Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 2


Chiquita

Anbefalte innlegg

Nå har legen ringt meg og gitt beskjed om at jeg har lave jernlagre.

Tok en prøve etter ønske fra meg i forrige uke, for jeg har liksom merket at noe har vært galt. Men hadde ikke peiling på hva det kunne være.

Men nå får jeg kanskje orden på trettheten min også, når jeg får startet med jerntilskudd *håpe håpe*

Legen sa at det var tvil om hvorvidt gravide skulle spise jerntilskudd, men at han (og en kollega han hadde snakket med) anbefalte det alikevell. Og særlig når han i dag fikk høre om den forferdelige trettheten min - som jeg egentlig trodde var helt vanlig svangerskapstretthet.

Rart at jernlageret har gått så mye ned siden 1. kontroll da (snart 10 uker siden - hjelp som tiden flyr)

Da sa legen at alt så bra ut. Hm....

Jaja, jeg har fått et bra svar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi kikket på søskenvogn. Fant ut at vi skulle sjekke litt pris.

Fant denne til litt under 7000,- - men så kommer det sikkert tillegg for bag til minstemann...

Dette er jo Brio, og det selger de også i sverige. SÅ jeg skal sjekke prisene der også. Kan jo være verdt å ta en tur.

Nå haster det jo heldigvis ikke noe enda, men greit å sjekke.

Dama vi snakket med i dag sa forresten at det var en god del bestillingstid på disse vognene (hun sa ikke hvor lenge), så vi kan ikke vente FOR lenge heller.

Men vi har da vel enda 5 mnd på oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

Og takk for jule- og nyttårshilsen.

Dagene flyr avgårde, og snart er jammen denne jula og hele 2005 over også.

Føler jo meg nesten gammel her jeg sitter og tenker på hvor fort dagene går ;)

Rekker ingenting jeg :sjenert:

Men jeg koser meg nesten glugg ihjel sammen med Bananmannen og Lillebanan da - og det er vel det man skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en forsinket juleklem  :klem:  og ønske om et godt nytt år.

Takk takk, og en :klem: til deg også

Grattis med 20 uker. Tenk at du er halvveis alt.....Dagene flyr jammen.....

Takk for det.

Dagene flyr ja.

Tenker støtt og stadig over hvor mye "kortere" dette svangerskapet er, i forrhold til hvordan det var med Lillebanan. Men det er jo ikke så rart heller da, siden hele det svangerskapet ble "forlenget" med ivf-forsøket i forkant. Vi "visste" jo noe hele tiden da, at kanskje, kanskje ikke. Og vi tenkte mye på det før testen ble positiv.

Nå fikk vi jo positiv test i uke 7, og jeg synes de 13 ukene etter dette har gått kjemperaskt. Og nå gjenstår "bare" 20 uker før vi blir tobarnsforeldre - blir jo nesten litt skremt også.

Hva har vi gitt oss ut på? ;)

Men vi er taknemlige. Tenk at vi skal få være så heldig.

Nå har vi jo også sett det lille mirakelet på UL 3 ganger, og det har fremdeles ikke gått opp for meg.

Det styrer og "ståker" i magen min, men det er uvirkelig at det faktisk er en liten baby der inne igjen...

*må slutte før tårene tar meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en forsinket juleklem jeg ogsaa! :klem:

Hoeres ut som dere har hatt en koselig jul! Tenk, neste jul er det enda en liten en hos dere! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeres ut som dere har hatt en koselig jul! Tenk, neste jul er det enda en liten en hos dere!  :grine:

*grøss*

Jeg tørr ikke tneke så langt frem jeg. Det er jo LENGE til (prøver å overbevise meg selv om det i allefall)

Men det blir nok koselig. Og tenk så mange pakker under treet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pjuh*

Nå har jeg "rotet meg" gjennom 15x sider med retningslinjer for den nye svangerskapsomsorgen. Så nå har jeg "full kontroll" på hva som venter meg igjen.

Skrev også ut noen "småtterier" som jeg kan ha som oppslagsverk - kjekt å ha ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

21+5 i dag, og dagene snegler seg avgårde.

Dagen i dag har vært spesielt lang sidne Bananmannen er bortreist, og jeg må ha Lillebanan alene hele dagen.

Jeg krysser fingrene for at bekkenet holder seg fint frem til mannen kommer hjem igjen på fredag....

Men bekkenet er for tiden MYE bedre, og det skyldes nok akupunktur.

Jeg er inne på fødeavdelingen til jordmødrene der for akupunktur 1-2 ganger i uka, og det er det beste som har hendt meg. Hvorfor var det ingen som fortalte meg om muligheten for dette når jeg gikk med Lillebanan???

Jeg kan være nesten helt smertefri i opptil 5 dager etter hver behandling, og det er jo helt supert. Så bra var jeg ikke på dette tidspunktet med Lillebanan... Så jeg kjører uten problemer de 10 milene inn til sykehuset så ofte når jeg får en så bra periode etterpå.

Så gjelder det bare å ikke overbelaste bekkenet da, selv om det kjennes bra ut. Men jeg pleier å være ganske flink.

Men vi får se hvordan det er etter 5 dager alene med Lillebanan nå da *håpe håpe*

Ellers så er det fult liv der inne til stadighet. Særlig sent på kvelden og tidlig på morgenen. Håper virkelig ikke at den lille fortsetter med denne døgnrytmen når sparkene blir hardere altså ;)

Det er enda veldig uvirkelig for meg at det bor en liten en i magen min igjen. Vi har nå sett h*n på UL 3 ganger, og jeg kjenner jo spark hver dag, men det har fremdeles ikke gått opp for meg. Føler som om alt er på film og at det ikke egentlig angår meg. Men det kommer vel en dag hvor det virkelig går opp for meg. Er spent på den dagen jeg. Hvordan kommer jeg itl å reagere, tro???

Var hos legen igjen i dag og fikk forlenget sykemelding. Samt at vi sjekket opp jern-lagret mitt igjen. Det var lavt for en mnd siden, og han ville jo at jeg skulle begynne med jerntilskudd. OG det har je vært ganske flink med, så jeg er spent på å se resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kvalm: Halsbrannen har forresten dukket opp igjen :frustrert:

Kan ikke spise stekt mat, sjokolade, el.l før den kommer smygende.

I går kveld/natt var det så ille at jeg nesten ikke fikk sove.

Vurderte å stå opp og ta en Gaviscon, men bekkenet gjorde så vondt at jeg ikke orket tanken på å gå ut av senga. I kveld skal jeg ta gaviscon-pakken med meg på soverommet :Nikke:

22+0 i dag

*feirer med en skolebolle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det forresten nøyaktig 1 år siden terminen med Lillebanan. Tenk hvor raskt tiden flyr.

Hvem hadde vel trodd at jeg kom til å sitte her med spark i magen igjen da - bare 1 år etter... Ikke jeg i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22+4 (?)

Jeg kan da virkelig ikke huske at Lillebanan var SÅ aktiv på denne tiden. Med ham ble jeg 100% sikker på at jeg kjente liv da jeg var 19+0 (tror jeg) - da jeg kjente det på utsiden for første gang.

Dette er jo "bare" 3 uker siden, om ejg skal sammenligne. OG jeg føler at det er noen som danser samba i magen min. ganske rolig på dagtid, mens sen kveld og tidlig morgen er tydeligvis fine tider å danse på.

Og det føles jo så sterkt. Kan ikke huske at Lillebanan var så sterk, altså. Men det var han sikkert - rart så raskt vi glemmer

*vurderer å finne senga*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+4

Jeg har absolutt ingenting å skrive om jeg...

Hvordan er det mulig?

Tiden flyr videre mot terminen i rekordfart, og jeg har mer enn nok med å prøve å holde meg fast...

Vi driver og sjekker tvilling-/søskenvogner nå da.

Sjekker priser i Sverige, og det er MYE å spare. Opptil 2000,- før valutaomregning for enkelte vogner. Og da er det jo ikke tvil om at det er verdt å kjøre seg en tur over grensa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...