Susanna Skrevet 13. oktober 2005 #121 Del Skrevet 13. oktober 2005 Så flott å høre at formen er bra utenom bekkenplagene da! Og for all del, du har lov til å "klage" litt du også, for det er helt forferdelig frustrerendes og vond med bekkenplager! Det kan jeg skrive under på ja!! Og ikke minst, når en skal ta seg av en liten Banangutt også! En får heller bare ty til litt ekstra hjelp fra Bananmannen når han er hjemme! Det er ihvertfall ikke bare bare å bære rundt på disse guttene våre på 10 kg nei, det er tungt det!! :rosasmil: Håper du kommer deg ut av sengen i dag da..!! ps. Skal Banangutten din begynne i barnehagen etterhvert, eller skal han være hjemme hos deg? Bare lurte, for begynte ikke du på skolen igjen..eller er det jeg som surrer fælt nå..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #122 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg kom meg ut av senga Jo, jeg kan jo klage, men inni meg så mener jeg egentlig at jeg ikke har noen rett til det. For jeg får jo oppleve det mest fantasktiske som finnes. Så jeg har jo ingen grunn til å klage. Litt plager skal jeg da holde ut når belønningen er så fin. Slik tenker min psyke. Litt rar, men men. Jeg tror at om en prøver å tenke positivt fra begynnelsen, så går det lettere utover også. Å fokusere på det positive er nødvendig i enkelte situasjoner, og nesten samme hvor ile det da er, så finner en noe positivt med situasjonen, og det blir mye bedre å håndtere den. Lillebanan skal være hjemme med meg ja. Jeg begynte på skolen, men "sluttet" igjen. Eller - jeg står jo registrert som student enda, så jeg har ikke formelt sluttet, men i praksis har jeg gjort det. Jeg er heldig og har en mamma som bor i nærheten og som bare jobber deltid. Hun er ferdig på jobb i 10-11-tiden hver dag, og hun kan nok avlaste meg om det blir for ille. Vi får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #123 Del Skrevet 13. oktober 2005 I morgen skal jeg til legen. Må huske å sette urinprøveglasset på benken i kveld, ellers så glemmer jeg 100% sikkert å få tatt med prøve i morgen. Men det må jeg da vel greie å huske. I morgen er det fredag også, og det skal bli veldig deilig med helg nå. Selv om både jeg og mannen er hjemme, så er det jo noe helt spesielt med helge-følelsen alikevell. Lurer på om jeg skal ta en tur på butikken i morgen, og se om de har begynt å selge julegavepapir. Har noen gaver som vi ikke har fått pakket inn enda, og jeg har gått tom for papir. Synes det er så greit å være ferdig med det. Men det er sikkert for tidlig enda. Butikkene starter ikke tidlig nok med julesalget (nissene kan de gjerne spare, men gavepapiret kan jo komme da) God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #124 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvilken dag... Jeg har vært til legen i 90 min på svangerskapskontroll. Legen hadde aldri utført dette før, så vi tok det steg for steg, og lærebok for lærebok Og selve utfyllelsen av helsekortet var jo også et kapittel for seg, men med god hjelp fra hverandre så ble vi da enige om hva det skulle stå. Men - en gang må jo være den første for leger også, og jeg synes det er helt greit jeg. Jeg hadde ikke noe hast, og legen ville gjøre det helt etter boken (og gjerne litt til for sikkerhetsskyld) for å lære, og det var jo greit for meg. Jeg fikk også henvisning til tidlig-UL, så da fikk jeg ringt og avbestilt den private timen jeg hadde bestilt, og fikk time 9.30 nå på førstkommende mandag. Ringte også til akupunktøren, og fikk første time der kl 13.30 også på mandag. Hadde jo egentlig også time til fysioterapaut kl 11 på mandag, men den har jeg avbestilt, og fik ktime på fredag i stedet. *pjuh* Det har gått i ett her i dag - men jeg har da rukket 1,5 time på soffaen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. oktober 2005 #125 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det skjer ting altså... Ja, først gang for en lege er jo spennende det, men en gang må være den første, og siden han vil gjøre det så nøye så blir det nok bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #126 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jepp, en gang må jo være den første. Og det er helt greit for meg at han brukte meg som "prøvekanin" - selv om jeg jo følte meg helt sikker på hva som ble gjort hele tiden. Og siden det er så kort tid siden forrige svangerskap også, så hadde jo jeg også litt i minne enda, og det virket legen glad for. Men jeg tror at en førstegangsmor også hadde følt seg trygg under den timen, for alt ble virkelig gjort "etter boka". Og ingenting er jo bedre enn det. I morgen er det tid for UL og Akupunktur. Begge deler blirt spennende. Vi må stå opp veldig tidlig i morgen da - i allefall i forhold til hva vi er vant til. Må kjøre herifra 7.30, så Lillebanan må vekkes kl 7 for mat og et raskt stell før vi drar. Men det går nok greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #127 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jasså, det er her du gjemmer deg Du må da si i fra når du starter ny bok slik at jeg får være med Jeg synes det er helt fantastisk at dette har skjedd Tenk, om en liten stund er du 2 - barnsmor, og jeg har ennå ikke fått min første. Men når B2 har kommet er det bare et halvt år igjen før det er min tur (ja, for det har jeg bare bestemt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #128 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jepp, her inne har jeg gjemt meg. Når B2 kommer til neste sommer, så er det ikke lenge igjen før du får din lille heller. Kansje din lille blir født på samme tid som B2??? Det blir spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #129 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, kanskje, men jeg har liksom fått det for meg i det siste at vår lille blir født rundt juletider eller tidlig neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #130 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, kanskje, men jeg har liksom fått det for meg i det siste at vår lille blir født rundt juletider eller tidlig neste år ← Jo, kanskje mer realistisk det. Jeg vet ikke. Blir spennende å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. oktober 2005 #131 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jepp Og jeg får fremdeles ikke svarmail på denne dagboken men en million svarmail på andre tråder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #132 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg får heller ikke svar-mail her. Aner ikke hvorfor, for jeg får det jo andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #133 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Sånn, da er både UL og akupinktur overstått, og begge deler gikk helt utmerket. På UL kunne vi se et lite knøtt på 3,02 cm (hode-rompe), noe som tilsvarer at jeg er 9+6 i dag (med en termin estimert til 16.mai - regner da tydeligvis bare 40+0). Mens-terminen sier 10+0 (og termin 17. mai etter 40+2-regnemåten). Så da har ikke kroppen min tullet denne syklusen alikevell da. Jeg som vanligvis har lange og uregelmessige sykluser. Nå har jeg også hatt EL rundt dag 14 som så mange andre også har Det hadde jeg aldri trodd. Så jeg ble ganske så overrasket når jeg så en liten sak med hode, mage, armer og bein som lå og sprellet inni der ja. Trodde det skulle ligne litt mer på et rumpetroll jeg, for det hadde stemt mer med hvordan jeg hadde tippet terminen. Legen mente at jeg bare skulle holde på terminen den 17. mai Jaja. Det lille knøttet hadde også en hjertefrekvens på 166 slag/min. *imponert* Det var kjempemorro å få høre jertet så tidlig. Det fikk vi ikke med Lillebanan. Så her sitter jeg da, med 4 "nydelige" UL-bilder forran meg ____ Timen hos akupunktøren var også fin. Fikk "bare" 4 nåler, for å begynne litt forsiktig, sa han. Skal tilbake igjen på onsdag for en ny behandling. Spennende å se om jeg får noen virkning. ____ I morgen skal jeg trene bekkenet i bassenget igjen. Gleder meg massevis jeg. Skal bli godt å få varmet opp bekkenet igjen. Blir jo liksom ikke helt det samme med en liten varmepose og saccosekk. Men det er jo også bedre enn ingenting Endret 17. oktober 2005 av Chiquita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. oktober 2005 #134 Del Skrevet 17. oktober 2005 Åhh... så kjekt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. oktober 2005 #135 Del Skrevet 17. oktober 2005 Så bra at alt gikk fint 17. mai ja. Du, er ikke det en grei dato å styre unna da? Er det morsomt å ha bursdag på 17.mai? Gikk du over eller fødte du B1 på termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #136 Del Skrevet 17. oktober 2005 Nix, 17. mai skal det IKKE være noen fødsel. Da går jeg heller over termin (tror jeg) Lillebanan ble født 12 dager etter termin, så sjansen er vel stor for at det samme skjer igjen. (17+12=29. Ok, fin dato) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2005 #137 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei Chiquita! Så gøy med UL og hjertelyd allerede! Det er helt utrolig at de er små mennesker når de bare er 3 cm lange. 17. mai er jo en fin dato, men kanskje ikke for fødsel... Men mai er en flott måned å bli født i! Satser på at du går litt på overtid igjen! Om ikke 12 dager så i hvert fall et par dager! Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2005 #138 Del Skrevet 18. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #139 Del Skrevet 18. oktober 2005 Satser på at du går litt på overtid igjen! Om ikke 12 dager så i hvert fall et par dager! ← For å si det slik, så vil jeg heller gå 12 dager over, enn bare et par dager. For jeg har bursdag rundt den tiden der, og har ikke så veldig lyst til å få fødsel på bursdagen min, eller tilbringe bursdagen på sykehus... Men vi får se. til deg, La Traviata til MrsL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. oktober 2005 #140 Del Skrevet 18. oktober 2005 Åja, du vil ikke dele bursdag du ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå