Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 2


Chiquita

Anbefalte innlegg

Så gøy dette er, Chiquita!! Gratulerer så mye og jeg håper du får et fint og problemfritt svangerskap.. :)

Kan tenke meg det var gøy å avlyse timen ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk, Zianta og April.

I morgen skal jeg til legen.

Da skal jeg prøve å få henvisning til UL og til fysioterapaut.

Bekkenet krangler allerede - dog ikke VELDIG ille enda, men nok til at det er enkelte bevegelser jeg ikke kan gjøre.

Så da vil jeg til fysio slik at hun kan hjelpe meg og komme i kontakt med hjelpemiddelsentralen nå med en gang, slik at jeg får lånt meg en Mini Slide som sist (som hjelper på snuing i seng).

Jeg hadde STORT utbytte av Mini Slide'n sist, og i natt lå jeg bare og gledet meg til å få lånt en igjen.

Jaja. Er jeg heldig så får jeg den i morgen. Og er jeg uheldig må jeg vente i noen dager. Vi får se.

Og UL SKAL jeg ha. Vil jo vite hvor langt jeg har kommet.

Det har mye å si for min planlegging...

Ikke at det er så stor forskjell mellom 5 og 8 uker (som jeg tror "spennet" er på), men det er jo kjekt å vite alikevell.

Må si at jeg håper på ca 8 uker ja, for det vil jo si at jeg ikke fikk bekkenproblemene SÅ raskt, men om jeg bare er 5 uker på vei så blir jeg litt trist ja.

For nå er det nesten 2 uker siden bekkenet begynte å krangle igjen - altså begynte det FØR jeg testet positivt. Og er jeg bare 5 uker, så begynte bekkenet med en gang egget var festet. Og det lover ikke godt.

Men vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2:

Åh herregud for en fantastisk nyhet, da!! Nå ble jeg både glad og rørt her! Og så morsomt at den er alldeles hjemmelaget, når dere liksom var inne i systemet til å få bittelitt starthjelp!

Grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom for å fortelle at foreløbig termin er 17. mai (noe jeg ikke tror på i det heletatt)

Jeg er da i uke 8 i dag (har ikke regnet pså nøye på det enda)

Jeg har fått henvisning til fysio og har fått meg easy-slide til senga.

Skal tilbake på første ordinære svangerskapskontroll i neste uke

*flyr ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flagg: Det var ikke verst termin nei.

Så bra at du allerede nå får hjelp for bekkenet. Krysser fingre for at det ikke blir så ille. Husker med gru akkurat den biten av svangerskapet.

:klem:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, ikke ille dato det.

Og jeg har allerede veddet en 10'er med mannen på at den lille blir født på enten min bursdag, eller hans. Vi har begge bursdag rundt den tiden.

Så vi får se ;)

Har et tantebarn som er født 17. mai også jeg. Ganske morro egentlig...

Bekkenløsningen er et kapittel for seg selv ja, men når jeg nå har mini-slide i senga, bekkenbelte hengende på utgangsdøra (så jeg husker det når jeg går ut) og et par krykker liggende i bilen - da føler jeg meg ganske sikker på at jeg skal klare å holde ut denne gangen også...

Men litt trist å tenke på at bekkenet nok vil krangle mye fremover, og jeg er ikke i 2. trimester enda. Vet jo ikke om jeg er 8 eller 5 uke på vei heller.

Legen regner at jeg er 8+2 i dag da, men jeg tror ikke jeg er helt enig.

Irriterer meg over at legen ikke ville sende meg på tidlig-UL for å se litt mer når terminen er. Jeg fikk bare vente til ordinær UL sa han :frustrert: (vel, den legen jeg var hos ville gjerne gi meg tidlig-UL, men så konfronterte han desverre med en annen lege, og da var det ikke aktuelt lengre) :sur:

Så jeg og mannen skal ta en privat UL i stedet.

Vil jo ikke fortelle noe til kommende besteforeldre når vi ikke har peiling på når terminen er.

Ganske stor forskjell på 17. mai og 17. juni (nesten så stort sprik er det i allefall)

Så jeg skal søke på nett nå, og se om jeg ikke finner noen privat lege osm er villig til å gi meg en UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, her har det skjedd ting siden sist jeg var innom!!!

Gratulerer med et hjemmelaget bananfrø i magen!!! :hoppe: :grine2:

Dette var bare sååå gøy å lese. Håper du kan klare å holde bekkenet i sjakk selv om du merker det allerede.

Spennende med UL - helt enig i at det er stor forskjell på 17. mai og 17. juni!

Endrer du dagboktittelen til "Lillebanan skal bli storebror" nå eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer du dagboktittelen til "Lillebanan skal bli storebror" nå eller? ;)

Nja, venter litt før jeg gjør det.

Vil gjerne at saker skal bli litt mer sikkert først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:grine2: :hoppe: Gratulerer så masse! :grine2: :hoppe:

Ble skikkelig overrasket nå ja!

Og så helt hjemmelaget da... :grine2:

Ønsker deg lykke til med svangerskapet - følger med vett du... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Chiquita ! Synes det var en stund siden du skrev noe i oktoberklubben på FUB, eller er det jeg som er litt sløv ??? Men nå skjønner jeg jo ! Gratulerer så masse ! Dette var jo fantastisk ! Du må komme inn med litt babystøv til oss, da !

Klem, og lykke til - Trude / Karla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det var da plutselig ikke nødvendig å være med i den klubben noe lengre.

Føler ikke for å skrive så mye der når det har lyktes, mens andre er fulle av hormoner.

Men en liten "notis" la jeg da vel inn, tror jeg...

::::

I dag har jeg ringt og bestilt time til UL.

Ringte jo på fredag også, men da var datasystemet nede, så jeg fikk ikke noen dato.

Men i dag ble det klart.

Det hadde dukket opp en avbestilling hos en gynekolog den 26/10, så da slapp jeg halvparten av den forespeilede 4 ukers ventetiden :hoppe:

Det blir spennende.

I morgen tror jeg at jeg skal dra på trening i bassenget sammen med de høygravide med bekkenløsning. Følte meg ikke særlig høy i hatten i fjor da jeg startet etter ca 4 mnd svangerskap (eller var det kanskje 5) - og nå vurderer jeg å starte etter ca 2!!!

*sukk*

Men ingen trenger å vite at jeg er gravid da - om ikke fysioterapauten sier noe (det står nemlig i fysio-henvisningen min)

Vi får se.

Ellers så tror jeg at jeg skal ta meg en tur ut og gå en liten tur.

På torsdag skal jeg til legen igjen.

:::

Sukk, jeg er trett.

Tror jeg skal gå og legge meg nå.

Vurderte å finne senga allerede kl 21 i kveld, men det er jo egentlig ALT for tidlig. Så jeg har klart å holde meg oppe til nå. Men nå er strekken tøyd langt nok, tror jeg.

Det kommer jo en dag i morgen også.

Lillebanan våkner vel som vanlig i 8-tiden og vil ha melk. Tror Bananmannen skal få mate ham da også (han har gjort det i det siste nå, pga at jeg har vondt i bekkenet når jeg våkner. Gud, som jeg gruer til han begynner på jobb igjen...) :forvirret:

Jaja, god natt...

Er i dag et sted i mellom 5+4 og 9+0 - TROR JEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, hvordan skal dette gå????

Mannen er plaget av noe som vi vil betegne som "sympati-bekkenløsning"... Igjen, kan vi vel egentlig si.

Han hadde "bekkenløsning" under forrige svangerskap han også, og nå har han fått det igjen. Slik han beskriver det, så minner det om min bekkenløsning - selv om han ikke har det fult like ille :ler::roll:

Hva skjer????

Har hørt om menn som har blitt kvalme og trøtte og slike ting under et svangerskap, men menn med "sympati-bekkenløsning" har jeg aldri hørt om tidligere :ler:

Jaja...

Skal spørre legen jeg skal til på fredag (det ble fredag i stedet for torsdag) om dette "fenomenet", og om det faktisk er mulig, eller om det er psykisk.

Legen jeg skal til er kjempegrei og veldig forståelsesfull, så jeg gleder meg nesten. Og det er ikke ofte en gleder seg til vanlige legetimer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått høre nok en fin erfaring om akkupunktur i forbindelse med bekkenløsningssmerter, og jeg har nå sendt mail til en av de som driver med akkupunktur "i nærheten" om han utførte dette.

Og fikk dette er noe av det hyggelige svaret:

Jeg tok faktisk hovedoppgaven min ved Akupunkturhøgskolen på temaet

"Bekkenrelaterte smerter post partum" d.v.s etter fødsel, men behandler

selvfølgelig også bekkenløsningssmerter hos gravide.

Så nå har jeg sendt ny mail for å bestille meg time.

Skal prøve, for det kan da ikke skade!

Nå skal jeg finne meg kveldsmat og så gå til sengs.

God natt

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Chiquita!

Håper du får hjelp for bekkenløsningsplagene! Det er noe skikkelig herk! Jeg leser at bekkensmerter var det første "tegnet" ditt, og lurer veldig selv nå, for jeg har fått så vondt i bekkenet...

Sist hjalp det med fysioterapi, men da starta det på slutten av svangerskapet, og ikke før testen var positiv engang... :sjenert:

Nok om meg og mitt :rodme:

Ha en fin dag med bananfamilien! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan er formen din ellers da Chiq`? Håper så inderlig at du får hjelp av å gå til akupunktør, det er vikelig et sant :frustrert: disse bekkenplagene..! Men en greier å holde ut det meste når en vet det kommer noe så godt utav det til slutt!

Du er ikke den som er så negativt innstilt til noe heller, så dette skal gå bra det!

Ville bare gi deg en kjempe stor :klem: jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Jo da, bortsett fra bekkenløsningen så vil jeg si at jeg har det helt perfekt.

Har ingen andre plager, bortsett fra ganske ekstrem tretthet, men det er jo egentlig ikke en plage om en sammenligner det med bekkenløsningen.

Så jeg er med godt mot.

På fredag er det tid for første kontroll hos den hyggelige legen, og på mandag skal jeg til fysioterapaut. Og så håper jeg på å få time hos "nåle-mannen" ganske snart også.

Og så er det jo bare 14 dager til tyv-titten også ;) Det går nok raskt vil jeg tro...

Du har ganske så rett, Susanna. Jeg pleier egentlig ikke å se så veldig mørkt på så mye, selv om jeg jo også har mine dager og perioder. Men jeg prøver å fokusere på det positive. Jeg er jo gravid igjen, for pokker. Da skal jeg ikke bruke tiden på å sture og sur-mule nei ;) Dette skal nytes!

Men jeg tenker jo en del (om kveldene når bekkenet verker så jeg ikke får sove) på hvordan det skal bli utover, med en liten Lillebanan som bare blir mer og mer aktiv, og en bekkenløsning som ev blir værre og værre (i verste fall). Og voksende mage...

Allerede nå har jeg enkelte dager hvor jeg ikke greier å sette meg opp i senga for å mate ham på morgenen. Jeg har ofte ekstra vondt på morgenen (har da stivnet i løpet av natta)

Men nå går det jo greit, siden mannen er hjemme med permisjon ut denne måneden. Men jeg er spent på hvordan det blir i november.

Må jo være forsiktig så jeg ikke løfter tungt også, for det belaster jo bekkenet. Men med Lillebanan på 10kg så blir jo det litt vanskelig.

Men jeg skal prøve - ingen fare for annet.

Og det er jo utrolig hva en greier om en bare bestemmer seg for det (og får riktig behandling) ;)

Men sånn bortsett fra dette så er det ikke noe problem.

Jeg har blitt go'venn med Easy-Glide'n og den varme hveteposen igjen, så da går det meste. Og saccosekken, ikke minst... Mmmm... Det ER deilig for et slitent bekken altså!

Og Bananmannen er veldig flink til å hjelpe til hjemme med alt som må gjøres, så jeg skal ikke klage...

God natt da jenter.

Nå skla jeg gå til mannen og se om det ikke kan bli litt :kline::rodme:

Det krever oppfinnsomhet, men det meste går da om en bare vil det nok ;)

Så jenter - om jeg ikke kommer meg på nett i morgen, så har jeg blitt så dårlig av akrobatikken at jeg ikke kommer meg ut av senga :ler:

:klem: til alle som er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...