Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 2


Chiquita

Anbefalte innlegg

Har jo hørt at

1 er som en,

2 er som ti,

og en til merker du ikke fra eller til...

:ler: :jupp:

(vår "utgave" av den er:

en er som ingen

to er som ti

og en til merker du ikke... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jo hørt at

1 er som en,

2 er som ti,

og en til merker du ikke fra eller til...

:fnise: Ja, det er nettopp dette jeg også har hørt! :fnise:

Jaja, men da trenger en nok ikke grue seg til 3. mann ihvertall! ;):sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag hjemme alene bare jeg og Mikrobanan.

Vi lå lenge (jeg til 11, han til 12), og vi koser oss stort...

Akkurat nå ligger han på gulvet og "snakker" til en grønn traktor...

*tidlig krøkes...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk ikke helt med meg hva de snakket om, nei ;-)

Var veldig uforståelig fra dem begge. Men det så da virkelig ut som om de forstod hverandre *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet som 3-barnsmamma er egentlig ganske morsomt når man tenker over det...

Jeg husker da Lillebanan ble født. Da følte jeg ikke at jeg hadde tid til å gjøre noe annet enn "baby" hele dagen.

Og når Minibanan ble født, så HADDE jeg ikke tid til å gjøre noe annet enn "baby og storebror" (Lillebanan hadde da sluttet å sove på dagen)

Men nå - nå har jeg de to store i barnehagen, og det er bare meg og Mikrobanan hjemme. Jeg føler nå at jeg har FERIE....!!!!

Jeg har jo SÅ godt tid til å få gjort ting. Vasker og bretter klær, vasker gulv, lager mat, osv...

Dette var ting mannen bare kunne drømme om at jeg gjorde når Lillebanan var liten :sjenert:

Jeg merker det veldig godt at man blir mer rutinert, strukturert og effektiv når man har flere barn. Og det vises jo tydelig på dette med "husarbeid".

Men det er morro å endelig ha tid til dette også. Så slipper vi å bruke av vår "voksen-kvalitetstid" på kveldene på å få dette gjort :jepp:

Og vi slipper å bruke av den dyrebare tiden vi har sammen med alle 3 barna når de to største kommer hjem fra barnehagen på slikt "tull"...

Da skal vi kose oss i de 2-3 timene før de må legge seg igjen.

Så i denne permisjonen har jeg satt meg som "mål" å få gjort minst en "husarbeidsting" hver dag før mannen kommer hjem. (vet jo at det blir gjort mer, men med et så lite mål, så legges ikke lista så høyt, og jeg føler meg som "superwoman" når det blir gjort mer enn dagens mål. Og hvem vil ikke føle seg som Superwoman...?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er Mikrobanan en måned gammel.

Tiden raser.

Han sliter litt med luft i magen, og det må jo komme av noe jeg spiser.

Aner ikke hva. Så nå skal jeg prøve å kutte ut alle melkeprodukter i maten min. Det er jo et råd noen med kolikk-barn får, og jeg vil tro det samme skal kunne være årsaken til at Mikrobanan har vondt også. For det KAN jo være melka han reagerer på.

For kolikk skyldes vel også luft, eller?

Heldigvis har han ikke så vondt at jeg vil kalle det kolikk da. Vi får ut nok luft på dagtid, slik at han faktisk ikke plages på natten. Og da sover han godt.

Men på morgenen er det "fylt opp" igjen ja :-/

I tillegg er han tett i nesa - akkutat som alle vi andre i huset også er :kjefte:

Men men - i bunn og grunn står det ikke så ille til da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...