var befriende.

Skulle gjerne lettet hjertet mitt om dette ,men føler at dette forumet ikke blir rette plassen å ta dette opp.

Vil takke dere som har vært innom og d.b min, er alltid så hyggelig å få besøk.

HAr nesten fått abstinens av ikke å kunne ha tilgang til k.g denne uken,Det er farlig gøy her inne :ler:

Karbojunkie: sender deg en PM angående hotell.

Bett1: kuvertprisen på menyen vår har vi ikke fått enda, men kokken snakket om rundt 400 kr, men da skal resturantsjefen plusse på den summen de skal ha også.

Så kuvertprisen kan fort komme opp i 500 kr.

Fikk ikke tid til noe brudekjoleprøving i tigerstaden ,men har nå kjøpt inn litt forskjellig ark og diverse til invitasjoner . Skal prøve å få laget noen prøveeksemplar i helgen og se hva jeg liker best.Kanskje jeg skal legge de forskjellige invitasjonene ut på k.g og få litt hjelp til å avgjøre hva som blir best, jeg får se.

Invitasjonene jeg kommer til å lage vil være rustikke, er veldig glad i denne stilen.

Har også kjøpt noen bokser som jeg skal dekorere(bordkort).

Kjøpte nesten for 400 kr i prøve ting, vil nesten ikke tenke tanken hvor mye invitasjonene vil komme på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei høstdamen!

Å, det er så gøy å plundre med prøve-ting til invitter og sånt!

Vi fant fort ut hvordan vi ville ha trykksakene våre, så jeg har egentlig bare å sette i gang å produsere de. Men så var det dette med tiden da :ler:

Har god tid, invitasjonene våre blir sendt ut i slutten av april tenker jeg.

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glad for å høre at det gikk bra på sykehuset og at du føler deg litt tryggere nå!

Forstår godt hva du mener med at dette ikke er rette stedet.. Nå har jeg valgt å skrive littegrann om hva jeg sliter med nå om dagen, men det var rett og slett fordi jeg følte et behov for å "skrive det ut" og ikke orket å starte en ny dagbok med sykdomsprat..

Uansett så er det mange du kan prate med her på forumet, som også har barn og/eller har hatt mye kontakt med helsevesenet. Skulle du trenge å prate litt, så er det bare å sende en PM! :klem1:

Gleder meg til å se bordkortene og invitasjonene dine, de høres kjempestilig ut! :hoppe:

Ha en fin helg, Høstdamen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at Oslo-turen var litt avklarende. Jeg har nok ikke så mye konkret å bidra med, men sender deg en masse :klem: og håper at det hjelper litt i alle fall! For øvrig må jeg si meg enig med Luthien om at KG er veldig bra for å komme i kontakt med mennesker i samme situasjon. Håper du kan finne den støtten du trenge/ønsker deg her inne i en eller annen form.

Ha en riktig trivelig helg så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstdamen
Glad for å høre at det gikk bra på sykehuset og at du føler deg litt tryggere nå!

Forstår godt hva du mener med at dette ikke er rette stedet.. Nå har jeg valgt å skrive littegrann om hva jeg sliter med nå om dagen, men det var rett og slett fordi jeg følte et behov for å "skrive det ut" og ikke orket å starte en ny dagbok med sykdomsprat..

Uansett så er det mange du kan prate med her på forumet, som også har barn og/eller har hatt mye kontakt med helsevesenet. Skulle du trenge å prate litt, så er det bare å sende en PM! :klem1:

Gleder meg til å se bordkortene og invitasjonene dine, de høres kjempestilig ut! :hoppe:

Ha en fin helg, Høstdamen!

:klem:

Det jeg mente var at det ikke var det rette stedet for meg,men det betyr ikke at andre kan ha utbytte av å lette hjertet sitt her. Tror bare at jeg lett kan bli paranoid :) Syntes det er flott at du deler dine tanker med oss og at du er den du er :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...